امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیش فرض بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد؟

#1
با افزایش سن در نقاط مختلف صورت خطوط چروک ظاهر می شوند . این خطوط بویژه در ناحیه پیشانی ، خط اخم و خطوط دور چشم بعلت انقباض عضلانی بوده و اگر بموقع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درمان شود،مانع از تبدیل خطوط موقت انقباض به خطوط دائم (که در حالت استراحت هم وجود دارند)می شوند.با تزریق بوتاکس که نوعی پروتئین حاصل از یک باکتری است می توان از انقباض این عضلات و ایجاد چروک پیشگیری و چروکهای موجود را درمان نمود و چهره ای شادابتر و جذابتر ایجاد کرد.

کاربردهای بوتاکس چیست ؟


1- برای پیشگیری از چروک بعد از 20 سالگی و درمان چروک در سنین بالاتر کاربرد دارد.

2- برای درمان خطوط ناحیه پیشانی ، اطراف چشم و خط اخم توصیه می گردد.

3- برای بالا بردن ابرو ( لیفت ابرو ) یک روش غیر جراحی است . (در صورت تمایل بیمار می توان ابروی او را بالاتر برد)


4- برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست بکار می رود.


زمان شروع اثر و دوام بوتاکس :

اثر بوتاکس از دو ساعت بعد از تزریق شروع شده و طی 3 الی 5 روز قابل دیدن می شود و بعد از 14 تا 21 روز به حداکثر می رسد.دوام تاثیر بوتاکس حدود 4 الی 6 ماه می باشد و بعد از این مدت اثر آن از بین می رود.

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

1 - خانمهای باردار و شیر ده

2 - بیماران با نارسایی حاد کلیوی

3 - بیماریهای عصبی عضلانی مانند : میاستنی گراویس ، سندرم ایتون لامبرت و ALS

4 - مصرف کنندگان داروهای ضد انقعاد مثل هپارین و وارفاین

5 - کسانیکه آمینو گلیکوزید (مانند جنتامایسین و آمیکاسین) طی یک هفته قبل از بوتاکس مصرف کرده باشند.این افراد بعد از یک هفته از قطع دارو می توانند بوتاکس بزنند.
بوتاکس چگونه تزریق می شود؟

تزریق بوتاکس معمولا در مطب پزشکان یا درمانگاه ها به صورت سرپایی انجام میشود و نیازی به بستری شدن ندارد. از آنجا که این تزریق با سوزنهای بسیار ظریف انجام میشود، دردناک نیست و نیازی به بیحسی ندارد.

برای این کار پزشک پس از ضدعفونی کردن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پوست صورت ، با استفاده از سرنگ انسولین مقادیر کمی از بوتاکس را در بالای ابروها، پیشانی و اطراف چشم تزریق میکند. البته ممکن است در محل تزریق، سوزش و قرمزی خفیف ایجاد شود که ظرف چند ساعت برطرف میشود.
بوتاکس چگونه اثر می کند؟

بوتاکس پس از تزریق ، جذب عضله میشود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات میرسانند مستقر میشود . در این محل بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین - که مسئول انقباض عضلانی است- جلوگیری میکند، در نتیجه دستور انقباض به عضله نمیرسد و در حقیقت نوعی فلج عضلانی موقت ایجاد میشود که 3 تا 6 ماه طول میکشد. عدم انقباض عضلات زیر پوستی باعث محو شدن و از بین رفتن چین و چروکهای پوست میشود.
پیش فرض بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد؟ 1

عوارض بوتاکس کردن چیست ؟
از آنجا که بوتاکس عمدتا جذب عضلات محل تزریق می شود و مقادیر بسیار ناچیزی از آن وارد گردش خون می گردد، با دوزی که برای باز کردن چروکها به کار میرود، تقریبا هیچ عارضه مهمی ایجاد نمیکند.

البته مثل هر تزریق دیگری ممکن است سوزش و قرمزی خفیفی در محل تزریق ایجاد کند که پس از چند ساعت خودبهخود برطرف میشود. به علاوه در برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس، سردرد یا تهوع خفیف یا علائم سرماخوردگی ایجاد میشود که معمولا طی 2 تا 3 روز بهبود مییابد.

هر چند تزریق بوتاکس عارضه جسمی مهمی ایجاد نمی کند، اما میتواند باعث فقدان جلوه عضلات صورت و ایجاد حالت انجماد در افراد شود.

محققان معتقدند فردی که بوتاکس به صورتش تزریق شده قادر است به محرکهای احساسی و هیجانی واکنش نشان دهد، اما تغییرات کم عضلات صورت در اثر تزریق بوتاکس باعث میشود بازخوردهای کمتری از طرف عضلات بیحرکت صورت به مغز ارسال شود. بر اساس مطالعات ثابت شده است تاثیر حالت چهره بر مغز میتواند در حس ما نیز تاثیر داشته باشد. به عبارت دیگر خندیدن باعث میشود که احساس شادی کنیم و اخم کردن احساس ناخوشایندی در ما ایجاد میکند.
پیش فرض بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد؟ 1

فواصل تزریق بوتاکس :
تزریق بعد از 4 تا 6 ماه ( زمانی که خطوط تا حدودی برگشت نمود ) توصیه می شود . با توجه به مسایل فوق با تزریق بوتاکس به شیوه صحیح می توان چهره ای شادابتر و جوانتردر کوتاهترین زمان ممکن بدست آورد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان