امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

متأسفانه وضع آموزش موسیقی از لحاظ کیفی اصلاً رضایت‌بخش نیست

#1
متأسفانه وضع آموزش موسیقی از لحاظ کیفی اصلاً رضایت‌بخش نیست 1

حمیدرضا نوربخش در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه وضع آموزش موسیقی از لحاظ کیفی اصلاً رضایت‌بخش نیست گفت: طبق صحبت‌هایی که شده، ۵۰ الی ۶۰ نفر از اساتید کارشان را بعد از ماه صفر از سر می‌گیرند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری مدیرعامل خانه موسیقی صبح امروز با حضور جمعی از اهالی رسانه در محل خانه موسیقی برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش درابتدای این نشست با اشاره به فعالیت‌های یک ساله اخیر خانه موسیقی گفت: نشست‌های ماهانه خانه موسیقی یکشنبه پایانی هر ماه با هدف دیدار اهالی موسیقی و مطرح شدن معضلات آنها برگزار می‌شود. در این نشست‌ها هنرمندان می‌آیند و با آنها به گفت‌وگو می‌نشینیم و هنرمندان هم حرف‌ها و مشکلاتی را که دارند مطرح می‌کنند.

این خواننده در ادامه با اشاره به موضوع بیمه هنرمندان گفت:‌ الان حدود یک سال است که بیمه هنرمندان متوقف شده است، آنهایی که از قبل عضو بیمه بوده‌اند کارهایشان ادامه پیدا می‌کند، اما هیچ عضو جدیدی پذیرفته نمی‌شود. سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه اقدامی نمی‌کند، این امر به خاطر این است که دولت بدهی زیادی به این سازمان دارد و سازمان تأمین اجتماعی زیر بار پوشش این هنرمندان نمی‌رود. خوشبختانه با اقداماتی که در این زمینه انجام دادیم و با صحبت‌هایی که شده، قرار است تا این قضیه مرتفع شود و با دیداری که علی جنتی با علی ربیعی داشته توافقاتی در این زمینه صورت گرفته و به ما این امید را داده‌اند که طی ماه آینده این مشکل حل شود.

نوربخش با اشاره به تأسیس کانون خوانندگان پاپ گفت: مصوبه هیأت مدیره مبنی بر تأسیس کانون خوانندگان پاپ بوده است. متأسفانه ما این بخش را نداشتیم که خوانندگان شاخص موسیقی پاپ در آن حضور داشته باشند که بعضاً برخی از این هنرمندان گلایه‌هایی را در این زمینه مطرح می‌کردند.

وی افزود: از دیگر اقدامات خانه موسیقی می توان به تشکیل شورای مشورتی اشاره کرد که تشکیل این شورا منتج به برگزاری اولین فستیوال موسیقی تهران شد، در خصوص بحث کپی‌رایت هم اقدامات جدی را انجام دادیم و معتقدیم که این بحث مهمترین موضوع موسیقی امروز ایران است که باید به آن به طور جدی پرداخته شود که اگر این موضوع برطرف شود انقلابی در موسیقی رخ خواهد داد. در همین زمینه تعاملاتی هم با نهادهایی مثل صدا و سیما داشته‌ایم که بسیار می‌تواند نقش مهم و اساسی را در این موضوع ایفا کند.

وی در خصوص بحث‌هایی که در زمینه منفعل بودن خانه موسیقی مطرح می‌شود، گفت: خانه موسیقی به هیچ وجه نهادی منفعل نیست، ما در بعضی مسائل تشخیص می‌دهیم که نباید همه مسائل را رسانه‌ای کنیم و با جنجال پیش ببریم. بسیاری از اقدامات ما در سکوت انجام می‌شود. مطمئن باشید اگر کوچک‌ترین کنسرتی در این مملکت لغو شود، خانه موسیقی بحث آن را پیگیری می‌کند و به آسانی از کنار آن نمی‌گذرد.

نوربخش در ادامه این نشست ضمن بیان این موضوع که تعطیلی کلاس‌های آموزشی موسیقی فرهنگسراها موضوعی بوده که خانه موسیقی به جد آن را پیگیری کرده، گفت: من از ابتدای این موضوعی که پیش آمد، آن را در دستورکار قرار دادم و مدام طی جلساتی که با معاون هنری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و خود جناب مرادی داشته‌ام، اعتراض خودمان را اعلام کرده‌ام.

وی افزود: دوستان در شهرداری در این زمینه دو بحث را مطرح می‌کنند، اول بحث کیفیت نازل آموزش است و بحث دوم هم عدم رقابت با بخش خصوصی است. ما در پی همین صحبت‌هایی که انجام شد اسامی کل اساتیدی که در فرهنگسراها و آموزش موسیقی می‌پرداختند را درآوردیم و صلاحیت آنان را مورد بررسی قرار دادیم، این نکته را هم باید گفت که خود خانه موسیقی هم به مقوله آموزش موسیقی معترض است.

نوربخش ادامه داد: طی این جلسات درنهایت به این نتیجه رسیدیم که از افرادی که از اعضای قدیمی خانه موسیقی هستند و صلاحیت تدریس موسیقی را دارند به سازمان معرفی کنیم تا جایگزین اساتید قدیمی شوند. در همین راستا، مکتب آوازی تهران نیز دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص کارت تدریس اساتیدی که در گذشته در فرهنگسراها مشغول به تدریس بودند نیز گفت: کارت های تدریس این افراد از نظر ما هیچ اعتباری ندارد، متأسفانه وضع آموزش از لحاظ کیفی اصلاً رضایت‌بخش نیست. طبق صحبت‌هایی که شده، ۵۰ الی ۶۰ نفر از اساتید کارشان را بعد از ماه صفر از سر می‌گیرند، خود جناب قالیباف هم در این زمینه قول‌های مساعدی به ما داده است.

نوربخش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر سازمان فرهنگی ـ هنری به وعده‌اش عمل نکند واکنش خانه موسیقی چه خواهد بود؟ گفت: ما همیشه به دنبال این هستیم که مسائل را با دوری از جنجال‌های رایج حل کنیم، اما اگر احساس کنیم که این اقدام انجام نخواهد شد، آن هنگام است که فریاد خواهیم زد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آهنگساز Far From Home بازگشتش برای ساخت موسیقی متن فیلم Spider-Man را تایید کرد
  برنده جایزه امی بهترین آلبوم موسیقی متن اورجینال سال در تلویزیون: سریال The Mandalori
  جانکی ایکس ‌ال برای نسخه زک اسنایدر فیلم Justice League موسیقی جدید می‌سازد
  سیروس الوند:مسئله دفاع مقدس چیزی نیست که با گذر زمان فراموش شود
  «مسعود جهانی» موسیقی فیلم «رضای خدا» را می‌سازد
  مدیر شبکه آموزش سیما احکام جدید صادر کرد!
  همین که سالن نمایش باز باشد اما مخاطبی نداشته باشد به معنای بازگشایی تئاتر نیست!
  اکران فیلم دل‌بخواهی نیست/تصمیم صدرعاملی با هماهنگی شورای صنفی نبوده است
  سریال Chilling Adventures of Sabrina قرار نیست برای یک فصل دیگر تمدید شود
Video دنباله فیلم Sonic The Hedgehog در دست ساخت نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان