امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زخم معده دارید؟ باید زرد بپوشید!

#1
قرنهاست كه بشر از تكنيك رنگ درماني براي درمان بيماريهاي مختلف جسمي و روحي استفاده ميكند.


زخم معده دارید؟ باید زرد بپوشید! 1

مجله سیب سبز: احتمالا میدانید كه رنگها ميتوانند علاوه بر آنكه موجب نشاط و شادابي شما شوند، روحيه سكون و آرامش و افسردگي را نيز به انسان منتقل كنند. اما خواص جادويي و معجزهآساي رنگها فراتر از اين بحثهاست. قرنهاست كه بشر از تكنيك رنگ درماني براي درمان بيماريهاي مختلف جسمي و روحي استفاده ميكند. سالهاست كه درمانگران شيوههاي طبيعي درمان از اين شيوه براي پيشگيري از ابتلا به بيماريها استفاده ميكنند و تاثيرات مثبت و منفي استفاده از رنگها را به مردم آموزش ميدهند و متناسب با مزاج، روحيات و طبيعت افراد استفاده از رنگهايي خاص را در زندگي، نوع پوشش و دكور خانهشان به مردم تجويز ميكنند.

زخم معده دارید؟ باید زرد بپوشید! 1

رنگ قرمز

تاثير جسمي: خونسازي و افزايش بنيه بدن
تاثير روحي: افزايش شجاعت و خودباوري

متخصصان رنگ درمانی معتقدند رنگ قرمز ازجمله رنگهایی است که باعث افزایش تولید و ساخت هموگلوبین خون شده و انرژیهای شفابخش و مفیدی به اندامهای داخلی بهویژه کبد میدهد. این رنگ به جهت ارتباطی که با چاکرای استخوان خارجی بدن دارد بسیاری از عوارض ناشی از کمخونی، کاهش انرژی و افت فشار در بدن را کنترل میکند. رنگ قرمز تاثیر ویژهای بر درمان ناباروری دارد و ازسوی متخصصان رنگدرمانی مناسبترین رنگ برای درمان ناباروری محسوب میشود. این رنگ موجب افزایش جریان گردش خون و مایع مغزی در نخاع و اعصاب شده از این رو میزان انرژی بدن را تنظیم میکند. درمان سرماخوردگی، کمخونی، کاهش جریان خون، افزایش میل جنسی و بالابردن اعتماد به نفس و شجاعت ازجمله ویژگیهای رنگ قرمز است که در برخی موارد از سوی متخصصان رنگ درمانی به بیماران توصیه میشود.

دانشمندان چه ميگويند؟

افراد مبتلا به آرتريت و ديگر بيماريهاي اسكلتي و مفصلي ميتوانند با استفاده از رنگ و نورهاي قرمز بخش زيادي از دردهاي خود را تسكين دهند. به گفته متخصصان تابش نور قرمز روي موضع بيمار مثل گردن يا مفصل آرنج ميتواند تا حد زيادي به كاهش دردهاي اين ناحيه كمك كند. اما بايد مراقب باشيد كه استفاده از اين رنگ در افراد ميانسال مبتلا به فشار خون توصيه نميشود.

رنگ نارنجي

تاثير جسمي: بهبود عملكرد ريه و تنظيم جريان گردش خون
تاثير روحي: افزايش نشاط و رضايت دروني

رنگ نارنجي ازجمله رنگهایی است که موجب نشاط و شادمانی در فرد شده و توسط روانشناسان و روانپزشکان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه میشود. به اعتقاد درمانگران رنگ درمانی، رنگ نارنجی تنظیم کننده عملکرد و فعالیت ریهها در بدن است و به درمان بسیاری از بیماریها و اختلالات تنفسی چون آسم و برونشیت کمک میکند. این رنگ یکی از رنگهایی است که درمانگران طب سنتی هند و یوگا از آن برای ایجاد اندیشههای متعالی و تصویرهای ذهنی مثبت در شاگردان و مراجعهکنندگان خود بهره میبرند. این رنگ سنبل تعادل، موفقیت، شادکامی و اراده است.

دانشمندان چه ميگويند؟

تاباندن نور نارنجي رنگ به عضلات و ماهيچههايي كه دچار خستگي، كوفتگي و اسپاسمهاي عضلاني شده است كمك ميكند تا اين ماهيچهها زودتر بار منفي و سموم را از خود دفع كنند. در حقيقت افزايش جريان گردش خون در ماهيچه با تابش نور نارنجي موجب بهبود هر چه سريعتر درد اين ناحيه ميشود و به رفع خستگي ماهيچهها نيز كمك ميكند.

رنگ آبي

تاثير جسمي: درمان اختلالات تنفسي، آسم و كاهش فشارخون
تاثير روحي: آرامش، تقويت از خودگذشتي

به گفته کارشناسان رنگ آبی آرامشبخشترین رنگها در طبیعت است که استفاده از آن در محیط زندگی بیمار به درمان بیخوابی کمک میکند. به اعتقاد متخصصان رنگ درمانی رنگ آبی برای درمان برخی از اختلالات دستگاه تنفسی مثل آسم و تنگینفس نیز مناسب است. این رنگ انرژی حیاتی بدن را تحریک کرده و موجب افزایش قدرت و ایمنی بدن میشود. درمانگران رنگ درمانی معتقدند این رنگ برای افرادی که خیلی سریع دچار هیجانات عصبی و استرس میشوند، بسیار مفید است و میتواند میزان ضربان قلب و فشار خون آنها را کنترل کند. از طرفی استفاده از رنگ آبی در محیط زندگی میتواند به لحاظ روحی برای ایجاد فضایی آرامشبخش و ریلکس بسیار مناسب باشد. متخصصان یوگا معتقدند که رنگ آبی رنگ مدیتیشن و انبساط روح است؛ رنگی که ضمیر ناخودآگاه انسان را فعال کرده و روحیه از خودگذشتگی، آرامش و صمیمیت را در انسان تقویت میکند.

دانشمندان چه ميگويند؟

كارشناسان رنگ درماني تابش رنگ آبي يا پوشیدن لباس آبي يا انداختن ملحفه آبي روي فردي كه دچار تب است را بهترين روش براي كاهش حرارت بدن او مي دانند. ضمن آنكه اين درمانگران معتقدند تابش رنگ آبي روي ستون فقرات به كاهش تشنجها و سردردهاي افراد مبتلا به صرع كمك ميكند.

رنگ زرد

تاثير جسمي: تقويت سلولهاي عصبي
تاثير روحي: افزايش تمركز و پيشگيري از افسردگي

متخصصان رنگ درمانی معتقدند رنگ زرد به طور مستقیم با هوش و قوه ادراک انسان در ارتباط است. از طرفی رنگ زرد به لحاظ جسمی نیز خاصیتهای قابلتوجهی دارد. این رنگ با تاثیری که بر سلولهای عصبی در اندامهای بدن میگذارد، میتواند انرژی عضلانی و حرکتی را در اندامها تحتتاثیر خود قرار داده و آن را فعال کند. رنگ زرد یکی از مهمترین رنگهایی است که توسط روانشناسان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه میشود. این رنگ باعث ایجاد روحیه سرزندگی و شادمانی در افراد شده و میل به زندگی را در انسان تقویت میکند.

دانشمندان چه ميگويند؟

تاباندن نور زرد بر ناحيه شكم يا پوشيدن لباس زرد رنگ ميتواند روند درمان اختلالها و برخي از بيماريهاي گوارشي به ويژه سوءهاضمه را تسريع كند. به گفته برخي متخصصان رنگدرماني در اروپا، تابش رنگ زرد ميتواند تاثير زيادي بر بهبود زخم و دردهاي اثنيعشر داشته باشد.

رنگ سبز

تاثير جسمي: ترميم بافتهاي استخواني
تاثير روحي: آرامشبخش

سبز یکی از ترمیم کنندههای قوی برای بازسازی سلولهای عضلانی، استخوانها و سایر بافتهای مشابه است. این رنگ خواص ویژهای برای ترمیم بافتهای آسیبدیده عضلانی دارد، به همين دليل است كه بانداژي كه براي بستن دست و پاي شكسته استفاده ميشود به رنگ سبز طراحي شده است. رنگ سبز همچنین به جهت ارتباطی که با چاکرای قلب دارد موجب تنظیم انرژی حیاتی در قلب شده و حساسیتها و احساسات انسان را تحتتاثیر خود قرار میدهد. به اعتقاد درمانگران رنگ درمانی، رنگ سبز متعادل کننده رشد انسان است و خاصیت تسکیندهنده و آرامشبخش دارد. این رنگ همچون رنگ آبی به کنترل فشار خون در بدن کمک کرده و اختلالات خواب و خستگیهای مزمن را در بدن برطرف میکند.

دانشمندان چه ميگويند؟

افراد مبتلا به كمردرد يا ديسك كمر با تابش رنگ سبز روي موضع دردناك ميتوانند دردهاي اين ناحيه را تسكين دهند. به گفته دانشمندان انگليسي تاباندن رنگ سبز بر استخوان شكسته و تركخوردگيها ميتواند ترميم بافتهاي استخواني را تسريع كرده و به كاهش درد كمك كند.

مورد علاقه شرقیها

شیوه درمانی رنگ درمانی اگرچه سابقهای دور و دراز دارد و قدمت آن به هزاران سال پیش باز میگردد اما این شیوه بهصورت علمی و کاربردی از سال 1870 از سوی متخصصان و پزشکان بهعنوان شیوهای از درمانهای طبیعی شناخته شد. سالها بعد کتابهای مختلفی درباره این شیوه درمانی و تاثیرات شفابخش آن در درمان بیماریها به رشته تحریر درآمد و خواص درمانی رنگها بر فیزیولوژی و روح و روان افراد به ثبت رسید، بهگونهاي كه بسياري از درمانگران طب سنتي و مكمل در مكاتب طب سنتي هند، چين و ايران از اين شيوه براي درمان بيماران خود استفاده كردند. اما نکته مهمی که در شیوه درمانی رنگ درمانی وجود دارد پرهیز از استفاده سرخود از رنگها برای درمان بیماریهاست. انرژی و تاثیر رنگها بر روحیات و حالات انسان به حدی زیاد است که استفاده نابجا و نامناسب از برخی رنگها ممکن است حالات ناخوشایندی را به فرد منتقل کرده و مانع از بازگرداندن سلامت به بدن بیمار شود. از این رو لازم است برای استفاده از این شیوه درمانی بهصورت مستقیم تحت درمان و نظارت یک متخصص رنگ درمانی قرار بگیریم.

شیوه رنگدرمانی

درمانگران با کمک رنگها بهصورت تابش مستقیم یا غیرمستقیم بر بدن بيمار به درمان بیماریها میپردازند. گاهی ممکن است درمانگر با کمک رنگها و نورهای رنگی بهصورت مستقیم و از طریق مشاهده رنگها در طول روز به درمان بیماری بپردازد. مثلا از بيمار بخواهد كه بخشي از ديوارهاي خانهاش را به رنگ زرد در آورد يا لباسهايي به رنگ سبز يا آبي بپوشد. گاهی درمانگر از رنگها بهصورت موضعی در نقاط خاصی از پوست یا ستون فقرات استفاده میکند و در مواقعی با کمک تصویرسازی شرایط درمانی را برای بیمار بهوجود میآورد تا به کمک رنگها درمان شود. رنگها ارتباط انکارناشدنی با كانالهاي انرژي و مردینها در بدن دارند، از این رو هر یک از چاکراها با رنگی خاص مرتبط است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تمام آنچه باید از هیستروسکوپی بدانید!!!
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  درمان سریع تبخال لب با آنچه در خانه دارید!
  چکاپ هایی که باید جدی گرفت
  مضرات خلال دندان که همین الان باید بدانید !
  علامت تجمع سموم در بدن دارید اگر ..
  نکات مهم درباره مصرف دارو با معده خالی
  برای قرص ها در معده چه اتفاقی می افتد؟
  آنچه باید در مورد گلو درد چرکی و گلو درد چرکی بدانید
  چرا باید تا دو سالگی به کودک ویتامین AD دهیم ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان