امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید

#1
(1)
مکان های بسیار زیبایی در دنیا وجود دارند که همه آدم ها باید از آنها دیدن کنند. اما برخی از مکان ها را باید تا قبل از 30 سالگی دید. چه مکان هایی؟ جاهایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

Banana Pancake Trail - Southeast Asia

«دشت پنکک موز» - آسیای شرق جنوبی

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

این دشت پهناور و بسیار زیبا در قسمت جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است. دلیل نامگذاری آن، پنکک های موزی است که به عنوان صبحانه یا عصرانه در همه کافه و خانه های این دشت سرو می شوند. یکی از بهترین سفرهایی که افراد در زیر 30 سال می توانند داشته باشند، این دشت رویایی است. با هزینه بسیار کم و با 1 تا 5 دلار آمریکا، تفریحات متنوع و غذاهای خیابانی بسیار لذیذ را می توانید تجربه کنید.

Buenos Aires, Argentina

بوینس آیرس – آرژانتین

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

این شهر نیز از جمله مکان هایی است که باید پیش از ورود به دهه سوم زندگی از آن دیدن کنید. خوراکی ها و نوشیدنی های این شهر ارزان هستند. بازار کهنه فروش ها و سمساری ها از جمله مکان هایی هستند که می توانید آثار هنری، زیورآلات و لباس هایی با قیمت های مناسب خریداری کنید.

بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین و بزرگ‌ترین شهر و بندر آن است. این شهر در ساحل جنوبی ریو دو لاپلاتا واقع شده‌است.

بوئنوس آیرس که به شدت تحت تأثیر فرهنگ اروپا قرار گرفته، به خاطر معماری، زندگی شبانه، و فعالیتهای فرهنگی اش سرشناس است. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر باید به موارد زیر اشاره کرد:

باغ‌های گیاه شناسی: در این باغ‌ها گردشگران با گونه‌های نادر گیاهی آشنا می‌شوند و نحوه رشد و پرورش گیاهان بزرگ در خانه را یاد می‌گیرند.

تئاتر کولون: تئاتر کولون بزرگترین سالن اپرای آمریکای جنوبی است. در این سالن بزرگ نمایش‌های هنری متعددی انجام می‌شود. اکنون بیش از یک قرن از رویدادهای تاریخی در این سالن می‌گذرد و به همین دلیل این سالن میراث مهم آرژانتین محسوب می‌شود. معماری سبک ایتالیایی آن نیز بسیار جذاب است و گردشگران را به خود جذب می‌کند. ظرفیت این سالن حدود 2000 نفر است.

ساختمان خانه فرهنگ: ساختمان خانه فرهنگ (Casa de Cultura) یک سازه تاریخی است که به افتخار روزنامه مشهور La Prensa حفظ شده است. رنگ آن خاکستری و از جنس سنگ گرانیت است.

پالاچیو دو گوبیرنو: پالاچیو دو گوبیرنو زمانی یک قصر بود، ولی تبدیل به تالار شهر بوینس آیرس شده است. این ساختمان مرکز مدیریت و اداره همه مسائل مربوط به این شهر است.

لا کازا روسادا: لا کازا روسادا، یک سازه باستانی مشهور در بوینس آیرس و در حال حاضر محل سکونت رئیس جمهور آرژانتین است. با آنکه در قرن شانزدهم ساخته شده است، ولی بازسازی‌های زیادی در طول سال‌ها روی آن صورت گرفته است و نمای بیرونی آن رنگ صورتی دارد که باعث شده به آن خانه صورتی بگویند. داخل آن موزه‌ای دارد که کاردستی‌های مختلفی از بخش‌های مختلف آرژانتین به نمایش گذاشته شده است.

لونا پارک بوئنوس آیرس: لونا پارک بوینس آیرس در تقاطع خیابان‌های کورینتز و بوچارد، در شرق این شهر و در نزدیکی پوئرتو مادرو واقع شده است. این پارک بجای یک شهربازی با همین نام ساخته شد و بخاطر میزبانی رویدادهای ورزشی (اغلب بوکس) و کنسرت معروف است.

سواحل شنی سفید: بوینس آیرس سواحل شنی سفید و زیبایی دارد و مردم از آفتاب داغ آن استفاده کرده و در اقیانوس خنک آن شنا و آب تنی می‌کنند، موج سواری می‌کنند و در اقیانوس قایق سواری می‌کنند. گردشگران می‌توانند در آبهای ساحلی غواصی کنند و حیات زیرآبی زیبای آن را تجربه کنند.

مجسمه فلورالیس جنریکا: مجسمه فلورالیس جنریکا، مجسمه‌ای از جنس فولاد و آلومینیوم است که هدیه معمار آرژانتینی ادواردو کاتالانو به شهر بوینس آیرس است. این مجسمه در سال 2002 ساخته شد که شب‌ها گلبرگ‌هایش بسته و صبح باز می‌شود. البته مکانیسم آن فعلاً غیرفعال شده است.

Nashville, Tennessee

نشویل – تنسی

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

خواندن آواز در کافه ها  در حالی که شعر روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود از جمله سرگرمی هایی است که در دهه گذشته بسیار محبوب بود. با اینکه بسیاری از جاها دیگر آن را ندارند، اما همچنان در نشویل برپاست و می توانید روی صحنه لحظه های شاد و گاهی خنده‌دار را تجربه کنید. بسیاری از گردشگران برای موسیقی و تفریحاتی که در کافه ها هست به نشویل سفر می کنند.

نَشویل در واقع مرکز ایالت تنسی آمریکا است و در کنار رودخانه کامبرلند قرار گرفته است. موزه و تالار مفاخر موسیقی کانتری و ساختمان کاپیتل ایالت تنسی در این شهر قرار دارند.

India

هند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

اسم هند که می آید همه یاد فیلم های بالیوود می افتیم. رقص و آواز و داستان های تکراری و قهرمان های تخیلی. اما این کشور پهناور، جاذبه های بیشماری دارد که توصیه می کنیم تا پیش از 30 سالگی حتما به آن سفر کنید.

هند کشوری در جنوب آسیا و پایتخت آن دهلی نو است. این کشور پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است. برای همین است که جمعیت زیادی دارد. پیشینه هند به 3 هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. در این کشور صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد.

بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور به شرح زیر است:

بندر گوا

بندر گوا، منطقه فوق العاده زیبایی است که سواحل شنی وسیع، زیبا، آرام و لذت بخشی دارد. طبیعت به شدت سبز، نخل‌های زیباترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی و امکانات مطلوب گردشگری با هزینه نسبتا کم از مهمترین عوامل جذب گردشکران به این منطقه است.

علاوه بر محیط طبیعی، کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه‌ای دارد. پیکر مومیایی شده زاویر مقدس در تابوتی شیشه‌ای و روی یک طاق بلند و در پشت حصار شیشه‌ای قابل رویت است. پوست سیاه خشکیده که به روی جمجمه کشیده شده، با چشمهای بسته از فاصله نچندان دور قابل تشخیص است.

کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، سنت آگوستین بازار مارگو، کلیسای مارگو، کلیسای سنت آندرو، معبد ماهاسیا، کلیسای پتناجیم، بازار ماپوسا و بازار آنجونا از مراکز دیدنی منطقه گوا به شمار می‌روند.

جامو و کشمیر

باغ‌های شالیمار یکی از دلایلی که پادشاهان ایرانی کشمیر را بهشت روی زمین می‌نامیدند.

ایالت جامو و کشمیر به سه ناحیه تقسیم می‌شود: جامو، کشمیر و لِداخ (Ladakh). این ایالت دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است. به «دره کشمیر» به‌سبب دورنماهای زیبا و رشته‌کوه‌های شگفت، « بهشت روی زمین» گفته می‌شود و «جامو» به «محل معابد جذاب» معروف است که همه ساله صدها هزار زایر هندو و مسلمانان آن‌ها را زیارت می‌کنند. «لداخ» نیز به سبب کوه‌های دور از دسترس و زیبا و همچنین فرهنگ بودایی به «تبت کوچک» شهره است.

مادایا پرادش

مادیا پرادش، یکی از ایالت‌های هندوستان است که در مرکز این کشور واقع شده و اغلب این ایالت را «قلب هندوستان» می‌خوانند.

قُطُب منار

ارتفاع این منار عظیم ۵/۷۲ متر است که ۳۹۹ پله دارد. این بنا از سنگ ساخته شده و جزو اولین بناهای عظیم هند و از نمونه‌های بارز معماری هندو - اسلامی است. تزئینات روی این منار بی نظیر است. این بنا در کنار مسجد قوه الاسلام در سال ۱۱۹۹ میلادی توسط قطب الدین ایبک در جنوب شهر دهلی و بر روی خرابه‌های تعداد زیادی از معابد مربوط به آئین جینیسم ساخته شده. در صحن اصلی مسجد ستون فولادی بزرگی مربوط به قرن پنجم میلادی وجود دارد که عامه، حلقه کردن دست از پشت، دور این ستون را خوش یمن می‌دانند.

آرامگاه یادبود "ماهانداس کارامچاند گاندی"(1948-1869) رهبر سیاسی و مذهبی هندی ها در شهر دهلی و در میان فضایی سرسبز قرار دارد است  سکویی چهار گوش  از مرمر سیاه.

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان  و مغول گاردن

در سمت منتهاالیه غربی میدان مرکزی دهلی نو که دروازه هند در میان آن قرار گرفته، مجموعه بزرگ کاخ ریاست جمهوری قرار دارد.

دروازه هند

دروازه هند (Gateway of India)در شهر مومبای یا بمبئی نام طاق نصرتی است که بریتانیایی‌ها آن را بنا نهاده‌اند. این طاق در منطقهٔ «کـُّلابـه» در جنوب شهر بمبئی و در مدخل بندرگاه (أپولوبندر) و در کنار دریا واقع است. ارتفاع این بنا ۲۶ متر است.

قلعه كهنه (پورانا كيلا)

قلعه كهنه هند معروف به پورانا كيلا بر روي خرابه هاي شهر كهن پاندواها كه زماني دركنار رودخانه يامونا قرار داشته، توسط شيرشاه سوري طي سالهاي 1538 و 1545 ساخته شده است.

مشرق‌الاذکار (نیلوفر آبی)

این ساختمان شامل ۲۷ گلبرگ است که از بتُن سفید ساخته شده و با سنگ مرمر سفید پوشیده شده این سنگ‌ها از یونان خریداری و در ایتالیا برش داده شده‌اند. هر یک از نُه طرف ساختمان سه گلبرگ دارد و نُه در بزرگ به تالار مرکزی به‌ظرفیّت ۱۳۰۰ نفر باز می‌شود. ارتفاع بنا از کف تا بالای ساختمان ۲۷/۳۴ متر و قطر ساختمان ۷۰ متر است و در زمینی به‌مساحت ۶۴/۱۰ هکتار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هندوستان نشسته‌است.

مسجد جامع دهلی

این مسجد در هندوستان با نام "مسجد جهان نما" شهرت دارد و مسجد جامع تنها اشاره ای به برگزاری نماز جماعت روزهای جمعه در این مسجد است. محوطه خارجی این مسجد می تواند بیش از 25 هزار نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد همچنین دربرگیرنده چندین قطعه اشیای باستانی و عتیقه بوده که در آن میان می توان به قرآنی اشاره کرد که روی پوست آهو نوشته شده است.

قلعه سرخ (رد فورت یا لال قلعه)

قلعه سرخ، بزرگترین مرکز جلب گردشگران در شهر دهلی پایتخت هندوستان است. لال در زبان هندی به معنی قرمز است. دستور احداث این قلعه را شاه جهان امپراتور گورکانی، وقتی که پایتخت خود را از اگرا به دهلی تغییر داد، صادر کرد. ساخت آن نه سال به طول انجامید و در سال ۱۶۴۸ تکمیل شد. این قلعه در کنار رود یامونا قرار دارد و به شکل یک هشت ضلعی نامنظم و که به وسیله دیواری از سنگهای قرمز رنگ محصور گشته که طول آن ۵/۲ کیلومتر و ارتفاع آن از ۱۶ تا ۳۳ متر متغیر است.

آرامگاه همایون

آرامگاه همایون یا «همایون تمب» آرامگاه همایون است که به نصیر الدین همایون مشهور بود، او دومین پادشاه امپراتوری مغولی هند یا گورکانیان هند بود. این مقبره در منطقه نظام الدین و در مزکز شهر دهلی قرار دارد. این بنا مربوط به قرن شانزدهم میلادی است و از جاذبه‌های گردشگری پایتخت هند به‌حساب می‌آید. آرامگاه همایون اولین باغ ایرانی ساخته شده در شبه‌قاره هند است.

Costa Rica

کاستاریکا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

کاستاریکا را می توان بهشت دریای کارائیب نامید. در این منطقه می توانید هیجان و شادی بسیاری را تجربه کنید.  

کاستاریکا در آمریکای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر سان خوزه است.

Florence, Italy

فلورانس – ایتالیا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

این شهر مملو از زیبایی ها است و انواع هیجان و شادی را می توانید در آن تجربه کنید. تا پیش از 30 سالگی به فلورانس سفر کنید تا بهترین مجموعه های هنری از دوران رنسانس را از نزدیک ببینید.  

فلورانس، یکی از شهرهای تاریخی و بسیار زیبا در ایتالیا است. انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده‌است.

فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری است که مهم‌ترین آن‌ها گالریا دلیی اوفیتزی و پالاتزو پیتی به‌شمار می‌آید.

Antelope Canyon, Arizona

دره باریک آنتلوپ – آریزونا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

اگر دوست دارید با ماشین در جاده های برون شهری آمریکا گردش کنید، بهترین مقصد آنتلوپ کانینون در آریزونا است. این دره باریک یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جنوب غربی آمریکا به شمار می رود.

این دره باریك  كه در در آریزونا  در جنوب غربی آمریكا واقع شده است بیشترین بازدید و عكس را به خود اختصاص داده است و  دارای دو قسمت كاملاً مجزای بالایی و پایینی است. «Tse' bighanilini» نامی‌ است كه برای قسمت بالایی در نظر گرفته شده است و به معنای مكانی است كه آب از صخره ها سرازیر می‌شود. «Hasdestwazi» نامی‌ است كه برای قسمت پایینی در نظر گرفته شده است و به معنای آرك های مارپیچی سنگی می‌باشد.

The Middle East

خاور میانه

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

در شرق میانه انواع فرهنگ ها و تمدن ها وجود دارد که توصیه می کنیم پیش از سی سالگی بروید و آنها را کشف کنید. کشورهایی که در این قسمت از دنیا واقع شده اند، جاذبه های بی‌شمار و مسایل آموزنده بسیاری برای جوانان زیر سی سال دارند.

Paris, France

پاریس – فرانسه

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

پاریس مهد فرهنگ و هنر است. نام پاریس که می آید، آدم یاد کافه ها، کوچه ها و سنگفرش های زیبا می افتد. یاد هنرهای زیبایی که در گوشه و کنار این شهر رویایی قابل مشاهده هستند. یکی از بهترین و زیباترین مقاصدی که برای سفر زیر سال می توانید انتخاب کنید، همین شهر زیبای اروپایی است. تماشای برج ایفل از نزدیک و نوشیدن قهوه در این شهر لذت خاصی دارد.

برخی از جاذبه های پاریس در ادامه ذکر شده اند.

برج ایفل

برج ایفل نماد شهر پاریس است. برج ایفل جزو یکی از عجایب هفت گانه دنیا نیز هست زیرا در آن زمان با امکانات محدود چنین برجی به این بلندی ساخته شده است، بسیار ارزش دارد. این برج در میدان شان‌دومارس در نزدیکی رود سن در شهر پاریس قرار دارد و با ارتفاع حدود 324 متر، بلندترین برج کشور فرانسه است. مهم نیست کجای پاریس قرار دارید، از بس این برج بلند است، از همه جا به خوبی دیده می شود. تا سال 1930 میلادی، این برج، بلندترین برج دنیا نیز به شمار می رفت.

شاید جالب باشد بدانید هر 7 سال یک بار با مصرف 50 تن رنگ، ظاهر این برج را به تمیزترین حالت ممکن نگه می دارند.

کلیسای جامع نوتردام

این کلیسا در نزدیکی رود سن در مرکز پاریس قرار دارد و از زیباترین کلیساهای اروپا با قدمتی بیش از هفتصد سال است. سالانه بیش از 10 میلیون نفر از این کلیسا دیدن می کنند. کلیسای جامع نوتردام، یکی از چشم نوازترین معماری های ساختمانی را در شهر پاریس و شهرت بین المللی دارد.

نوتردام در زبان فرانسه به معنای «بانوی ما» است. نوتردام دو برج دوقلو با ارتفاع حدود 70 متر دارد. ناقوس کلیسا در برج سمت راست تعبیه شده است و برای رسیدن به آن باید حدود 200 پله سنگی را بالا رفت. جالب است بدانید که این ناقوس، بزرگ ترین ناقوس کلیسای جهان است و حدود 13 تن وزن دارد.

موزه لوور

موزه لوور پاریس در سال 1739 میلادی تاسیس شده و یکی از پربازدیدترین موزه های فرهنگی جهان است. در موزه لوور بیش از 35 هزار اثر هنری در 8 بخش مجزا نگهداری می شوند. شاید جالب باشد بدانید، موزه لوور در زمان امپراطوری، موزه ناپلئون نام داشته است زیرا ناپلئون در زمان کشورگشایی غنایم بسیاری به پاریس می آورد و همین باعث شد تا لوور امروزه یکی از مشهورترین موزه های جهان شود. بیشتر آثاری که در موزه لوور نمایش داده می شود در زمینه فرهنگ، تاریخ و هنر است.

این موزه نه تنها برای آثار هنری بلکه خود ساختمان و بنای آن نیز دیدنی و جالب توجه است. از جمله آثار موجود در این موزه می توان به تابلوی مونالیزا اثر داوینچی اشاره کرد.

خیابان شانزه لیزه

از جمله مشهورترین مناطق دیدنی پاریس باید به خیابان شانزه لیزه اشاره کرد. شاید به ظاهر شانزه لیزه فقط یک خیابان ساده به نظر برسد اما در واقع مملو از کافه ها و مغازه های بسیار شیک، زیبا و جالب توجه است.

این خیابان، شیک ترین و البته مشهورترین خیابان پاریس به شمار می رود. معنی شانزه لیزه که ریشه یونانی دارد، «بهشت روی زمین» است. گران ترین برندها در خیابان شانزه لیزه شعبه دارند. بهترین رستوران ها و کافه ها را می توان در این خیابان پیدا کرد. پارک ها و گل کاری های این خیابان نیز از جمله جاذبه های آن هستند. یعنی علاوه بر سالن های سینما و تئاتر، کافه و رستوران، فضاهای سبز و پارک های سرسبزی دارد که مکان های خوبی برای تفریح و استراحت به شمار می روند.

پل نوف

وقتی صحبت از جاذبه های معماری شهر پاریس به میان می آید، نمی توان پل نوف (Pont Neuf) را نادیده گرفت. این پل، روی رودخانه سن واقع شده و بزرگ ترین نشانه معماری زیبای فرانسوی است. این پل، یکی از قدیمی ترین سازه های کشور فرانسه است که در سال 1604 میلادی ساخته شده و در طول تاریخ تغییرات چندانی نکرده است.

آرامگاه پانتئون پاریس

از جمله دیدنی های گردشگری پاریس باید به آرامگاه پانتئون اشاره کرد. این آرامگاه در واقع یک اثر تاریخی قدیمی است که قدمت طولانی دارد. پانتئون به معنای «همه خداها»ست. آرامگاه پانتئون ساختمان بسیار قدیمی و زیبایی است و با همه بناهای معمولی فرق دارد. 110 متر طول و 83 متر عرض دارد. داخل این آرامگاه، به سبک  معابد یونانی ساخته شده است و از جمله جاذبه های آن باید به 425 پله ای اشاره کرد که برای رسیدن به بالای هرم گنبدی شکل وجود دارند.

پارک لوکزامبورگ پاریس  

میان همه زیبایی های مهد فرهنگ و هنر کشور فرانسه باید به پارک لوکزامبورگ اشاره کرد. این پارک دومین پارک بزرگ شهر پاریس و در نزدیکی دانشگاه سوربن واقع شده است. مساحت این پارک حدود 55 هکتار است. این پارک دو فواره معروف دارد. این فواره ها دومدیسیس و دو آبزرویتور نام دارند. یکی از آنها در قسمت جنوبی پارک است و و در آن مجسمه ای با نقش کره زمین قرار دارد که بوسیله چهارزن نگه د اشته شده است.

پل الکساندر سوم

از دیگر پل های پاریس باید به پل الکساندر سوم اشاره کرد. این پل در سال 1900 میلادی افتتاح شده است. این پل نمادی برای فرهنگ غنی و معماری موفق فرانسوی است. پل الکساندر سوم فقط یک طاق دارد، روی رودخانه سن بنا شده است و دو خیابان شانزه لیزه و اینولیدز را به هم وصل می کند. شگفتی و دلیل شهرت پل الکساندر سوم، همین یک طاق است که دو طرف عرض رودخانه سن را به یکدیگر وصل کرده و باعث استحکام پل شده است.

طاق پیروزی پاریس

این طاق در میدان شارل دوگول و در در انتهای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد. باید بدانید، طاق پیروزی در واقع یادبودی برای سربازهایی است که در طول تاریخ جان خود را در را فرانسه از دست داده اند. در پایین آن نیز مقبره ای برای یکی از سربازان گمنام خاک فرانسه ساخته شده است.

کلیسای سکره کر

کلیسای سکره کر از جمله مکان هایی است که باید هنگام مسافرت به پاریس حتما از آنها بازدید کرد. این کلیسا نه تنها از نظر ساخت و معماری جذابیت خیره کننده دارد، بلکه احساس عرفانی و مقدس نیز به بیننده القا می کند.

این کلیسا بالای تپه ای به نام مونتمارتر بنا شده است و سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید آن به کشور فرانسه مسافرت می کنند. این کلیسا در سال 2006 میلادی، لقب دومین مکان گردشگری مذهبی کشور فرانسه را بعد از کلیسای نوتردام از آن خود کرد.

Machu Picchu, Peru

ماچو پیچو


جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

این شهر باستانی بازمانده قوم ایناکاها است. با سفر به این شهر، تجربه ای باورنکردنی خواهید داشت که تا آخر خاطره هایش از یادتان نمی رود.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، mahya . m
آگهی
#2
Rome, Italy

رم – ایتالیا

رم را نیز همانند دیگر پایتخت های مشهور دنیا، نمی توان با یک سفر گشت و همه جاذبه های آن را به یکباره دید. اما در سفرهای پیش از 30 سالگی خود، حتما مسافرت به این شهر را در دستور کار قرار دهید.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

شهر رم نه تنها مرکز کشور ایتالیاست، بلکه پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر این کشور نیز هست. رم یک شهر تاریخی واقعا زیباست که در آن انواع مقبره ها، قصرهای دوران رنسانس، کلیساهای عصر باروک و معابد باشکوه قرار دارند.

رم، مکان های گردشگری متنوعی دارد که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کرد:

موزه واتیکان

این موزه در شهرک واتیکان در شهر رم واقع شده است و یکی از بزرگ ترین موزه های جهان به شمار می رود. موزه واتیکان، آثار هنری، تاریخی و مجسمه های بی نظیری در خود جای داده است. این موزه در سال 1506 میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنا نهاده شده است.

کولوسئوم

یکی از باشکوه ترین و عظیم ترین آمفی تئاترهای روم باستان بوده است. این استادیوم، ظرفیت حدود 50 هزار تماشاگر را داشته است و بیشتر برای رویدادهای عمومی، مسابقات گلادیاتورها و مراسم رسمی مورد استفاده قرار می گرفته است. این آمفی تئاتر در حال حاضر یک یاز جاذبه های اصلی شهر رم به شمار می رود.

قصر رومی

قصر قدیمی رومی میان کاپیوتولاین هیل و پالاتین هیل واقع شده است. این ساختمان، در واقع قصر یکی از امپراطورهای رومی بوده است.

پانتئون

قدیمی ترین معبد شهر رم است که قدمت آن به سال 27 پیش از میلاد مسیح یعنی حدود 2 هزار سال پیش می رسد. این بنا از جمله ساختمان های تاریخی این شهر به شمار می رود و ارزش تاریخی دارد. در گذشته این معبد، محلی برای پرستش خدایان بوده است.

موزه کاپیتولاین

این موزه به گروهی از بناهای باستانی و موزه های هنری در منطقه کاپیتولاین هیل در رم گفته می شود. این موزه در سال 1471 میلادی، بعد از کشف مجموعه برنزهای باستانی پاپ سیکتوس چهارم پیدا شد.

علاوه بر اینها، مکان های دیگری نیز در شهر رم وجود دارند که بازدید از آنها برای گردشگران بسیار ارزشمند است. از جمله آنها می توان به فوواره های تروی، وایا کاندوتی، وایا ونتو، پله های اسپانیایی، ویلا گیلیا، کلیسای جامع سن جان لاتران، کلیسای جامع دی سانتا ماریا موگیور، قصر کوئیرینال، کامپو دی فیوری و قصر باربرینی اشاره کرد.

The Taj Mahal, India

تاج محل – هند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

همه آدم های روی کره زمین باید یک بار در مقابل تاج محل بایستند و زیبایی معماری آن را از نزدیک مشاهده کنند.

تاج محل به دستور شاه جهان برای یادبود از همسرش ممتاز محل که در سال 1631 فوت کرد بنا شده‌است. وى از شوهرش درخواست کرد که بعد از مرگش دوباره ازدواج نکند و براى او مقبره‌اى بسازد.

شاه تصمیم گرفت بعد از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا و عظیم همسرش را جاودانه کند. از اینرو آرامگاهی زیبا در کنار رود جمنا ساخت.

وی قصد داشت برای خود نیز آرامگاهی در کران دیگر رود جمنا بسازد و این دو بنا را با پلی به یکدیگر متصل کند تا نشانه‌ای برای پیوند همیشگی او و همسرش باشد.

شاه می‌خواست بر خلاف نمای تاج محل که از مرمر سفید بود، آرامگاه خودش از مرمر سیاه ساخته شود اما این آرامگاه هیچ‌وقت ساخته نشد.

تاج محل جزو فهرست‌ تازه‌ از عجایب‌ هفتگانه‌ جهان‌ است و برای‌ انتخاب‌ عجایب‌ هفتگانه‌ دنیا از بیش‌ از شصت‌ میلیون‌ نفر در سراسر دنیا نظر سنجی‌ شده‌ است.‌‌

Barcelona, Spain

بارسلونا – اسپانیا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

بارسلونا شهری قدیمی است که قدمت آن به حدود 2 هزار سال پیش بر می گردد. به همین دلیل سازه ها و بناهای تاریخی بسیاری در این شهر هست که افراد مختلف را از کشورهای مختلف جهان به سمت خود می کشاند. در ضمن، آب و هوای بارسلون نیز بسیار عالی است. زمستان های معتدل و تابستان خشک دارد.

بارسلونا، پارک ها و ساحل های بسیاری دارد. در مجموع می توان گفت این شهر 68 پارک شهرداری دارد که شامل پارک های طبیعی، گیاه شناسی، معمولی و پارک های جنگلی است. در کنار این پارک ها، 7 ساحل نیز دارد که برای گردشگران بسیار جداب هستند. علاوه بر این مناظر باید به موزه ها، ساختارهای معماری شگفت انگیز و کلیساها اشاره کرد.

The World Cup

جام جهانی

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

رفتن به جام جهانی برای جوانان های زیر 30 سال یکی از بهترین گزینه ها است. اگر می توانید، تا پیش از اینکه به دهه سوم زندگی خود قدم بگذارید، در کشوری که جام جهانی در آن برپا است حاضر شوید و از هیجانات بیشمار آن لذت ببرید.

Galápagos Islands, Ecuador

جزایر گالاپاگوس – اکوادور

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1
جزایر گالاپاگوس گروه-جزیره‌ای آتشفشانی در اقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور است و به قدری هیجان دارند که مسافرت به آنجا برای افراد سن بالا توصیه نمی شود.

جزایر گالاپاگوس و آبهای اطراف آن یکی از استان های اکوادور و همچنین یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می دهند.

شهرت این جزایر بخاطر گونه های جانوری و گیاهی منحصر بفردی است که در این جزایر یافت می شوند. ۱۸ جزیره اصلی (جزایر دارای وسعتی بالاتر از ۱ کیلومتر مربع) در گروه جزیره گالاپاگوس وجود دارند

Salzburg, Austria

زالتسبورگ - اتریش

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

زالتسبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش است و در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت است. جشنواره موسیقی زالتسبورگ هرسال در این شهر برگزار می‌شود. مرکز تولید نوشیدنی‌ انرژی‌زای ردبول در این شهر است. برای لذت بردن از مناظر کوهستانی تا قبل از سی سالگی به آنجا سفر کنید.

The Himalayas

هیمالیا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1
کوه های هیمالیا در نپال جزو مناظر شگفت‌انگیز طبیعت هستند. هیمالیا در واقع، مرتفع‌ترین کوه‌های زمین یا به‌طور عامیانه بام دنیا هستند. این رشته‌کوه، خط جداکنندهٔ شبه‌قارهٔ هند از فلات تبت است.

Pacific Coast Highway, California

بزرگراه ساحل اقیانوس آرام

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

بزرگراه ساحلی کالیفرنیا یکی از زیباترین مناظر را دارد و رانندگی در این جاده، خاطره های خوبی بر جا می گذارد. البته باید رانندگی طولانی در جاده را دوست داشته باشید تا این مسیر برایتان جذاب باشد.

New Zealand

نیوزیلند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

این کشور زیبایی های خیره کننده ای دارد. نیوزیلند فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به طوریکه استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است.

Iceland

ایسلند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

جمهوري ايسلند شمالي‌ترين کشور اروپا و کشوري است جزيره‌اي در شمال اقيانوس اطلس. پايتخت و بزرگ‌ترين شهر آن ريکياويک و جمعيت اين کشور ۳۲۰ هزار نفر است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ℜ. mti ، # αпGεʟ
#3
اون اخـــــــــری خعــــلی باحال بــــــــــــــــود
پاسخ
#4
Palenque, Mexico

پالنکه - مکزیک

پالنکه، نام یک شهر باستانی از شهرهای مربوط به تمدن مایا بوده که امروز بقایای آن در جنوب مکزیک وجود دارد. بنای این شهر به قرن هفتم میلادی باز می‌گردد و به دوره کلاسیک تمدن مایا مربوط است. پالنکه جزو میراث جهانی یونسکو است.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

شهر امروزی پالنکه از نظر تقسیمات کشوری مکزیک در استان چیاپاس در جنوب این کشور واقع شده‌است. رودخانه اوسوماسینتا از کنار آن عبور می‌کند. این شهر در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. شهر پالنکه نمونه کوچک‌تر شهرهای تیکال و کوپان است. این شهر دارای معابد و بناهای سنگی عظیم است، اما مساحتی به نسبت کمتر از سایر شهرهای معروف مایاها دارد.

پیاده روی، کوهنوردی و تماشای جنگل های زیبا و سرسبز از جمله مواردی هستند که وقتی زیر 30 هستید، می توانید از هیجان آنها در مکزیک لذت ببرید.

South Africa

آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی همان طور که از نامش پیداست در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا واقع شده است. کشوری که در درون خود کشوری دیگر را جای داده است. آفریقای جنوبی تاریخ متفاوتی را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده است. مهاجرت اروپایی‌ها به آن و موقعیت استراتژیک دریایی آن سبب شد تاریخ پرفراز و نشیبی را داشته باشد.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

آفریقای جنوبی دارای تعدادی از قدیمی‌ترین آثار باستانی موجود در قاره آفریقا است. تاریخ کتبی آفریقای جنوبی با شرح دریانوردان اروپایی که از راه‌های بازرگانی هند شرقی می‌گذشتند شروع می‌شود.

Black Rock City, Nevada

شهر صخره سیاه – نوادا

این شهر پر از تجربه های سورئالی و هیجان‌انگیز است که برای نسل جوان جذابیت بیشتری دارد.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

Whistler Mountain, Canada

کوه ویستلر - کانادا

اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید، از اسکیت روی یخ گرفته تا اسکی و سایر ورزش ها، کوه های ویستلر آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن خواهند رساند.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

Singapore’s Hawker Centers

مراکز خرید ارزان قیمت در سنگاپور

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

هنگامی که جووان هستید و م یخواهید با کمترین هزینه ها همه تفریحات را انجام دهید، هیچ جایی بهتر از مراکز خرید hawker سنگاپور نیستند. فود کورت در فضای باز با غذاهای ارزان قیمت و متنوع که می توانید انواع غذای محلی را در آنجا امتحان کنید.

New York, New York

نیویورک – نیویورک

هیچ جای دنیا به اندازه نیویورک برای سپری کردن وقت جوانی و زیر 30 مناسب نیست. این شهر مملو از هیجان، زندگی، شادی، غذاهای خوشمزه و ... است.

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا و قلب اقتصادی این کشور به حساب می‌آید. نیویورک در دهانه رودخانه هوستون به روی اقیانوس اطلس قرار دارد و دارای 5 منطقه است که ایالت نیویورک را تشکیل می‌دهند.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید 1

جاذبه‌های فرهنگی شهر نیویورک در سطح جهانی شهرت دارند، از جمله می توان به تندیس آزادی هدیه‌ای که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است، پارک مرکزی نیویورک که گرانترین زمین‌های شهر نیویورک در دور تا دور آن قرار دارند با مساحت 342 هکتار از بزرگترین پارک‌های درون شهری جهان است که سالانه حدود 25 میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. این پارک بزرگ محل برگزاری مسابقات و نمایش‌های زیادی در طول سال نیز می‌باشد، ساختمان داکوتا که دارای سابقه‌ای تاریخی برای فرهنگ کشور آمریکا است در نزدیکی پارک مرکزی قرار دارد، کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و موزه گوگنهایم، موزه تاریخ طبیعی آمریکا و موزه متروپولیتن نیویورک که در مجاورت پارک قرار دارد محتویاتی دارند که در جهان نظایرشان را نمی‌توان یافت و همچنین موزه هنر مدرن که در بخش منهتن قرار دارد و به عنوان تاثیرگذارترین، موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود اشاره کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Meteorite ، S♡ƓΛИD ، s d17 ، # αпGεʟ
#5
ادغام شد !! نسخه ای نزن ، همرو تو یه موضوع پست بده .
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information اصطلاحات رایج هتلی ک باید بدانیم
Wink سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید!
  مکان‌های باورنکردنی که قبل از مرگ باید ببینید!
  تفریحاتی که حتما باید در پوکت انجام داد
  برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید
  کوله بار سفر باید شامل چه وسایلی باشد؟
  کوله بار سفر باید شامل چه وسایلی باشد ؟
  باید و نباید های سفر های تک نفره
  مهم ترین نکات سفر که باید آن را بدانید
  مکان های دیدنی و زیبا که قبل از نابودی باید ببینید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان