امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شبکه‌های اجتماعی بد می​شوند اگر ...

#1
شبکه‌های اجتماعی بد می​شوند اگر ... 1

چند سالی است شبکه های اجتماعی (فیسبوک، واتس آپ، وایبر، لاین، تانگو و...) در دهکده جهانی به گونه ای دیگر درخشیده​اند و افراد بسیاری را از اقصی نقاط جهان، ترغیب به عضویت کرده اند. شبکه های اجتماعی هم خوب هستند و هم بد!

شبکه های اجتماعی همانند هر وسیله ارتباطی، مزایا و معایبی دارد که به ترجیح کاربر انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، اما متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی این فضاها، از سر ناآگاهی، ره به ترکستان برده اند و تنها انگشت بر معایب پنهان و آشکار آن گذاشته و با زیبا جلوه دادن ظاهر حقیقت آن معایب، از محسنات واقعی اش دورافتاده اند. کاربرانی که اگر پای حرف دلشان بنشینید خواهند گفت: شما نمی خواهید نیمه پر لیوان را ببینید.

اما براستی چه چیزی باعث شده، شبکه های اجتماعی در اذهان برخی افراد جلوه چندانی نداشته باشد و خوب و پسندیده تعریف نشود؟!

در این نوشتار، بدون هیچ سوگیری، تعصب و پیش داوری به قضاوت می نشینیم و از واقعیت های این دنیای مجازی سخن می گوییم، برداشت کاملا آزاد است و هر کس مجاز است از ظن خود یار ما شود. ما در این مطلب برای شما می گوییم که شبکه های اجتماعی چه زمان خوب نیستند.

* ساعت های متمادی و طولانی را در این فضاهای مجازی سیر کنیم و از واقعیت حقیقی دنیای اطرافمان دور بمانیم.

* بدون شناخت و داشتن معیار برای انتخاب، به هر کسی پیغام دوستی بفرستیم ​ یا​ پیام دوستی هر کسی را بپذیریم.

* با دوستان مختلف مجازی خود، اعم از زن و مرد، در هر لحظه از شبانه روز در ارتباط بوده و از همه مهم تر از این ارتباطات مجازی رضایت خاطر داشته باشیم.

* شخصیت ایده آلی از خود بسازیم و برای جلب دوستان بیشتری به سمت خود، اطلاعات دروغینی به دیگران بدهیم.

* در شبکه های مجازی، با پنهان کردن هویت اصلی خود و با معرفی چند​ هویت جعلی، از دیگران کلاهبرداری و سودجویی کنیم ​ یا اعمال خلافی ​ انجام دهیم که به اشاعه فحشا و افزایش بی بندوباری منجر شود.

* پشت پا به تفکرات، هویت و فرهنگ اصیل ایرانی خود بزنیم و از هر فرصتی سوءاستفاده کرده و راهی برای برون ریزی عقده های درونی خود پیدا کنیم و به بهانه آن طرف مرزی بودن، غربی ها را الگوی خود قرار داده و به غلط از آنها تقلید کنیم.

* هر عقیده، تفکر​یا یک ایده شخصی به اصطلاح روشنفکرانه را بدون تامل و دقت، با آراستن ظاهرش با تصاویری جذاب، به گونه ای در معرض دید دیگران قرار داده و اشاعه دهیم که باورها، تفکرات و ارزش های مردم را به چالش کشانده و حتی گاه تا مرز تمسخر نیز پیش ​ رویم.

* آن قدرخود را مختار و محق به دیدن هر صفحه ای بدانیم که نه تنها شخصیت والای خود را نادیده بگیریم، بلکه به منزلت و شعور وفهم خود نیز توهین کنیم.

* آن قدر غرق صفحات مستهجن و پیام های متنوع و به دور از اخلاق و عکس ها و فیلم های پورنوگراف شویم که نتوانیم مرز بین خیال و واقعیت زندگی را دریابیم.

* شبکه های اجتماعی را بهترین و راحت ترین راه ارتباطی، برای چت کردن و هرزه گویی با جنس مخالف بدانیم.

* به دنبال تصاویر مبتذل و محرک جنسی بوده و در فضاهای مجازی، با توسل به هر حربه ای به دنبال ارضای جنسی و غریزی خود باشیم.

* با وجود برقراری ارتباطات متعدد و بی سروسامان، شعله عشق را در دل کسی که هرگز نمی خواهیم دوستش داشته باشیم، روشن کنیم و او را دلبسته خود کرده و با احساساتش بازی کنیم.

* با شریکمان پیمان مقدس زناشویی ببندیم ولی بی خیال تعهد، صمیمیت و عشق واقعی، در پی آهوی ختن همیشه گریز پایی، در این فضاها باشیم که تنها ردپایی از خود باقی می گذارد و می رود و ما را نه تنها در هوای وصل هوس آلود خود آواره و بی انگیزه به ادامه مقدس ترین پیمان مان می کند، بلکه حرمت امن ترین بنیان زندگی که خانواده است را زیر سوال می برد.

* حریم و حرمت های زن و مردی را بشکنیم و بی هیچ قید و بند و خجالتی، کلمات و جملات تحریک آمیز جنسی که بیشتر در قالب جوک و لطیفه است، را برای دوستان خود (اعم از زن و مرد) پُست کنیم و انتظار اظهار نظر هم داشته باشیم.

* شرافت انسانی خود را نادیده بگیریم و همچون عروسک سرگردانی باشیم که صرفا ابزار جنسی است که می تواند ملعبه دست هر کس و ناکسی باشد.

* به اصل هرچه برهنه تر، متمدن تر معتقد باشیم و با اشتراک گذاشتن عکس های نامناسب و اغواگرانه در صدد جلب و جذب افراد بیشتری به خود باشیم.

* آن قدر حریم شخصی برای خود قائل نشویم که عکس های خصوصی و خانوادگی محرمانه خود را که تا دیروز درون آلبوم ها یا پوشه های رایانه های خانگی جای داشتند و حتی هر کسی اجازه دیدن آن را نداشت بیرون کشیده و در این عرصه بی مرز به دیده نمایش بگذاریم.

* دورو و ریاکار شویم و چهره های متفاوت تر و نه چندان مناسب تری از خود در دنیاهای مجازی قرار دهیم که با شخصیت شناخته شده اجتماعی مان توفیر دو صد چندان داشته باشد.

* وجدان را زیر پا بگذاریم و برای خالی کردن کینه و خصومت چندین و چند ساله خود با برخی از افراد، آنان را تهدید کرده و تنش وارد زندگی شان کنیم​ یا آبروی یک فرد و خانواده اش را بریزیم و بنیان زندگی آنها را متلاشی کنیم.

* دست از همه چیز زندگی مان بشوییم و سرک کشیدن و فضولی کردن در کار دیگران را هنر شبانه روزی مان قرار دهیم و به دنبال اتفاقات تازه زندگی دیگران باشیم یا شایعات و قصه های دیگران را که چندان هم از صحت و سقم آنها مطلع نیستیم، انتشار دهیم.

* سر نترس داشته باشیم و با بی مبالاتی، اطلاعات خصوصی مان را بدون توجه به عواقب فاش شدن آنها و آسیب های جبران ناپذیر متعاقب، در شبکه های اجتماعی و در دسترس همگان قرار دهیم.

* بخواهیم فرد مناسب مقدس ترین پیمان زندگی مان را در این فضا که دروغ و راستش معلوم نیست، جستجو کنیم.

* کاربر همیشه آنلاین بازی های فیسبوکی باشیم.

با این تفاسیر، ما کاربران شبکه های مجازی، موظف به تاملی دوباره هستیم. بهتر است این بار با چشمانی باز و آگاهانه با این شبکه های جهانی ارتباط داشته باشیم و با تغییر در نحوه فعالیت و نگرش، عنان تفکر و اعتقادات خود را به دست گرفته و از محاسن این تکنولوژی، به نحو احسن استفاده کنیم.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان