امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کسری درآمد کارگران ۱۵ میلیون تومان شد

#1
شروع چانه زنی های تعیین مزد ۹۴، بازگشت شُک قیمتی به بازار ارز و مسکن مهر، گزارشاتی از افزایش هزینه معیشت، تشکیل دادگاه های آب و ارسال پرونده بیمه توسعه به قوه قضائیه از اخبار مهم اقتصادی این هفته بود.

به گزارش مهر، نماینده کارگران در شورای‌ عالی کار در این هفته با تشریح اولین جلسه رسمی این شورا درباره تعیین مزد سال ۹۴ کارگران گفت: در این جلسه پیشنهادهایی از سوی دولت برای واگذاری سبدهای حمایتی غیرمعیشتی به کارگران مطرح شد. معاون وزیر کار از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی شاغلان خارج از کشور و صدور گواهینامه‌های جدید شغلی خبر داد و گفت: در بودجه۹۴ ردیف ویژه ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از محل درآمد هدفمندی در نظر گرفته شده است.

با حضور روسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان راه آهن بین المللی ایران ترکمنستان افتتاح شد. روسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان به نشانه تقویت پیوند و استحکام بیش از پیش همکاریها و روابط مشترک و در حرکتی نمادین، پیچ یکی از ریل های خطوط آهنی را سفت کردند که سه کشور را به هم متصل می کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به احتمال کاهش قیمت گوجه‌ فرنگی طی هفته آینده، گفت: قرار است گوجه بندرعباس هفته آینده وارد بازار شود ضمن اینکه قطع بارندگی در شمال قیمت مرکبات را کاهش داد. جلسه شورای عالی اداری عصر چهارشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از طریق ادغام دو معاونت "برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور" و "توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور" به تصویب رسید.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در حالی به واکنش‌ها درباره مجوز محمدرضا نعمت‌زاده برای فعالیت رسمی شرکت "فلیپ موریس" در ایران توضیح داده که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اخیرا در این باره افشاگری کرده است. وزیر اقتصاد ایران و وزیر توسعه اقتصادی روسیه با یکدیگر دیدار و در زمینه توافقات جدید اقتصادی بین دو کشور گفتگو کردند. وی همچنین با ابراز تاسف از نازل بودن سطح سرمایه گذاری دو کشور اظهارداشت: وزیر توسعه و اقتصاد روسیه تاکید داشت که سطح سرمایه گذاری های دو کشور می تواند به بیش از ۱۰ برابر افزایش یابد.

بانک مرکزی با اعلام تغییرات قیمت ۱۱ قلم کالا در هفته منتهی به ۹۳.۰۹.۰۷، از افزایش ۴۴ درصدی قیمت سبزی های تازه و ۴۲.۵ درصدی میوه در یکسال گذشته خبر داد. بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به ۹۳.۰۹.۰۷ را اعلام کرد. بر این اساس، قیمت ۷ گروه در این هفته افزایش، ۲ گروه کاهش و ۲ گروه نیز ثابت مانده است. رئیس سازمان شیلات با اشاره به پرورش ماهی تیلاپیا در بیش از ۱۲۰ کشور، گفت: ما مصمم هستیم پرورش این ماهی در استان‌های فاقد رودخانه و محیط‌های مدیریت شده شروع و تنها به پرورش تک جنس نر آن اقدام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نوسان روزهای اخیر در بازار ارز، گفت: در شرایط بنیانی بازار ارز و سرمایه ایران، هیچ تغییر خاصی رخ نداده و انتظار ما وضع باثبات در بازار ارز و سرمایه است. در حالی متقاضیان مسکن مهر با شوک جدید افزایش قیمت ۱۲ میلیون تومانی مواجه شدند که قرار بود این واحدها ارزان‌تر و دوساله به آنها تحویل شود.

در حالی هزینه جدید معیشت در شهرها ۲۱.۸ میلیون تومان اعلام شده که حداقل مزد امسال کارگران تنها ۷.۳ میلیون و متوسط دریافتی ۱۲میلیون تومان است، برهمین اساس کارگران ۹.۸تا ۱۴.۵میلیون تومان کسری خواهند داشت. بازار ارز تهران به اظهارات بعدازظهر یکشنبه رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر "بازگشت بازار به روی عادی در روزهای آینده" واکنش نشان داد و روند افزایشی قیمت‌ها متوقف شد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام اینکه کوچک‌ترین اغماضی در مورد حساب‌ سازی شرکت‌های بیمه نمی‌کنیم، از ارسال پرونده بیمه توسعه به قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد. مرکز پژوهش های مجلس گزارش عملکرد تسهیلات حساب ذخیره ارزی در نظام بانکی ایران را ارائه و وضعیت هر بانک را به صورت جداگانه اعلام کرد. بیمه ایران برای خسارت کلی وارده به یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰، سه میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۰ یورو به یک شرکت هواپیمایی غرامت پرداخت کرد.

رئیس پژوهشکده صنعت بیمه با اعلام نهایی شدن مطالعات طرح انتقال سوابق بیمه شخص ثالث، گفت: نرخ ها در صنعت بیمه به صورت دستوری توسط بیمه مرکزی تعیین نمی شود. رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه تاثیر برخی اخبار بر بازار ارز موقتی است و تعادل به سرعت به بازار بازخواهد گشت، عمده‌ترین عامل تاثیر گذار بر تحولات فعلی بازار را "ورودی ارز" اعلام کرد.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت با اشاره به بازگشایی رسمی اولین خط اعتباری چینی در صنعت پتروشیمی ایران، اعلام کرد: فاینانس ۴ طرح پتروشیمی دیگر هم به زودی بازگشایی می‌شود. همچنین حمیدرضا عراقی دیگر معاون وزیر نفت با رد حذف بند " Take or pay (بگیر یا بپرداز) " از قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه، اعلام کرد: توافق جدیدی با ترکیه برای افزایش صادرات گاز نداشته‌ایم.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر لزوم تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات بخش آب در دادگاه ها گفت: این اقدام می تواند منجر به تقویت گشت و بازرسی منابع آب کشور شود.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو انجام شد/ ثبت نام ۲ میلیون نفر برای ۸ هزار خودرو
  خریداران خودرو که ۱۰۰ میلیون تومان سود می‌کنند باید مالیات بدهند
  ادعای افزایش ۱.۸ میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران در صورت پیروزی بایدن
  جو سازی رسانه‌ای درباره پولی سازی کسری بودجه!
  اعطای رانت میلیاردی خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
  شاخص بورس برای فتح قله ۲ میلیون واحد آماده شد
  پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱ میلیون نفر/ از هر ۶ مستاجر یک نفر وام می‌گیرد
Shocked واردات ۱.۴ میلیون دستگاه تلفن همراه به کشور !
Shocked نرخ مرغ به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید!
Shocked شاخص بورس ارتفاع یک میلیون واحد را از دست داد !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان