امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

horten Ho 229؛نخستین رادار گریز دنیا

#1
هورتن Ho ۲۲۹ هواپیمای رادارگریزی بود که آلمان در اواخر جنگ جهانی دوم طراحی کرد ولی هرگز نتوانست از آن استفاده کند. مهندسان نازی تنها چند قدم تا ساخت هواپیمایی که میتوانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد، فاصله داشته اند.بالهای سرتاسری این هواپیما بیشتر به هواپیمای B-۲ ایالات متحده یا هواپیماهای اپیزودهای جنگ ستارگان شباهت دارد. طراحی هواپیما به گونه ای بوده است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ۲۹-۲ برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده بود و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش داشتند.
horten Ho 229؛نخستین رادار گریز دنیا 1

طراحی یکدست این هواپیما توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به ۲۹-۲ بخشیده بود و به بیانی دیگر اینگونه به نظر میرسید که هواپیمای هورتن ۲۹-۲ اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.هورتن ۲۹-۲ با ساختاری غریب، بسیار دیرتر از آن ابدع شده بود که بتواند در جنگ جهانی دوم به یاری نازی ها بشتابد.بعد ها و پس از طراحی و ساختن مجدد این پرنده" هدف مهندسان از بازآفرینی آن بررسی و تایید رادار گریزی این هواپیما اعلام شد.
horten Ho 229؛نخستین رادار گریز دنیا 1

در صورتی که این هواپیما در زمانی دیگر در اختیار نازی ها قرار میگرفت قطعاً سرنوشت جنگ جهانی دوم تغییر پیدا میکرد زیرا این هواپیما علاوه بر توانایی محدود در پنهان شدن از دید رادارها از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی اگر رادارهای انگلیسی موفق به ردیابی آن میشده اند، زمان بسیار کمی برای نشان دادن عکس العمل از خود داشته اند. زمانی در حدود ۸ یا ۱۹ دقیقه که در این محدوده زمانی ایجاد پوشش دفاعی برای مقابله با این جنگنده ها امری بسیار سخت به نظر میرسید. با این همه و با وجود کامل بودن طراحی هواپیمای ۲۹-۲ نازیها در سال ۱۹۴۵ با کمبود شدید سوخت و خلبان و مهمتر از آنها زمان مواجه بودند و همین امر فرصت یکه تازی بیشتر بر تاریخ جهان را از آنها گرفت.
horten Ho 229؛نخستین رادار گریز دنیا 1

اولین آزمایش ۲۹-۲ قبل از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفته است اما پس از آن " زمان نازیها رو به اتمام گذاشت و فرصت استفاده از این ابداع برای حزب نازی به وجود نیامد. طراح این هواپیما، والتر هورتن فردی نظامی بود که طی جنگ بریتانیا در سال ۱۹۴۰ صدها تن از همکاران خود را از دست داده بود. این حادثه تا زمان مرگ با هورتن بوده و وی در واقع به منظور انتقام گرفتن از انگلیسیها اقدام به طراحی و ساخت هواپیمایی کرد که در برابر سیستم رادار انگلیسیها نامرئی باشد.درباره ی پیشرانه ی این هواپیما اولین نامزد موتور 003 (تصویر اول از پایین) شرکت بی ام دبلیو بوده است اما به علت مصرف سوخت بالا (به علت فضای کم مخزن بنزین در نوع طراحی این هواپیما) عملا راهی برای طراحان باقی نگذاشت و به جایش موتور توربو شارژ جامو 004 (تصویر دوم از پایین )راه اندازی می شود.
horten Ho 229؛نخستین رادار گریز دنیا 1

ضمنا این هواپیما به لحاظ آیرودینامیکی دارای عملکردی مافوق تصور آمریکایی ها بوده است(طبق گفته ی مهندسین و ناظران آمریکایی) و در حین پرواز از پایداری خوبی برخوردار بوده است و تمامی سیستمهای هدایتی این پرنده بصورت آنالوگ و اهرم های کنترلی دستی بوده است . ضمنا این پرنده دارای سکان عمودی نبوده و از این حیث اولین نوع خودش محسوب می شده است و همین تکنولوژی بعد ها باعث طراحی و ساخته شدن بمب افکن بی 2 در چهار دهه بعد تر شده است. سخن آخر اینکه آلمان نازی اشتباهات استراتژیکی فراوانی داشت که حمله به روسیه مرگبار ترین اشتباهات آنان بوده و خوشبختانه باعث سقوط عجیب ترین و صد البته سفاک ترین امپراطوری کل جهان از بدو حیات شده است.

مشخصات و توانمندی ها
توانایی: جنگنده / بمب افکن
تولید کننده: شرکت Gothaer Waggonfabrik
طراح : برادران هورتن
اولین پرواز : 1 مارس 1944
اپراتور :لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان)
تعداد ساخته شده : 3 فروند

ویژگی های عمومی
خدمه: 1 نفر(خلبان)
طول: 7.47 متر
بال: 16.76 متر
ارتفاع : 2.81 متر
مساحت بال: 50.20 متر مربع
وزن خالی: 4،600 کیلوگرم
وزن بارگیری شده: 6،912 کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست: 8،100 کیلوگرم
پیشرانه: 2 × JUNKERS Jumo 004B توربوجت،هر یک 8.7 کیلونیوتن (1،956 پوند)

کارایی
حداکثر سرعت: 977km در ساعت (607 مایل در ساعت)
سقف پرواز : 16،000 متر
نرخ صعود: 22 متر در ثانیه
بارگذاری بال: 137.7 کیلوگرم در هر متر مربع

جنگ افزار
اسلحه: 4 × توپ 30 میلی متر (MK 108)
موشک: 2 فروند موشک R4M
بمب: 2 × 500 کیلوگرم


منبع:ارتشی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد
  سردار فدوی: در لبه فناوری حوزه پزشکی دنیا قرار داریم
  معرفی|سه مدل از برترین هفتیر های دنیا
  آرادو آر ۶۸|یکی از نخستین جنگنده ها در ابتدای تجدید تسحیلاتی آلمان
  معرفی|سه عدد از بدترین کلت های دنیا
  مرموزترین مرد دنیا به روایت مجله وایرد
  عجیب ترین تجهیزات نظامی دنیا
  نگاهی تصویری به ۱۰ سلاح مرگبار دنیا
  voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها
  با کوچک ترین اسلحه ی جاسوسی دنیا بیشتر آشنا شوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان