امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا سکسکه می کنیم ؟

#1
چرا سکسکه می کنیم ؟


آیا می دانید چرا در حین غذا خوردن یا بعد از این که غذا میل می کنید، دچار سکسکه می شوید؟



یك متخصص بیماری‌های تنفسی گفت:مصرف چای داغ و مصرف آب هنگام صرف غذا یا هر عاملی كه دمای معده را به صورت ناگهانی تغییر دهد،موجب بروز سكسكه می‌شود.
دكتر حشمت‌الله توكلی اظهار كرد:سكسكه ناشی از انقباضات ناخود آگاه عضلات دستگاه تنفسی و بویژه دیافراگم است و هر عاملی كه این عضلات را تحریك كند،موجب بروز سكسكه می‌شود.
وی افزود:نوشیدن چای داغ،خوردن غذای داغ،مصرف بستنی پس از صرف یك وعده غذای گرم و نوشیدن آب سرد در حین خوردن غذا از عوامل تحریك كننده عضلات دستگاه تنفسی و تغییر دمای معده هستند.
دكتر توكلی تصریح كرد:از آنجا كه دیافراگم با قلب و ریه نیز در تماس است،هر گونه اختلال در این دو عضو مانند سكته قلبی و عفونت ریه نیز می‌تواند منجر به سكسه شود.
وی خاطرنشان كرد: سكسكه در بسیاری از موارد به صورت خود به خود برطرف می‌شود.این در حالی است كه در صورت تكرار،نگران كننده بوده و ممكن است نشانه‌ای از نوعی بیماری تنفسی مانند ذات‌الریه باشد.
این متخصص بیماری‌های تنفسی در پایان با بیان این كه درمان قطعی برای سكسكه وجود ندارد، گفت:این در حالی است كه برخی روش‌های رایج در جامعه مانند نگاه داشتن نفس به مدت 10 ثانیه می‌تواند در بهبود وضعیت تنفس موثر باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Sanaz.m
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان