امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گزارشی از رصد فعالیت های ضد دین

#1
در ابتدا تقسیم بندی برای این فعالیت ها مطرح شد که بدین شرح است:
فعالیت هایی در قالب فرقه ها و گروه های رسمی انحرافی
فعالیت های کلی و گوناگون (بدون قالب فرقه ای)
و از بین این دو شاخهْ شاخه دوم را برای ارائه انتخاب می کنیم زیرا گستردگی فضای مجازی و برنامه های آن در حد فعالیت سازمان های مختلف می باشد در بخش دوم هم می توان تقسیم بندی هایی را ارائه کرد:
بخش توحید و صفات الهی
بخش نبوتْ اعجاز (معجزات) و بطور خاص قرآن
بخش امامت و مهدویت
بخش مرجعیتْ ولایت فقیه و نظام اسلامی
چند نکته که پس از رصد مداوم این موضوع بدست آمده است:
1- فعالیت های ضد دینی در برابر پاسخ های آنْ از نظر کمیت و کیفیتْ مطابقت نداردْ بدین معنا که مثلاَ مباحث ضد دینی و ترویج شبهات و ... در قالب چند رسانه ای به شکل گسترده و در انواع (انیمیش و ...) ارائه می شود ولی در برابر آنْ کارهایی که از همان سنخ باشد و جذابیت کافی را داشته باشدْ‌چندان به چشم نمی خورد و از نظر کمیت هم کافی نیست. به عنوان نمونه در یوتیوبْ دهها فیلم در تخریب مسائل توحیدْ برهان های اثبات الهی شبهات قرآنی و تاریخ امامت و ... در قالب انیمیش با عنوان کلی (من خدا هستم) وجود دارد که در فیس بوک هم ارجاع داده شده است در حالی که در برابر اینها نمونه مناسب و متناسبی برای مقابله وجود ندارد.
2- برخی از پاسخ ها و فعالیت های مربوط به مقابله با جریان های ضد دینی از سوی افراد و گروه هایی منتشر می شود که در خود تفکر و تولیدات آنهاْ مشکلات اعتقادی وجود دارد، به عنوان نمونه برای آنکه قرآن و اسلام را بروز نشان دهند، تطبیقات غیر علمی و اصولی انجام می دهند و برخی یافته های فعلی شیمی و فیزیک و ... را بر آیات قرآنی، منطبق می دانند در حالی که صرف احتمال است و حالت تفسیر به رأی دارد. به عنوان یک نمونه محاسبات علوم غریبه در سوره الرحمن و اسراء و تعیین سال ظهور امام زمان یا عدد اتمی آهن و کلمه الحدید در قرآن و ... .
3- بیشتر هجمه های ضد دینی و اسلامی، ناظر، کارکردهای مسلمانان و واقعیت های تلخ جامعه اسلامی است به عنوان نمونه در صفحاتی از فیسبوک که با عنوان کافر و ضد اسلام و ... آمده است، کشتار توسط گروه های تکفیری بی انضباطی و عدم بهداشت در برخی مناطق اسلامی و ... را بصورت چند رسانه ای مطرح می کنند تا دین اسلامی را مخدوش کنند و یا آنکه حجاب و ... را عامل عقب ماندگی آنها معرفی می کنند.
و همانگونه که در شماره قبلی ذکر شد از نظر کمیت و کیفیت در فیسبوک هم مقابله جدی در برابر این فعالیت ها یافت نمی شود.
4- معمولا فعالیت های ضد دینی در راستای تخریب عالمان، فعالیت های حوزوی و ساختار نظام اسلامی است و به اسم کار ضد دینی- ناکارآمدی حکومت و نظام اسلامی هم اقدام می کنند.
5- متأسفانه در برخی از رسانه های اسلامی و کشورمان هم خصوصا در بعد انیمیشن و کودکان، مطالبی منتشر می شود که بعضا ترویج چند گانگی در خالق (ضد توحید) و تبلیغ آدم ها و فعالیت های شیطان گرایی و ... در آن دیده می شود.
پیشنهاداتی برای مقابله:
1. در بخش کارهای علم و دین، باید با کار مشترک متخصصان علوم تجربی و دانشمندان علوم اسلامی (حوزوی – کلامی) پاسخ های جدید و متناسب یافت (مانند بحث های ژنتیک) انرژی، فیزیک کوانتم و ارتباط آن با مبدأ و خالق)
2. رصد مداوم انجام شود و تقسیم بندی مناسب در فعالیت های دینی خود انجام دهیم.
نظرات اساتید حاضر
1. تقسیم بندی و انسجام در رصد فعالیت های مجازی به عنوان نمونه بخش شبهات و بخش فعالیت های تبلیغی ضد دینی جدا شود. یا بخش های مربوط به ضد توحید، ضد اسلام، ضد تشیع و ... تفکیک شود.
2. گزارش جامع و مناسبی برای ارائه به مراکز مسئول حوزوی و غیر حوزوی ارسال شود تا به عنوان هشدار و زمینه ساز فعالیت های مقابله ای باشد.
3. توجه بیشتر به انحرافات موجود در رسانه های داخلی، برنامه های دینی کشور، شبکه های اجتماعی مربوط به موبایل و ... .
4. ریشه یابی عقاید و افکاری که در فضای مجازی هست مانند مجموعه فیلم های (من خدا هستم) که در واقع به (من خدایی) و بازگشت مبدأ خلقت، به خود طبیعت اشاره دارد و اینکه مبدأ و اصل این تفکرات و جریانی که در ورائی آنها وجود دارد روشن شود.
5. برای مقابله با جریان های خشونت گرا و تکفیری (وهابیت) مبحث جدایی در فضای رسانه ای مطرح شود که به حالت علمی و منطقی در این زمینه برنامه سازی شود.
6. در قالب های جدید و جذاب، زیبایی های دین و اسلام مطرح می شود، البته فعالیت های سخنرانی هایی وجود دارد ولی باید متناسب با هجمه های وارد شده و از زبان چند رسانه ای و ... وارد شد.
7. توجه به نوع بیان مطالب اسلامی (دینی از سوی دانشمندان و مبلغان و رسانه های خودی و اصلاح و دوری از مباحث خاص یا موضوعاتی که باعث می شود مورد دستاویز جریان های ضد دینی قرار گیرد مثل برخی از اشکال مجالس مذهبی یا مباحث علوم غریبه و ... و نقش آنها در استخراج مباحث اعتقادی و کلامی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ایرانی اسلامی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان