امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سراب نیلوفر

#1
اين سراب در چهارده كيلومتري شمال غربي شهر كرمانشاه، در ابتداي منطقه سنجابي و در دامنه كوه «كماجار» قرار دارد. اين سراب به صورت استخر وسيعي، مملو از گل‌هاي نيلوفر است. غنچه‌ها و برگ‌هاي اين گل‌ها سر از آب برآورده و سطح وسيعي از سراب را پوشانده است.

اين سراب ظرفيت بهره‌دهي آب فراوان دارد و براي پرورش ماهي نيز مناسب است. در سال‌هاي اخير جهت رفاه بازديدكنندگان در اطراف اين سراب، تأسيسات و پاركي احداث شده است.

سراب نیلوفر دریاچه کوچکی در حدود 20 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است .سراب زیبای نیلوفر دارای چند چشمه جوشان است که آب این سراب را تامین می کند.

طبق داستانهای قدیمی کرمانشاه گنجینه ای از خسرو پرویز شاه ساسانی در کف این سراب وجود دارد . عمق بعضی از جاهای این سراب به بیش از ۳۲ متر ثبت شده و دارای غارهای زیر زمینی هم هست.

آب سراب نیلوفر آنچنان زلال است که ساقه گل های نیلوفر از زیر آن به وضوح نمایان است و با وزش نسیم و حرکت آب، این گل ها به رقص درآمده و اوج آرامش را به انسان می بخشند. برای پرورش ماهی بسیار مناسب است.

این سراب وسیع مناسب برای انواع ورزش های آبی، از جمله قایقرانی و شنا و ماهیگیری و تسهیلات دیگر جای مناسبی برای گذراندن اوقات و ایجاد ساعات خوش برای بازدید کنندگان است. در اطراف این سراب تاسیسات رفاهی گردشگری و پارک نیز احداث شده است.

سراب نيلوفر يكي از جاذبه هاي طبيعي و گردشگري استان كرمانشاه است.

سراب نیلوفر 1

سراب نیلوفر 1

سراب نیلوفر 1

سراب نیلوفر 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان