امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اگر می پذیرید که حسود هستید...!

#1
اگر می پذیرید که حسود هستید...!همه ما در دورانی از زندگی خود حسادت را تجربه کرده ایم حتی دلیل حسادتمان را هم می دانسته ایم و احساسی را که بعد از آن به ما دست داده است، خوب به یاد داریم.
اگر می پذیرید که حسود هستید...! 1
طبق نظر روان شناسان، حسادت واکنش پیچیده ای است و زوجین وقتی آن را بروز می دهند که حس کنند رابطه با ارزش آن ها مورد تهدید قرار گرفته یا کیفیت این رابطه به خطر افتد.
برعکس غبطه خوردن که فرد فقط در حسرت دیگران به سر می برد، حسادت همیشه با ترس از دست دادن شریک زندگی همراه است و فرد به دلیل وحشت زیاد، واکنش علنی از خود نشان می دهد. به حسادت یک واکنش پیچیده می گویند و علت این است که حسادت شامل دامنه گسترده ای از احساسات، افکار و رفتارهاست.
احساساتی مثل درد، عصبانیت، خشم و غضب، اندوه، حسرت، ترس و احساس حقارت، افکاری مثل رنجش خاطر، سرزنش، مقایسه با رقیب، نگرانی درباره ظاهر خود و ترحم نسبت به خود و نیز رفتارهایی مثل غش کردن، لرزش و تعریق، ابراز سوالات مغایر هم و به دنبال اطمینان خاطر بودن، واکنش های تهاجمی و حتی خشونت را می توان به حسادت نسبت داد.
● حسادت، آفت زندگی
حسادت در زندگی مشترک حکم شمشیری دو لبه را دارد. در رابطه ای که احساس حسادت خفیف است و هر از گاه بروز می کند. به زن و شوهر یادآوری می شود که هیچ وقت دیگران را به خودشان ترجیح ندهند و همیشه محور اهمیت همدیگر باشند. حسادت معقول و ملایم، زوجین را تشویق به تحسین یکدیگر می کند کوششی هوشیارانه داشته باشند که همسرشان همیشه احساس باارزش بودن داشته باشد.
این جور حسادت ها احساسات آن ها را نسبت به هم تقویت و عشق آن ها را محکم تر می کند. در اصل با این حس حسادت خفیف، زن یا شوهر سعی می کنند معیارهای دلخواه همسرشان و در پی آن، دل او را به دست بیاورند؛ اما اگر حسادت شدید یا غیرمنطقی باشد، داستان کاملاً متفاوت است. گاهی احساس حسادت از حد خود بیشتر می شود، چون طرف مقابل حد و حدودش را رعایت نکرده است.
● اعتراف سخت است
اگر شما در شمار زن و شوهرهای حسود هستید، باید صادقانه آن را بپذیرید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید. غلبه بر حسادت نیاز به صبر دارد. اگر حس می کنید ریشه حسادت شما به دوران بچگی برمی گردد، بهتر است حتماً مشاوره داشته باشید. یک سری نکات کاربردی برای آدم های حسود وجود دارد که بهتر است شما به آن ها توجه کنید، چون حسادت دائمی و شدید آفتی است که ممکن است زندگی مشترک را نیز از بین ببرد.
● اگر همسرتان حسود است
داشتن همسر حسود واقعاً آزاردهنده و خسته کننده است. برای تحمل این وضع باید نکاتی را درنظر بگیرید: به مشکل مورد نظر طور دیگری نگاه کنید. یادتان باشد در زندگی مشترک، حسادت نشانه ای از عشق است. اگر همسرتان برای زندگی مشترک شما ارزش قائل نبود، چنین مشکلی پیش نمی آمد و حسادتی در او دیده نمی شد. به جای این که حالت تدافعی به خودتان بگیرید، سعی کنید او را درک کرده و حمایت کنید.
● مواظب رفتارتان باشید
اگر می دانید رفتارهای خاصی از طرف شما باعث بروز حسادت در همسرتان می شود، دست کم تا زمانی که مشکل برطرف شود، این رفتارها را تغییر دهید. بعد سر فرصت با هم صحبت کنید تا در این باره به توافق برسید. اگر رفتاری قابل تغییر نیست هرگز به همسرتان قول تغییر آن را ندهید.
● در همسرتان اعتماد ایجاد کنید
از هر فرصتی استفاده کنید تا به همسرتان بگویید چقدر به او علاقه مند هستید و فقط به او تعلق دارید. درباره آینده با او صحبت کنید و همیشه از روزهای درخشانی که در آینده وجود دارد، صحبت کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط سوگولی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تست افسردگی آیا شما افسرده هستید؟
Heart تست روانشناسی ایا عاشق هستید یا نه؟ بعداز انجام تست عشقتو تگ کن
  تست خودشناسی: سمعی، بصری یا لمسی هستید؟
  فرزند چندم خانواده هستید
  از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟
  شما میوه چه درختی هستید؟ (طالع بینی)
Rainbow تست کنید ببینیدحسود هستید یا نه؟
  شما چقدر مهربان هستید؟
Question آیا فکر میکنید ادم هواس پرتی هستید؟
  شخصیت شناسی ، شما شاد هستید یا غمگین؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان