امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای

#1
بسیاری از افراد تصویری دراماتیک و اغراقشده از سفر دریایی در ذهن دارند و آن را یک ماجراجویی پرخطر و خشن میدانند که تنها بهوسیلهی کشتیهای اقیانوسپیما و به مقصد جزایر دورافتادهی مناطق استوایی قابل انجام است. ولی در حقیقت سفر دریایی نوع کمخطر و لذتبخشتری هم دارد که بهاندازهی سایر روشهای مرسوم گردشگری امروزی محبوب و پرطرفدار است و سفر رودخانهای نامیده میشود.

قایقهای مورداستفاده برای سفر رودخانهای معمولا بسیار کوچکتر از کشتیهای اقیانوسپیما هستند و بهطور خاص برای حرکت در رودخانه طراحی میشوند. سفر رودخانهای با هدف بازدید از شهرها و مناظر زیبای حاشیهی رودخانه انجام میشود
-سفر رودخانهای دورو (Douro)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
در مقایسه با مقصدهای نامآشنای سفر رودخانهای در اروپا، رودخانهی دورو زیاد شناختهشده نیست ولی این مسئله دلیلی برای جذاب نبودن آن به شمار نمیآید. در حاشیهی این رودخانهی اعجابآور که از پرتغال تا اسپانیا امتداد دارد، باغهای انگور وسیع و روستاهای قدیمی با ظاهر قرونوسطایی به چشم میخورد. سفر رودخانهای دورو بهطور خاص برای کسانی مناسب است که از غلبه بر مخاطرات و درگیر شدن با ماجراجوییهای کوچک لذت میبرند. این سفر از سرچشمهی رودخانهی دورو در نزدیکی پورتو (Porto) آغاز میشود و شامل بازدید از باغهای انگور محلی، قلعهها و کلیساهای حاشیه رودخانه است.
- سفر رودخانهای میسیسیپی (Mississippi)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
رودخانهی بزرگ و پرتلاطم میسیسیپی یکی از طولانیترین رودخانههای دنیا است که در قلب آمریکا و مجاورت بعضی از زیباترین مناظر این کشور در جریان است. بسیاری از کشتیهایی که در این رودخانه رفتوآمد میکنند، به شکل کشتیهای بخار قدیمی مجهز به پاروهای چرخ مانند بزرگ ساختهشدهاند تا اصالت میسیسیپی حفظشده و لذت سفرهای بدون شتاب و مفرح روزگار گذشته برای گردشگران تداعی شود.
گردشگران رودخانهی میسیسیپی سوار بر کشتی و بر اساس برنامهریزی برگزارکنندهی سفر، میتوانند از شهرهای جذاب و غیرمعمول حاشیهی رود ازجمله شهرهای بزرگ سنت لوئیز (St. Louis) و لوئیزویل (Louisville)، خانههای روستایی و صحنهی نبرد تاریخی نیواورلئان (New Orleans) بازدید کنند. مدت تورهای سفر رودخانهای میسیسیپی از چند ساعت تا سه هفته و گاهی بیشتر متغیر است.
- سفر رودخانهای تالاب کرالا (Kerala)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
گردشگرانی که به زیبایی و جذابیت تالابهای هندوستان علاقهمند هستند، حتما از سفر رودخانهای در منطقهی شگفتانگیز کرالا لذت خواهند برد. تالاب کارالا شامل یک دریاچهی دوستداشتنی و تعداد زیادی کانال است که گشتو گذار در آن جذابیت زیادی دارد و تجربه زندگی همانند ساکنان بومی منطقه را در اختیار بازدیدکننده میگذارد. این تالاب یک اکوسیستم منحصربهفرد دارد که از ترکیب آب شیرین رودخانههای مجاور و آب شور دریای عمان به وجود آمده است. در این مرداب چندین نوع قایق مختلف در دسترس گردشگران قرار دارد ازجمله کتووالامز (kettuvallams) که نوعی قایق محلی سرپوشیده است و به کمک پارو یا موتور به حرکت درمیآید.
- سفر رودخانهای ولگا (Volga)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
ولگا بزرگترین رودخانهی اروپا و رودخانهی ملی کشور روسیه است. در سفر رودخانهای ولگا بسته به برنامهی سفر میتوان از سنت پترزبورگ، مسکو یا شهرهای دایرهی طلایی کشور روسیه بازدید کرد. شرکت در سفر رودخانهای ولگا راهی مناسب برای آشنایی با جنبههای فرهنگی قدیمی و مدرن روسیه است. در سفر رودخانهای ولگا میتوان از برنامههای متنوعی مثل باله، سیرک یا بازدید از قلعههای باشکوه لذت برد.
- سفر رودخانهای راین (Rhine)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
همانطور که انتظار میرود، این مورد یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین سفرهای رودخانهای در اروپا به شمار میآید چراکه گردشگران در طی این سفر، با آرامش و بدون شتاب چند مورد از محبوبترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا ازجمله سویس، فرانسه، آلمان و هلند را بازدید میکنند. به گفتهی بسیاری از کسانی که سفر رودخانهای راین را تجربه کردهاند، فاصلهی بین شهرهای کوبلنز (Koblenz) و بینگن (Bingen) در آلمان، زیباترین قسمت مسیر است و در آن میتوان از تماشای بعضی از چشمنوازترین مناظر اروپا لذت برد ازجمله قلعههای قرونوسطایی، باغهای زیبای انگور و شهرهای بینظیر که جلوهای افسانهای دارند. سفر رودخانهای راین در قالب تورهای منطقهای ۱۲ ساعته یا تورهای چند کشوری ۱۱ روزه و حتی طولانیتر انجام میشود.
- سفر رودخانهای میکانگ (Mekong)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
رودخانهی میکانگ از کشورهای چین، برمه، لائوس، ویتنام، کامبوج و تایلند میگذرد و به همین دلیل سفر روی آن تجربهی بازدید ترکیبی جالب از شهرهای مدرن و روستاهای شناور سنتی و تاریخی را در اختیار گردشگران میگذارد. این سفر بسته به برنامهی تور میتواند شامل تجربیات خاطره سازی مثل بازدید از مجموعه معابد باستانی انگکور وات (Angkor Watt) در کامبوج یا روستاهای شناور و بازارهای رنگارنگ دلتای رود میکانگ در جنوب ویتنام باشد. سفر رودخانهای میکانگ یکی از بهترین راهها برای شناخت کامل قارهی آسیا محسوب میشود.
- سفر رودخانهای دانوب (Danube)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
برای بسیاری از افراد، سفر رودخانهای دانوب به معنای تحقق رؤیاها خواهد بود. دانوب که دومین رود بزرگ اروپا است، از ۹ کشور اتریش، بلغارستان، کرواسی، آلمان، مجارستان، رومانی، اسلواکی، صربستان و اکراین میگذرد. این تور در انواع یکروزه یا یکهفتهای و بیشتر برگزار میشود و با توجه به برنامهریزی برگزارکننده، شامل سفر بر روی دانوب سحرانگیز و بازدید از قلعهها و استحکامات نظامی تاریخی و همینطور بعضی از زیباترین شهرهای اروپا است. بهعنوانمثال در برنامهی بعضی از تورها بازدید از سه پایتخت باشکوه اروپایی یعنی بوداپست در مجارستان، وین در اتریش و براتسیلاوا در اسلواکی گنجانده شده است.
- سفر رودخانهای یانگتسه (Yangtze)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
یانگتسه سومین رودخانهی طولانی دنیا و طولانیترین رودخانهی آسیا است و از کنار بعضی از زیباترین مناظر چین ازجمله منطقهی مسحورکنندهی سه دره (Three Gorges) شامل درههای کوتانگ (Qutang)، وو (Wu) و زیلینگ (Xiling) میگذرد. در سفر رودخانهای یانگتسه گردشگران چند مورد از زیباترین مناظر این کشور پهناور را از روی کشتی مشاهده میکنند و همینطور میتوانند در چند نقطه به ساحل رفته و در مناطقی مثل معبدهای باستانی و شهرهای متروکه به گشتوگذار بپردازند. علاوه بر این یانگتسه زیستگاه چند نمونه از جانوران آبزی کمیاب ازجمله تمساح چینی و دلفین رودخانهای است. این سفر معمولا بین ۴ تا ۱۳ روز به طول میانجامد.
- سفر رودخانهای آمازون (Amazon)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
از دیرباز گشتوگذار در جنگلهای انبوه حاشیهی رودخانهی خروشان و رام نشدهی آمازون و کشف رازهای نهفته در آن محبوب علاقهمندان هیجان و استقبال خطر بوده است. در گذشته فقط جهانگردان بیباک و ماجراجو جرات ورود به مناطق حوضهی آبریز رود آمازون را به خود میدادند ولی خوشبختانه اکنون به لطف قایقهایی که در این منطقه تردد میکنند، این سفر مهیج بسیار آسان شده است. این قایقها در انواع لوکس و معمولی در دسترس هستند و بعضی از آنها حتی به کابینهای درجهیک و پنجرههای عریض مجهز هستند که این مسئله به مسافران اجازه میدهد فارغ از آبوهوای گرم و مرطوب منطقه از مناظر آمازون لذت ببرند. رودخانهی آمازون از هشت کشور آمریکای جنوبی میگذرد ولی فقط مسیر بین بندرهای مانائوس (Manaus) و بلم (Belém) در برزیل قابلیت کشتیرانی دارد. البته کشتیهای تفریحی کوچکتر میتوانند تا بندر ایکویتوس (Iquitos) در پرو به حرکت خود ادامه بدهند.
- سفر رودخانهای نیل (Nile)
از راین تا میسیسیپی؛ بهترین جاهای دنیا برای سفر رودخانه ای 1
بهترین راه برای داشتن یک بازدید کامل از شکوه و عظمت باستانی کشور مصر بهخصوص اهرام و مجسمهی ابوالهول، سفر رودخانهای نیل است چراکه این کشور اصولا به دلیل وجود رود نیل به وجود آمده و در سراسر ساحل آن رشد کرده است. در حال حاضر حدود ۴۰۰ کشتی تفریحی روی رود باشکوه نیل تردد میکنند و به همین دلیل گردشگران گزینههای زیادی دارند. بعضی از این کشتیها امکانات لوکسی مثل استخر، عرشهی مخصوص حمام آفتاب و چشمهی آبمعدنی در اختیار مسافران قرار میدهند. سفر رودخانهای نیل بهطور متوسط بین ۳ تا ۷ روز طول میکشد و در مسیر بین منطقههای لاکسار (Luxor) و اسوان (Aswan) انجام میشود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با سفر به پاتایا بهترین لحظات عمر خود را تجربه کنید
  انتخاب بهترین فصل جنوب برای گشت و گذار!
Tongue جاهای دیدنی قشم را بیشتر بشناسیم
Thumbs Up با 10 مکان شگفت انگیز و ناشناخته در دنیا آشنا شوید!
  معرفی زشت ترین شهر های دنیا + عکس
  ارزان‌ترین کشور دنیا کجاست؟
  زیباترین خیابان های دنیا متعلق به کدام شهرهاست؟
  پر نقش و نگارترین و زیباترین مکان های دنیا
  11 روستای زیبا از سراسر دنیا
  آیا می دانید 12 فرودگاه پررفت و آمد بین المللی دنیا کدامند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان