امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تقوی:باتوطئه کاهش قیمت نفت روبروهستیم

#1
Heart 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه مرجعیت یکی از ارکان مهم استقلال کشور است، گفت: مرجعیت به عنوان سرمایه ای عظیم، ریشه در اعتقادات ما دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی، در گردهمایی علما، فضلا و ائمه جمعه و جماعات شهرستان شاهرود با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در محل حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه این شهر، با اشاره به حضور پر خیر و برکت این مرجع تقلید در استان سمنان، افزود: در زمانی که طلاب از رفتن بر سر کلاس های درس امتنا می ورزیدند درب منزل این عالم برخلاف برخی از مراجع دیگر، همواره به روی همه باز بود و ایشان پذیرای مردم بودند.

وی افزود: همین روحیه ایشان است که بسیجی ها و طلاب به ایشان علاقه ویژه ای دارند و استقبال مردمی در سفرهای آیت الله نوری همدانی نشان دهنده این امر است.

مرجعیت یکی از ارکان مهم استقلال کشور است

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه مرجعیت یکی از ارکان مهم استقلال کشور است، تصریح کرد: همیشه، در شرایط حساس و هرکجا که مردم به حرکت فراگیر اعتقادی نیاز داشتند، این مرجعیت بود که مردم را به صحنه آورد و این عامل تنها خاصه جامعه اسلامی است.

تقوی ادامه داد: در زمان غیبت آن کسی که برای جامعه محور بوده است و سلسله جنبان حرکت های آزادی بخش به شمار می آمده، مرجعیت است بنابراین مرجعیت سرمایه بسیار عظیمی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

مرجعیت در حوزه فرهنگ تولید کننده است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مرجعیت را در حوزه فرهنگ تولید کننده خواند و اظهار داشت: روحانیت کتاب های عظیم و بسیاری را در زمینه های مختلف فرهنگی تولید کرده و اگر امروز نیازهای جامعه و رفتارهای مبتنی بر فرهنگ در نهاد اجتماع درک می شود، به واسطه همین تولیدات مرجعیت و روحانیت است.

تقوی ادامه داد: مرجعیت علاوه بر اینکه همواره تولید کننده علم و فکر بوده، توزیع کننده آن نیز بوده است و از طریق منبرها این مهم را به انجام می رسانده، همچنین در این بین باید مردم جامعه اسلامی را مصرف کننده این تولیدات خواند.

وی، با تاکید بر نقش پررنگ مرجعیت در طول تاریخ تشیع، خاطرنشان کرد: مرجعیت یکی از امتیازات تفکر شیعه به خصوص در زمان غیبت است.

تقوی افزود: امام خمینی(ره) توانستند در سایه الطاف الهی تحول را در جامعه ایجاد کنند و این معجزه فتوا و مرجعیت است.

کشور با توطئه کاهش قیمت نفت روبرو است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، همچنین ضمن برشمردن خصوصیات ویژه استان سمنان گفت: این استان خوشبختانه از مسئولان خوب و با سطح تعامل مناسبی برخوردار است اما به هر حال این خطه از ایران اسلامی با محرومیت هایی نیز مواجه است که البته دولت تا حد توان به این امور رسیدگی می کند.

تقوی، با تاکید بر حضور همیشگی مردم استان سمنان در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب، تصریح کرد: امروزه کشورما با توطئه کاهش قیمت نفت و تحریم ها روبرو است و همه این تهدیدات برای بر زمین زدن انقلاب مردم ایران طراحی شده اما مردم ما همیشه در صحنه هستند و امیداست این توطئه را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: باید مردم را نسبت به مسائل روز اقتصادی و اجتماعی کشور امیدوار کرد.

باید بر روی اقتصاد داخلی تکیه کرد

این مقام مسئول با بیان اینکه ملت همواره پشتیبان دولتمردان بوده و هستند، گفت: امیدواریم مذاکرات ایران با ۵+۱ نتیجه مثبتی داشته باشد اما باید دانست که با مذاکره همه مشکلات حل نمی شوند و باید بر روی اقتصاد داخلی تکیه کرد.

تقوی، با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، تصریح کرد: روحانیت باید در این زمینه به کمک دولت بیاید.

وی با تاکید بر اینکه ما تابع رهبری هستیم و از دولت حمایت می کنیم، افزود: چراکه اگر دولت ما امروز موفق باشد، این موفقیت، پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی را در پی دارد.

بین مسئولان شاهرودی محبت و وحدتی بسیار خوب وجود دارد

امام جمعه شاهرود نیز در ابتدای این نشست، با بیان اینکه این شهرستان دارای چهار مدرسه علمیه خواهران و پنج مدرسه علمیه برادران است، گفت: یک هزار طلبه در این شهرستان حضور دارند و یک هزار طلبه شاهرودی نیز در خارج از شهرستان از جمله قم و مشهد مشغول به فعالیت و تبلیغ علوم اسلامی هستند.

ترابی محبت و وحدت بین علما شاهرود را مثال زدنی دانست و تصریح کرد: این مهم با محوریت دو دانشمند ارزنده، آیت الله تاشی و آیت الله اشرفی شکل گرفته است.

وی در خاتمه افزود: کمتر نقطه ای از ایران اسلامی وجود دارد که این گونه محبت بین مسئولان، اعضای شورای تامین، روحانیت، فرماندهان نظامی، مسئولان شهری، فرمانداری و سایر نهادهایش وجود داشته باشد که خوشبختانه این مهم در شاهرود وجود دارد.

آیت الله نوری همدانی که از عصر روز چهارشنبه وارد استان سمنان شده است طی برنامه ریزی انجام شده دیداری چهار روز با مردم، مسئولان و روحانیان استان خواهند داشت.

این مرجع تقلید همچنین جمعه‌شب همزمان با شب اربعین حسینی در گرمسار با مردم این شهرستان دیدار می‌کنند.
تقوی:باتوطئه کاهش قیمت نفت روبروهستیم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران
  توضیحات "زالی" درباره تاثیر یک داروی ام‌اس در کاهش مرگ کرونایی‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان