امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آبشار یاسوج

#1
اصلي ترين جاذبه گردشگري شهر ياسوج آبشار زيبا و معروف ياسوج مي‌باشد اين آبشار در فاصله 2 کيلومتري مرکز شهر و در شمال شهر ياسوج واقع است و هر ساله مورد توجه گردشگران و توريستهاي ايراني و خارجي قرار مي‌گيرد آب‌ چشمه‌هايي‌ كه‌ از دل‌ كوه‌هاي‌ زاگرس‌ جوشيده‌ در دو كيلومتري‌ شمال‌ شهر ياسوج‌ آبشاري‌ به‌ ارتفاع‌ ده‌ متر را به‌ منظر تماشا گذاشته‌ است‌.

چشم‌انداز اين‌ آبشار، نهرهاي‌ آب‌ در بستر مارپيچ‌ مشبك‌، باغ‌هاي‌ ميوه‌، مراتع‌ سرسبز و پر از گل‌هاي‌ رنگارنگ‌ است‌، كه‌ چشم‌ بيننده‌ را خيره‌ مي‌سازد. هر ساله‌ آبشار ياسوج‌ در فصل‌ بهار، تابستان‌ و پاييز پذيراي‌ گردشگران‌ است‌.از ديگر آبشارهاي‌ اين‌ استان‌، آبشار بهرام‌ بيگي‌ است‌.

اين‌ آبشار در ميان‌ صخره‌هاي‌ سنگي‌ واقع‌ شده‌ و بعد از مارگون‌ قرار دارد.آبشار بن‌ رود نيز بعد از سي‌ سخت‌ قرار گرفته‌ و شامل‌ توف‌شاه‌ (آبشار شاه) و آبشار بن‌ رود است‌ كه‌ ازچندين‌ چشمه‌ تشكيل‌ شده‌ و حدود 20 متر ارتفاع‌ دارد و منطقه‌ بسيار زيبايي‌ را پديد آورده‌ است‌.
“به ياسوج شهر آبشارهاي خروشان خوش‌آمديد”؛ اين جمله‌اي بود كه در آستانه ورود به شهر ياسوج، بر تابلويي نقش بسته بود، جمله‌اي كه آغاز سفري رويايي به شهري رويايي است.
یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد است و در شمال شرقی استان واقع شده‌است. پیش از ایجاد این شهر، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشت که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده‌است. اینک به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌است. تل خسرو متجاوز از دو هزار سال قدمت دارد. یاسوج در کنار رودخانه بشار در تپه‌های متعدد در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.
از ابتدای نوروز تا اواخر مهر ماه فصل مناسبی جهت تفریح وپذیرایی گردشگران است. در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل، زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده و زیبایی ویژه ای به این مکان، از مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشیده است.

عمده ترين منابع آبي شهرستان بويراحمد رودخانه بشار و رودخانه کبکيان(دشت روم) است که رودخانه بشار از ارتفاعات جنوب شرقي و شمال شرقي شهر ياسوج سرچشمه گرفته و از کنار شهر ياسوج گذشته و در ناحيه شمال غربي پس از ادغام با رودخانه کبکيان و خرسان به سمت جنوب غربي ادامه مسير داده و در نهايت در مرز استان چهارمحال و بختياري به رودخانه کارون مي پيوندد.

رودخانه کبکيان نيز از کوه هاي اطراف منطقه سرگچينه و سپيدار در بيست کيلومتري جنوب ياسوج سرچشمه گرفته و در ادامه با دريافت آب چشمه ها و نهرهايي در مسير خود، در نزديکي بخش کبکيان و در منطقه اي به نام دروهان به رودخانه بشار مي پيوندد. مهمترين ارتفاعات اين شهرستان، چال کلاغ، کوه هجال، کوه آب نهر، دومازه، وزگ، دوپشته، پازنان، کالوس، کاچيان، شيرکش و تامر نام دارند. شهر نوپا و زيباي ياسوج در دهانه انبري شکل صخره هاي زاگرس و در لابلاي جنگل هاي انبوه و سرسبز بلوط، آرميده است.

آبشار یاسوج 1

آبشار یاسوج 1

آبشار یاسوج 1

آبشار یاسوج 1


پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان