امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تیپ99بدنه زرهی ارتش چین

#11
(10-03-2013، 19:44)卐WaffenSS卐 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نسل پنجم تانک هارغیب بهترین تانک دنیالئوپاردفقط بدنیست؟Undecided

احتمالا شما با نیروی هوایی اشتباه گرفتی
تانک ها نسل بندی ندارند رده بندی دارند
اینو با لئوپارد مقایسه میکنین؟
عجببببببببببببببببببببببب!!!!!!!!!
پاسخ
آگهی
#12
ببخشیدآقامادرک وفهمون پایینه همه چیونسل بندی میکنیم تانکم مثل هواپیماهرنسلش که میادمیره تویه گروه که بهش نسل نمیگن مانمیدونیم چی میگن شمامیدونی بگواستفاده کنیم
صدالبته که بایدبالئوپاردمقایسه شه نه پ بیام باآبرامزیاتی هفتادودویاشرمن یاتایگرمقایسش کنم؟لئوپاردزره کامپوزیتی سه لایه داره اینم داره لئوپارد120تامیترکونه این 90-100 تاپیشرانه هاشون تقریبایکیه
مقایسشم میذارم برات
زندگۓ سزاۓ کسۓ است که به شکم مادرش لگد مۓ زند
پاسخ
#13
طراحی

تانک تایپ 99 در واقع نتیجه ای از برنامه " تانک اصلی میدان نبرد نسل سوم " چین است که در اواخر 1970 از سوی ارتش چین شروع شد.در اوایل دهه 1990 تانک تایپ 90 مجهز به توپ 125 میلیمتری (به سبک روسها) و بارگذار خودکار (اتولودر) طراحی و ساخته شد.در دهه 1990 و با وقوع جنگ اول خلیج فارس ، ارتش چین متوجه شد که تانکی که قابل مقایسه با تانک های M1A1 آبرامز و چلنجر 2 باشد در اختیار ندارد.به همین دلیل در طراحی تانک تجدید نظر صورت گرفت و برای اولین بار در اکتبر 1999 و در رژه روز ملی در پکن ، تانک تایپ 98 که از بدنه ای شبیه T-72 بهره می برد از مقابل جایگاه رژه رفت.تانک تایپ 99 که در اصل Type 98G نام دارد نیز نمونه بهینه شده تایپ 98 (که خود نمونه بهینه شده تایپ 90 است) است.این تانک که دارای حفاظت زرهی بهبود یافته و موتور قویتر است در سال 2000 رونمایی شد و در اواخر 2001 نیز وارد خدمت ارتش چین شد.

با یک نگاه به این تانک می توان دریافت که متخصصان چینی ، تکنولوژی غربی و شرقی (روسی) را در هم آمیخته اند و از آن این تانک متولد شده است.با وجود آن که برجک تانک به صورت زاویه دار جوش داده شده است (از ویژگی های تانک های غربی) اما بدنه آن کاملا" به تانک روسی T-72 شباهت دارد و مشخص است که تانک بر اساس شاسی آن ساخته شده است.توپ 125 میلی متری بدون خان و بارگذار خودکار ، دو وِیژگی این تانک است که مشخصا" از تانک های ساخت شوروی / روسیه الهام گرفته شده است.ضمن این که ویژگی خودکار بودن بارگذاری مهمات باعث کاهش تعداد خدمه به 3 نفر در این تانک شده است.تانک تایپ 99 توانایی حمل و شلیک موشک ضد تانک روسی 9M119 رفلکس (کد ناتو : AT-11 تک تیر انداز) از توپ خود داراست.گفته می شود تکنولوژی مخزن مایع سرد موتور دیزل توبوشارژ این تانک ، بر اساس تکنولوژی آلمانی ساخته شده است. به طور کلی ، تانک تایپ 99 شباهت بسیار زیادی به تایپ 98 که در 1 اکتبر 1999 و در جشن پنجاهمین سالگرد تشکیل جمهوری خلق چین به نمایش در آمد دارد و تنها برخی سیستم های آن بهینه سازی و بروز رسانی شده است.از جمله این بهینه سازی ها می توان به طراحی مجدد برجک و افزودن قابلیت نصب زره های واکنشگر منفجر شونده (ERA) بر روی بدنه و برجک تانک اشاره کرد که حفاظت زرهی آن را به نحو مطلوبی افزایش می دهد.تانک تایپ 98 از موتور دیزلی با قدرت 1200 اسب بخار استفاده می کند ؛ اما در تایپ 99 این موتور با یک موتور دیزل دیگر با قدرت 1500 اسب بخار تعویض شده است.
همانطور که پیشتر گفته شد ، بدنه و شاسی تانک شباهت فراوانی به T-72 دارد و در واقع بر اساس آن ساخته شده است ؛ البته نمی توان این بار گفت که چینی ها یک کپی بدون هیچ نوآوری و تغییری در بدنه این تانک نداشته اند.دلیل این امر نیز آن است که بدنه تایپ 99 حدود یک متر درازتر از T-72 است.درون تانک نیز دارای طراحی ساده و معمولیست که محفظه راننده در جلو ، توپچی و فرمانده در وسط و موتور در عقب بدنه قرار گرفته است.در کل تانک دارای سه نفر خدمه است ؛ راننده که در مرکز بدنه و جلوی برجک نشسته است و توپچی و فرمانده نیز در برجک قرار دارند.فرمانده تانک در سمت راست و توپچی در چپ توپ اصلی قرار گرفته اند.فرمانده علاوه بر وظیفه معمول خود که همان مدیریت و فرماندهی تانک است ، وظیفه استفاده از مسلسل 12.7 میلیمتری ضد هوایی را نیز بر عهده دارد.از خدمه تانک نیز به وسیله سیستم حفاظت NBC - شمیایی ، میکروبی و هسته ای - و آتش نشان خودکار حفاظت می شود.علاوه بر حفاظت زرهی بالای بدنه اصلی تانک ، می توان بر روی قوس جلوی برجک یک لایه زره کامپوزیتی اضافه کرد.پکیج زرهی این تانک دارای یک طراحی مدولار است ؛ این امر باعث تسریع در تعمیر و تعویض قسمت های مختلف تانک در هنگام آسیب دیدن می شود.با احتساب نصب کامل قسمت های مختلف زره تانک و همچنین نصب زره های واکنشگر انفجاری ، تانک تایپ 99 دارای 1000 تا 1200 میلی متر محافظت از رو به رو است.با آن که در ظاهر برجک تانک به سبک تانک های غربی جوش داده شده ، اما طراحی درونی برجک تانک کاملا" شبیه تانک های روسی و خصوصا" تانک T-72 است.تانک تایپ 99 ، وارث سیستم بارگذار خودکار روسی 2A46M است و مهمات اضافه توپ نیز در دورن برجک قرار می گیرد.یکی از مشکلات اساسی تانک های روسی T-72 و T-80 همین مشکل ذخیره مهمات در برجک است که باعث انفجار وحشتناکی در صورت مورد اثابت قرار گرفتن برجک خواهد شد و در نبردهایی که این دو تانک نیز حضور داشته اند ، ضعف این برجک ها اثبات شده است.گفته می شود ، چین توانایی ساخت اتولودهای زنجیری ، همانند تانک های اصلی میدان نبرد غربی را دارد.

اینگونه که خبرگزاری CNGC چین اعلام کرده است ، ارتش چین در حال توسعه نمونه ای بهبود یافته از تانک تایپ 99 احتمالا" با نام Type99G است.در عکسی که در فوریه 2008 به وسیله خبرگزاری رسمی چین منتشر شد ، این نمونه بهبود یافته دارای طراحی جدید و سیستم حفاظت فعال (APS) است.نمایشگر فرمانده تانک جدید به نظر می رسد و همچنین فرمانده دارای سیستم تصویربرداری حرارتی مستقل است.سیستم اقدامات متقابل الکترواپتیک نیز دارای یک طراحی جدید است و در موقعیت بالاتری نسبت به نمونه پایه قرار گرفته است.سیستم هشدار دهنده - گیرنده لیزری نیز که در نمونه پایه وجود داشت ، در این نمونه وجود ندارد و احتمالا" به وسیله جعبه کوچک نصب شده در کنار دریچه راننده جایگزین شده است.
تانک تایپ 99 چین
تسلیحات

سلاح اصلی تانک تایپ 99 یک قبضه توپ 125 میلیمتری بدون خان دو محور تثبیت ZPT98 مجهز به بارگذار خودکار ، عایق حرارتی و فشار شکن است. این توپ امکان شلیک با استفاده از کنترل الکتریکی یا دستی را دارد . لوله این توپ را میتوان در مدت یک ساعت تعویض کرد. بارگذاری گلوله به صورت مکانیکی انجام شده و با 41 گلوله حمل شده در محفظه برجک و شاسی تانک پشتیبانی میشود. توپ ZPT98 قادر به شلیک 8 گلوله در دقیقه با استفاده از بارگذار خودکار و یک الی دو گلوله در دقیقه با بارگذاری به صورت دستی است. مهمات این توپ شامل پرتابه ضد زره تثبیت شده با کفشک (APFSDS) ، شدیدالانفجار ضد تانک (HEAT) و شدیدالانفجار ضد تانک ترکش شونده (HE-FRAG) است. مهمات انرژی جنبشی اصلی مورد استفاده در تانک تایپ 99 ، از نوع مهمات با پرتابه ضد زره تثبیت شده با کفشک با پرتابه ای با نسبت طول به کالیبر 30:1 است که شکافنده آن از جنس آلیاژ سنگین تنگستن است و با سرعت خروج از دهانه معادل با 1780 متر بر ثانیه ادعا شده که قادر به نفوذ در 850 میلیمتر زره فولادی از فاصله 2000 متری است در حالی که تنها نفوذی معادل با 600 میلیمتر را در آزمایش ثبت کرده است.گلوله با شکافنده اورانیوم ضعیف شده (DU) نیز برای این تانک در دست توسعه است که ادعا شده توان نفوذ به 980 میلمیتر زره فولادی از فاصله 2000 متری را دارد در حالی که در آزمایشات انجام شده تنها 690 میلیمتر نفوذ داشته است.
از جمله مهمات قابل استفاده در تانک تایپ 99 موشک ضد تانک هدایت شونده (2) 9M119M Refleks (با نامگذاری ناتو AT-11 Sniper) روسی است. این موشک با هدایت نیمه فعال لیزری برد موثری از 100 الی 4000 متر دارد و امکان مقابله با تانک های دارای زره واکنشگر و همچنین اهداف پروازی در برد 5000 متر و ارتفاع پایین همچون بالگرد ها را دارد. در مجموع چهار موشک توسط تانک حمل میشود.از جمله تسلیحات نصب شده بر روی تانک تایپ 99 یک قبضه تیربار ضد هوایی کالیبر 12.7 میلیمتری است که در جلوی دریچه فرمانده تانک نصب شده است و زاویه ای از 4- الی 75+ درجه را پوشش میدهد. این تیربار دارای یک سایت هدفگیری اپتیکی بوده و با نرخ آتشی معادل با 80 الی 100 گلوله در دقیقه از قابلیت مقابله با اهداف هوایی در برد 1500 متر برخوردار است. برای این تیربار در حدود 300 گلوله در نظر گرفته شده است .علاوه بر تیربار کالیبر 12.7 یک تیربار کالیبر 7.62 هم محور (coaxial) کنترل شونده از دور نیز برای تانک در نظر گرفته شده است که در سمت راست توپ 120 میلیمتری نصب گردیده است. برای این تیربار 2000 گلوله در نظر گرفته شده است.به منظور ایجاد پوشش دود در اطراف تانک تایپ 99 و استتار آن دو مجموعه پنج تایی از پرتابگر های نارنجک دودزا بر روی برجک نصب شده است علاوه بر این امکان افزایش حجم دود تولید شده در اطراف تانک با استفاده از تزریق سوخت دیزل در اگزوز آن نیز وجود دارد.

تانک تایپ 99 چین
نظارت

محفظه راننده تانک تایپ 99 به سه پریسکوپ مجهز است که پریسکوپ مرکزی را میتوان با یک پریسکوپ تشدید کننده تصویر (image intensifying) با برد موثر 200 متر در شب جایگزین کرد. به منظور حرکت در شب تانک دارای دو چراغ است که در قسمت جلویی شاسی ان تعبیه شده است. بخش فرماندهی تانک تایپ 99 دارای شش پریسکوپ است که دیدی 360 درجه ای را فراهم میکنند علاوه بر این سیستم نظارت پانورامیک ساخت صنایع جیانگسوی شمالی نیز برای فرمانده در نظر گرفته شده که در جلوی دریچه فرمانده تعبیه شده بر برجک تانک نصب شده است. این سیستم نظارتی دو محور تثبیت (dual-axis stabilised) قابلیت نظارت و دید مستقل و 360 درجه ای را در روز و شب برای فرمانده فراهم میکند. علاوه بر این این سیستم به مسافت یاب لیزری مجهز است و به فرمانده تانک امکان میدهد تا به صورت مستقیم به جستجو و مقابله با اهداف بپردازد.سیستم نظارتی دو محور تثبیت در نظر گرفته شده برای توپچی نیز بر روی برجک نصب شده است . این سیستم دارای کانال روز ، سیستم تصویر برداری حرارتی (TIS) و مسافت یاب لیزری است. دو سیستم نظارتی مستقل برای فرمانده و توپچی این امکان را فراهم میکند که در هنگام مقابله توپچی با یک هدف، فرمانده هدف های دیگری را جستجو و مشخص کند و به محض مقابله با هدف اول ، فرمانده کنترل برجک را بر عهده گرفته و آن را به سمت هدف از پیش مشخص شده میگرداند و پس از ان مقابله با هدف را به توپچی محول کرده و خود مجددا به جستجوی اهداف دیگر میپردازد. در هنگامی که توپچی بر روی هدفی قفل کرده و قصد مقابله با آن را دارد اما هدف با اولویت بالاتری توسط فرمانده کشف و تعیین شده است ، این امکان وجود دارد که فرمانده کنترل برجک را از توپچی گرفته و با استفاده از سیستم نظارتی خود هدف با اولویت بالاتر را هدفگیری نماید تا با آن مقابله شود ، این روش مقابله با هدف که تحت نام قاتل شکارچی (hunter-killer) شناخته میشود زمان واکنش بسیار کوتاهی ( کمتر از 9 ثانیه برای هدفی در حال حرکت) را برای مقابله با اهداف در میدان نبرد فراهم کرده و امکان مقابله با اهداف متعدد در حداقل زمان را ایجاد میکند.سیستم تصویر برداری حرارتی (TIS) نصب شده بر روی تانک تایپ 99 دارای آشکارساز سرد با استفاده از پردازش سیگنال در عنصر موسوم به تکنولوژی روح (SPRITE) است. تصویر حاصل از تصویر ساز حرارتی به همراه نمایشگر مسافت مرتبط با مسافت یاب لیزری در چشمی سیستم نظارتی تعبیه شده برای توپچی نمایش داده میشود. تصویر ساز امکان ادامه کار تا 12 ساعت را داشته و قابلیت بزرگنمایی تا میزان 11.4 برابر برای میدان دید محدود ( 3.8 × 5.6 درجه) و بزرگنمایی تا میزان 5 برابر برای میدان دید وسیع (8 × 12 درجه ) را دارد. حداکثر برد کشف آن برای هدفی در ابعاد تانک نیز در روز 2600 متر و در شب 2750 متر است. نمونه های بعدی تانک تایپ 99 ممکن است با نسل دوم تصویر ساز های حرارتی با استفاده از آرایه های فروسرخ صفحه کانونی با برد موثر 7 الی 9 کیلومتر و قابلیت کشف در برد 4000 متر در شرایط آب و هوایی نامساعد تجهیز شوند.
تانک تایپ 99 چین
کنترل آتش

تانک تایپ 99 به سیستم کنترل آتش کامپیوتری مجهز است که برای امکان استفاده از مهمات معمول و موشک ضد تانک هدایت شونده 9M119M Refleks را دارد. سیستم کنترل آتش این تانک از کامپیوتر کنترل آتش دیجیتال ، مسافت یاب لیزری ، پنل کنترل ، حسگر باد ، زاویه سنج توپ ، حسگر حرکت برجک و مکانیزم کنترل توپ تشکیل شده است.اطلاعات از مسافت یاب لیزری و تمامی حسگر ها به صورت مستقیم به کامپیوتر کنترل آتش منتقل شده و کامپیوتر به صورت خودکار محاسبات لازم جهت اجرای آتش را انجام میدهد. تثبیت توپ و سایت هدفگیری توپچی در دو محور ، شلیک موثر در حال حرکت را برای تانک تضمین کرده است. براساس آزمایشات انجام شده و نتایج حاصل ، احتمال اصابت در اولین شلیک برای هدفی در فاصله 2000 متری بیش از 85 درصد است. سیستم کنترل آتش تانک تایپ 99 با تمام قابلیت ها همچنان به جستجو و هدفگیری دستی توسط خدمه متکی است . لازم به ذکر است که چین در اوایل 1990 به دنبال توسعه سیستم کنترل آتشی پیشرفته با قابلیت هدفیابی خودکار بود اما تاکنون موفق به ساخت چنین سامانه کنترل آتشی برای استفاده عملیاتی نشده است. هر چند سیستم کنترل آتش تانک تایپ 99 از بالاترین قابلیت در میان سیستم های کنترل آتش تانک های چینی برخوردار است اما شماری از مسائل مربوط به ارتقا و بهبود قابلیت های آن در آینده مد نظر است که عبارتند از :
- جایگزینی سیستم کنترل آتش با هدفیابی دستی با سیستم کنترل آتشی با هدفیابی تمام خودکار
- جایگزینی مسافت یاب لیزری نسل دوم Nd:YAG (نئوديميوم ايتريم - آلومينيوم ) با مسافت یاب لیزری نسل سوم دی اکسید کربن (CO2) با ایمنی بهتر و عملکرد در همه شرایط آب و هوایی
- یکپارچه سازی پردازنده سیستم های الکترونیکی با استفاده از گذرگاه داده (Data Bus)
- معرفی نسل جدید سیستم های الکترونیکی با طراحی مدولار و کاهش ابعاد
تانک تایپ 99 چین
اقدامات متقابل الکترواپتیکال

تانک ZTZ99 به مجموعه اقدامات متقابل منحصر به فردی مجهز شده است که بر روی برجک و در پشت دریچه تعبیه شده برای توپچی نصب شده است. این سیستم از یک گیرنده اخطار لیزری (LWR) و یک سلاح دفاع از خود لیزری فعال (LSDW) جعبه شکل تشکیل شده است. سلاح دفاع از خود لیزری به منظور حمله به سیستم های اپتیکی نصب شده بر روی تجهیزات دشمن با استفاده از لیزری پر قدرت ( با انرژی خروجی 1000 مگاهرتز) در حداکثر برد 4000 متر طراحی شده است. هنگامی که گیرنده اخطار لیزری ، پرتو لیزر تابیده شده از مسافت یاب لیزری یا سیستم هدایت لیزری تسلیحات دشمن را کشف میکند به خدمه هشدار میدهد و پس از آن سلاح لیزری بر علیه منبع لیزر دشمن به کار گرفته میشود. سلاح دفاع از خود لیزری (LSDW) امکان اخلال در هدایت موشک های هدایت لیزری و مادون قرمز ، از کار انداختن تجهیزات اپتیکی ( دید در شب ، تصویرساز حرارتی ، مسافت یاب لیزری و ...) و همچنین ایجاد آسیب در بینایی توپچی تانک دشمن را دارد. عکس های منتشر شده از تانک تایپ 99 نشان میدهد که این سیستم را میتوان در زوایایی بالاتر نسبت به لوله تانک به کار گرفت که همین موضوع استفاده از این سیستم برای مقابله با بالگرد ها را ممکن میسازد.
ارتباطات

تایپ 99 دارای رادیوی HF/VHF و سیستم ارتباط لیزری است که بر روی برجک و در پشت دریچه تعبیه شده برای فرمانده نصب شده است. از این سیستم میتوان برای انتقال اطلاعات (متن رمز گذاری شده ، صدا و داده ها ) در خط دید (LOS) و همچنین تشخیص دوست از دشمن (IFF) بهره گرفت.سیستم ارتباط لیزری با پوشش 360 درجه ای در جهت افقی و از 10- الی 45+ در جهت عمودی برد موثری معادل با 3600 متر دارد. از جمله تجهیزاتی که بر روی تانک قابل نصب است سیستم جی پی اس یا گلوناس برای ناوبری و موقعیت یابی است.
تانک تایپ 99 چین
زره

در حال حاضر ترکیب زره تانک تایپ ۹۹ نامعلوم است. آزمایش زره های کمپوزیتی چینی(به خصوص Al۲O۳) نشان داد که این زره ها پس از ۴ بار هدف قرار گرفتن توسط توپ ۱۲۵ میلیمتری T-۷۲C یا ۹ بار هدف قرار گرفتن توسط توپ ۱۰۵ میلیمتری از فاصله ۱۸۰۰ متری،دیگر توانایی تحمل هیچ گونه برخورد جدی را ندارد.در هرصورت منبع موثقی در مورد زره این تانک موجود نیست، برخی منابع ضخامت زره را در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر تخمین می زنند.همچنین بین زره های تانک های تولیدی ابتدایی، با زره تانک هایی از این نوع که اخیرا تولید شده،تفاوت وجود دارد.

اخبار دیگری نیز وجود دارد، مبنی بر اینکه زره های اضافی روی این تانک،زره های واکنشگر (ERA) نیستند،بلکه شکلی از زره های کمپوزیتی می باشند و یکی از دلایل را بزرگی بیش از حد قطعات این زره ها می دانند.
نیروی محرکه

تانک ZTZ99 دارای دو مجموعه شش تایی چرخ جاده با روکش لاستیکی ، دو غلطک پشتیبان شنی با پوشش لاستیکی ، دو چرخ خورشیدی در انتها و دو چرخ تنظیم شنی در جلو است . قسمت بالایی چرخ های جاده توسط لایه سبک وزنی از جنس پلاستیک محافظت میشود. پیشرانه نصب شده بر روی تانک تایپ 99 از نوع دیزل توربوشارژ خنک شونده با مایع با توان 1500 اسب بخار است که بر پایه تکنولوژی پیشرانه آلمانی MB871ka501 به ساخت رسیده است . این تانک با وزن رزمی 54 تن نسبت قدرت به وزنی معادل با 27.78 دارد. جعبه دنده تانک تایپ 99 دارای هشت دنده (یک دنده به عقب و هفت دنده به جلو) است که در کنار پیشرانه 1500 اسب بخاری حداکثر سرعتی معادل با 80 کیلومتر در حرکت بر روی جاده و 60 کیلومتر در مناطق ناهموار برای آن فراهم میکند. شتاب صفر تا 32 کیلومتر این تانک نیز 12 ثانیه است.
مشخصات

ورود به خدمت : 2001
خدمه : 3 نفر (شامل : فرمانده ، راننده و توپچی )
طول : 11 متر عرض : 3.4 متر
ارتفاع : 2.2 متر
وزن : 54 تن
موتور : دیزل توربو شارژ خنک شونده با مایع
قدرت موتور : 1500 اسب بخار
سلاح اصلی : توپ 125 میلی متری بدون خان
دیگر تسلیحات : مسلسل 12.7 میلی متری ضد هوایی - مسلسل 7.62 میلی متری هم محور با توپ
برد کروز : 400 کیلومتر ؛ با نصب مخازن سوخت خارجی تا 600 کیلومتر قابل افزایش است
بیشینه سرعت(در جاده) : 80 کیلومتر در ساعت
بیشینه سرعت (خارج از جاده) : 60 کیلومتر در ساعت
قابلیت حرکت در آب : بدون لوله مخصوص هوارسانی 1.3 متر و با نصب آن 5 متر
محدوده دید : 360 درجه
اقدامات متقابل : مجموعه اقدامات متقابل الکترواپتیک
دیگر سیستم ها : سیستم فرستنده / گیرنده - تلفن - سیستم ارتباطی لیزری و تشخیص دوست از دشمن
رادیو : سیستم فرستنده / گیرنده ، تلفن ، سیستم ارتباط لیزری و تشخیص دوست از دشمن
آتش نشان : خودکار
شیب : 60 درصد
شیب جانبی : 40 درصد
گام عمودی : 0.8 متر
عبور از گودال : 3 متر
دانلود و پخش آنلاین فیلم تانک تایپ 99 چین


تصاویر:











منابع:

ارتشی دات کام

میلیتاری پارسی

میلیتاری تودی

(10-03-2013، 19:44)卐WaffenSS卐 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نسل پنجم تانک هارغیب بهترین تانک دنیالئوپاردفقط بدنیست؟Undecided

مثل پی بوی بیشتر صحبت هات من در اوردی و بدون منبع هستش
از نظر من شما دو نفر یکی هستید با توجه به صحبت هاتون .. مشخصا هم سن پایینی دارید دوست عزیز مسائل نظامی جای رویا پردازی شخصی نیست ما اینجابه واقعیات و چیز هایی که واقعا هستند میپردازیم
تانک هم به قول معروف اگه نسل باشه نسل سوم هستش Winkنه 5
پاسخ
#14
(02-05-2013، 21:19)military_ir نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
طراحی

تانک تایپ 99 در واقع نتیجه ای از برنامه " تانک اصلی میدان نبرد نسل سوم " چین است که در اواخر 1970 از سوی ارتش چین شروع شد.در اوایل دهه 1990 تانک تایپ 90 مجهز به توپ 125 میلیمتری (به سبک روسها) و بارگذار خودکار (اتولودر) طراحی و ساخته شد.در دهه 1990 و با وقوع جنگ اول خلیج فارس ، ارتش چین متوجه شد که تانکی که قابل مقایسه با تانک های M1A1 آبرامز و چلنجر 2 باشد در اختیار ندارد.به همین دلیل در طراحی تانک تجدید نظر صورت گرفت و برای اولین بار در اکتبر 1999 و در رژه روز ملی در پکن ، تانک تایپ 98 که از بدنه ای شبیه T-72 بهره می برد از مقابل جایگاه رژه رفت.تانک تایپ 99 که در اصل Type 98G نام دارد نیز نمونه بهینه شده تایپ 98 (که خود نمونه بهینه شده تایپ 90 است) است.این تانک که دارای حفاظت زرهی بهبود یافته و موتور قویتر است در سال 2000 رونمایی شد و در اواخر 2001 نیز وارد خدمت ارتش چین شد.

با یک نگاه به این تانک می توان دریافت که متخصصان چینی ، تکنولوژی غربی و شرقی (روسی) را در هم آمیخته اند و از آن این تانک متولد شده است.با وجود آن که برجک تانک به صورت زاویه دار جوش داده شده است (از ویژگی های تانک های غربی) اما بدنه آن کاملا" به تانک روسی T-72 شباهت دارد و مشخص است که تانک بر اساس شاسی آن ساخته شده است.توپ 125 میلی متری بدون خان و بارگذار خودکار ، دو وِیژگی این تانک است که مشخصا" از تانک های ساخت شوروی / روسیه الهام گرفته شده است.ضمن این که ویژگی خودکار بودن بارگذاری مهمات باعث کاهش تعداد خدمه به 3 نفر در این تانک شده است.تانک تایپ 99 توانایی حمل و شلیک موشک ضد تانک روسی 9M119 رفلکس (کد ناتو : AT-11 تک تیر انداز) از توپ خود داراست.گفته می شود تکنولوژی مخزن مایع سرد موتور دیزل توبوشارژ این تانک ، بر اساس تکنولوژی آلمانی ساخته شده است. به طور کلی ، تانک تایپ 99 شباهت بسیار زیادی به تایپ 98 که در 1 اکتبر 1999 و در جشن پنجاهمین سالگرد تشکیل جمهوری خلق چین به نمایش در آمد دارد و تنها برخی سیستم های آن بهینه سازی و بروز رسانی شده است.از جمله این بهینه سازی ها می توان به طراحی مجدد برجک و افزودن قابلیت نصب زره های واکنشگر منفجر شونده (ERA) بر روی بدنه و برجک تانک اشاره کرد که حفاظت زرهی آن را به نحو مطلوبی افزایش می دهد.تانک تایپ 98 از موتور دیزلی با قدرت 1200 اسب بخار استفاده می کند ؛ اما در تایپ 99 این موتور با یک موتور دیزل دیگر با قدرت 1500 اسب بخار تعویض شده است.
همانطور که پیشتر گفته شد ، بدنه و شاسی تانک شباهت فراوانی به T-72 دارد و در واقع بر اساس آن ساخته شده است ؛ البته نمی توان این بار گفت که چینی ها یک کپی بدون هیچ نوآوری و تغییری در بدنه این تانک نداشته اند.دلیل این امر نیز آن است که بدنه تایپ 99 حدود یک متر درازتر از T-72 است.درون تانک نیز دارای طراحی ساده و معمولیست که محفظه راننده در جلو ، توپچی و فرمانده در وسط و موتور در عقب بدنه قرار گرفته است.در کل تانک دارای سه نفر خدمه است ؛ راننده که در مرکز بدنه و جلوی برجک نشسته است و توپچی و فرمانده نیز در برجک قرار دارند.فرمانده تانک در سمت راست و توپچی در چپ توپ اصلی قرار گرفته اند.فرمانده علاوه بر وظیفه معمول خود که همان مدیریت و فرماندهی تانک است ، وظیفه استفاده از مسلسل 12.7 میلیمتری ضد هوایی را نیز بر عهده دارد.از خدمه تانک نیز به وسیله سیستم حفاظت NBC - شمیایی ، میکروبی و هسته ای - و آتش نشان خودکار حفاظت می شود.علاوه بر حفاظت زرهی بالای بدنه اصلی تانک ، می توان بر روی قوس جلوی برجک یک لایه زره کامپوزیتی اضافه کرد.پکیج زرهی این تانک دارای یک طراحی مدولار است ؛ این امر باعث تسریع در تعمیر و تعویض قسمت های مختلف تانک در هنگام آسیب دیدن می شود.با احتساب نصب کامل قسمت های مختلف زره تانک و همچنین نصب زره های واکنشگر انفجاری ، تانک تایپ 99 دارای 1000 تا 1200 میلی متر محافظت از رو به رو است.با آن که در ظاهر برجک تانک به سبک تانک های غربی جوش داده شده ، اما طراحی درونی برجک تانک کاملا" شبیه تانک های روسی و خصوصا" تانک T-72 است.تانک تایپ 99 ، وارث سیستم بارگذار خودکار روسی 2A46M است و مهمات اضافه توپ نیز در دورن برجک قرار می گیرد.یکی از مشکلات اساسی تانک های روسی T-72 و T-80 همین مشکل ذخیره مهمات در برجک است که باعث انفجار وحشتناکی در صورت مورد اثابت قرار گرفتن برجک خواهد شد و در نبردهایی که این دو تانک نیز حضور داشته اند ، ضعف این برجک ها اثبات شده است.گفته می شود ، چین توانایی ساخت اتولودهای زنجیری ، همانند تانک های اصلی میدان نبرد غربی را دارد.

اینگونه که خبرگزاری CNGC چین اعلام کرده است ، ارتش چین در حال توسعه نمونه ای بهبود یافته از تانک تایپ 99 احتمالا" با نام Type99G است.در عکسی که در فوریه 2008 به وسیله خبرگزاری رسمی چین منتشر شد ، این نمونه بهبود یافته دارای طراحی جدید و سیستم حفاظت فعال (APS) است.نمایشگر فرمانده تانک جدید به نظر می رسد و همچنین فرمانده دارای سیستم تصویربرداری حرارتی مستقل است.سیستم اقدامات متقابل الکترواپتیک نیز دارای یک طراحی جدید است و در موقعیت بالاتری نسبت به نمونه پایه قرار گرفته است.سیستم هشدار دهنده - گیرنده لیزری نیز که در نمونه پایه وجود داشت ، در این نمونه وجود ندارد و احتمالا" به وسیله جعبه کوچک نصب شده در کنار دریچه راننده جایگزین شده است.
تانک تایپ 99 چین
تسلیحات

سلاح اصلی تانک تایپ 99 یک قبضه توپ 125 میلیمتری بدون خان دو محور تثبیت ZPT98 مجهز به بارگذار خودکار ، عایق حرارتی و فشار شکن است. این توپ امکان شلیک با استفاده از کنترل الکتریکی یا دستی را دارد . لوله این توپ را میتوان در مدت یک ساعت تعویض کرد. بارگذاری گلوله به صورت مکانیکی انجام شده و با 41 گلوله حمل شده در محفظه برجک و شاسی تانک پشتیبانی میشود. توپ ZPT98 قادر به شلیک 8 گلوله در دقیقه با استفاده از بارگذار خودکار و یک الی دو گلوله در دقیقه با بارگذاری به صورت دستی است. مهمات این توپ شامل پرتابه ضد زره تثبیت شده با کفشک (APFSDS) ، شدیدالانفجار ضد تانک (HEAT) و شدیدالانفجار ضد تانک ترکش شونده (HE-FRAG) است. مهمات انرژی جنبشی اصلی مورد استفاده در تانک تایپ 99 ، از نوع مهمات با پرتابه ضد زره تثبیت شده با کفشک با پرتابه ای با نسبت طول به کالیبر 30:1 است که شکافنده آن از جنس آلیاژ سنگین تنگستن است و با سرعت خروج از دهانه معادل با 1780 متر بر ثانیه ادعا شده که قادر به نفوذ در 850 میلیمتر زره فولادی از فاصله 2000 متری است در حالی که تنها نفوذی معادل با 600 میلیمتر را در آزمایش ثبت کرده است.گلوله با شکافنده اورانیوم ضعیف شده (DU) نیز برای این تانک در دست توسعه است که ادعا شده توان نفوذ به 980 میلمیتر زره فولادی از فاصله 2000 متری را دارد در حالی که در آزمایشات انجام شده تنها 690 میلیمتر نفوذ داشته است.
از جمله مهمات قابل استفاده در تانک تایپ 99 موشک ضد تانک هدایت شونده (2) 9M119M Refleks (با نامگذاری ناتو AT-11 Sniper) روسی است. این موشک با هدایت نیمه فعال لیزری برد موثری از 100 الی 4000 متر دارد و امکان مقابله با تانک های دارای زره واکنشگر و همچنین اهداف پروازی در برد 5000 متر و ارتفاع پایین همچون بالگرد ها را دارد. در مجموع چهار موشک توسط تانک حمل میشود.از جمله تسلیحات نصب شده بر روی تانک تایپ 99 یک قبضه تیربار ضد هوایی کالیبر 12.7 میلیمتری است که در جلوی دریچه فرمانده تانک نصب شده است و زاویه ای از 4- الی 75+ درجه را پوشش میدهد. این تیربار دارای یک سایت هدفگیری اپتیکی بوده و با نرخ آتشی معادل با 80 الی 100 گلوله در دقیقه از قابلیت مقابله با اهداف هوایی در برد 1500 متر برخوردار است. برای این تیربار در حدود 300 گلوله در نظر گرفته شده است .علاوه بر تیربار کالیبر 12.7 یک تیربار کالیبر 7.62 هم محور (coaxial) کنترل شونده از دور نیز برای تانک در نظر گرفته شده است که در سمت راست توپ 120 میلیمتری نصب گردیده است. برای این تیربار 2000 گلوله در نظر گرفته شده است.به منظور ایجاد پوشش دود در اطراف تانک تایپ 99 و استتار آن دو مجموعه پنج تایی از پرتابگر های نارنجک دودزا بر روی برجک نصب شده است علاوه بر این امکان افزایش حجم دود تولید شده در اطراف تانک با استفاده از تزریق سوخت دیزل در اگزوز آن نیز وجود دارد.

تانک تایپ 99 چین
نظارت

محفظه راننده تانک تایپ 99 به سه پریسکوپ مجهز است که پریسکوپ مرکزی را میتوان با یک پریسکوپ تشدید کننده تصویر (image intensifying) با برد موثر 200 متر در شب جایگزین کرد. به منظور حرکت در شب تانک دارای دو چراغ است که در قسمت جلویی شاسی ان تعبیه شده است. بخش فرماندهی تانک تایپ 99 دارای شش پریسکوپ است که دیدی 360 درجه ای را فراهم میکنند علاوه بر این سیستم نظارت پانورامیک ساخت صنایع جیانگسوی شمالی نیز برای فرمانده در نظر گرفته شده که در جلوی دریچه فرمانده تعبیه شده بر برجک تانک نصب شده است. این سیستم نظارتی دو محور تثبیت (dual-axis stabilised) قابلیت نظارت و دید مستقل و 360 درجه ای را در روز و شب برای فرمانده فراهم میکند. علاوه بر این این سیستم به مسافت یاب لیزری مجهز است و به فرمانده تانک امکان میدهد تا به صورت مستقیم به جستجو و مقابله با اهداف بپردازد.سیستم نظارتی دو محور تثبیت در نظر گرفته شده برای توپچی نیز بر روی برجک نصب شده است . این سیستم دارای کانال روز ، سیستم تصویر برداری حرارتی (TIS) و مسافت یاب لیزری است. دو سیستم نظارتی مستقل برای فرمانده و توپچی این امکان را فراهم میکند که در هنگام مقابله توپچی با یک هدف، فرمانده هدف های دیگری را جستجو و مشخص کند و به محض مقابله با هدف اول ، فرمانده کنترل برجک را بر عهده گرفته و آن را به سمت هدف از پیش مشخص شده میگرداند و پس از ان مقابله با هدف را به توپچی محول کرده و خود مجددا به جستجوی اهداف دیگر میپردازد. در هنگامی که توپچی بر روی هدفی قفل کرده و قصد مقابله با آن را دارد اما هدف با اولویت بالاتری توسط فرمانده کشف و تعیین شده است ، این امکان وجود دارد که فرمانده کنترل برجک را از توپچی گرفته و با استفاده از سیستم نظارتی خود هدف با اولویت بالاتر را هدفگیری نماید تا با آن مقابله شود ، این روش مقابله با هدف که تحت نام قاتل شکارچی (hunter-killer) شناخته میشود زمان واکنش بسیار کوتاهی ( کمتر از 9 ثانیه برای هدفی در حال حرکت) را برای مقابله با اهداف در میدان نبرد فراهم کرده و امکان مقابله با اهداف متعدد در حداقل زمان را ایجاد میکند.سیستم تصویر برداری حرارتی (TIS) نصب شده بر روی تانک تایپ 99 دارای آشکارساز سرد با استفاده از پردازش سیگنال در عنصر موسوم به تکنولوژی روح (SPRITE) است. تصویر حاصل از تصویر ساز حرارتی به همراه نمایشگر مسافت مرتبط با مسافت یاب لیزری در چشمی سیستم نظارتی تعبیه شده برای توپچی نمایش داده میشود. تصویر ساز امکان ادامه کار تا 12 ساعت را داشته و قابلیت بزرگنمایی تا میزان 11.4 برابر برای میدان دید محدود ( 3.8 × 5.6 درجه) و بزرگنمایی تا میزان 5 برابر برای میدان دید وسیع (8 × 12 درجه ) را دارد. حداکثر برد کشف آن برای هدفی در ابعاد تانک نیز در روز 2600 متر و در شب 2750 متر است. نمونه های بعدی تانک تایپ 99 ممکن است با نسل دوم تصویر ساز های حرارتی با استفاده از آرایه های فروسرخ صفحه کانونی با برد موثر 7 الی 9 کیلومتر و قابلیت کشف در برد 4000 متر در شرایط آب و هوایی نامساعد تجهیز شوند.
تانک تایپ 99 چین
کنترل آتش

تانک تایپ 99 به سیستم کنترل آتش کامپیوتری مجهز است که برای امکان استفاده از مهمات معمول و موشک ضد تانک هدایت شونده 9M119M Refleks را دارد. سیستم کنترل آتش این تانک از کامپیوتر کنترل آتش دیجیتال ، مسافت یاب لیزری ، پنل کنترل ، حسگر باد ، زاویه سنج توپ ، حسگر حرکت برجک و مکانیزم کنترل توپ تشکیل شده است.اطلاعات از مسافت یاب لیزری و تمامی حسگر ها به صورت مستقیم به کامپیوتر کنترل آتش منتقل شده و کامپیوتر به صورت خودکار محاسبات لازم جهت اجرای آتش را انجام میدهد. تثبیت توپ و سایت هدفگیری توپچی در دو محور ، شلیک موثر در حال حرکت را برای تانک تضمین کرده است. براساس آزمایشات انجام شده و نتایج حاصل ، احتمال اصابت در اولین شلیک برای هدفی در فاصله 2000 متری بیش از 85 درصد است. سیستم کنترل آتش تانک تایپ 99 با تمام قابلیت ها همچنان به جستجو و هدفگیری دستی توسط خدمه متکی است . لازم به ذکر است که چین در اوایل 1990 به دنبال توسعه سیستم کنترل آتشی پیشرفته با قابلیت هدفیابی خودکار بود اما تاکنون موفق به ساخت چنین سامانه کنترل آتشی برای استفاده عملیاتی نشده است. هر چند سیستم کنترل آتش تانک تایپ 99 از بالاترین قابلیت در میان سیستم های کنترل آتش تانک های چینی برخوردار است اما شماری از مسائل مربوط به ارتقا و بهبود قابلیت های آن در آینده مد نظر است که عبارتند از :
- جایگزینی سیستم کنترل آتش با هدفیابی دستی با سیستم کنترل آتشی با هدفیابی تمام خودکار
- جایگزینی مسافت یاب لیزری نسل دوم Nd:YAG (نئوديميوم ايتريم - آلومينيوم ) با مسافت یاب لیزری نسل سوم دی اکسید کربن (CO2) با ایمنی بهتر و عملکرد در همه شرایط آب و هوایی
- یکپارچه سازی پردازنده سیستم های الکترونیکی با استفاده از گذرگاه داده (Data Bus)
- معرفی نسل جدید سیستم های الکترونیکی با طراحی مدولار و کاهش ابعاد
تانک تایپ 99 چین
اقدامات متقابل الکترواپتیکال

تانک ZTZ99 به مجموعه اقدامات متقابل منحصر به فردی مجهز شده است که بر روی برجک و در پشت دریچه تعبیه شده برای توپچی نصب شده است. این سیستم از یک گیرنده اخطار لیزری (LWR) و یک سلاح دفاع از خود لیزری فعال (LSDW) جعبه شکل تشکیل شده است. سلاح دفاع از خود لیزری به منظور حمله به سیستم های اپتیکی نصب شده بر روی تجهیزات دشمن با استفاده از لیزری پر قدرت ( با انرژی خروجی 1000 مگاهرتز) در حداکثر برد 4000 متر طراحی شده است. هنگامی که گیرنده اخطار لیزری ، پرتو لیزر تابیده شده از مسافت یاب لیزری یا سیستم هدایت لیزری تسلیحات دشمن را کشف میکند به خدمه هشدار میدهد و پس از آن سلاح لیزری بر علیه منبع لیزر دشمن به کار گرفته میشود. سلاح دفاع از خود لیزری (LSDW) امکان اخلال در هدایت موشک های هدایت لیزری و مادون قرمز ، از کار انداختن تجهیزات اپتیکی ( دید در شب ، تصویرساز حرارتی ، مسافت یاب لیزری و ...) و همچنین ایجاد آسیب در بینایی توپچی تانک دشمن را دارد. عکس های منتشر شده از تانک تایپ 99 نشان میدهد که این سیستم را میتوان در زوایایی بالاتر نسبت به لوله تانک به کار گرفت که همین موضوع استفاده از این سیستم برای مقابله با بالگرد ها را ممکن میسازد.
ارتباطات

تایپ 99 دارای رادیوی HF/VHF و سیستم ارتباط لیزری است که بر روی برجک و در پشت دریچه تعبیه شده برای فرمانده نصب شده است. از این سیستم میتوان برای انتقال اطلاعات (متن رمز گذاری شده ، صدا و داده ها ) در خط دید (LOS) و همچنین تشخیص دوست از دشمن (IFF) بهره گرفت.سیستم ارتباط لیزری با پوشش 360 درجه ای در جهت افقی و از 10- الی 45+ در جهت عمودی برد موثری معادل با 3600 متر دارد. از جمله تجهیزاتی که بر روی تانک قابل نصب است سیستم جی پی اس یا گلوناس برای ناوبری و موقعیت یابی است.
تانک تایپ 99 چین
زره

در حال حاضر ترکیب زره تانک تایپ ۹۹ نامعلوم است. آزمایش زره های کمپوزیتی چینی(به خصوص Al۲O۳) نشان داد که این زره ها پس از ۴ بار هدف قرار گرفتن توسط توپ ۱۲۵ میلیمتری T-۷۲C یا ۹ بار هدف قرار گرفتن توسط توپ ۱۰۵ میلیمتری از فاصله ۱۸۰۰ متری،دیگر توانایی تحمل هیچ گونه برخورد جدی را ندارد.در هرصورت منبع موثقی در مورد زره این تانک موجود نیست، برخی منابع ضخامت زره را در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر تخمین می زنند.همچنین بین زره های تانک های تولیدی ابتدایی، با زره تانک هایی از این نوع که اخیرا تولید شده،تفاوت وجود دارد.

اخبار دیگری نیز وجود دارد، مبنی بر اینکه زره های اضافی روی این تانک،زره های واکنشگر (ERA) نیستند،بلکه شکلی از زره های کمپوزیتی می باشند و یکی از دلایل را بزرگی بیش از حد قطعات این زره ها می دانند.
نیروی محرکه

تانک ZTZ99 دارای دو مجموعه شش تایی چرخ جاده با روکش لاستیکی ، دو غلطک پشتیبان شنی با پوشش لاستیکی ، دو چرخ خورشیدی در انتها و دو چرخ تنظیم شنی در جلو است . قسمت بالایی چرخ های جاده توسط لایه سبک وزنی از جنس پلاستیک محافظت میشود. پیشرانه نصب شده بر روی تانک تایپ 99 از نوع دیزل توربوشارژ خنک شونده با مایع با توان 1500 اسب بخار است که بر پایه تکنولوژی پیشرانه آلمانی MB871ka501 به ساخت رسیده است . این تانک با وزن رزمی 54 تن نسبت قدرت به وزنی معادل با 27.78 دارد. جعبه دنده تانک تایپ 99 دارای هشت دنده (یک دنده به عقب و هفت دنده به جلو) است که در کنار پیشرانه 1500 اسب بخاری حداکثر سرعتی معادل با 80 کیلومتر در حرکت بر روی جاده و 60 کیلومتر در مناطق ناهموار برای آن فراهم میکند. شتاب صفر تا 32 کیلومتر این تانک نیز 12 ثانیه است.
مشخصات

ورود به خدمت : 2001
خدمه : 3 نفر (شامل : فرمانده ، راننده و توپچی )
طول : 11 متر عرض : 3.4 متر
ارتفاع : 2.2 متر
وزن : 54 تن
موتور : دیزل توربو شارژ خنک شونده با مایع
قدرت موتور : 1500 اسب بخار
سلاح اصلی : توپ 125 میلی متری بدون خان
دیگر تسلیحات : مسلسل 12.7 میلی متری ضد هوایی - مسلسل 7.62 میلی متری هم محور با توپ
برد کروز : 400 کیلومتر ؛ با نصب مخازن سوخت خارجی تا 600 کیلومتر قابل افزایش است
بیشینه سرعت(در جاده) : 80 کیلومتر در ساعت
بیشینه سرعت (خارج از جاده) : 60 کیلومتر در ساعت
قابلیت حرکت در آب : بدون لوله مخصوص هوارسانی 1.3 متر و با نصب آن 5 متر
محدوده دید : 360 درجه
اقدامات متقابل : مجموعه اقدامات متقابل الکترواپتیک
دیگر سیستم ها : سیستم فرستنده / گیرنده - تلفن - سیستم ارتباطی لیزری و تشخیص دوست از دشمن
رادیو : سیستم فرستنده / گیرنده ، تلفن ، سیستم ارتباط لیزری و تشخیص دوست از دشمن
آتش نشان : خودکار
شیب : 60 درصد
شیب جانبی : 40 درصد
گام عمودی : 0.8 متر
عبور از گودال : 3 متر
دانلود و پخش آنلاین فیلم تانک تایپ 99 چین


تصاویر:











منابع:

ارتشی دات کام

میلیتاری پارسی

میلیتاری تودی

(10-03-2013، 19:44)卐WaffenSS卐 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نسل پنجم تانک هارغیب بهترین تانک دنیالئوپاردفقط بدنیست؟Undecided

مثل پی بوی بیشتر صحبت هات من در اوردی و بدون منبع هستش
از نظر من شما دو نفر یکی هستید با توجه به صحبت هاتون .. مشخصا هم سن پایینی دارید دوست عزیز مسائل نظامی جای رویا پردازی شخصی نیست ما اینجابه واقعیات و چیز هایی که واقعا هستند میپردازیم
تانک هم به قول معروف اگه نسل باشه نسل سوم هستش Winkنه 5

دیدی چی شدگفتی تانک نسل نداره ک

تانک نسل 1 که بهش نسل نمیگن:بی برجک
نسل2:برجک ثابت
نسل 3:برجک متحرک نیمه خودکار
نسل 4:برجک متحرک خودکار
نسل 5:برجک انعطافی خودکاروسریع

آخه توکه سن منومیدونی 1 هرسنیم داشته باشم هم سن توهم علیرضا
2 اینجاجای بحث شخصی نیست آخه توکه کلا18تاپست داری ازکجایه کاربریومیشناسی که صدسال قبل ازمن اومده تواین انجمن؟
آره اصلاپی بوی منم بیکارم پاشم بیام یه آیدی دیگه بسازم اسکلم دیگه درضمن هروقت نظرشمارودراین موردخواستیم لطفااظهارنظربفرمایید
اینجاجای بحث شخصی نیست بحث شخصی داری پیام خصوصی بده درخدمتم یه باردیگه تکرارشه اخطار


این مطالب کاملامک مک بدون جابه جاشدن یه و ازسایت بلک آرمیه دوست داشتی لینکشم میدم بری ببینی که نه تنهامنبع داره بلکه کاملاکپی پاست ازبلک آرمیه

من خودم مقاله دراین موردنمینویسم چون یه چیزای اثبات شدس بخوام بنویسم درباره چیزایی که بحث نشده مینویسم
زندگۓ سزاۓ کسۓ است که به شکم مادرش لگد مۓ زند
پاسخ
#15
(02-05-2013، 22:08)卐WaffenSS卐 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(02-05-2013، 21:19)military_ir نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
طراحی

تانک تایپ 99 در واقع نتیجه ای از برنامه " تانک اصلی میدان نبرد نسل سوم " چین است که در اواخر 1970 از سوی ارتش چین شروع شد.در اوایل دهه 1990 تانک تایپ 90 مجهز به توپ 125 میلیمتری (به سبک روسها) و بارگذار خودکار (اتولودر) طراحی و ساخته شد.در دهه 1990 و با وقوع جنگ اول خلیج فارس ، ارتش چین متوجه شد که تانکی که قابل مقایسه با تانک های M1A1 آبرامز و چلنجر 2 باشد در اختیار ندارد.به همین دلیل در طراحی تانک تجدید نظر صورت گرفت و برای اولین بار در اکتبر 1999 و در رژه روز ملی در پکن ، تانک تایپ 98 که از بدنه ای شبیه T-72 بهره می برد از مقابل جایگاه رژه رفت.تانک تایپ 99 که در اصل Type 98G نام دارد نیز نمونه بهینه شده تایپ 98 (که خود نمونه بهینه شده تایپ 90 است) است.این تانک که دارای حفاظت زرهی بهبود یافته و موتور قویتر است در سال 2000 رونمایی شد و در اواخر 2001 نیز وارد خدمت ارتش چین شد.

با یک نگاه به این تانک می توان دریافت که متخصصان چینی ، تکنولوژی غربی و شرقی (روسی) را در هم آمیخته اند و از آن این تانک متولد شده است.با وجود آن که برجک تانک به صورت زاویه دار جوش داده شده است (از ویژگی های تانک های غربی) اما بدنه آن کاملا" به تانک روسی T-72 شباهت دارد و مشخص است که تانک بر اساس شاسی آن ساخته شده است.توپ 125 میلی متری بدون خان و بارگذار خودکار ، دو وِیژگی این تانک است که مشخصا" از تانک های ساخت شوروی / روسیه الهام گرفته شده است.ضمن این که ویژگی خودکار بودن بارگذاری مهمات باعث کاهش تعداد خدمه به 3 نفر در این تانک شده است.تانک تایپ 99 توانایی حمل و شلیک موشک ضد تانک روسی 9M119 رفلکس (کد ناتو : AT-11 تک تیر انداز) از توپ خود داراست.گفته می شود تکنولوژی مخزن مایع سرد موتور دیزل توبوشارژ این تانک ، بر اساس تکنولوژی آلمانی ساخته شده است. به طور کلی ، تانک تایپ 99 شباهت بسیار زیادی به تایپ 98 که در 1 اکتبر 1999 و در جشن پنجاهمین سالگرد تشکیل جمهوری خلق چین به نمایش در آمد دارد و تنها برخی سیستم های آن بهینه سازی و بروز رسانی شده است.از جمله این بهینه سازی ها می توان به طراحی مجدد برجک و افزودن قابلیت نصب زره های واکنشگر منفجر شونده (ERA) بر روی بدنه و برجک تانک اشاره کرد که حفاظت زرهی آن را به نحو مطلوبی افزایش می دهد.تانک تایپ 98 از موتور دیزلی با قدرت 1200 اسب بخار استفاده می کند ؛ اما در تایپ 99 این موتور با یک موتور دیزل دیگر با قدرت 1500 اسب بخار تعویض شده است.
همانطور که پیشتر گفته شد ، بدنه و شاسی تانک شباهت فراوانی به T-72 دارد و در واقع بر اساس آن ساخته شده است ؛ البته نمی توان این بار گفت که چینی ها یک کپی بدون هیچ نوآوری و تغییری در بدنه این تانک نداشته اند.دلیل این امر نیز آن است که بدنه تایپ 99 حدود یک متر درازتر از T-72 است.درون تانک نیز دارای طراحی ساده و معمولیست که محفظه راننده در جلو ، توپچی و فرمانده در وسط و موتور در عقب بدنه قرار گرفته است.در کل تانک دارای سه نفر خدمه است ؛ راننده که در مرکز بدنه و جلوی برجک نشسته است و توپچی و فرمانده نیز در برجک قرار دارند.فرمانده تانک در سمت راست و توپچی در چپ توپ اصلی قرار گرفته اند.فرمانده علاوه بر وظیفه معمول خود که همان مدیریت و فرماندهی تانک است ، وظیفه استفاده از مسلسل 12.7 میلیمتری ضد هوایی را نیز بر عهده دارد.از خدمه تانک نیز به وسیله سیستم حفاظت NBC - شمیایی ، میکروبی و هسته ای - و آتش نشان خودکار حفاظت می شود.علاوه بر حفاظت زرهی بالای بدنه اصلی تانک ، می توان بر روی قوس جلوی برجک یک لایه زره کامپوزیتی اضافه کرد.پکیج زرهی این تانک دارای یک طراحی مدولار است ؛ این امر باعث تسریع در تعمیر و تعویض قسمت های مختلف تانک در هنگام آسیب دیدن می شود.با احتساب نصب کامل قسمت های مختلف زره تانک و همچنین نصب زره های واکنشگر انفجاری ، تانک تایپ 99 دارای 1000 تا 1200 میلی متر محافظت از رو به رو است.با آن که در ظاهر برجک تانک به سبک تانک های غربی جوش داده شده ، اما طراحی درونی برجک تانک کاملا" شبیه تانک های روسی و خصوصا" تانک T-72 است.تانک تایپ 99 ، وارث سیستم بارگذار خودکار روسی 2A46M است و مهمات اضافه توپ نیز در دورن برجک قرار می گیرد.یکی از مشکلات اساسی تانک های روسی T-72 و T-80 همین مشکل ذخیره مهمات در برجک است که باعث انفجار وحشتناکی در صورت مورد اثابت قرار گرفتن برجک خواهد شد و در نبردهایی که این دو تانک نیز حضور داشته اند ، ضعف این برجک ها اثبات شده است.گفته می شود ، چین توانایی ساخت اتولودهای زنجیری ، همانند تانک های اصلی میدان نبرد غربی را دارد.

اینگونه که خبرگزاری CNGC چین اعلام کرده است ، ارتش چین در حال توسعه نمونه ای بهبود یافته از تانک تایپ 99 احتمالا" با نام Type99G است.در عکسی که در فوریه 2008 به وسیله خبرگزاری رسمی چین منتشر شد ، این نمونه بهبود یافته دارای طراحی جدید و سیستم حفاظت فعال (APS) است.نمایشگر فرمانده تانک جدید به نظر می رسد و همچنین فرمانده دارای سیستم تصویربرداری حرارتی مستقل است.سیستم اقدامات متقابل الکترواپتیک نیز دارای یک طراحی جدید است و در موقعیت بالاتری نسبت به نمونه پایه قرار گرفته است.سیستم هشدار دهنده - گیرنده لیزری نیز که در نمونه پایه وجود داشت ، در این نمونه وجود ندارد و احتمالا" به وسیله جعبه کوچک نصب شده در کنار دریچه راننده جایگزین شده است.
تانک تایپ 99 چین
تسلیحات

سلاح اصلی تانک تایپ 99 یک قبضه توپ 125 میلیمتری بدون خان دو محور تثبیت ZPT98 مجهز به بارگذار خودکار ، عایق حرارتی و فشار شکن است. این توپ امکان شلیک با استفاده از کنترل الکتریکی یا دستی را دارد . لوله این توپ را میتوان در مدت یک ساعت تعویض کرد. بارگذاری گلوله به صورت مکانیکی انجام شده و با 41 گلوله حمل شده در محفظه برجک و شاسی تانک پشتیبانی میشود. توپ ZPT98 قادر به شلیک 8 گلوله در دقیقه با استفاده از بارگذار خودکار و یک الی دو گلوله در دقیقه با بارگذاری به صورت دستی است. مهمات این توپ شامل پرتابه ضد زره تثبیت شده با کفشک (APFSDS) ، شدیدالانفجار ضد تانک (HEAT) و شدیدالانفجار ضد تانک ترکش شونده (HE-FRAG) است. مهمات انرژی جنبشی اصلی مورد استفاده در تانک تایپ 99 ، از نوع مهمات با پرتابه ضد زره تثبیت شده با کفشک با پرتابه ای با نسبت طول به کالیبر 30:1 است که شکافنده آن از جنس آلیاژ سنگین تنگستن است و با سرعت خروج از دهانه معادل با 1780 متر بر ثانیه ادعا شده که قادر به نفوذ در 850 میلیمتر زره فولادی از فاصله 2000 متری است در حالی که تنها نفوذی معادل با 600 میلیمتر را در آزمایش ثبت کرده است.گلوله با شکافنده اورانیوم ضعیف شده (DU) نیز برای این تانک در دست توسعه است که ادعا شده توان نفوذ به 980 میلمیتر زره فولادی از فاصله 2000 متری را دارد در حالی که در آزمایشات انجام شده تنها 690 میلیمتر نفوذ داشته است.
از جمله مهمات قابل استفاده در تانک تایپ 99 موشک ضد تانک هدایت شونده (2) 9M119M Refleks (با نامگذاری ناتو AT-11 Sniper) روسی است. این موشک با هدایت نیمه فعال لیزری برد موثری از 100 الی 4000 متر دارد و امکان مقابله با تانک های دارای زره واکنشگر و همچنین اهداف پروازی در برد 5000 متر و ارتفاع پایین همچون بالگرد ها را دارد. در مجموع چهار موشک توسط تانک حمل میشود.از جمله تسلیحات نصب شده بر روی تانک تایپ 99 یک قبضه تیربار ضد هوایی کالیبر 12.7 میلیمتری است که در جلوی دریچه فرمانده تانک نصب شده است و زاویه ای از 4- الی 75+ درجه را پوشش میدهد. این تیربار دارای یک سایت هدفگیری اپتیکی بوده و با نرخ آتشی معادل با 80 الی 100 گلوله در دقیقه از قابلیت مقابله با اهداف هوایی در برد 1500 متر برخوردار است. برای این تیربار در حدود 300 گلوله در نظر گرفته شده است .علاوه بر تیربار کالیبر 12.7 یک تیربار کالیبر 7.62 هم محور (coaxial) کنترل شونده از دور نیز برای تانک در نظر گرفته شده است که در سمت راست توپ 120 میلیمتری نصب گردیده است. برای این تیربار 2000 گلوله در نظر گرفته شده است.به منظور ایجاد پوشش دود در اطراف تانک تایپ 99 و استتار آن دو مجموعه پنج تایی از پرتابگر های نارنجک دودزا بر روی برجک نصب شده است علاوه بر این امکان افزایش حجم دود تولید شده در اطراف تانک با استفاده از تزریق سوخت دیزل در اگزوز آن نیز وجود دارد.

تانک تایپ 99 چین
نظارت

محفظه راننده تانک تایپ 99 به سه پریسکوپ مجهز است که پریسکوپ مرکزی را میتوان با یک پریسکوپ تشدید کننده تصویر (image intensifying) با برد موثر 200 متر در شب جایگزین کرد. به منظور حرکت در شب تانک دارای دو چراغ است که در قسمت جلویی شاسی ان تعبیه شده است. بخش فرماندهی تانک تایپ 99 دارای شش پریسکوپ است که دیدی 360 درجه ای را فراهم میکنند علاوه بر این سیستم نظارت پانورامیک ساخت صنایع جیانگسوی شمالی نیز برای فرمانده در نظر گرفته شده که در جلوی دریچه فرمانده تعبیه شده بر برجک تانک نصب شده است. این سیستم نظارتی دو محور تثبیت (dual-axis stabilised) قابلیت نظارت و دید مستقل و 360 درجه ای را در روز و شب برای فرمانده فراهم میکند. علاوه بر این این سیستم به مسافت یاب لیزری مجهز است و به فرمانده تانک امکان میدهد تا به صورت مستقیم به جستجو و مقابله با اهداف بپردازد.سیستم نظارتی دو محور تثبیت در نظر گرفته شده برای توپچی نیز بر روی برجک نصب شده است . این سیستم دارای کانال روز ، سیستم تصویر برداری حرارتی (TIS) و مسافت یاب لیزری است. دو سیستم نظارتی مستقل برای فرمانده و توپچی این امکان را فراهم میکند که در هنگام مقابله توپچی با یک هدف، فرمانده هدف های دیگری را جستجو و مشخص کند و به محض مقابله با هدف اول ، فرمانده کنترل برجک را بر عهده گرفته و آن را به سمت هدف از پیش مشخص شده میگرداند و پس از ان مقابله با هدف را به توپچی محول کرده و خود مجددا به جستجوی اهداف دیگر میپردازد. در هنگامی که توپچی بر روی هدفی قفل کرده و قصد مقابله با آن را دارد اما هدف با اولویت بالاتری توسط فرمانده کشف و تعیین شده است ، این امکان وجود دارد که فرمانده کنترل برجک را از توپچی گرفته و با استفاده از سیستم نظارتی خود هدف با اولویت بالاتر را هدفگیری نماید تا با آن مقابله شود ، این روش مقابله با هدف که تحت نام قاتل شکارچی (hunter-killer) شناخته میشود زمان واکنش بسیار کوتاهی ( کمتر از 9 ثانیه برای هدفی در حال حرکت) را برای مقابله با اهداف در میدان نبرد فراهم کرده و امکان مقابله با اهداف متعدد در حداقل زمان را ایجاد میکند.سیستم تصویر برداری حرارتی (TIS) نصب شده بر روی تانک تایپ 99 دارای آشکارساز سرد با استفاده از پردازش سیگنال در عنصر موسوم به تکنولوژی روح (SPRITE) است. تصویر حاصل از تصویر ساز حرارتی به همراه نمایشگر مسافت مرتبط با مسافت یاب لیزری در چشمی سیستم نظارتی تعبیه شده برای توپچی نمایش داده میشود. تصویر ساز امکان ادامه کار تا 12 ساعت را داشته و قابلیت بزرگنمایی تا میزان 11.4 برابر برای میدان دید محدود ( 3.8 × 5.6 درجه) و بزرگنمایی تا میزان 5 برابر برای میدان دید وسیع (8 × 12 درجه ) را دارد. حداکثر برد کشف آن برای هدفی در ابعاد تانک نیز در روز 2600 متر و در شب 2750 متر است. نمونه های بعدی تانک تایپ 99 ممکن است با نسل دوم تصویر ساز های حرارتی با استفاده از آرایه های فروسرخ صفحه کانونی با برد موثر 7 الی 9 کیلومتر و قابلیت کشف در برد 4000 متر در شرایط آب و هوایی نامساعد تجهیز شوند.
تانک تایپ 99 چین
کنترل آتش

تانک تایپ 99 به سیستم کنترل آتش کامپیوتری مجهز است که برای امکان استفاده از مهمات معمول و موشک ضد تانک هدایت شونده 9M119M Refleks را دارد. سیستم کنترل آتش این تانک از کامپیوتر کنترل آتش دیجیتال ، مسافت یاب لیزری ، پنل کنترل ، حسگر باد ، زاویه سنج توپ ، حسگر حرکت برجک و مکانیزم کنترل توپ تشکیل شده است.اطلاعات از مسافت یاب لیزری و تمامی حسگر ها به صورت مستقیم به کامپیوتر کنترل آتش منتقل شده و کامپیوتر به صورت خودکار محاسبات لازم جهت اجرای آتش را انجام میدهد. تثبیت توپ و سایت هدفگیری توپچی در دو محور ، شلیک موثر در حال حرکت را برای تانک تضمین کرده است. براساس آزمایشات انجام شده و نتایج حاصل ، احتمال اصابت در اولین شلیک برای هدفی در فاصله 2000 متری بیش از 85 درصد است. سیستم کنترل آتش تانک تایپ 99 با تمام قابلیت ها همچنان به جستجو و هدفگیری دستی توسط خدمه متکی است . لازم به ذکر است که چین در اوایل 1990 به دنبال توسعه سیستم کنترل آتشی پیشرفته با قابلیت هدفیابی خودکار بود اما تاکنون موفق به ساخت چنین سامانه کنترل آتشی برای استفاده عملیاتی نشده است. هر چند سیستم کنترل آتش تانک تایپ 99 از بالاترین قابلیت در میان سیستم های کنترل آتش تانک های چینی برخوردار است اما شماری از مسائل مربوط به ارتقا و بهبود قابلیت های آن در آینده مد نظر است که عبارتند از :
- جایگزینی سیستم کنترل آتش با هدفیابی دستی با سیستم کنترل آتشی با هدفیابی تمام خودکار
- جایگزینی مسافت یاب لیزری نسل دوم Nd:YAG (نئوديميوم ايتريم - آلومينيوم ) با مسافت یاب لیزری نسل سوم دی اکسید کربن (CO2) با ایمنی بهتر و عملکرد در همه شرایط آب و هوایی
- یکپارچه سازی پردازنده سیستم های الکترونیکی با استفاده از گذرگاه داده (Data Bus)
- معرفی نسل جدید سیستم های الکترونیکی با طراحی مدولار و کاهش ابعاد
تانک تایپ 99 چین
اقدامات متقابل الکترواپتیکال

تانک ZTZ99 به مجموعه اقدامات متقابل منحصر به فردی مجهز شده است که بر روی برجک و در پشت دریچه تعبیه شده برای توپچی نصب شده است. این سیستم از یک گیرنده اخطار لیزری (LWR) و یک سلاح دفاع از خود لیزری فعال (LSDW) جعبه شکل تشکیل شده است. سلاح دفاع از خود لیزری به منظور حمله به سیستم های اپتیکی نصب شده بر روی تجهیزات دشمن با استفاده از لیزری پر قدرت ( با انرژی خروجی 1000 مگاهرتز) در حداکثر برد 4000 متر طراحی شده است. هنگامی که گیرنده اخطار لیزری ، پرتو لیزر تابیده شده از مسافت یاب لیزری یا سیستم هدایت لیزری تسلیحات دشمن را کشف میکند به خدمه هشدار میدهد و پس از آن سلاح لیزری بر علیه منبع لیزر دشمن به کار گرفته میشود. سلاح دفاع از خود لیزری (LSDW) امکان اخلال در هدایت موشک های هدایت لیزری و مادون قرمز ، از کار انداختن تجهیزات اپتیکی ( دید در شب ، تصویرساز حرارتی ، مسافت یاب لیزری و ...) و همچنین ایجاد آسیب در بینایی توپچی تانک دشمن را دارد. عکس های منتشر شده از تانک تایپ 99 نشان میدهد که این سیستم را میتوان در زوایایی بالاتر نسبت به لوله تانک به کار گرفت که همین موضوع استفاده از این سیستم برای مقابله با بالگرد ها را ممکن میسازد.
ارتباطات

تایپ 99 دارای رادیوی HF/VHF و سیستم ارتباط لیزری است که بر روی برجک و در پشت دریچه تعبیه شده برای فرمانده نصب شده است. از این سیستم میتوان برای انتقال اطلاعات (متن رمز گذاری شده ، صدا و داده ها ) در خط دید (LOS) و همچنین تشخیص دوست از دشمن (IFF) بهره گرفت.سیستم ارتباط لیزری با پوشش 360 درجه ای در جهت افقی و از 10- الی 45+ در جهت عمودی برد موثری معادل با 3600 متر دارد. از جمله تجهیزاتی که بر روی تانک قابل نصب است سیستم جی پی اس یا گلوناس برای ناوبری و موقعیت یابی است.
تانک تایپ 99 چین
زره

در حال حاضر ترکیب زره تانک تایپ ۹۹ نامعلوم است. آزمایش زره های کمپوزیتی چینی(به خصوص Al۲O۳) نشان داد که این زره ها پس از ۴ بار هدف قرار گرفتن توسط توپ ۱۲۵ میلیمتری T-۷۲C یا ۹ بار هدف قرار گرفتن توسط توپ ۱۰۵ میلیمتری از فاصله ۱۸۰۰ متری،دیگر توانایی تحمل هیچ گونه برخورد جدی را ندارد.در هرصورت منبع موثقی در مورد زره این تانک موجود نیست، برخی منابع ضخامت زره را در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر تخمین می زنند.همچنین بین زره های تانک های تولیدی ابتدایی، با زره تانک هایی از این نوع که اخیرا تولید شده،تفاوت وجود دارد.

اخبار دیگری نیز وجود دارد، مبنی بر اینکه زره های اضافی روی این تانک،زره های واکنشگر (ERA) نیستند،بلکه شکلی از زره های کمپوزیتی می باشند و یکی از دلایل را بزرگی بیش از حد قطعات این زره ها می دانند.
نیروی محرکه

تانک ZTZ99 دارای دو مجموعه شش تایی چرخ جاده با روکش لاستیکی ، دو غلطک پشتیبان شنی با پوشش لاستیکی ، دو چرخ خورشیدی در انتها و دو چرخ تنظیم شنی در جلو است . قسمت بالایی چرخ های جاده توسط لایه سبک وزنی از جنس پلاستیک محافظت میشود. پیشرانه نصب شده بر روی تانک تایپ 99 از نوع دیزل توربوشارژ خنک شونده با مایع با توان 1500 اسب بخار است که بر پایه تکنولوژی پیشرانه آلمانی MB871ka501 به ساخت رسیده است . این تانک با وزن رزمی 54 تن نسبت قدرت به وزنی معادل با 27.78 دارد. جعبه دنده تانک تایپ 99 دارای هشت دنده (یک دنده به عقب و هفت دنده به جلو) است که در کنار پیشرانه 1500 اسب بخاری حداکثر سرعتی معادل با 80 کیلومتر در حرکت بر روی جاده و 60 کیلومتر در مناطق ناهموار برای آن فراهم میکند. شتاب صفر تا 32 کیلومتر این تانک نیز 12 ثانیه است.
مشخصات

ورود به خدمت : 2001
خدمه : 3 نفر (شامل : فرمانده ، راننده و توپچی )
طول : 11 متر عرض : 3.4 متر
ارتفاع : 2.2 متر
وزن : 54 تن
موتور : دیزل توربو شارژ خنک شونده با مایع
قدرت موتور : 1500 اسب بخار
سلاح اصلی : توپ 125 میلی متری بدون خان
دیگر تسلیحات : مسلسل 12.7 میلی متری ضد هوایی - مسلسل 7.62 میلی متری هم محور با توپ
برد کروز : 400 کیلومتر ؛ با نصب مخازن سوخت خارجی تا 600 کیلومتر قابل افزایش است
بیشینه سرعت(در جاده) : 80 کیلومتر در ساعت
بیشینه سرعت (خارج از جاده) : 60 کیلومتر در ساعت
قابلیت حرکت در آب : بدون لوله مخصوص هوارسانی 1.3 متر و با نصب آن 5 متر
محدوده دید : 360 درجه
اقدامات متقابل : مجموعه اقدامات متقابل الکترواپتیک
دیگر سیستم ها : سیستم فرستنده / گیرنده - تلفن - سیستم ارتباطی لیزری و تشخیص دوست از دشمن
رادیو : سیستم فرستنده / گیرنده ، تلفن ، سیستم ارتباط لیزری و تشخیص دوست از دشمن
آتش نشان : خودکار
شیب : 60 درصد
شیب جانبی : 40 درصد
گام عمودی : 0.8 متر
عبور از گودال : 3 متر
دانلود و پخش آنلاین فیلم تانک تایپ 99 چین


تصاویر:











منابع:

ارتشی دات کام

میلیتاری پارسی

میلیتاری تودی

(10-03-2013، 19:44)卐WaffenSS卐 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نسل پنجم تانک هارغیب بهترین تانک دنیالئوپاردفقط بدنیست؟Undecided

مثل پی بوی بیشتر صحبت هات من در اوردی و بدون منبع هستش
از نظر من شما دو نفر یکی هستید با توجه به صحبت هاتون .. مشخصا هم سن پایینی دارید دوست عزیز مسائل نظامی جای رویا پردازی شخصی نیست ما اینجابه واقعیات و چیز هایی که واقعا هستند میپردازیم
تانک هم به قول معروف اگه نسل باشه نسل سوم هستش Winkنه 5

دیدی چی شدگفتی تانک نسل نداره ک

تانک نسل 1 که بهش نسل نمیگن:بی برجک
نسل2:برجک ثابت
نسل 3:برجک متحرک نیمه خودکار
نسل 4:برجک متحرک خودکار
نسل 5:برجک انعطافی خودکاروسریع

آخه توکه سن منومیدونی 1 هرسنیم داشته باشم هم سن توهم علیرضا
2 اینجاجای بحث شخصی نیست آخه توکه کلا18تاپست داری ازکجایه کاربریومیشناسی که صدسال قبل ازمن اومده تواین انجمن؟
آره اصلاپی بوی منم بیکارم پاشم بیام یه آیدی دیگه بسازم اسکلم دیگه درضمن هروقت نظرشمارودراین موردخواستیم لطفااظهارنظربفرمایید
اینجاجای بحث شخصی نیست بحث شخصی داری پیام خصوصی بده درخدمتم یه باردیگه تکرارشه اخطار


این مطالب کاملامک مک بدون جابه جاشدن یه و ازسایت بلک آرمیه دوست داشتی لینکشم میدم بری ببینی که نه تنهامنبع داره بلکه کاملاکپی پاست ازبلک آرمیه

من خودم مقاله دراین موردنمینویسم چون یه چیزای اثبات شدس بخوام بنویسم درباره چیزایی که بحث نشده مینویسم
دوست عزیز بازم میگم من علیرضا نیستم دوست داشتین اصلا قرار میذارم همدیگر ملاقات کنیم من یاسین هستم
منو معلوم نیست با کی اشتباه گرفتین
سایت بلک ارمی هم یه وبلاگه
میشه بگید اینی که میگید برجک ها متحرکن یا خیر رو از رو چی ذکر میکنید؟ منبع....
در ضمن کی گفته این تعریفی که شما از نسل تانک ها کردین اینه؟
تانک تایپ 99 برداشته از تانک تی 72 و نمونه غربی ابرامز 1 است
و حتی درحدود ام2 هم نیست چه برسه لئوپارد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی
  پیوستن اولین هاورکرافت بومی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران
  سلاح آک-203 سلاح اصلی ارتش هند خواهد شد
  ده‌ها فروند جنگنده و بالگرد اورهال شده به ارتش تحویل شد
  ورود یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا به حومه الحسکه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان