امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روش مطالعه ریاضیات تجربی

#1
1-خواندن کامل و خط به خط کتب درسي
2-ياد گيري کامل تمام فرمول ها و مفاهيم اصلي کتاب
3-درک و يادگيري کامل انواع توابع با ترسيم نمودارها
4-حل تمامي مثال ها و تمرين ها و مسايل کتاب درسي
5-حل تمرين ها و مثال هاي جزوه دبير
6-خلاصه برداري و نکته برداري از مباحث مهم
7-حل تست هاي طبقه بندي شده
.8-رسم توابع مهم و کاربردي در برگه اي روي ميز يا ديوار که هر روز ديده شود
9-مرور آموخته ها و حل دوباره تست ها
تكتم رزبانى

داوطلب بايد در ابتدا کتاب درسي را کامل مطالعه کند.
براي يادگيري اين مبحث فصل سوم کتاب رياضي 2پيش نياز محسوب مي‌شود.
سپس تمرين‌ها حل شده و حل نشده ي کتاب درسي بار ديگر حل کند.
سپس بايد از کتاب هاي دوسالانه سوال تشريحي حل کند و سپس به سراغ تست هاي کتاب ابي برود .
در کتاب ابي حدود 100تست از اين مبحث وجود دارد و با توجه به اين‌که اين مبحث مجددا در ازمون 16فروردين طبق برنامه راهبردي مطرح مي‌شود .
تست هاي سراسري در اين مبحث نکاتي داردکه تسلط بر تست هاي کنکور را دو چندان مي کند.
سميه اميرى

دانش آموز در اين مبحث بايد به دقت نکات مهم آموزشي را ياد بگيرد. براي اين منظور ابتدا بايد کتاب درسي خود را به طور کامل و دقيق مطالعه کند و نکات مهم آن را استخراج نمايد و يا با ماژيک مشخص کند. همچنين مطالب مطرح شده توسط معلم در کلاس درس را نبايد فراموش کند. از آنجايي که اين مبحث عموما جزو اولين مباحث هر آزمون مي باشد ، يادگيري اين مبحث و تمرين سوالات آن مي تواند داوطلب را آماده نمايد تا بحث رياضي را با قدرت شروع نمايد. داوطلب علاوه بر حل مسائل کتاب درسي و جزوه خود بايد از کتاب سوالات پرتکرار بهره ببرد.و به نکات مطرح شده در قسمت پرسشنامه دقت نمايد و آنها را براي خود خلاصه برداري کند. پس از انجام اين مراحل به کتاب آبي مراجعه کند . توصيه مي شود داوطلب فصل را به طور کامل مطالعه کند و بعد از يادگيري دقيق شروع به تست زني کند وگرنه در هنگام حل تست دچار مشکل مي شود و از حل نادرست آنها مايوس مي شود .داوطلب بعد از حل تعدادي تست بايد آنها را بررسي کرده و به بررسي مشکلات خود بپردازد و در جهت رفع آنها نکات مهم را در دفتر خود يادداشت نمايد تا بتواند قبل از آزمون 29دي دوباره نکات مهم را مرور کند. با مرور بيشتر مطالب در ذهن تثبيت مي گردد.
سيما احمديان

دوستان من بهتر است ابتدا متن کتاب درسي را بخوانيد تا با اصول کلي آشنا شويد و بعد از آن به حل سوالات کتاب درسي بپردازيد و بعد جزوه استاد و اگر براي اين درس کلاس نمي رويد از خلاصه درس کتاب آبي استفاده کنيد تا همه ي نکات مهم و لازم و ضروري را فرا بگيريد و تمام سوالات اين مبحث که تعداد کمي دارد را حل کنيد زيرا در هر سوال نکته اي نهفته است و سوالاتي را که اشتباه پاسخ داديد بعد از دو روز دوباره بزنيد و نکته آن را در خود آموز خود بنويسيد تا اشتباهاتتان کم شود حتي سوال هايي را که درست پاسخ داده ايد حتما پاسخ نامه تشريحي را نگاه کنيد زيرا بعضي از سوالات چند راه حل دارد.
غزاله بنائى

اين آزمون حجم رياضي کمتر است پس بهتر و عميق تر بخوانيد.
مطالعه کتاب جلد آبي براي دانش آموزان تراز پايين تاثير معکوس دارد بهتر است شما فقط کتاب درسي را بخوانيداز ترازهاي 5000تا 6000 فقط بخش هايي از توابع را که احساس مي کنند تسلط دارند را انتخاب کرده و پس از مطالعه کتاب درسي کتب سبز کانون به سراغ جلد آبي برويدو بعد از مطالعه نکات آموزشي ابتداي هر درس تست ها را مطالعه و از تست هانکته برداري کنيد و تا روز آزمون چند بار مطالعه کنيد. ترازهاي 6000 به بالا هم بعد از مطالعه کتاب درسي دوسالانه به سراغ کتاب آبي برويد وبراي مطالعه انواع توابع با استفاده از تقسيم بندي کتاب در چند برگه مختلف تست هاي تفکيکي براي معادله درجه دوم معادلات گنگ تابع درجه دوم تابع قدرمطلق تابع جزءصحيح دنباله ها توابع نمايي و لگاريتم معادلات مثلثاتي بنويسيد و مطالب را در ذهن خود طبقه بندي کنيد.
فاطمه شاهسوند

اولين منبع مطالعه کتاب درسي است بايد تمامي قضايا و مثال هاي کتاب با دقت تمام مطالعه شوند و مثال ها و تمرين هاي کتاب حل شوند زماني که هيچ شبهه اي روي کتاب نبود سراغ جزوه دبير بروند تا نکات کنکوري را بياموزند و اگر دبير ندارند مي توانند از خلاصه اول کتاب هايي مثل کتاب آبي استفاده کنند .
در مرحله بعد شروع به حل تست کنند و بهتر است از تست هاي سراسري کنکورهاي نزديک به زمان خود مثلا سال قبل خود استفاده کنند .سپس ابتدا از روي کليد هاي سوالات جواب ها را بررسي کنند اگر سوال را اشتباه جواب داده بودند سعي کنند ايراد کار را بيابند و از مراجعه سريع به پاسخنامه تشريحي تا حد امکان بپرهيزند اگر نتوانستند در هيچ صورتي جواب را بيابند به پاسخنامه تشريحي مراجعه کنند
اما اگر سوال را درست جواب دادند هم به پاسخ نامه تشريحي مراجعه کنند و راه حل ارائه شده کتاب را با راه حل خود مقايسه کنند تا روش هاي بيشتري براي حل يک مسأله بياموزند.
فهيمه فرجى نامقى

1-مطالعه ي کامل ودقيق کتاب درسي.
2-حل تمرينات کتاب درسي هم حل شده وهم حل نشده.
3-حل تمرينات کتاب سوالات پرتکرار بصورت روزانه(2تمرين)
4-حل تست هاي زمان دار از کتاب ابي واستفاده ازتکنيک دوخودکار براي افزايش دقت وسرعت عمل.
5-استفاده ازبودجه بندي برنامه ي راهبردي
6-علامت گذاري تست هاي مهم وحل دوباره اين تست ها براي مرور بيشتر.
7-استفاده از جعبه ي لايتنربراي فرمول هاي متنوع ومهم مبحث توابع درجه 2.
ليلا نصيرى جوان‌قلعه

پيشنهاد مي شود در ابتدا مطالب از روي کتاب درسي به دقت و جامع مطالعه شده و در مرحله بعد نکات مهم و مفيد يادداشت برداري شود.استفاده از کتابهاي دوسالانه که شامل سوالات امتحاني پرتکرار مي باشد به عنوان بهترين منبع براي تثبيت و تسلط مطالب پيشنهاد مي شود.استفاده از پاسخنامه تشريحي به عنوان بهترين منبع براي رفع اشکال از الزامات تکميل پروسه يادگيري است.
محمدرضا كهن سال گزافرودى

توصيه مي شود ابتدا از کتاب درسي شروع کنند وپس از انکه تمام تمرين هاي مربوط به کتاب را حل کردند براي يادکيري واموزش بيشتر به سراغ کتاب سبز بروند وپس از ادراک کامل به سراغ کتاب کار بروندکه شامل سوالات پر تکرار امتحاني است بهترين منبع براي دانش اموزان است که ازبهترين مدارس سراسر کشور جمع شده است ودر نهايت کتاب ابي در مرحله تسلط.همچنين توصيه مي شود همزمان از پاسخ نامه تشريحي هم استفاده کنند زيرا با راه حلهاي تستي وهمچنين نکات اموزشي بيشتري اشنا مي شوند.
مريم بيات

مبحث توابع و معادلات مهم است و بايد مهارت کافي درحل سوالات ان داشت پس 3گام مهم دراين خصوص لازم است:
1-مطالعه کتاب درسي(عميق)+حل مثالها وتمرينات کتاب(مرحله ادراک)
2-تمرين تشريحي وکسب مهارت ازکتاب پرتکرارهم صفحه زوج(براي مهارت بيشتر)و هم صفحه فرد(براي خودازماي)يعني رسيدن به مرحله تثبيت
3-و اخرين مرحله حل تستهاي سراسري به صورت زماندار ونشاندار کردن تستها(مرحله تسلط)
توصيه اخر از تستهاي تيپ استفاده کنيد.
معصومه آرميده

براي مطالعه اين فصل ابتدا بايد به طور کامل مفهوم تابع و معادله را درک کنيم که براي اين کار نياز به يک جزوه يا کتاب خوب است که مباحث را به طور کامل توضيح داده باشد.
کتاب سبز کانون اين قابلبيت را دارا است.
اين فصل در کل 31نوع تيپ سوال دارد قبل از حل اين سوالات ابتدا درسنامه را مطالعه کنيد و با حل چند مثال مهم آن که در درسنامه آمده کاربرد نکات آن را ياد بگيريد و بعد به صورت مروري سوالات را حل کنيد که باعث تسلط آن شود.
مينا كاظمى

مبحث قدر مطلق و جزء صحيح از مطالبي است که احتياج به تمرين بسيار دارد که لازم است دانش آموز همه نمودارهاي لازم را رسم کنند و حالتهاي مختلف را براي خود در نظر بگيرد. پس بهتر است اول تمام مثال و تمرينهاي کتاب را حل کند و سپس براي تسلط بيشتر تمرينهاي کتاب دوسالانه را حل کند.
در کتاب دوسالانه48تمرين در صفحات زوج و فرد قرار دارد که دانش آموز با حل آنها به تسلط کامل مي رسد.لازم است که دانش آموز همه قانونهاي قدر مطلق و جزء صحيح را بداند و تسلط لازم را داشته باشد.
ناهيد زمانى

دانش آموزان بايد در اين مبحث در پله ي اول کاملا به کتاب درسي متکي باشند زيرا سوالات کتاب درسي با اينکه در اين مبحث آسان به نظر ميرسد اما کمک بسيار زيادي به جا افتادن مطلب در ذهن دانش آموز دارد معمولا سوالات اين مبحث در کنکور هم در حد همان کتاب درسي مطرح خواهد شد بنابراين پس از اينکه با دقت و حوصله تمام سوالات کتاب درسي را چندين بار در اين مبحث حل کرد بايد به سراغ منبع کمک آموزشي برود تا با حل کردن نمونه هاي سوالات سراسري اين اعتماد به نفس در او بوجود بيايد که با حل کردن همان سوالات کتاب درسي قسمت عمده ي از مفهوم را دريافته است و با حل تستهاي سراسري اين مبحث به طور پلکاني پيشرفت بيشتري عايدش شده است من به همه ي دانش آموزانم توصيه ميکنم در اين مبحث حتما ابتدا سوالات تيپ بندي را حل کنند چون در مبحث معادلات سوالات از يک تيپ بسيار مشابه تر مباحث ديگر باشد و اين باعث ميشود دانش آموز حوصله ي کمتري براي بدست آوردن جواب آخر به خرج دهد به همين دليل بهتر است ابتدا دانش آموز يک بار با تيپ هاي متفاوت آشنايي پيدا کند.
نگار ميرمحمدحسينى

در قسمت درسنامه کتاب در صفحه 26 تعاريف و ويژگي هاي تابع قدر مطلق به طور مشروح بيان شده است مثال هايي ارائه شده در اين بخش نيز بر درک بهتر مطالب مي افزايد . از جمله ي مهمترين خصوصيات توابع قدرمطلق مي توان به نامساوي مثلثي اشاره نمود که سالهاي متوالي مد نظر طراحان سوالات سراسري قرار مي گيرد .
نکته مهم در اين خصوص توجه به شرط برقراري و درستي اين نامساوي است که غالباً از ديد داوطلبان پنهان مي ماند و موجب آن مي شود که با اندک بي توجهي در دام آموزشسي قرار گيرند به عبارت ديگر ، متداولاً ديده شده است که داوطلب بدون توجه به شرط برقراري اين نامساوي ، اقدام به استفاده و بکارگيري از آن مي کند که داوطلب را به يک پاسخ نادرست رهنمود مي کند لذا توجه توجه به اين مهم ، از موضوعات حائز اهميت
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا ، しíþ ßしâçk ، Navisa. ، نازنین زیودار
آگهی
#2
(02-01-2015، 21:13)MOHAMMADCR7 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
به مولا ریاضیات خوندن نداره قفط شما دخترا میشینید خر خونی میکنید  و اخرش هم به جایی نمیرسیدBlush


دخترا باید بخونن که کمبود نداشته باشه جامعه با وجود شما...Dodgy
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخ معاصر یازدهم منو درسام | رشته ریاضی و تجربی
  آزمون قلمچی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ | دوازدهم تجربی
  مجموعه آزمون جامع کنکور | ویژه رشته تجربی
  کتاب گلبرگ زمین شناسی| رشته تجربی،ریاضی
  آرمان ۳ اسفند ۱۴۰۱ ☘ | دوازدهم تجربی
  آزمون تشریحی نشانه (مدارس برتر) نیمسال اول دوازدهم | رشته ریاضی و تجربی
Fish تشریحی قلمچی مرحله ۱ | دوازدهم تجربی
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)
  چند نکته مهم برای مطالعه زیست
  نحوه مطالعه "قواعد" درس عربی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان