امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افزایش 1500 درصدی قیمت کودهای کشاورزی طی 2 سال!

#1
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از افزایش 1590 درصدی قیمت کودهای شیمیایی در دو سال پایانی دولت گذشته خبر داد و گفت: با توجه به این میزان افزایش، دولت برنامه‌ای برای افزایش دوباره قیمت این نهاده‌های کشاورزی تا پایان سال ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا ولی اظهار کرد: اینکه برخی ادعا می کنند که مصرف بی رویه انواع کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی وجود دارد، ادعای علمی نیست چرا که کود مورد نیاز بخش کشاورزی از قبیل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه با برآوردها و نظر کارشناسی موسسات تحقیقات آب و خاک کشاورزی تعیین و اعلام می شود که براساس مصوبه امسال، سه میلیون و 200 هزار تن کود مورد نیاز این بخش بوده است.
وی افزود: تولید کود اوره در کشور به بیش از 4.5 میلیون تن در سال می‌رسد اما نیاز وارداتی به کودهای فسفاته 800 هزار تن و کود پتاسه به میزان 400 هزار تن است که بالغ بر 600 میلیون دلار ارزبری دارد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: برای تولید محصول باکیفیت در نظر داریم کودهای آلی و زیستی کشور را تامین کنیم. در همین راستا تفاهم‌نامه ای با تولیدکنندگان کودهای آلی و زیستی امضا شده تا سرمایه گذاری لازم برای تامین کودهای زیستی باکیفیت در راستای کاهش سهم کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی صورت گیرد.

ولی گفت: با اشاره به عرضه کودهای تقلبی و بی‌کیفیت در بازار اظهار کرد: گرچه نهادهای نظارتی مانند سازمان استاندارد تا شکایتی برای بی کیفیت یا تقلبی بودن کودهای کشاورزی اعلام نشود، نمی‌توانند منابع تولیدکننده را شناسایی کنند اما برای جلوگیری از عرضه کودهای تقلبی و بی کیفیت در صدد هستیم با تشکیل شورایی تخصصی و شبکه‌ دولتی بتوانیم به کشاورزان تضمین دهیم که کودهای عرضه شده در این شبکه، باکیفیت مناسب عرضه می‌شوند.
وی همچنین در خصوص وضعیت ذخایر انواع کودهای فسفاته در کشور گفت: میزان تدارک 9 ماهه امسال حدود 800 هزار تن و به اندازه نیاز کشت زمستانه و بهاره است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات کودهای شیمیایی از جمله کودهای پتاسه و فسفاته، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان کودهای کشاورزی منعقد شد و بر این اساس طی برنامه‌ای شش ساله، کشور به واردات این کودها نیازی نخواهد داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  افزایش ۱۵ درصدی مستمری کمیته امدادی‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان