امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انشا و نویسندگی

#1
Thumbs Up 
انشا و نویسندگی 
 انشا و نویسندگی 1
مجلۀ انشا و نویسندگی ماهنامه‌ای است آموزشی، پژوهشی، خبری، تحلیل، اطلاع‌رسانی که به‌عنوان رسانه‌ای مکتوب، تلاش می‌کند ضمن نقد و بررسی وضعیت نوشتن در کشور و معرفی و نقد روش‌های نهادهای متولّی فرهنگ عمومی در این زمینه، موجد راهکارهای مؤثر در حوزۀ نوشتن باشد. وسعت حوزۀ نوشتن موجب می‌شود تا مخاطبان مجله همۀ افراد جامعه باشند که در کسوت معلّم، استاد، پدر، مادر، دانشجو، دانش‌آموز و کارمند ظاهر می‌شوند. این مجله را می‌توان جزو گروه نشریات تخصصی با هدف‌گذاری جذب مخاطب خاص و عام و تأکید بیشتر بر مخاطب عام دانست؛ چرا که مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای آن، علاوه بر بیان تخصصی مطالب حوزۀ ادبیات و نوشتار، برای نویسندگان نوپا و علاقه‌مندان به نویسندگی نیز مفید است.
    در چهل‌وچهارمین و چهل‌وپنجمین شماره از مجلۀ انشا و نویسندگی این مطالب منتشر شده است: «نوشتن و زیستن در منظر دیگران»، رضا نساجی؛ «حالاحالاها باید بنویسم»، میلاد کامیابیان؛ «از ریزترین موارد شروع می‌کردم»، غلامرضا عمرانی؛ «با زبان مردم برای مردم »، گفت‌وگو با اکبر اکسیر؛ «شمارش معکوس برای نوشتن خلاق (7)»، فاطمه زمانی؛ «کارگاه داستان‌نویسی»، کامران محمدی؛ «بابا آن شب سیگار نداشت»، لیلا باقری؛ «بُرد نهایی»، آزاده حسینی؛ «تغییرات کوچک»، نرگس نظیف؛ «معرفی کتاب حرفه: داستان‌نویس»، مریم ایلخان؛ «داستانتان را در 7 گام بنویسید!»، ترجمۀ سیّد جمال حسینی؛ «ملابنویس»، معصومه آشتیانی‌پور؛ «نگاهی به داستان ملابنویس»، رزیتا بهزادی؛ «دیدار با بت ازلی‌ام»، بهادر باقری؛ «آسمون شهرمون»، سیّد جمال هادیان؛ «لحظه‌های دریایی»، کریم رجب‌زاده؛ «شیوه‌های ارزشیابی درس انشا و نگارش»، حسن ذوالفقاری؛ «شش ویژگی هام انشاهای دانش‌آموزان مدارس راهنمایی»، سیّد حسین حسینی‌نژاد.
انشاهای دانش‌آموزان مجتمع آیین روشن منطثۀ 3 تهران و مدرسۀ راهنمایی شایستگان منطقۀ 9 تهران دیگر بخش‌های این شماره از مجلۀ انشا و نویسندگی هستند.
سرمقالۀ این شماره از مجلۀ انشا و نویسندگی به قلم سیّد حسین محمدی حسینی‌نژاد، عضو شورای علمی گروه آموزش زبان و ادبیات فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یک تمرین ساده برای تقویت قوه‌تخیل در نویسندگی
  درس‌هایی از سوزان سانتاگ برای بهتر نوشتن_ نکته نویسندگی
  درخواست نویسندگی در بخش ادبیات و زیرشاخه ها
  حاصل ۵۰ سال نویسندگی دیده نشده ی جی دی سلینجر
  موضوع انشا: اینترنت چیست؟
Wink وقتی مادر بودن باعث نویسندگی شد!
  توصیه های نویسندگان معاصر درباره نویسندگی
  آموزش نویسندگی
  یک کمی زندگی کنیم، کمی هم نویسندگی
  نویسندگی در خفقان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان