امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

#1
نقل قول: دانشگاه صنعتی جندی شاپور با نام قبلی مجتمع آموزش عالی جندی شاپور، دانشگاهی در شمال شهرستان دزفول است.
این مجتمع آموزشی که تأسیس آن از سال ۱۳۵۱ هجری خورشیدی آغاز شد، از سال ۱۳۵۸ و در چهار زمینهٔ مهندسی، علوم، کشاورزی و پزشکی دانشجو پذیرفت در سال ۱۳۸۵ نام این مجتمع به دانشگاه صنعتی جندی شاپور تغییر داده شد.

دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در حال حاضر دارای 11 گرایش فنی است که در این دانشگاه تدریس میشود و بیش از هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

در این دانشگاه، دانشجویان در رشته های مهندسی شیمی (گرایش صنایع غذایی)، مهندسی مکانیک (گرایش حرارت و سیالات و طراحی جامدات)، مهندسی کامپیوتر (سخت افزار)، مهندسی برق (الکترونیک، قدرت و کنترل)، مهندسی عمران (سازه و آب)، مهندسی معماری، ریاضی (ریاضیات وکاربردها)، و درمقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی) و مهندسی عمران (رودخانه) تحصیل میکنند.

با توجه به چارت مصوب دانشگاه بزودی این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف مهندسی درمقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد کرد.


تاریخچه مجتمع آموزش عالی جندی شاپور


در تاریخ ۱۵/۲/۱۳۵۱ دانشگاه جندی شاپور اهواز با خرید قطعه زمینی به مساحت ۵/۱۲۶ هکتار از اراضی شمال دزفول بمنظور تأسیس دانشکده کشاورزی، پروژهٔ ایجاد شاخهٔ شمالی را آغاز کرد.

در سال ۱۳۵۵ چارت سازمانی دانشکده به تصویب رسید و چهار دانشکدهٔ مهندسی، علوم، کشاورزی و پزشکی در دستور کار توسعهٔ شاخه شمالی قرار گرفت. در سال ۱۳۵۶ ساخت بیمارستان۵۰۰ تختخوابی دکتر گنجویان به عنوان دانشکدهٔ پزشکی آغاز شد و در همان سال قطعه زمینی نیز به مساحت ۱۸ هکتار برای تأسیس ساختمان های اداری و آموزشی از طرف سازمان آب و برق خوزستان به دانشکده واگذار گردید.


شروع به کار دانشکده به علت تقارن با انقلاب اسلامی مردم ایران تا سال ۱۳۵۸ به تعویق افتاد. در این سال قطعهٔ زمین دیگری نیز به مساحت ۱۴ هکتار در اختیار دانشکده قرار گرفت. در این سال دانشکده دارای یازده نفر عضو هیأت علمی بود که متاسفانه مجدداً پیش از پذیرش دانشجو، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مانع شروع بکار دانشکده شد و این وضعیت تا پایان جنگ ادامه داشت. هیأت علمی مذکور نیز در این شرایط پراکنده و اکثراً در دانشگاه اهواز مشغول به تدریس شدند. در طول دوران دفاع مقدس، کلیهٔ امکانات شاخة شمالی در اختیار رزمندگان اسلام قرار داشت و ساختمان اصلی آن بهعنوان ستاد تخلیة شهدا و مجروحین مورد استفاده قرار گرفت.

فعالیت آموزشی شاخهٔ شمالی از سال ۶۷ با پذیرش دانشجو در رشتة کاردانی کارهای عمومی ساختمان شروع شد و در سال ۱۳۷۱، رشتة کاردانی ماشین آلات مکانیک به عنوان دومین رشتة دانشکده شروع به کار کرد. در سال ۷۱ وزیر وقت آموزش عالی (دکتر معین) در محل دانشکده حضور یافتند و برنامة توسعهٔ شاخهٔ شمالی را با قول مساعد مسؤولین استانی و شهرستانی تصویب کردند.


دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول 1
در سال ۷۴ مجوز رشته های کاردانی معماری و کارشناسی عمران - عمران وکارشناسی عمران - آب اخذ گردید و بلافاصله پذیرش دانشجو صورت گرفت. در سال ۱۳۷۶، اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی برای احداث ساختمان دانشکدهٔ مهندسی با زیربنای۸۸۰۰ متر مربع تصویب شد و از آغاز سال ۷۸ عملیات ساختمانی شروع شد و فاز اول آن که بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع است، آمادهٔ تحویل میباشد.

بین سالهای ۷۶ تا ۸۲ دانشکده بیشتر به دنبال تجهیز دانشکده از قبیل امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، رایانه و کتابخانه بوده است و در این زمینه به توفیقات قابل توجهی نائل شده است. همچنین جذب استاد و ایجاد امکان برای ادامة تحصیل اساتید موجود از اولویت های کاری دانشکده بوده است. از مهرماه سال ۸۰، پذیرش دانشجوی معماری در مقطع کارشناسی ناپیوسته آغاز شد. تیرماه ۱۳۸۰ وزیر محترم آموزش عالی، دکتر معین، با اختصاص ردیف مستقل بودجه برای شاخة شمالی موافقت فرمودند که نهایتاً سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور با این امر موافقت نمود و از آغاز سال ۱۳۸۱ این امر متحقق گشت و به دنبال آن از آغاز سال ۸۲ کلیهٔ اعتبارات امور دانشجوئی و دو بخش از اعتبارات عمرانی (تعمیرات اساسی و تجهیزات) نیز مستقل گشت. اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات و مقطع کارشناسی ناپیوستة عمران و کارشناسی الکترونیک و کارشناسی شیمی نیز باعث شروع به کار این دو رشته از مهر ۸۲ شد. و در سال ۱۳۸۹ سازمان گسترش وزارت علوم با پذیرش کارشناسی ارشد رشته های عمران گرایش رودخانه و مکانیک گرایش تبدیل انرژی موافقت کردند.

تبدیل به دانشگاه

این مجتمع آموزشی در سال ۱۳۸۵ از مجتمع آموزش عالی جندیشاپور به دانشگاه صنعتی جندیشاپور ارتقا یافت و هماکنون در این دانشگاه 11 گرایش فنی تدریس میشود و بیش از هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. همچنین درراستای گسترش دانشگاه 65 هکتار ازاراضی مورد نیازدانشگاه، به آن واگذار شد .





گروه های آموزشی
  • گروه مهندسی برق و کامپیوتر
  • گروه مهندسی عمران
  • گروه مهندسی معماری
  • گروه مهندسی مکانیک
  • گروه مهندسی شیمی
  • گروه علوم پایه
  • گروه معارف اسلامی

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998
  میخای دانشگاه چه رشته ای بری؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان