امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "

#32
دسترسی: این چشمه در نزدیکی شهر اهرم در 63 کیلومتری جاده بوشهر به طرف بندرعباس قرار دارد و حدود دو کیلومتر مسیر فرعی خاکی تا رسیدن به مظهر چشمه فاصله دارد .
اين چشمه در نزديکى شهر اهرم در ۶۳ کيلومترى جادهٔ بوشهر به طرف بندرعباس قرار دارد و حدود ۲ کيلومتر مسير فرعى خاکى تا رسيدن به مظهر چشمه فاصله دارد. مظهر چشمه از شکاف سنگ‌هاى رسوبى مارنى و گچى از زمين خارج مى‌شود و آب آن در رديف‌ آب‌هايى با بارهاى منفى و مثبت مختلف و گرم است.
اين چشمه دو استخر زنانه و مردانه دارد که در چند سال اخير توسط جهاد سازندگى احداث شده است و آب گرم توسط يک کانال از سرچشمه به استخرها هدايت مى‌شود.
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "

در استان بوشهر منابع نسبتا وسیعی از چشمه ها و آب های معدنی وجود دارد. آب های معدنی استان شامل آب های کلردار، گوگردی و کلرسولفاته می باشند که هر کدام دارای خواص متفاوت و متنوعی هستند که یکی از بهترین این چشمه ها چشمه آبگرم میر احمد است.
چشمه آبگرم طبیعی گوگردی میر احمد در تقریبا کیلومتر ۴۵ جاده بوشهر خورموج از توابع روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان واقع می شود. از آب این چشمه جهت درمان بیماری های جلدی و پوستی و درد مفاصل استفاده می گیرد و با توجه به همین موضوع و قرار گیری این چشمه در کنار بارگاه امامزاده آقا میر احمد در همه فصول بخصوص فصل زمستان که در دیگر استان ها زمستان و هوا بسیار سرد است با توجه به بهاری بودن هوا میزبان گردشگران زیادی از شهرهای مختلف می باشد.
این مکان دیدنی داری سه چشمه جدا از هم می باشد که یکی از آنها تقریبا ۵۰۰متر با دو چشمه دیگر فاصله دارد که مردمان بومی به آن “اوگری”می گویند که هر چند عمق زیادی ندارد ولی هر گردشگری را هیران خود می کند
شما می توانید علاوه بر آب تنی در این آب شاهد جوشش آب گرم در دل زمین باشید.یکی از چشمه ها هم به دلیل عمق زیاد تبدیل به بیشه زار شده است و یکی دیگر یا به نوعی چشمه اصلی آن داری عمقی مناسب در قسمت وسط آن برای افرادی که قادر شنا کردن نیستند می باشد. افرادی که شنا کردن را فرا گرفته اند می توانند در سراسر این چشمه آب گرم شنا کنند و لذت ببرند.شایان به ذکر است با توجه به عمق زیاد در برخی از نقاط این چشمه قبل از شنا کردن از افراد بومی سوال کنند.منتظر حضور سبزتان در آبگرم میر احمد هستیم.
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(:
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، spent † ، L²evi ، ըoφsիīkα ، Navisa. ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: " آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " - Ar.m - 08-01-2015، 17:48

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مکــان هـای تـرسنـاک شهـر معروف پاریس ! ( عکس )

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان