امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غار چنشت

#1
این غار اسرارآمیز در 60 کیلومتری جنوب شهرستان سربیشه و غرب روستای چنشت بر دامنه کوه باقران قرار دارد. غار چنشت بر اساس متون تاريخی، 614 سال پيش به وسيله «سيدمحمد مشعشع» كشف شده است. بنا به قول حسامی، سيدمحمد مشعشع پس از كشف غار، اجساد سيدمحمد علوی و دو فرزندش كه از مبارزين علوی بوده‌اند و به دست عُمّال خليفه عباسی؛ «الطايع بالله»، به شهادت رسيده و در اين غار رها شده بودند را یافته و اجساد را از غار به بيرون منتقل و در سردابه‌ای به خاک سپرد و بر آن سردابه بقعه‌ای ساخت كه هم اکنون نیز آن بقعه موجود است.
غار چنشت هزاران سال پيش بر اثر وقوع زلزله‌ای مهيب ايجاد شده است. اين غار فضاهای عجيب و متفاوتی دارد و گاه عبور از آن به سختی صورت می‌گيرد. در هر نقطه‌ای از غار آثار مرگ و حيات پراكنده است. آثار حيات قطعات سفال، چوب و پارچه هستند و آثار مرگ استخوان‌های درهم شكسته و اجساد نيمه متلاشی. وجود اين آثار در غار چنشت حكايتگر اين امر است كه آن محل در دوران درازی از تاريخ به عنوان پناهگاهی امن مورد استفاده فراريان و مظلومان بوده است.
غار چنشت بيش از 59 متر طول دارد و ارتفاع برخی گذرگاه‌های آن از ده متر تجاوز می‌كند، كف غار در همه جا ناهموار است و وسعت آن حدود 90 هزار متر مربع برآورد شده است.
غار چنشت 1
غار چنشت 1
غار چنشت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روستای چنشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان