امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف فسيل انسان هايي متفاوت در چين

#1
قاياي آنچه ممکن است گونه ناشناخته اي از نژاد انساني باشد، در جنوب چين کشف شده است.
قدمت استخوان ها که دست کم به پنج نفر مربوط است به 11هزار و 500 تا 14 هزار و 500سال پيش برمي گردد.
دانشمندان در حال حاضر، آنها را "آدم هاي غار آهوي قرمز" مي نامند. اين غار يکي از محل هايي است که برخي از اين اجساد در آنجا کشف شده اند.
تيم محقق گفته اند که تحليل و بررسي دقيق تري بر روي فسيل ها لازم است تا بتوان آنها را گونه تازه اي از انسان درنظر گرفت.
دارن کورنو، يکي از سرپرستان اين تيم و از استادان دانشگاه نيو ساوت ولز استراليا گفت: "ما در اين مرحله مي کوشيم که در طبقه بندي آنها خيلي با دقت عمل کنيم."
او به بي بي سي گفت: "يکي از دلايل اين کار اين است که، چه باور کنيد چه نکنيد، در حال حاضر، در علم تکامل انساني، تعريف عمومي، توافق شده و بيولوژيکي از گونه خودمان (هومو سپين) ها هم نداريم. و اين حوزه، بسيار مورد اختلاف نظر است."
تعدادي از اين فسيل ها نزديک شهر منگزي در استان يونان در چين کشف شده اند. يک اسکلت ديگر هم در همسايگي اين استان، در لانگلين يافته شده است.
جمجمه ها و دندان هاي فسيل هاي يافته شده در اين دو منطقه به شدت به هم شباهت دارند، که نشان مي دهند احتمالا همه آنها از يک گروه جمعيتي بوده اند.
دانشمندان همچنان در حال حفاري و کاوش در اين ناحيه اند.
ولي به گفته تيم تحقيق، ويژگي چهره هاشان کاملا با خصوصيات چهره يک انسان امروزي است.آدم هاي غار آهوي قرمز ويژگي هايي ترکيبي از انسان هاي امروزي و انسان هاي باستان دارند.
اين آدم ها کاسه هاي سرشان گردتر بود و برآمدگي هاي شاخص پيشاني داشتند. استخوان هاي جمجمه هاي آنها کاملا ضخيم بود. صورت هاي آنها کاملا کوتاه و تخت بود و بيني هاي پهن داشتند. آرواره هاي آنها جلو بود ولي از داشتن چانه انسان امروزي، بي بهره بودند. اسکن کامپيوتري جمجمه در ناحيه مغز تفاوت هايي را در نشان مي دهد.آنها همچنين دندان هاي آسياب بزرگ داشتند.
دکتر کورنو و همکارانش چند سناريو را درباره انسان هاي غار آهوي قرمز محتمل مي شمارند.
يکي اينکه آنها نماينده مهاجران بسيار قديمي از انسان هاي هوسپين با ظاهري بسيار بدوي بوده اند که پيش از نابودي، جدا از ديگر نژادها در آسيا زندگي مي کرده اند.
احتمال دوم اين است که آنها نژاد متمايزي از انسان بوده اند که در آسيا تکامل يافته اند و در کنار گونه انساني خود ما، تا همين اواخر به زندگي ادامه داده اند.
احتمال ديگر نيز اين است که آنها اين ويژگي هاي بدوي تر را به دليل تغييرهاي ژنتيکي يا در پاسخ به فشارهاي محيطي نظير وضعيت آب و هوا، به صورت مجزا به تکامل رسانده اند.
تلاش هايي براي استخراج دي ان اي از بقاياي اين فسيل ها صورت گرفته است. از روي دي ان اي ها مي توان مطالعات دقيق تري از تحولات ژنتيکي احتمالي و ارتباط آنها با گونه هاي ديگر انساني - نئاندرتال ها و گونه اسرارآميزي در سيبري که به دينسوان ها معروفند- انجام داد.
آدم هاي غار آهوي قرمز در هر کجا از درخت انساني قرار داشته باشند، کشف آنها اهميت زيادي دارد چرا که داستان جذاب مهاجرت و تکامل انساني را که روز به روز پيچيده تر مي شود، کامل تر مي کند.
کشف فسيل انسان هايي متفاوت در چين 1
پاسخ
 سپاس شده توسط bakhi ، mr.destiny
آگهی
#2
چه خوب انسان ميمونى هم كشف ميكنند
پاسخ
 سپاس شده توسط Black_Man


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان