امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سهامداران سهام خود را نفروشند

#1
مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ - وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از تصمیماتی که موجب تداوم افت بورس شد، افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و بهره مالکانه معادن بود که در دل سهامداران ترس و دلهره ایجاد کرد، این در حالی است که در لایحه بودجه امسال عوامل منفی وجود ندارد.

وی افزود:آنچه که باعث تداوم روند سوددهی بازار سرمایه می‌شود این است که سرمایه‌گذاران اطمینان داشته باشند، قوانین و آیین‌نامه‌هایی که توسط دولت و مجلس تصویب می‌شود به ضرر سرمایه گذاران نبوده و بخش خصوصی از فعالیت دولت و مجلس متضرر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد:نکته مهم دیگر تداوم برنامه دولت برای کنترل تورم است که خوشبختانه تاکنون توانسته تورم را کنترل کند، بنابراین اگر فرآیند کنترل تورم ادامه یابد و تغییر مسیر ندهد، در آن زمان می توان گفت که انتظارات تورمی جامعه اصلاح می‌شود، بنابراین اگر نرخ سود سپرده و تسهیلات کاهش پیدا کند، بازده مورد انتظار سهامداران افزایش می‌یابد.

مدیرعامل یک شرکت مشاوره با تاکید بر اینکه سیاست اقتصادی دولت به نفع بازار سرمایه است، افزود:خوشبختانه رفتار دولت در خصوص جهش یکباره قیمت ارز نشان داد که قدرت کنترل جهش دلار را دارد و می تواند آن را کنترل کند. بنابراین سرمایه‌گذاران اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دولت توانایی کنترل بازار ارز را دارد.

وی عنوان کرد:اما نکته مهم این است که افزایش نرخ دلار به ضرر بورس نبوده و به نفع سرمایه گذاری است به شرطی که این افزایش لجام گسیخته نباشد. اگر نرخ ارز حداقل به اندازه نرخ تورم داخلی رشد کند، برای بورس خوب است و تنها جهش ناگهانی آن، بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به پیش بینی بازار سرمایه تا پایان سال پرداخت و گفت: قیمت‌های فعلی سهام شرکت‌ها قیمت مناسبی برای خرید بوده و به سهامداران توصیه می‌شود که در شرایط فعلی به هیچ عنوان سهام خود را نفروشند. زیرا اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در قیمت‌های فعلی است.

او پیش بینی کرد که بازار سرمایه تا پایان سال بتواند بازدهی مثبتی نصیب سرمایه‌گذاران کرده و شاخص بورس به حدود 79 تا 80 هزار واحد برسد.

زنگنه در ادامه به سهامداران توصیه کرد که دیدگاه خود را به سرمایه‌گذاری تغییر داده و بازده مورد انتظار خود را تعدیل کنند، زیرا در کشوری که نرخ بهره 15 درصد و ثبات سیاسی وجود دارد و ریسک‌های موجود کاهش پیدا کرده، نباید انتظار بازدهی زیادی از بازار سرمایه داشت.

وی تصریح کرد: بنابراین سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی باید بدانند که بازدهی رویایی بورس در سال 1392 دیگر تکرار نشده و بورس به طور متوسط می تواند سالانه 25 تا 30 درصد بازدهی نصیب سرمایه گذاران کند، زیرا در سال 1392 تورم 40 درصدی در کشور وجود داشته و ریسک‌های سیاسی و اقتصادی زیادی حاکم بود. ولی در حال حاضر ریسک زیادی وجود ندارد به طوری که ثبات اقتصادی حاکم شده و تورم کنترل شده است و در مجموع ریسک های موجود کاهش پیدا کرده است، لذا بازدهی 30 درصدی برای سرمایه‌گذاران مطلوب است.

وی تاکید کرد: بنابراین سرمایه‌گذاران باید دیدگاه خود را از کوتاه مدت به بلند مدت تغییر داده و با توجه به ثبات موجود در کشور و سیاست‌های اقتصادی دولت به صورت بلند مدت به سرمایه‌گذاری‌ در بورس نگاه کنند.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت!
  امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم
  کارت اعتباری سهام عدالت به‌زودی ارائه می‌شود
Thumbs Up زمان واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت!
  سبد سهام بورس
  منظور از سهام چیست ؟
  اوراق سهام
  70 درصد سهام سه بانک متعلق به یک فرد خاص است
  تأکید نمایندگان مجلس بر مدیریت سهام عدالت توسط مردم
  سهام مسکن در راه بورس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان