امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون

#1
جنگل های آمازون یکی از مناطق مهم کره زمین میباشد که اسرار زیادی را در خود جای داده است. یکی از این شگفتی ها، موجودات عجیبی هستند که در آن زندگی میکنند. اکثر ما نام حیواناتی مانند خفاش های خون آشام، پیرانیا و آناکوندا را شنیده ایم، اما این تنها قطره ای از دریای بیکران شگفتی در آمازون میباشد. در این مطلب با ده موجود عجیب و غریب جنگل های آمازون، که کمتر شناخته شده اند، بیشتر آشنا میشویم.
موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1

کینکاجو
این جانور از هم خانواده راکن ها به حساب میآید و دارای دمی طلایی رنگ است. کینکاجو که خرس عسل نیز نامیده میشود، عمدتا در شاخ و برگ درختان زندگی میکند و غذای اصلی اش نیز میوه ی درختان است. این جانور با توانایی بالا رفتن از شاخه ها و با استفاده از زبان ۱۲ سانتی متری خود، میوه ی درختان را میچیند و شهد گل ها را میمکد



موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
مارماهی الکتریکی
این جانور در رودخانه های کم عمق و تیره زندگی میکند و دارای صدها ولت نیروی الکتریکی است که میتواند یک انسان بالغ را کاملا بی حس کند. این حیوان که دارای دید بسیار ضعیفی است، از حرکت قربانیان پی به وجود آنها میبرد. مرگ منسوب به این حیوان احتمالا به خاطر غرق شدن در زمان فلج شدن است. علی رغم نام این جانور، مارماهی الکتریکی به مارماهی های معمولی شباهتی ندارد و بیشتر به گروه ماهی های الکتریکی چاقو مربوط میشود.



موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
قورباغه سمی دارتی
این قورباغه های رنگین پوست، در زمره سمی ترین موجودات کره زمین قرار دارند. درواقع رنگ بلقوه آنها، هشداری برای شکارچیان و دشمنانشان میباشد. این جانور آنقدر زهر آگین است که شکارچیانش صرفا با لمس کردن پوست آن از پای در میآید. دانشمندان به این موجودات قورباغه سمی دارتی میگویند، به این دلیل که سرخپوستان برای سمی کردن دارت های خود از آنها استفاده مینمودند.




مورچه گلوله
این جانور بزرگترین مورچه جهان است و تا اندازه ی انگشت کوچک یک انسان بالغ رشد میکند و دارای نیشی همانند زنبورها میباشد. برخلاف بسیاری از مورچه ها، این جانوران در طول روز بصورت انفرادی حرکت میکنند و به فعالیت روزانه خود میپردازند، با وجود اینکه زندگی اجتماعی دارند و در لانه هایی که معمولا در زیر درختان میسازند زندگی میکنند. منشا نام این جانور نامشخص است. شاید بخاطر اندازه اش باشد و یا بدلیل درد ناشی از نیش این مورچه که همانند درد گلوله است. در برخی از مناطق به این موجودات، مورچه ۲۴ ساعته نیز میگویند. به این خاطر که مدت زمان از بین رفتن درد نیش آن در حدود ۲۴ ساعت است. در گذشته پسران قبایل برای اثبات رسیدن به سن بلوغ، نیش این مورچگان را بدون صدا تحمل میکردند.





نقل قول: مارمولک عیسی
این نوع مارمولک در هنگام فرار از دست شکارچیان بر روی سطح آب با سرعتی در حدود ۵ مایل در ساعت میدَود. جانور با استفاده وزن خود و همچنین کشش سطحی آب میتواند مدت محدودی بر روی آب حرکت کند اما قوانین فیزیکی و طبیعی، بزودی او را مجبور به شنا کردن خواهد کرد. 


نقل قول: موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
خفاش ماهیگیر
نوعی خفاش است که همانند عقاب ها، با پنجه ی خود حشرات و ماهی ها را شکار میکند. این موجود تنها نوع از خفاش هاست که قادر به شکار ماهی است. به این حیوان خفاش بالداگ نیز میگویند، چرا که همانند این نوع سگ دارای پوزه ای برآمده است. 


موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
قورباغه شیشه ای
پوست این قورباغه کاملا شفاف است به طوری که میتوان اجزای داخلی بدن، از جمله پنپاژ قلبش را مشاهده کرد. شناسایی قورباغه شیشه ای وقتی در کنار گیاهان قرار میگیرد، بسیار دشوار میشود و به او کمک میکند تا از چنگال شکارچیانش مخفی بماند

موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
سر بادام زمینی
این حشره عجیب دارای سری قوز میباشد که آن را شبیه به یک بادام زمینی کرده است. البته هنوز کاربرد دقیق سر این حشره مشخص نشده، اما دانشمندان اعتقاد دارند، بخاطر استتار از دست شکارچیانش میباشد. این حشره به ظاهر بی دفاع از لک های روی بدنش نیز برای فریب شکارچیان بهره میگیرد


موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
potoo
این موجود در طول روز بر روی شاخه و برگ خشک به استراحت مشغول میشود و خود را بصورت محیط اطرافش در میآورد. در عوض در شب به فعالیت و شکار مشغول میشود و از حشرات در حال پرواز تغذیه میکند. در واقع potoo نوعی جانور شبگرد است. جالب اینجاست که جوجه های این جانور نیز بصورت بی حرکت در وضعیت خود میمانند و خود را شبیه به قارچ میکنند




موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
ماهی کاندیرو
این موجود زشت که به ماهی خلال دندان نیز شهرت دارد، به صورت انگل در موجودات دیگر زندگی میکند. جالب است بدانید که خلاص شدن از دست این جانور تنها با عمل جراحی امکان پذیر است.
موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
پاسخ
 سپاس شده توسط spark T ، IM JUST TIRED ، rezaak
آگهی
#2
جاااااالب Smile
Just be your self
پاسخ
 سپاس شده توسط ×ThundeRBolT×
#3
ایول عجب چیزایی
موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1





موجودات شگفت انگیز جنگل آمازون 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ×ThundeRBolT×


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هتل ۵ ستاره بر روی آب‌های آمازون + عکس
  شهربازی های هیجان انگیز در چین +عکس
  تصاویر باغی شگفت انگیز و دیدنی در هلند
  رستوران شگفت انگیز در زیر دریا (عکس)
  ساخت هتل با جنگل در دبی +عکس
  غاری شگفت انگیز در مکزیک (عکس)
  سفر به پایتخت نپال؛ چه هیجان انگیز...
  تله کابین های شگفت انگیز دنیا
  تخته سنگ‌های شگفت انگیز مورفیز هیستکس
  رستوران شگفت انگیز و زیبا در ایتالیا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان