امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نگهداری از خرگوش وحشی بلژیکی (Belgian Hare)

#1
طول عمر : خرگوش وحشی بلژیکی میتواند تا ۵ سال یا بیشتر عمر کند.



تکثیر : بهترین سن برای شروع تکثیر خرگوش بلژیکی در حدود ۹ ماهگی است. اولین سری از بچه ها حتما باید پیش از سن یک سالگی خرگوش ماده به دنیا بیایند. دلیل این کار این است که پس از این سن، استخوان لگنی حیوان ماده به هم متصل شده و امکان تولد نوزادان را از او سلب میکند. همچنین خرگوش ماده پس از سن۳ سالگی به هیچ عنوان نباید زایمان کند.



تعداد متوسط بچه ها : خرگوش وحشی بلژیکی میتواند بین ۵ الی۱۲ عدد بچه به دنیا بیاورد.



دوره بارداری : طول دوره بارداری بین ۲۸ الی ۳۱ روز است.به طور متوسط آنها بین روزهای ۳۰ الی ۳۲ نوزادان خود را به دنیا می آورند.


وصف کلی جسمی : خرگوش وحشی بلژیکی برخلاف نام آن، یک خرگوش خانگی است. آنها ظاهری بسیار شبیه به خرگوش های وحشی دارند یعنی بدنی کشیده و لاغرو گوش ها و پاهایی به همان نسبت لاغر و باریک دارند. آنها معمولا رنگی متمایل به قرمزدارند.


اندازه : وزن متوسط خرگوش وحشی بلژیکی در سن بلوغ بین ۵ تا ۵٫۵ کیلوگرم است.



قفس و تکثیر : با توجه به اندازه بزرگ جثه خرگوش وحشی بلژیکی، این حیوان باید در قفس یا محوطه بزرگی نگهداری شود. برای زندگی در خارج ازمحیط منزل (در حیاط منزل) بهتر است از یک لانه چوبی ساخته شده از چوب سنگین با سقف ضد آب استفاده کنید. ضمنا فراموش نکنید که کف قفس باید از زمین جدا باشد. در صورتیکه میخواهید خرگوش خود را در داخل محوطه مسکونی منزل نگهداری کنید میتوانید همچنان از قفس چوبی و یا از قفس های معمولی ساخته شده برای خرگوش ها استفاده کنید. این قفسها ممکن است از پلاستیک یا از سیم ساخته شده و سقفی از جنس سیمی داشته باشند. 


همه خرگوشها باید فضای کافی برای تحرک و بازی داشته باشند البته این فضا میتواند قسمتی از حیاطو محیط باز و یا قسمتی از فضای داخلی منزل باشد. چوب پوسته شده گزینه مناسبی به عنوان بستر برای خرگوش هاست. البته نباید فراموش کرد که در صورتی که این رنده های چوب حاویگرد و خاک باشد میتواند منجر به آسیب های چشمی در خرگوش شود بنابراین اکیدا از استفاده از این گونه رنده ها خودداری کنید. 


استفاده از بستر در فصول سرد سال بخصوص برای خرگوشهایی که در محوطه باز سکونت دارند ضرورت بیشتری دارد. بهترین گزینه این است که از پوشالهای بسته بندی شده بر روی رنده های چوب استفاده کنید تا بستر مناسبی برای خواب به عنوانخوابگاه خرگوش مهیا شود. هر هفته باید قفس خرگوش کاملا تمیز شده و غذاهای خورده نشده از درون قفس خارج شود. در صورتی که شسشتوی کل قفس ضرورت پیدا کرد، فقط از مواد شوینده مخصوص قفس های خرگوش ها و جوندگان استفاده کنید. دو عدد ظرف سنگین وزن ترجیحا سنگی نیز به عنوان ظرف آب و ظرف غذا مورد نیاز است.



عادات خواب : خرگوش ها معمولا صبح ها و شب ها فعال هستند.آنها غالبا در طول روز میخوابند.


معرفی و نگهداری از خرگوش وحشی بلژیکی (Belgian Hare) 1



اسباب بازی، تمرین و تحرک: خرگوشها نیاز به اشیایی برای بالا رفتن، خزیدن، حفر کردن و جویدن دارند. شما میتوانید تمام این نیازها را توسط وسایلی که در منزل دارید همانند رول های دستمال توالت و جعبه هایبی مصرف، برطرف سازید. حتی میتوانید با متصل کردن چند جعبه به یکدیگر، تونل های مناسبی برای بازی و پنهان شدن خرگوش در داخل قفس بسازید. همچنین میتوانید سطوح شیب داری رادر ابتدا یا انتهای تونل ها قرار دهید تا محل مناسبی برای صعود و بالا رفتن خرگوش فراهم شود. خرگوش های وحشی بلژیکی نیاز به فضای نسبتا بیشتری از خرگوش های دیگر برای بازی و جست و خیز دارند تا بتوانند سالم و خوشحال باشند.


نوع مو : این خرگوش ها، موهای کوتاه و پرپشتی دارند.



رنگ : خرگوش های وحشی بلژیکی معمولا به رنگ قرمزهستند و چشمانی به رنگ فندقی دارند.



بهره هوشی : خرگوش های وحشی بلژیکی یکی از باهوش ترین نژادهای خرگوش در جهان به شمار میروند. آنها میتوانند برای یاد گرفتن نامشان تمرین داده شوند. آنها بسیار باهوش تر از خوکچه های هندی و همستر ها هستند. آنها حتی میتوانندیاد بگیرند که محلی خاص را به عنوان توالت بشناسند که تمیز کردن قفس را برای صاحبان آنها بسیار ساده تر میکند.


خصوصیات ظاهری و فیزیکی برای نمایش : 
خرگوشهای وحشی بلژیکی دارای گوش، بدن و پاهایی بلند و کشیده اند. آنها باید برای نمایش کاملاآماده شوند. حالت موها باید کاملا براق باشد. آنها با داشتن کمر قوس مانند خود ظاهری بسیار زیبا و فریبنده دارند. چشمان فندقی رنگ آنها به شکل خاصی با رنگ موهایشان ترکیب و آمیخته میشود. گوش ها بلند، باریک و کاملا ایستاده هستند. اینخرگوش ها باید کاملاهوشیار به نظر آیند و استخوان بندی آنها نیز کاملا سالم دیده شود.
معرفی و نگهداری از خرگوش وحشی بلژیکی (Belgian Hare) 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان