امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی

#1
Music 
  • امروز سه شنبه در اینستاگرام رشیدپور و پاشایی چه گذشت؟




پس از انتشار متن مصطفی پاشایی در اینستاگرام، رشیدپور خیلی سریع از فرصت استفاده کرد و پاسخی حقوقی به برادر زنده یاد پاشایی داد: «خواهش می کنم خودتان را جای من بگذارید. در حالی که من به احترام طرفداران مرتضی و هم چنین حرمت موی سفید خانواده اش، از حق خودم گذشته و بر هزار حرف نگفته چشم پوشیده و تصمیم به سکوت گرفته ام، برادر آن مرحوم فرصت را مناسب دیده و برای غلبه بر جو منفی پول دوستی و... پستی در اینستاگرام خود گذاشته و من را حقیر خطاب کرده است. اظهاراتم را سخیف دانسته و ادعا کرده که اطلاع موثق دارد که من خیال (!!!!!) داشتم مستند سیب را به قیمت هنگفت به یک شرکت پخش بفروشم!!! و لابد از نظر این جوان عزیز آن شرکت پخش هم احمق مطلق است که هم به من پول هنگفت بدهد و هم مستند را رایگان بدهد دست مردم!!! متاسفانه از تصمیم من برای سکوت سوء استفاده کردند.

  • ای کاش صادقانه به مردم می گفتند که تصمیم گرفته اند از این راه پول درآورند و صرف کار خیر کنند و به هیچ کس هم ربطی ندارد. ولی می بینید که آنها بد کردند.

    حالا دیگر بحث کاسبی نیست. بحث آبروی من هم هست. جوان عزیز... مصطفی خان پاشایی... من به شما هشدار می دهم که اگر تا ببست و چهار ساعت آینده نام آن مرکز خیالی که قرار بوده پول هنگفت به من بدهد را فاش نکرده و اثبات نکنید از شما به مراجع قضایی به جرم تهمت و افترا شکایت خواهم کرد. به شرف فاطمه زهرا قسم میخورم که اگر تا بیست و چهار ساعت نتوانید گفته هایتان را ثابت کنید درس بزرگی به شما خواهم داد. یا علی»
     
    پس از این پاسخ، مصطفی پاشایی پست قبلی را از اینستاگرام برداشت و با لحنی به مراتب آرام تر و مهربانانه تر سعی کرد رشیدپور را از تهدیدش بازدارد و نوشت:« هنرمند عزيز جناب آقاي رشيد پور ، در خصوص مطلبي كه در مورد بنده مرقوم فرموديد لازم ميدانم توضيحاتي در مورد مطلبي كه به دليل سوء تفاهم پيش آمده از سوي شما ، مجبور به حذف آن شدم ، توضيحاتي را عرض كنم ، كاش به مطلب بنده دقت بيشتري مي فرموديد كه در بخش اول جملات من از كلماتي كه شما به عنوان توهين به خود از آن نام برديد به هيچ عنوان منظور نظر جنابعالي نبوديد كه به دليل برداشت نادرست اينگونه تلقي فرموديد ..در خصوص بخش دوم مطالب بنده نيز بايد بگويم اگر دقت كرده باشيد به هيچ وجه نامي از شما نبرده و نمي برم اما متاسفانه اين برداشت نادرست از سوي شما صورت گرفت كه به اين وسيله لازم ديدم ابهامات بر طرف گردد.»

     
  • اصل داستان چیست؟



مدتی پیش تیزری با حضور «رضا رشیدپور» مجری معروف تلویزیون در فضای مجازی منتشر شد که در آن گوشه‌هایی از گفت‌وگوهای او با خانواده زنده‌یاد پاشایی و دوستان و همکاران‌اش گنجانده شده بود. خود رشیدپور هم در این تیزر حاضر بود و درباره آن توضیح می‌داد؛ مستندی به نام «سیب» که بنا به اعلام رشیدپور قرار بود به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

پس از این ماجرا، ناگهان اخباری منتشر شد مبنی بر ساخت مستندی با عنوان «آقای خاص» که کارگردان دیگری داشت به نام «شاهین صمدپور» و در صفحات نزدیکان زنده‌یاد پاشایی درباره آن صحبت می‌شد. تصویری از برادر مرتضی و کارگردان اثر هم در فضای مجازی منتشر شد، همراه با این خبر که: «مستند مرتضي پاشايي - در اين مستند به همه ابهامات در خصوص حاشيه‌ها پاسخ داده خواهد شد. اين مستند به علايق خاص و خاطرات اطرافيان، دوستان و هنرمنداني كه با مرتضي در رابطه بودند، مي‌پردازد.» پس از آن هم تأکید می‌شد که این تنها مستند رسمی درباره مرتضی است. مشخص بود که این متن‌ها و تصاویر در تقابل با مستند رشیدپور منتشر می‌شوند.

عموی مرتضی پاشایی هم با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرد و گفت: «تولید این مستند غیرقانونی است. خانواده مرتضی اجازه ساخت این فیلم مستند را صادر نکرده و هرگونه اقدامی در این خصوص غیرقانونی است.»
 
  • پاسخ رشیدپور چه بود؟



رضا رشیدپور هم بیکار ننشست و به عموی مرتضی پاسخ گفت تا پای شخص جدیدی به میان آید؛ «سید جواد هاشمی». رشیدپور در صفحه شخصی‌اش نوشت: «حتماً به خاطر دارید که پریشب با من تماس گرفتید و فرمودید که تیزر مستند «سیب» بسیار حرفه‌ای و جذاب شده و اظهار محبت فراوان فرمودید و البته یک نگرانی کوچک هم داشتید. فرمودید که هنرمند متعهد و سرشناس کشورمان جناب سید جواد هاشمی عزیز هم برای ساخت یک مستند مشابه مستند «سیب» کلی سرمایه‌گذاری کرده و اگر ما «سیب» را رایگان پخش کنیم، حتماً سوژه می‌سوزد و سید جواد عزیز نمی‌تواند مستند خودش را در شبکه نمایش خانگی بفروشد و ضرر می‌کند. بنده عرض کردم مگر قرار است ایشان بفروشند که فرمودید «بله» و من گفتم که دستور بدهید تا بدانم چه کمکی از دست من برمی‌آید؟ فرمودید که چون فعلاً فرصت ندارید، به زودی به دفتر من تشریف خواهید آورد تا تعیین کنید که کدام اسرار در مستند سیب به رایگان افشا شود و کدام‌یک برای فروش باقی بماند. من هم اطاعت کردم.»

او چند سوال هم از عموی مرتضی پرسیده که باعث شد متن اول این گزارش از سوی مصطفی پاشایی منتشر شود. سوالات رشیدپور اینها هستند:

۱- چگونه مستندی که در آن تمام اعضای خانواده پاشایی با میل و رغبت حضور پیدا کرده و مقابل دوربین ابراز لطف فرموده و تا پاسی از شب در اتاق کار من دردودل کرده‌اند، می‌تواند غیرقانونی باشد؟!

۲- چگونه مستندی که حتی نام آن را برادر مرتضی انتخاب کرده و عکس‌های خصوصی آن مرحوم نازنین را پدرش در اختیارم قرار داده و اولین مصاحبه‌کننده‌اش مدیر برنامه‌های قانونی مرتضی بوده، می‌تواند غیرقانونی باشد؟

۳- حالا که شما همه‌چیز را با محک فروش می‌سنجید، بفرمایید که چگونه من و گروهم به دنبال منفعت شخصی و مالی هستیم، در حالی که این مستند قرار بود رایگان پخش شود؟!

۴- چگونه مستندی که حاصل اشک و اراده نزدیک‌ترین دوستان مرتضی در تلویزیون و سینما و... است و از لیلا بلوکات عزیز تا روزبه نعمت‌اللهی و از آزاده نامداری تا مهدی کرد در آن مهم‌ترین خاطرات‌شان از مرتضی را بازگو می‌کنند، می‌تواند منفعت‌طلبانه باشد؟!

۵- چگونه دوربین این مستند غیرقانونی به فضاهای کاملاً کنترل شده‌ی مراسم چهلم مرتضای عزیز نفوذ کرده و در کمال امنیت و آرامش و در هماهنگی قابل تقدیر با حضرتعالی به ضبط این تصاویر غیرقانونی پرداخته است؟
 
  • کارگردان جدید چه می‌گوید؟



شاهین صمدپور کارگردان مستند مرتضی پاشایی خیلی ظریف از بی‌مجوز بودن کار رضا رشیدپور سخن می‌گوید: «پس از درگذشت این خواننده مردمی، گروه‌های مستندساز بسیاری مدعی ساخت این مستند شدند؛ اما اثری که ما می‌سازیم، تنها اثر قانونی است که با رضایت خانواده پاشایی در حال ساخت است.»

صمدپور اما هرگونه همکاری با سید جواد هاشمی را رد می‌کند و می‌گوید: «سید جواد هاشمی از جمله هنرمندانی است که در تمام مراحل بیماری مرتضی هاشمی همواره کنار خانواده او بوده و با آنها در ارتباط است و قطعاً از نظرات وی استفاده می‌کنند. اما من به عنوان کارگردان مستند زندگی مرتضی پاشایی با عموی این خواننده موسیقی در ارتباط هستم.»
 
  • کار به کجا خواهد کشید؟



این روزها تلفن همراه رضا رشیدپور از دسترس خارج شده و کسی نمی‌تواند با او تماس بگیرد. سید جواد هاشمی هم هیچ پاسخی به صحبت‌های رضا رشیدپور نداده. صمدپور هم فیلم می‌گیرد و مصاحبه می‌کند. مشخص نیست که آیا «سیب» رشیدپور منتشر خواهد شد یا نه. او خطاب به عموی پاشایی نوشته: «مملکت قانون دارد و غیرقانونی بودن یک مستند را قانون تشخیص می‌دهد، نه حضرتعالی!»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط dark heart ، دریا+17
آگهی
#2
واقعاکه واسه شهرتشون ازمرتضی استفاده میکنن

خداکنه بیاد
من منتظرممممممم
لاولی
پاسخ
#3
در این مستند به دنبال چه هستید و بیانتان چیست؟ 

چند اتفاق در رابطه با مرتضی رخ داده که بسیار بسیار حائز اهمیت است.یکی این است که مرتضی پاشایی یک رشد برق آسا داشت شخصیتی که شاید یکسال و نیم یا دو سال قبل از مرگ اش اکثر طرفدارانش با اون آشنا نبودند،خیلی زود و در عرض یک یا دوسال محبوب قلب ها میشود و هواداران قلبی پیدا میکند. این سرعت باعث شد که خیلی از طرفداران مرتضی از گذشته وی خبر نداشته باشند و یا با ابعاد شخصیتش آشنا نباشند.یکی از حرف های این مستند بیان و بررسی این اتفاق است. 
و اما در این مستند از دوران کودکی و جوانی اش میبینید،از شوخی هایش و کلیپ هایی که به عنوان طنز ضبط کرده است تا مداحی کردنش که پدرش اشعار را میگفته و وی مداحی میکرده است. حتی ما به خانه مرتضی در کرج رفته ایم که در آنجا اولین کارهایش را ضبط میکرده است و از اولین کنسرتش که در یک سالن نسبتا کوچیک که برای آموزش و پرورش بوده با تقریبا 400 نفر تا کنسرت های بزرگ و با شکوه آخرش. 

درباره حاشیه هایی که پیش آمد برایمان توضیح دهید.درباره این حاشیه هم حرفی زده خواهد شد؟ 

بله! یکسری حاشیه هایی بود که همه در جریان هستیم و خانواده پاشایی خیلی دوست داشتند که یک جایی با وجود یک مرجع جواب تمام حاشیه سازان را بدهند. مثل حاشیه بیمارستان بهمن. 

آن فیلم ها و آن عکس هایی که از لحظه درد کشیدن مرتضی پخش شده بود بالاخره این کارها،کار چه کسی بوده؟ 

برای یافتن جواب این سوالات در این مستند تلاش های بسیاری شده. 

یکسری حرف ها و حدیث هایی مطرح شده بود از لحظه ی تشییع پیکر مرتضی پاشایی،در این باره چه حرف هایی دارید؟ 

در این باره هم حرف هایی هست از اینکه مرتضی شنبه خاک شد یا یکشنبه و اینکه اگر یکشنبه خاک شده است دلیلش چه بوده و چرا بستر جامعه فراهم بوده برای این شایعات . 
از حضور بسیار زیاد جمعیت در روز خاک سپاری برایمان بگویید و دیگر اتفاقاتی که در این مستند اتفاق خواهد افتاد. 

خوب یکسری آدم ها بودند که در زندگیشان مرتضی را نه دیده بودند و نه حتی یک آهنگش را گوش داده بودند اما در مراسم تشیع حضور پیدا کردند.جوری خودشان را به زمین و آسمان زدند که همه فکر میکردند رفاقت های دیرینه ای وجود داشته است و همچنین برعکسش از یکسری ها انتظار میرفت که حضور داشته باشند اما خبری نبود از حضورشان. حتی از آدم هایی که به بیمارستان می آمدند و برای شبکه های مجازیشان عکس های سلفی می انداختند،در آن شرایطی که مرتضی بیمار بود و دوست نداشت از چهره ی بیمارش عکس بیاندازند تا برسیم به آن جامع شناس بی ادب که بسیار غیر انسانی حرفی را زد که دل این خانواده را به درد آورد. خانواده ای که جوانشان را تازه از دست داده اند و یک نفر بیاید به جای تسلیت گفتن بگوید طرفداران این آدم ابله هستند و دیگر حرف های مطرح شده... 

چه کسانی در این مستند حضور دارند؟ 

خیلی از افراد در این مستند هستند که بخواهم نام تمامشان را بگویم یک صفحه میشود، از محمد علیزاده و علی لهراسبی که از دوستان مرتضی بوده اند نا اطرافیان مرتضی، مهدی کرد و حتی محمود عزیز که مسئول امنیت کنسرت های مرتضی بود و مصاحبه اش بسیار جالب و شنیدنی است. 

همچنین از خانواده اش، مصاحبه مادرش بسیار اثرگزار است و به معنای واقعی کلمه دردناک. (راجع به ورود به حریم شخصی مرتضی و آن فیلمی که از لحظه درد کشیدن مرتضی پخش شده) همه این ها به علاوه کسانی که مصاحبه های کوتاه کرده اند مثل پژمان بازغی، سام درخشانی،خداداد عزیزی،علی پروین و 
سید جواد هاشمی در مسابقه فوتبالی که در کیش به یاد هنرمندانی که به واسطه سرطان از بین ما رفتندبرگزار شد. 

به غیر از این مستند،مستند های دیگری هم ساخته خواهد شد؟ 

خیر، هیچ مستندی حق پخش در صفحه مجازی وصفحه غیر مجازی ندارد.این تنها مستندی است که به تهیه کنندگی خود خانواده کار میشود و اگر کسی بخواهد ادعای این را بکند که مستندی ساخته است برخورد خواهد شد و مورد پیگرد خانواده پاشایی قرار خواهد گرفت. 
این مستندی که با کارگردانی بنده پخش خواهد شد با اجازه رسمی مرتضی به تهیه کنندگی منصور پاشایی تولید و پخش خواهد شد . 

از زمان حیات مرتضی در بیمارستان هم فیلم برداری داشته اید؟ 

نه! من تقریبا بعد از فوت مرتضی به صورت رسمی شروع به ساخت این مستند کردم البته از مراسم تشیع جنازه فیلم گرفته ام ولی به صورت رسمی بعد از مراسم تشیع جنازه بود. 
اما از همه ی فیلم های آرشیوی استفاده خواهم کرد و از دوستانی که تصاویر جالبی دارند درخواست میکنم که برای ما ارسال کنند تا ما از بهترین هایشان برای ساخت این مستند استفاده کنیم . 

آن مصاحبه ای که انجام داده اید با مرتضی و در برنامه شوک پخش نکرده اید در این مستند استفاده خواهد شد؟ 

آن مصاحبه برمیگردد به برنامه شوک و تهیه کننده خوب و محترمش فرشاد شکیبی و داستان دیگری دارد.شاید تهیه کننده برنامه زمانی بخواهد در برنامه شوک از آن استفاده کند و یا بخواهد در اختیار خانواده مرتضی بگذارد 

این مستند کی پخش میشود؟ 

از وقتی که مجوز رسمی وزارت ارشاد آمده ما شروع به ساخت این مستند کرده ایم و حدود 75 درصد این مستند ساخته شده.فعلا در روز های پایانی ساخت هستیم و تقریبا کارمان در تدوین هم شروع شده.اما با در نظر گرفتن کارهایی که برای قسمت آخر و ارشاد و پخش هست و آن روال قانونی که وجود دارد،ما سعی میکنیم تا یک ماه آینده این مستند را روانه بازار کنیم

عوامل کار را معرفی می کنید؟ 

بله. تهیه کننده: منصور پاشایی است، مجری و کارگردان: شاهین صمدپور، مدیر تصویر برداری :الیاش صفدری، تدوین: منوچهر صانعی، مدیر تولید: ایرج شایسته، دستیار تولید: محمد حجتی.
هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی 1
پاسخ
#4
رضا رشیدپور: با تهمت های پی در پی مصطفی پاشایی چه کنم؟/در آخرین جلسه رشیدپور، پاشایی و هاشمی چه گذشت؟
در دفترم منصورخان مجددا سوگند خوردند که هرگز قصد توهین نداشته و ماجرا صرفا سوءتفاهم بوده است و نیز از برخوردشان با مصطفی برای پاک کردن پست های کذایی فرمودند
به گزارش تی وی پلاس، بعد از انتشار تیزر مستند سیب رضا رشیدپور که اولین بار توسط شبکه تی وی پلاس منتشر شد، جنجال های زیادی بر سر غیرقانونی بودن این اقدام رضا رشیدپور در رسانه ها توسط خانواده مرحوم پاشایی منتشر شد که بازتاب های فراوانی داشت. این بار اما عموی زنده یاد پاشایی به همراه سیدجواد هاشمی به دفتر کار رضا رشیدپور رفتند تا سوءتفاهمات پیش آمده را از بین ببرند. این روایت رضا رشیدپور است از آخرین جلسه ای که با منصور پاشایی و سیدجواد هاشمی داشته است: 
 از بلای یکشنبه تا قضای پنج شنبه...
«دیشب سید جواد هاشمی عزیز و جناب منصور پاشایی محبت فرموده و به دفتر من تشریف آوردند. شب قبل از آن، سید جواد نزدیک دو ساعت با من تلفنی درد و دل کرد و ناراحت بود از اینکه چرا بدون تماس با خودش، نامش را برده ام. من هم شگفت زده از مصاحبه منصورخان و تهمت های پی در پی مصطفی پاشایی از ایشان خواستم که حوصله کند و وجدانش را به قضاوت بگیرد که آیا من شایسته این تهمت ها و بی ادبی ها بودم؟! خلاصه ایشان تمام ماجرا را یک سوءتفاهم بزرگ قلمداد فرمود و پیشنهاد دیدار امشب را داد. در دفترم منصورخان مجددا سوگند خوردند که هرگز قصد توهین نداشته و ماجرا صرفا سوءتفاهم بوده است و نیز از برخوردشان با مصطفی برای پاک کردن پست های کذایی فرمودند. همچنین از مصائب البته شیرین سید جواد عزیز از زیارت عاشورا خواندن بر بستر مرتضی تا کاتالیزور مذهبی مراسم شدن و نیز از چک های شخصی برای داربست های بهشت زهرا تا صدور مجوز ارشاد با وساطت سیدجواد سخن به میان آمد و اعتماد قلبی خانواده به ایشان و عدم مطالبه حتی یک ریال توسط جناب هاشمی عزیز. خلاصه همگی مطمئن بودیم که ادامه این روند در شان طرفداران نازنین مرتضی نبوده و وضعیت پیش آمده خواسته قلبی هیچ کس نیست. بنابراین همانطور که قبلا هم گفته بودم، تمام راش ها را تقدیم عموی محترم کردم و از سید جواد بابت نام بردن از ایشان در متن نامه بدون تماس با خودش حلالیت طلبیدم. منصورخان هم مجدداد تاکید کردند که تمام عواید فروش دی وی دی خانواده خاص صرف امور خیریه خواهتد شد و جناب هاشمی ریالی از این ماجرا سهم نمی برد. راستش را بخواهید تمام مدت به این فکر می کردم که چگونه تهمت به آن بزرگی را ببخشم و لبخند بزنم؟ چگونه هجوم دور از مروت عده ای البته کم که در اثر جوگرفتگی با هوای تهمت و افترا کمر به تاراج آبروی من بسته بودند را فراموش کنم و لبخند بزنم؟ اما مرتضی برایم عزیزتر از این حرف هاست و طرفدارانش یک دنیا ارزش دارند. بهای آنها خیلی بیشتر از غرور من است. 
از طرف دیگر مردی که روبرویم نشسته بود حداقل بیست سال از من بزرگتر بود و قسم می خورد که سوءتفاهم شده است. اصلا از همه چیز که بگذریم، با گریه های دختر سیدجواد چه کنم؟ یک دنیا به قطره اشک دختری معصوم نمی ارزد... بهترین راه آن بود که چشم ها را ببندیم و قلب ها را باز... بهار بخشش سرسبزتر از زمستان کینه است. هر چند که قضای یکشنبه در عصر پنج شنبه به جا آمد اما امیدوارم طرفداران حقیقی مرتضی این هدیه را برای آرامش فضا و اعصاب از ما بپذیرند و مثل همیشه آرزو می کنم روح مرتضای عزیز قرین مهر الهی باشد.»
هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی 1
پاسخ
#5
از ساخت مستند رسمی «مرتضی پاشایی» بگویید و اینکه از چه تاریخی ساخت مستند را شروع کردید؟
خانواده پاشایی بعد از یکسری اتفاقات در نظرشان بود که مستندی درباره مرتضی ساخته بشود و از آنجایی که من در برنامه شوک در قسمت تب خوانندگی یک برنامه با مرتضی ضبط کرده بودم، و آن برنامه به دلایل بیماری مرتضی کامل نشد و تصمیم گرفتیم که آن برنامه پخش نشود.
اما همین مصاحبه ی ناتمام که من از مرتضی گرفته بوده ام باعث شد بعدها با هم دیگر دوست شویم و تماس برقرار کنیم که همین باعث شد من با مرتضی، خانواده اش و به خصوص برادرش مصطفی کمی بیشتر آشنا بشوم.
اما با واسطه ای که من را معرفی کرده بود به خانواده مرتضی به خصوص منصور پاشایی تهیه کننده این مستند آشنا شدم، مستند های من را که دربرنامه شوک کارگردانی کرده بودم را دیده بودند،خوششان آمده بود و گفته بودند میتوانیم راجع به ساخت مستند صحبت کنیم.
با صحبتی که داشتیم من ایده هایم را گفتم و چند روزی فکر کردیم و یک طراحی خاص انجام دادیم و وقتی آن طراحی را بیان کردم ایشان استقبال کردند و بعد از آن هم طراحی هارا پیاده کردیم و کار کلید خورد.
در این مستند به دنبال چه هستید و بیانتان چیست؟
چند اتفاق در رابطه با مرتضی رخ داده که بسیار بسیار حائز اهمیت است.یکی این است که مرتضی پاشایی یک رشد برق آسا داشت شخصیتی که شاید یکسال و نیم یا دو سال قبل از مرگ اش اکثر طرفدارانش با اون آشنا نبودند،خیلی زود و در عرض یک یا دوسال محبوب قلب ها میشود و هواداران قلبی پیدا میکند. این سرعت باعث شد که خیلی از طرفداران مرتضی از گذشته وی خبر نداشته باشند و یا با ابعاد شخصیتش آشنا نباشند.یکی از حرف های این مستند بیان و بررسی این اتفاق است.
و اما در این مستند از دوران کودکی و جوانی اش میبینید،از شوخی هایش و کلیپ هایی که به عنوان طنز ضبط کرده است تا مداحی کردنش که پدرش اشعار را میگفته و وی مداحی میکرده است. حتی ما به خانه مرتضی در کرج رفته ایم که در آنجا اولین کارهایش را ضبط میکرده است و از اولین کنسرتش که در یک سالن نسبتا کوچیک که برای آموزش و پرورش بوده با تقریبا 400 نفر تا کنسرت های بزرگ و با شکوه آخرش.
درباره حاشیه هایی که پیش آمد برایمان توضیح دهید.درباره این حاشیه هم حرفی زده خواهد شد؟
بله! یکسری حاشیه هایی بود که همه در جریان هستیم و خانواده پاشایی خیلی دوست داشتند که یک جایی با وجود یک مرجع جواب تمام حاشیه سازان را بدهند. مثل حاشیه بیمارستان بهمن.آن فیلم ها و آن عکس هایی که از لحظه درد کشیدن مرتضی پخش شده بود بالاخره این کارها،کار چه کسی بوده؟
برای یافتن جواب این سوالات در این مستند تلاش های بسیاری شده.
یکسری حرف ها و حدیث هایی مطرح شده بود از لحظه ی تشییع پیکر مرتضی پاشایی،در این باره چه حرف هایی دارید؟
در این باره هم حرف هایی هست از اینکه مرتضی شنبه خاک شد یا یکشنبه و اینکه اگر یکشنبه خاک شده است دلیلش چه بوده و چرا بستر جامعه فراهم بوده برای این شایعات .
از حضور بسیار زیاد جمعیت در روز خاک سپاری برایمان بگویید و دیگر اتفاقاتی که در این مستند اتفاق خواهد افتاد.
خوب یکسری آدم ها بودند که در زندگیشان مرتضی را نه دیده بودند و نه حتی یک آهنگش را گوش داده بودند اما در مراسم تشیع حضور پیدا کردند.جوری خودشان را به زمین و آسمان زدند که همه فکر میکردند رفاقت های دیرینه ای وجود داشته است و همچنین برعکسش از یکسری ها انتظار میرفت که حضور داشته باشند اما خبری نبود از حضورشان. حتی از آدم هایی که به بیمارستان می آمدند و برای شبکه های مجازیشان عکس های سلفی می انداختند،در آن شرایطی که مرتضی بیمار بود و دوست نداشت از چهره ی بیمارش عکس بیاندازند تا برسیم به آن جامع شناس بی ادب که بسیار غیر انسانی حرفی را زد که دل این خانواده را به درد آورد. خانواده ای که جوانشان را تازه از دست داده اند و یک نفر بیاید به جای تسلیت گفتن بگوید طرفداران این آدم ابله هستند و دیگر حرف های مطرح شده...
چه کسانی در این مستند حضور دارند؟
خیلی از افراد در این مستند هستند که بخواهم نام تمامشان را بگویم یک صفحه میشود، از محمد علیزاده و علی لهراسبی که از دوستان مرتضی بوده اند نا اطرافیان مرتضی، مهدی کرد و حتی محمود عزیز که مسئول امنیت کنسرت های مرتضی بود و مصاحبه اش بسیار جالب و شنیدنی است.
همچنین از خانواده اش، مصاحبه مادرش بسیار اثرگزار است و به معنای واقعی کلمه دردناک. (راجع به ورود به حریم شخصی مرتضی و آن فیلمی که از لحظه درد کشیدن مرتضی پخش شده)
همه این ها به علاوه کسانی که مصاحبه های کوتاه کرده اند مثل پژمان بازغی، سام درخشانی،خداداد عزیزی،علی پروین و سید جواد هاشمی در مسابقه فوتبالی که در کیش به یاد هنرمندانی که به واسطه سرطان از بین ما رفتندبرگزار شد.
به غیر از این مستند،مستند های دیگری هم ساخته خواهد شد؟
خیر، هیچ مستندی حق پخش در صفحه مجازی وصفحه غیر مجازی ندارد.این تنها مستندی است که به تهیه کنندگی خود خانواده کار میشود و اگر کسی بخواهد ادعای این را بکند که مستندی ساخته است برخورد خواهد شد و مورد پیگرد خانواده پاشایی قرار خواهد گرفت.
این مستندی که با کارگردانی بنده پخش خواهد شد با اجازه رسمی مرتضی به تهیه کنندگی منصور پاشایی تولید و پخش خواهد شد .
از زمان حیات مرتضی در بیمارستان هم فیلم برداری داشته اید؟
نه! من تقریبا بعد از فوت مرتضی به صورت رسمی شروع به ساخت این مستند کردم البته از مراسم تشیع جنازه فیلم گرفته ام ولی به صورت رسمی بعد از مراسم تشیع جنازه بود.
اما از همه ی فیلم های آرشیوی استفاده خواهم کرد و از دوستانی که تصاویر جالبی دارند درخواست میکنم که برای ما ارسال کنند تا ما از بهترین هایشان برای ساخت این مستند استفاده کنیم .
آن مصاحبه ای که انجام داده اید با مرتضی و در برنامه شوک پخش نکرده اید در این مستند استفاده خواهد شد؟
آن مصاحبه برمیگردد به برنامه شوک و تهیه کننده خوب و محترمش فرشاد شکیبی و داستان دیگری دارد.شاید تهیه کننده برنامه زمانی بخواهد در برنامه شوک از آن استفاده کند و یا بخواهد در اختیار خانواده مرتضی بگذارد.
این مستند کی پخش میشود؟
از وقتی که مجوز رسمی وزارت ارشاد آمده ما شروع به ساخت این مستند کرده ایم و حدود 75 درصد این مستند ساخته شده.فعلا در روز های پایانی ساخت هستیم و تقریبا کارمان در تدوین هم شروع شده.اما با در نظر گرفتن کارهایی که برای قسمت آخر و ارشاد و پخش هست و آن روال قانونی که وجود دارد،ما سعی میکنیم تا یک ماه آینده این مستند را روانه بازار کنیم
عوامل کار را معرفی می کنید؟
بله. تهیه کننده: منصور پاشایی است، مجری و کارگردان: شاهین صمدپور، مدیر تصویر برداری :الیاش صفدری، تدوین: منوچهر صانعی، مدیر تولید: ایرج شایسته، دستیار تولید: محمد حجتی.
کافه سینما

هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی 1
هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش امیر تتلو به مرگ مرتضی پاشایی
  مرتضی پاشایی فوت کرد :(
Music اهنگ مرتضی اشرفی شوخی شوخی
Music آلبوم ایوار از مرتضی شیرکوهی منتشر شد
  روایت مرتضی گودرزی از دوران طلایی موسیقی خراسان
  شعر از خودم بر وزن اهنگ های مرتضی پاشایی<نسخه ی دوم>
  نیوشا بریمانی: مدیریت کاری در حیطه موسیقی بانوان بسیار سخت است
  اکران فیلم‌های مستند موسیقی، همزمان با سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر
  مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» توسط مرکز موسیقی بتهوون منتشر می‌شود
  «مرتضی باقرنژاد» معاون دفتر موسیقی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان