امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی دانشگاه های انگلستان

#1
دانشگاه متروپوليتن لندن (London Metropolitan University)

اين دانشگاه در سال ۲۰۰۲ و در نتيجه به هم پيوستن دانشگاههاي "شمال لندن" (North London) و "لندن گيلدهال" (London Guildhall) به وجود آمد. اين خود باعث شده است كه دانشگاه متروپوليتن با داشتن دو محوطه دانشگاهي در لندن و بيش از بيست وهشت هزار دانشجو كه چهارهزار نفر از آنها خارجي اند، به يكي از بزرگترين دانشگاههاي بريتانيا تبديل شود.

اين دانشگاه اكنون چهارده گروه آموزشي دارد كه از ميان آنها مي توان معماري و طراحي فضا، كامپيوتر، ارتباطات، رياضيات و فنآوري، علوم تربيتي، بهداشت و علوم انساني و فن آوري پليمر را نام برد. دانشكده علوم اقتصادي و بازرگاني نيز در اين دانشگاه به فعاليت مشغول است.

دانشگاه كينگزتن (Kingston University (KU

اين دانشگاه كه در حاشيه جنوب غربي لندن قرار گرفته، داراي هفت دانشكده هنر، طراحي و موسيقي، علوم انساني و اجتماعي، بازرگاني، بهداشت، علوم و فناوري و همچنين علوم تربيتي است و به هفده هزار دانشجو خدمات آموزشي عرضه مي كند.

برخي از دروس ارائه شده در اين دانشگاه، مانند طراحي فضاهاي شهري و روستايي و نيز محيطهاي پيش ساخته جزو بهترين ها در كشورند.

دانشگاه كينگزتن در شهر كوچكي بيرون از لندن و در ساحل رودخانه تيمز قرار دارد و سفر از مركز لندن به آن بيست وپنج دقيقه طول مي كشد.

دانشكده بازرگاني كاس در دانشگاه سيتي (Cass Business school)، دانشكده بازرگاني لندن (London Business School) و دانشكده اقتصاد و علوم سياسي لندن (London School of Economics and political Sciences) تنها سه تا از چندين دانشكده لندن در اين زمينه اند كه شهرت جهاني دارند.


دانشگاه سيتي City University

اين دانشگاه در سال ۱۸۹۴ تأسيس شده است و برخي از دوره هايي كه به طور كاملاً اختصاصي در آن برگزار مي شود عبارت است از: بهداشت، بازرگاني و حقوق، رياضيات و مهندسي، علوم اجتماعي، رشته هاي هنري و فرهنگي و دوره هاي مختلف آموزش حرفه اي.

در دانشكده بازرگاني كاس (Cass Business school)، دوره هاي مختلف مديريت و بازرگاني در ارتباط با يكديگر و در مقاطع كارشناسي تا دكتري عرضه مي شود.

مراكز تحقيقاتي آن در مسائلي مانند اقتصادسنجي مالي (Financial Econometry) و رياضيات بازرگاني (mathematical trading) فعالتند.

اين دانشگاه پنج ساختمان مجزا و بيش از هيجده هزار دانشجو دارد.

مدرسه عالي بازرگاني لندن

مدرسه عالي بازرگاني لندن همواره يكي از ده مدرسه بازرگاني برتر جهان شناخته شده و كيفيت مقالات تحقيقي اعضاي هيئت علمي آن در حد عالي ارزيابي شده است.

دوره هاي مختلف ارائه شده در اين مدرسه شامل دوره هاي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني تمام وقت و پاره وقت براي مديران و همچنين دوره كارشناسي ارشد فشرده ده ماهه براي مديران ارشدي است كه مايل به افزايش مهارتهاي رهبري و مديريتي خودند.

چشم انداز زيباي ريجنتز پارك (Regents Park) كه از اين مدرسه قابل ديدن است، از ديگر ويژگيهاي اين مدرسه به حساب مي آيد.

مدرسه عالي اقتصاد و علوم سياسي (LSE)

شهرت ال اس اي به خاطر دوره هاي آموزش و تحقيق در علوم اجتماعي، سياسي و اقتصادي و نيز بسياري از برندگان جايزه نوبلي است كه از فارغ التحصيلان، يا اعضاي هيئت علمي اين مدرسه بوده اند.

گروه حكومت و روابط بين الملل اين مدرسه يكي از هيجده گروه آموزشي آن است كه در كنار مراكز تحقيقاتي از قبيل مركز حقوق بشر و مركز بررسي عملكرد اقتصادي و نيز پنج انستيتوي بين رشته اي مانند انستتيوي جنسيت به فعاليت مي پردازد.

شهرت و موقعيت مناسب اين مدرسه در مركز لندن باعث شده است افراد بسياري متقاضي تحصيل در آن باشند.

كالج سلطنتي لندن (Imperial College London) ، دانشكده داروسازي (The School of Pharmacy) ، دانشگاه گرينويچ (University of Greenwich) و مدرسه عالي بهداشت و بيماريهاي مناطق حاره (School of Hygiene and Tropical Medicine) ، تنها برخي از مراكز متعدد تخصصي علمي و پزشكي در لندنند.


كالج سلطنتي لندن (Imperial College London)

از به هم پيوستن كالج سلطنتي علوم (Royal College of Science) ، مدرسه عالي معدن شناسي (The Royal School of Mines) و كالجهاي سيتي و گيلدز (The City and Guilds Colleges) در سال ۱۹۰۷ كالج سلطنتي لندن شكل گرفت. اين كالج يكي از پيشگامان آموزش و تحقيقات علمي، پزشكي و فني است و دوره هاي كارشناسي و تحصيلات تكميلي در علوم مهندسي، رياضيات، پزشكي، محيط زيست و مديريت عرضه مي كند. در حال حاضر بيش از يازده هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيلند و از ميان فارغ التحصيلان مشهور آن مي توان آلكساندر فلمينگ و ارنست چين، برندگان جايزه نوبل براي كشف پني سيلين را نام برد.

دانشكده بهداشت و امراض مناطق حاره دانشگاه لندن (London School of Hygiene & Tropical Medicine)

تحقيقات انجام شده در بخش تحصيلات تكميلي اين دانشكده متخصصان آن را قادر مي سازد تا در امر بهداشت بين المللي و امراض مناطق حاره، خدمات مشاوره و آموزش عرضه كنند. مهمترين گروههاي علمي اين دانشكده عبارتند از: شناخت بيماريهاي همه گير و بهداشت عمومي، امراض عفوني و بيماريهاي حاره و سياستگذاري بهداشت عمومي. مركز تحقيقات مالاريا در اين دانشكده همچنين از شهرت جهاني برخوردار است.

دانشكده داروسازي دانشگاه لندن (The School of Pharmacy)

در دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري اين دانشكده، تدريس و تحقيق در زمينه داروشناسي و صنايع دارويي انجام مي شود.

بيش از يكصدوشصت سال سابقه باعث شده است كه گروههاي سه گانه داروسازي، صنايع دارويي و شيمي دارويي و زيستي اين دانشكده از شهرت بين المللي برخوردار باشد.

دانشگاه گرينويچ (The University of Greenwich)

اين دانشگاه داراي سه شعبه در بريتانياست. يكي از آنها دانشكده دريانوردي گرينويچ (Maritime Greenwich) در شرق لندن و در محل كالج قديمي نيروي دريايي سلطنتي در ساحل رودخانه تيمز است كه ساختمانهاي سه گانه آن را سر كريستوفر رن معمار كليساي سنت پل به سبك باروك بنا كرده است، اين ساختمانها در شمار ميراث فرهنگي قرار دارند.

بيش از هشت هزار دانشجو در اين دانشگاه و در رشته هاي بازرگاني، كامپيوتر، محيط زيست، حقوق، تعليم و تربيت و چندين رشته ديگر مشغول به تحصيلند.


انستيتو دريانوردي گرينويچ (Greenwich Maritime Institute) كه اختصاص به بررسي مسائل دريانوري همچون سياست و تاريخ دريانوردي دارد، در كنارانستيتو منابع طبيعي (Natural Resources Institute) ، مركز تحقيق مشاوره و آموزش مديريت منابع طبيعي و انساني در دانشگاه گرينويچ قرار دارند.

مدرسه موسيقي و تئاتر گيلدهال، انستيتو لندن، آكادمي سلطنتي موسيقي و كالج سلطنتي هنر از مؤسسات مختلف لندنند كه در زمينه آموزش هنر و موسيقي ، طراحي لباس و چاپ شهرت جهاني دارند.


مدرسه عالي موسيقي و تئاتر گيلدهال

اين مدرسه در سال ۱۸۸۰ تأسيس شده و امروزه جمع بزرگي از نوازندگان، بازيگران، مديران صحنه و عوامل فني را از كشورهاي مختلف در كنار يكديگر گرد آورده است.

انستيتو لندن

اين مؤسسه در واقع مركزي است براي ايجاد خلاقيت در هنر و شامل پنج كالج براي آموزش رشته هاي هنري طراحي و ارتباطات است:

كالج هنر كمبرويل (Camberweell College of Arts)

كالج هنر و طراحي چلسي (Chelsea College of Art & Design)

كالج مركزي هنر و طراحي سنت مارتينز (College of Art & Design)

كالج طراحي مد لندن (London College of Fashion)

كالج چاپ لندن (London College of Printing)

بيش از بيست ودو هزار نفر در اين مجموعه مشغول تحصيلند و از فارغ التحصيلان معروف آن مي توان استلا مك كارتني و پيرس برازنان، بازيگر نقش جيمز باند را نام برد.

آكادمي سلطنتي موسيقي در دانشگاه لندن

آكادمي سلطنتي موسيقي يكي ديگر از مدارس مشهور موسيقي است كه نوازندگان و رهبران اركستر بسياري در سطح بين المللي آموزش داده است.

رشته هاي مختلفي كه در اين كنسرواتوار مشهور تدريس مي شود عبارتند از: سازهاي زهي، سازهاي بادي كوچك و بزرگ، رهبري اركستر، اپرا و گروه كر، موسيقي مذهبي، جاز و اجراهاي تاريخي.

آهنگساز و رهبر اركستر مشهور، لئونارد برنشتاين در اين آكادمي تحصيل كرده بود.

كالج سلطنتي هنر

كالج سلطنتي هنر دوره هاي كارشناسي ارشد در رشته هاي هنر و طراحي عرضه مي كند و در دانشكده هاي مختلف آن رشته هاي سراميك، شيشه گري، معماري و طراحي داخلي، طراحي خودرو، چاپ روي پارچه و مديريت موزه هاي هنر معاصر در كنار رشته هاي ديگر هنر تدريس مي شود.

از استادان اين كالج مي توان ادواردو پائولوتسي، استاد سراميك را نام برد. ديويد هاكني، خواننده پاپ، هنري مور، مجسمه ساز معروف و گري اولدمن، بازيگر هاليوود از شاگردان اين كالج بوده اند.


كالج سلطنتي موسيقي

اين كالج يكي از معتبرترين كنسرواتوارهاي موسيقي در بريتانياست و دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد و آموزش حرفه اي در رشته هاي موسيقي و رهبري عرضه مي كند.

در اين كالج، موزه سازهاي موسيقي تشكيل شده كه بازديد از آن براي دانشجويان و عموم آزاد است.

از فارغ التحصيلان معروف اين كالج مي توان بنجامين بريتن و اندرو لويد وبر را نام برد.


دانشگاه ميدل سكس (Middlesex University)

اين دانشگاه در شمال لندن قرار گرفته و بيش از بيست وچهارهزار دانشجو دارد. دانشكده هاي آن عبارتند از: هنر، علوم كامپيوتر، بهداشت و علوم اجتماعي، تعليم و تربيت، حقوق و علوم بازرگاني.

دانشگاه ساوت بنك (South Bank University - London)

اين دانشگاه بيش از يكصد سال قدمت دارد و حدود يازده هزار دانشجو در آن مشغول به تحصيل در دانشكده هاي بازرگاني، پژوهشها و تحولات تجاري، محيطهاي پيش ساخته، مهندسي، علوم و فن آوري، بهداشت و علوم انساني و اجتماعي اند.

دانشگاه تيمز ولي (Thames Valley University (TUV

اين دانشگاه با بيش از بيست هزار دانشجو در غرب لندن و در بركشاير (Birkshire) قرار دارد. سه دانشكده اين دانشگاه عبارتند از: دانشكده تحصيلات حرفه اي، كه در آن دوره ها ي مربوط به بازرگاني، مديريت و حقوق و جهانگردي تدريس مي شود؛ كالج موسيقي و رسانه ها (LCMM) و دانشكده بهداشت و علوم انساني.

اين دانشگاه همچنين "مركز مراجع آموزشي" (Learning Resource centers) را تشكيل داده است كه با عرضه فن آوري پيشرفته دانشجويان را ياري مي دهد با برنامه ريزي زماني دلخواه خود به يادگيري مطالب بپردازند.

دانشگاه وست مينيستر (University of Westminister)

اين دانشگاه در سال ۱۸۳۸ به عنوان اولين دارالفنون (دانشگاه فني بريتانيا) در رشته هاي فني و علمي تأسيس شد.

امروزه اين دانشگاه تعداد چشمگيري دانشجو به خود جلب كرده است و براساس داده هاي "سازمان آمار آموزش عالي" ۲۳۲۲۵ دانشجو بين سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در اين دانشگاه تحصيل كرده اند.

تعداد رشته هاي عرضه شده نيز افزايش يافته است. در دانشكده هاي متعدد اين دانشگاه امكان تحصيل در رشته هايي همچون رسانه هاي جمعي، هنر و طراحي، علوم زيستي، معماري و محيطهاي پيش ساخته، اقتصاد و مديريت، علوم كامپيوتر، رياضيات و آمار و نيز زبان هاي گوناگون وجود دارد.

دانشجوياني كه براي تحصيل در مقاطع كارشناسي و بالاتر به اين دانشگاه مي آيند، مي توانند با مراكز معروفي نظير مركز مطالعات دموكراسي و مركز مطالعات مربوط به اجراي مجازات اعدام همكاري كنند.

از فارغ التحصيلان معروف اين دانشگاه مي توان ويوين وست وود، طراح معروف لباس و آنتوني كارو مجسمه ساز مشهور را نام برد.



دانشگاه لندن

دانشگاه لندن، بزرگترين دانشگاه بريتانياست. اين دانشگاه مجموعه اي از كالجها و مؤسسات مختلف است كه دوره هاي تمام وقت و پاره وقت و دروس مقاطع كارشناسي و بالاتر را ارائه مي دهند. برخي از كالجها و مؤسسات آن چندين دانشكده دارند، همچون كينگز كالج كه بيش از هيجده هزار دانشجو در آن مشغول به تحصيلند.

كالجهاي ديگر مانند دانشكده مطالعات مشرق زمين و آفريقا (SOAS) كوچكترند و حدود چهارهزار دانشجو دارند.

از كالجهاي معروف آن مي توان مؤسسات زير را نام برد: كالج بيركبك (Birkbeck College)، انستيتوي هنر كورتلد (Courtauld Institute of Art)، كالج گلداسميت (Goldsmith)، انستيتوي علوم تربيتي (Institute of Education)، كالج سلطنتي علوم، فناوري و پزشكي (Technology and mediciene)، كالج سلطنتي دامپزشكي (The Royal Veterinary College)، كالج دامپزشكي سنت جرج و كالج دانشگاهي (University College London) (UCL).

كالج دانشگاهي لندن (University College London (UCL

اين دانشگاه هفت كالج دارد: انستيتوي دندانپزشكي ايستمن (Eastman Dental Institute) انستيوي بهداشت كودكان (Institute of Child Health) انستيتوي عصب شناسي، انستيتوي جراحي چشم، دانشكده سلطنتي آزاد پزشكي، دانشكده مطالعات كشورهاي اسلاو و اروپاي شرقي و دانشكده هنرهاي زيباي اسليد.

از ديگر انستيتوهاي معروف دانشگاه لندن مي توان انستيتوي مطالعات زبان انگليسي، انستيتوي مطالعات زبانهاي ژرمني، انستيتوي مطالعات آمريكاي لاتين (ILAS) و انستيتوي واربورگ را نام برد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی ۱۶ زمان در زبان انگلیسی
  معرفی رشته «پرستاری »
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  معرفی بعضی از رشته های دانشگاهی تجربی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان