امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پنجه های ابوالهول فرعون را در اسرائیل پیدا کردند-تصویر

#1
استان شناسان مشغول به حفاری در اسرائیل مدعی هستند که چیزی غیر منتظره را پیدا کرده اند : پای مجسمه ابوالهول مصری که مرتبط با ساخت اهرام ثلاثه فرعون است.

به گزارش ۴۰کلاغ: قطعه ای از پاهای جلویی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مجسمه  ابوالهول در حازور که سایت میراث جهانی یونسکو در شمال دریای جلیله است یافت شده است. بین پنجه ها ، کتیبه ی هیروگلیف با نام پادشاه Menkaure، که گاهی اوقات هم Mycerinus نامیده می شود وجود دارد، Menkaure شخصی است که در زمان پادشاهی قدیم مصر بیش از ۴۰۰۰ سال پیش حکومت میکرده و سازنده یکی از اهرام بزرگ جیزه است.
محققان باور نمی کنند که مصر در دوران سلطنت Menkaure با اسرائیل رابطه داشته است. آنها فکر می کنند این احتمال وجود دارد که مجسمه ابوالهول بعدا و در در جریان هزاره دوم قبل از میلاد به اسرائیل آورده شده است.
پنجه های ابوالهول فرعون را در اسرائیل پیدا کردند-تصویر 1
کتیبه شامل عبارت “معشوق مظهر الهی … که به او حیات جاودانی میدهد.” میشود ، امنون بن تور، یکی از باستان شناسان دانشگاه عبری که کاوش در حازور را هدایت میکند ، فکر می کند که این توصیف مجسمه ابوالهول را می توان سرنخی به سرچشمه اش در جایگاه باستانی پرستش خورشید، هلیوپولیس، که امروز عمدتا نابود شده و در قاهره پراکنده شده است دانست.
ترکیب قسمتهای شیرو انسان در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ابوالهول  بخشی از موجود افسانه ای در سراسر خاور نزدیک باستان و همچنین هند و یونان است. بن تور و همکارانش می گویند شی دست ساز که در حازور کشف شده اولین قطعه مجسمه ابوالهول است که مرتبط با پادشاه Menkaure است. همچنین با توجه به بیانیه ی دانشگاه عبری ، آن تنها مجسمه ابوالهول مصر سلطنتی است که تا کنون در اسرائیل کشف شده است،.
به گزارش چهل کلاغ قطعه مجسمه در ورودی کاخ شهری در یک لایه باستان شناسی در معرض عموم قرار میگرفته است و مربوط به تخریب مرموز حازور زمانی که توسط کنعانیان قبل از میلاد در قرن سیزدهم اشغال شده بود میشود.
محققان فکر می کنند که مجسمه ابوالهول می توانسته در طول ۱۷ تا ۱۶ قرن پیش از میلاد ، هنگامی که بخشی از مصر به وسیله هیکسوس ها کنترل می شده ، افرادی که معتقد بودند اصل و نسب شان به شمال کنعان بازمیگردد به اسرائیل آورده شده است . متناوبا، ممکن است مجسمه سلطنتی به عنوان یک هدیه از پادشاه مصر در قرن سیزدهم تا قرن پانزدهم قبل از میلاد، هنگامی که مصر بخش وسیعی از کنعان را از طریق یک سیستم کشورهای رعیت کنترل میکرد به حازور آورده شده است. حاصور در آن زمان، مهم ترین شهر در جنوب لوانت به وسعت حدود ۸۰ هکتار و با جمعیت حدود ۲۰۰۰۰ بود.
حازور منطقه ای استراتژیک در تقاطع بین مصر و بابل بود. ابتدا و تا اوایل هزاره دوم پیش از میلاد به عنوان یک شهر کنعان شناخته میشد سپس توسط اسرائیل فتح ، در زمان شاه سلیمان بازسازی و در نهایت توسط آشوریان در سال ۷۳۲ قبل از میلاد نابود گردید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ℜ. mti
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جام خرگوشی در یونان باستان +تصویر
  آرامگاه یازدهمین فرعون مصر باستان (عکس)
  ایرانیان باستان چطور ازدواج می کردند
  کشف مجسمه‌ خدای آتش در مکزیک -تصویر
  کشف مجسمه رامسس دوم به اندازه واقعی در مصر – تصویر
  مقبره مرموزترین فرعون مصر+عکس
  مقبره مرموزترین فرعون مصر+عکس
  هنر هخامنشیان(تصویر)
  کلاه در ایران باستان+تصویر ☺☻☺☻
  گمشده ای که بعد از 600 سال پیدا شد+ تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان