امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه چیز راجع به امام زمان

#1
Heart 
همه چیز راجع به امام زمان

نامش مهدی ، حجت ، قائم، منتظر، خلف صالح و صاحب الامر،سید ، الامام الثانی عشرو... می باشد.پدر بزرگوار ایشان امام حسن عسکری امام یازدهم و مادرش شایسته ترین زن که نام های متعددی برایش ذکر کرده اند. نرجس ، سوسن، حکیمه ، ریحانه و حدیثه و... می باشد که معروف ترین آن ها ام محمد است . امام زمان در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری متولد شد .
رسول خد ا در مورد امام زمان فرمود: من سالار پیامبرانم و علی سالار جانشینان پیامبران . وجانشینان من دوازده نفرند که اولین آنان علی (ع) و آخرین آنان فرزندم مهدی (عج) است.
امام جواد: برای قائم ما غیبتی بسیار طولانی است و من شیعیان را می نگرم که د رغیبت او بسان گله بدون شبان سرگردانند دنبال چراگاه اند اما نمی یابند.آگاه باشید که هرکس از اینان بر دین خود استوار باشد و قلبش به خاطر غیبت طولانی آن حضرت سخت نگرددچنین کسی با من است و در قیامت در درجه ی من.و هنگامی که ظهور می کند بیعت هیچ کس رابرعهده ندارد و به همین جهت هم ولادت او در نهان انجام گرفت و از نظرها غایب گردید.
امام رضا (ع) از پدرانش آورده است که علی (ع) به امام حسین (ع) فرمود: حسین جان نهمین فرزند تو قائم به حق است و آشکار کننده ی دین و گسترش دهنده ی عدالت.
امام حسن(ع) می فرماید: ای مردم آیا نمی دانستید هرکدام از ما خاندان وحی و رسالت تحت سیطره و حاکمیت طاغوت زمانش زندگی می کند و به ناچار فشار ستم براو تحمیل می گردد جز قائم ما هم او که روح خدا ،عیسی بن مریم ، به امامن او نماز می گزارد چرا که خدا ولادت او را مخفی و شخصیت او را نهان می دارد تا هنگامی که به دستور او ظهور کند . بیعت قدرتمنداری را به گردن نداشته او نهمین امام معصوم از نسل برادرم حسین است و فرزند بهترین زنان . خداوند د رپشت پرده ی غیبت عمر او را به بلند ی آفتاب طولانی می سازد و آن گاه به قدرت خویش اورا در چهره ی جوانی کمتر از چهل سال ظاهر می سازد تا همگان بدانند که خداوند بر هر کاری تواناست.
همه ی امامان وپیامبران مژده ی آمدن ایشان را داده اند.
اسامی امام زمان در مذاهب گوناگون: در کتاب تورات عبری ،ماشع. در صحف ابراهیم،صاحب. در کتاب انجیل مسیحی ها، مهمیدآخر. در انجیل یوحنا؛ تسلی دهنده و روح راستی. در کتاب زبورداوود : قائم.در صحیفه آسمانی ؛لسان الصدق. در کتاب قبروس رومیان ؛فردوس اکبر. در کتاب شعیاس بنی ،فیروز. در کتاب زمزم زردتشت ؛ سروش ایزد . در مذهب دوهر،بقیع الله. در مذهب دادنگ بودائیان ؛ دست راستین. در کتب دیگر به نام مسیح الزمان.
امام زمان در زمان مرگ پدرشان پنج ساله بود که خداوند به او حکمت عنایت کرد وهمان گونه که عیسی بن مریم را در گهواره به نبوت رساند ایشان را به مقام امامت نائل فرمود.
دستگیری و غیبت صغری امام زمان:جعفر عموی امام به دلیل کینه و عداوتی که با ایشان داشت پیش معتمد عباسی رفت وگزارش داد که برادرم عسکری(ع) پسری دارد که بر جنازه ی پدرش نماز خواند (امام عسکری به خاطر وجود دشمنان تولد امام زمان را به کسی اعلام نفرموده بو د فقط به اشخاص خاص) خلیفه صد مامور به فرماندهی رشیق به خانه ی ایشان فرستاد .رشیق با مامورین به خانه ی امام آمدند .همه حجره ها را گشتند تا به حجره ای که پرده سفیدآویزان بود رسیدند پرده را کنار زدند و دریایی آن جا دیدند که در وسط آن کودکی سجاده انداخته و نماز می خواند. رشیق به یکی از مامورانش دستورداد که برو و آن کودک را بگیر. مامور تا به سراغ کودک رفت در میان آب غرق شد . هر کس می خواست به سراغ ایشان برود در آب غرق می شد . حضرت با کمال وقار نماز را تمام کرد وسپس پیش روی ماموران که انگار چوب خشک شده بودندو نتوانستند به ایشان صدمه و آسیبی برسانند.از حجره بیرون آمد و در همین موقع بود که موعود غایب شد و غیبت صغری به وقوع پیوست.غیبت امام دونوع است صغری که حدود هفتاد و چند سال بوده و غیبت کبری .
در مدت غیبت صغریچهار نفر به عنوان رابط میان مردم وامام بودند. آنان امام را می دیدند نامه هایی که شیعیان می نوشتند به ایشان می دادند و امام جواب نامه ها را می داد و نائبان به شیعیان می دادند.
نائبان عبارت اند از: عثمان بن سعید . محمد بن عثمان.حسین بن نوح نوبختی.علی بن محمد سمری
مدعیان دروغین نیابت:
ابومحمد شریعی که از یاران امام هادی بود که بعد از مرگ ایشان به دروغ ادعای این را کرد که وکیل امام زمان می باشد . که در نامه هایی که از امام زمان به شیعیان رسید او را مورد لعنت قرار داده بود.
محمد حنفیه: در روایتی از پیامبر آمده که امام زمان هم نام من است و یاران وپیروان مختار با چنگ انداختن به این روایت اورا مهدی نجات بخش عنوان کردند .
محمد بن نصیر:معروف به نمیری که از اصحاب امام هادی بود که بعد از مرگ ایشان ادعای نیابت امام زمان را کرده بود و می گفت من دری هستم به سوی ولی خدا.
احمد بن هلال کرخی هلال هم از اصحاب امام هادی بود . و ابوطاهر محمد بن بلال که پول هایی که مال امام زمان بود ونزدش جمع شده بود به وکیل حقیقی امام، محمد بن عثمان نمی داد وادعا می کرد که وکیل امام می باشم.....
ادامه دارد....
گاهی ادم دلش می خواهد....      کفش هایش را در بیاورد یواشکی با نوک پا از خودش دور شود   دور     دور   دور.......
پاسخ
 سپاس شده توسط AMIRESESI ، ✘Nina✘ ، Mrs f.a.t.e.m.e.h
آگهی
#2
دستت درد نکنه ممنون بعضی چیزا رو نمیدونستمSadSadSad
?Isn't it lovely, all alone
...Heart made of glass, my mind of stone
پاسخ
 سپاس شده توسط zaynab
#3
فعلانصفشوخوندم خیلی خوب بودممنونBlush
ترجيح ميدهم با كفشهايم در خيابان راه بروم و به خدا فكركنم
تا اين كه در مسجد بشينم و به كفشهايم فكر كنم
دکتر شريعتي

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه چیز راجع به امام زمان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط zaynab
#4
ایا ظهور نزدیک استHuh
لطفا همه جواب بدید

ما چه نیازی به منجی داریمHuh

ما برای منجی چکار کردیمHuh

اینها اغاز بحث ماست ان شاء الله
تمام لذت عمرم همین است
که مولایم امیر الموئمنین است
حسین ارام جانم حسین روح و روانم حسین دوای دردم حسین دورت بگردم

یا بقیه الله مهدی عج الله منتقم کجایی مولا حجته الله
پاسخ
 سپاس شده توسط zaynab


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Science بیست سخن از امام رضا (ع)
  نظر امام علی راجع به عمر ابن خطاب
  بیست سخن از امام حسن (ع)
  بیست سخن از امام صادق (ع)
Star بیست سخن از امام حسین (ع)
Star2 بیست سخن از امام علی (ع)
  زیباترین جذابترین خطبہ کہ شنیدم (نقد خلافت بعد رحلت پیامبر از زبان امام علی)
  مناجات با امام زمان (عج)
Star آیت‌الله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست
  عکس های مذهبی از حرم امام رضا در مشهد مقدس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان