امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خداحافظی لامپ‌های مدادی با مشترکان

#1
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران از جمع‌آوری لامپ‌های مدادی پرمصرف از بخش تجاری با مشارکت شرکت‌های توزیع برق خبر داد و اعلام کرد: با ترویج فرهنگ استفاده از لامپ کم مصرف پیک مصرف برق در ساعات شب به شدت کاهش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسین سجادی در تشریح مهمترین راهکارهای کاهش پیک مصرف برق توسط مشترکان، گفت: بخشی از مولفه‌های پیک شب و روز با یکدیگر متفاوت و بخشی دیگر مشترک است به طوری که مصرف بخش اداری جزو مولفه‌های ویژه پیک روز و در پیک شب مولفه ویژه روشنایی است.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اعلام اینکه در سال ۹۰ و ۹۱ تعداد پیک‌هایی که روز بر شب غلبه کرده بود بیشتر از سال‌های دیگر بود، تصریح کرد: در مقطعی به دلیل توسعه سامانه‌های سرمایشی روز به روز زیادتر می‌شد؛ اما با توجه به اقدامات مدیریت مصرف صورت گرفته رفته رفته از تعداد آنها کاسته شد.

این مقام مسئول، افزود: بهبود بهره‌وری در کولرهای آبی و توجه به راندمان کولرهای گازی و جلوگیری از ورود کولرهای راندمان پایین به کشور باعث شد که به تدریج در سال های ۹۲ و ۹۳ از تعداد روزهایی که پیک روز بر پیک شب غلبه کرده کاسته شود.

وی با بیان اینکه غلبه پیک روز بر شب یا بر عکس به خودی خود مشکلی ندارد اظهار داشت: بر این اساس باید به اقتضای زمان و شرایط فصلی و محیطی ساعت‌هایی که مصرف بسیار زیاد است بیشتر مورد توجه قرار گرفته و میزان مصرف آن مدیریت شود.

سجادی، افزود: در مقطع زمانی روی پیک شب کار کرده و با ارتقای سامانه‌های روشنایی و استفاده از لامپ‌های کم مصرف پیک شب مدیریت شده و در مقابل آن پیک روز خودش را نشان داد.

وی با یادآوری اینکه در زمانی دیگر نیز همین مدیریت روی سامانه‌های سرمایشی انجام شده و دوباره پیک شب بر پیک روز غلبه کرده است، تبیین کرد: این تعادلی است که با همکاری سازمان بهره‌وری انرژی ایران، شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای برقرار شده و مدیریت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران از جمع‌آوری لامپ‌های مدادی در بخش تجاری با همکاری شرکت‌های توزیع خبر داد و یادآور شد: لامپ‌های مدادی بسیار پرمصرف هستند که بیشتر در اماکن تجاری بسیار از آنها استفاده می‌شد که با اقدامات موثر شرکت‌های توزیع تعداد این لامپ‌ها بسیار کمتر شده است و شرکت‌های توزیع این کار را به‌خوبی مدیریت می‌کنند.

به گفته وی با تغییر فصل کم کم به سمتی می‌رویم که پیک شب بر پیک روز غلبه می‌کند و سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که از ابزارهای مدیریت پیک شب بهره ببریم که در این میان استفاده از لامپ‌های کم مصرف از ابزارهای مناسب برای مدیریت پیک شب است.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد داده‌ایم بر اساس بند ق تبصره ۲ قانون بودجه کشور٬ به صنایع تولید کننده لامپ‌های روشنایی کم بازده مانند لامپ‌های رشته‌ای برای ارتقا خط تولید خود به منظور تولید لامپ‌های با راندمان بالا کمک شود.
خداحافظی لامپ‌های مدادی با مشترکان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چینی ها در لامپ خوری هم بهترین شدند!
  خداحافظی با تلگرام تا پایان فروردین
  آمادگی برای خواندن غزل خداحافظی یارانه نقدی؟!
  حذف یارانه پنهان مشترکان پرمصرف
  آیا دیوید کامرون تا فردا شب با صندلی نخست وزیری خداحافظی می کند؟
  مردی كه لامپ می‌خورد! (+عکس)
  بازتاب خداحافظی کی‌روش در رسانه های جهان
  سردرگمی مشترکان موبایل در آخرین اولتیماتوم قطع سیم‌کارت‌های بی‌هویت
  خداحافظی با سی ان جی 450 تومانی از ابتدای اسفند ماه
  خداحافظی کریمی از تیم ملی با یک عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان