امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نفوذ اعراب در فوتبال اروپا / دلارهاي نفتي قاتل هويت مادريد و بارسلونا!

#1
نفوذ اعراب در فوتبال اروپا / دلارهاي نفتي قاتل هويت مادريد و بارسلونا! 1

بارسلونا درصدد تغيير نام ورزشگاه نيوكمپ است. اين خبري است كه در چند روز گذشته به تيتر اول خبرگزاري هاي جهان تبديل شده و حسابي هواداران دوآتشه بارسلونا را تحت فشار قرار داده. ظاهرا شركت هواپيمايي Qatar Airways قصد دارد در قرارداد تجاري جديدي كه با باشگاه بارسلونا منعقد مي كند، نام خود را روي ورزشگاه نيوكمپ بگذارد. قرارداد تجاري اين شركت متمول قطري با باشگاه بارسلونا در سال ٢٠١٦ به پايان مي رسد و به زودي مذاكرات طرفين براي عقد قراردادي جديد آغاز خواهد شد. در همين راستا، اكبر الباكر، مديرعامل شركت قطر ايرويز اعلام كرده كه امكان دارد در بخشي از قرارداد جديد، توافقاتي در خصوص اضافه شدن نام قطري ها به ورزشگاه نيوكمپ هم صورت بگيرد: «براي شركت ما هر چيزي امكان پذير است و ما آماده انجام كارهاي غافلگيركننده هستيم كه يكي از آنها مي تواند تغيير نام نيوكمپ باشد.» در همين حال خاوير فائوس، معاون اقتصادي باشگاه بارسلونا هم به تازگي در كنفرانسي خبري تاييد كرده كه باشگاه آبي واناري ها در آستانه توافقي جديد با شريك قطري است: «بارسلونا قدردان شركت قطرايرويز است. ما از اين شركت بي نهايت راضي هستيم و من مي توانم اطمينان خاطر دهم كه هيچ مشكلي ميان ما و اين شركت وجود ندارد و قطعا اميدواريم كه اين همكاري سال هاي سال ادامه داشته باشد. ما در آستانه عقد قراردادي جديد هستيم و تصميم نهايي درباره قرارداد جديد امسال اتخاذ خواهد شد.»

انقلاب در بارسا
طرفداران دو آتشه بارسلونا اعتقاد دارند اين روزها مديران باشگاه شان به هر طريقي مي خواهند به درآمد باشگاه اضافه كنند. حتي اگر اين روش ها با رسوم و تاريخ ديرين اين باشگاه در منافات باشد. براي اثبات اين ادعا كافي است به طرح جديد پيراهن بارسلونا در فصل آينده نگاهي بيندازيد. در اين طرح براي نخستين بار راه راه هاي عمودي، به راه راه هاي افقي تبديل شده و اين تغيير مورد اعتراض هواداران اين تيم در داخل اسپانيا قرار گرفته است. جالب اينجاست كه اگر تغيير پيراهن اين تيم را از ديد اقتصادي بررسي كنيم متوجه اصل ماجرا مي شويم. اين تغيير علاوه بر اينكه يك طرح جديد و نو را بر تن بازيكنان گران قيمت بارسا مي نشاند، تقاضاي خريد لباس باشگاه كاتالاني در سراسر دنيا را هم به طرز شگفت آوري افزايش مي دهد. دليل هم ساده است: لباس هاي گذشته كه راه راه هاي عمودي بر آنها حك شده بود ديگر كارايي ندارد و هواداران براي اينكه از قافله مد روز عقب نيفتند بايد به سراغ طرح جديد بيايند. درواقع از فصل آينده لباس هاي بارسا به دو قسمت تقسيم مي شود: لباس هاي قديمي (راه راه عمودي) و لباس هاي جديد (راه راه افقي). اين يعني اينكه ديگر شما نمي توانيد با لباس دو سه فصل پيش كل فصل جديد را سر كني. چون اختلاف طراحي به قدري فاحش شده كه ناخودآگاه بايد به سمت خريد لباس جديد گام برداري.
دقيقا به همين خاطر هم هست كه شركت نايكي نام طرح جديدش را «انقلاب» گذاشته است. واحد فروش اين شركت آمريكايي خبر از پيش سفارش هاي انبوه از كشور هاي مختلف داده و به همين دليل نايكي از همين حالاتوليد لباس هاي جديد را شروع كرده است. آنها از فروش بالاي طرح جديدشان مطمئن هستند و انتظار يك ركوردشكني جهاني را مي كشند. جالب اينجاست كه مديران پيشين بارسلونا، پيراهن اين باشگاه را همانند پرچم خود مي دانستند و حتي درج آگهي بازرگاني روي پيراهن شان را هم بي حرمتي به هواداران و آرمان هاي ايالت كاتالان قلمداد مي كردند. اما مديران جديد كه بعد از خوان لاپورتا به روي كار آمدند نه تنها از درج تبليغ روي پيراهن ابايي ندارند، بلكه براي كسب درآمد بيشتر به تغيير طراحي پرچم خود نيز روي آورده اند! بد نيست بدانيد رقيب ديرينه بارسايي ها يعني رئال مادريد كه مديرش (پرز) از سوي مديران باشگاه كاتالاني به پول دوستي خطاب مي شد تاكنون پيراهن خود را دچار چنين دگرگوني اي نكرده اما مديران آبي واناري ها با عوام فريبي خاص خود اين تغيير را انجام داده و يك قدم در بي هويتي اين باشگاه بزرگ گام برداشته اند. اين تغيير باعث شده بسياري از فوتبال دوستان به اين عقيده برسند كه بارسايي ها روح خود را فروخته اند.

استفاده ابزاري از يونيسف
شايد يكي از سنگين ترين صدمات هويتي به بارسا، قرار گرفتن برند هاي تبليغاتي روي پيراهن اين تيم باشد. بارسا پس از ١٠٠ سال در سال ٢٠٠٦ طي قراردادي با سازمان يونيسف نام اين موسسه را روي پيراهن خود درج كرد. هرچند اين تبليغ در ظاهر يك حركت خيرخواهانه بود و مورد تقدير همگان قرار گرفت اما باز هم در پسِ آن سياست هاي هوشمندانه و عوام فريبانه مديران آبي واناري ها وجود داشت. اين امر باعث شد هواداران متعصب بارسلونا به مرور زمان چشم شان به ديدن تبليغ روي پيراهن تيم محبوب شان عادت كند و راه براي گرفتن اسپانسرهاي مختلف در سال هاي بعد باز شود. از نظر هواداران كاتالان ها، مدير سابق اين تيم يعني ساندرو راسل در اين ميان متهم است و به عنوان كسي كه پيراهن بارسا را به شركت قطرايرويز فروخته مورد شماتت قرار مي گيرد.

رئالي ها هم دست كمي از كاتالان نشينان ندارند
در اين ميان نبايد از ياد برد كه موج افزايش درآمد به هر طريق ممكن تنها در مرزهاي ايالت كاتالونيا محصور نمانده. رئالي هاي پايتخت نشين هم حاضر هستند مفاخر خود را با دلارهاي نفتي اعراب حاشيه خليج فارس طاق بزنند. اخيرا روزنامه پرفروش آ. اس اسپانيا گزارش داده مديران باشگاه رئال مادريد با اسپانسر جديد خود بر سر تغيير نام ورزشگاه سانتياگوبرنابئو به ابوظبي برنابئو به توافق رسيده اند. ظاهرا، اماراتي ها كه حمايت مالي منچسترسيتي را هم بر عهده دارند موفق شده اند امتياز حق نامگذاري ورزشگاه برنابئو را در رقابت با ساير رقبا با قراردادي ٢٠ ساله در ازاي پرداخت رقم سالانه ١٥ ميليون پوند از آن خود كنند. در ابتدا گفته مي شد شركت «سسپا» اسپانيا اين امتياز را به دست آورده. اما بعد مشخص شد اين شركت توسط كمپاني IPIC (شركت بين المللي سرمايه گذاري نفت) كه صددرصد سهام آن از آن خانواده سلطنتي امارات است، اداره مي شود! البته اين تغيير نام تا زمان بازسازي اين ورزشگاه ٨١ هزار نفري صورت نخواهد گرفت. بر اين اساس قرار شده اماراتي ها بودجه بازسازي و تغيير مدل ورزشگاه سانتياگو برنابئو را نيز در اختيار مديران مادريد قرار دهند. بد نيست بدانيد شركت هاي كوكاكولاو مايكروسافت هم خواهان كسب حق امتياز نامگذاري اين ورزشگاه بودند اما بازي را به رقيب اماراتي باختند.

دلارهاي نفتي در رگ فوتبال قاره سبز
به هر ترتيب بارسا و رئال در حال فروش افتخارات گذشته خود هستند. بارسايي ها، پيراهن خود كه زماني آن را مقدس مي دانستند به فروش گذاشته اند و رئالي ها نام اسطوره باشگاه شان (سانتياگو برنابئو) را به پايتخت كشور امارات تغيير داده اند. ظاهرا مديران بارسا و رئال در هر زمينه اي قصد رقابت با يكديگر را دارند. آنها براي مثبت كردن تراز مالي باشگاهشان از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند و البته شكايت و انتقاد هواداران شان را هم خيلي جدي نمي گيرند! در اين ميان البته اعراب هستند كه پيروز ميدان مي شوند. آنها به مدد فروش گران نفت و گاز خود در دهه گذشته به ثروت هاي عظيمي دست پيدا كرده اند و حالامي خواهند دلارهاي نفتي شان را در ورزش هزينه كنند. حالاقطر ايرويز و فلاي امارات اسپانسر اصلي تيم هاي اروپايي هستند و حداقل در هر ليگ معتبر اين قاره از يك تيم حمايت مالي مي كنند. حالاحتي قرار است اسم ورزشگاه هاي مهم دنيا هم به اسم شهرها و كشورهاي عربي مزين شود. همان طور كه دو سه فصلي است نام ورزشگاه آرسنال انگليس به امارات تغيير پيدا كرده.
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نفوذ اعراب در فوتبال اروپا / دلارهاي نفتي قاتل هويت مادريد و بارسلونا! 1 [/img]
پاسخ
آگهی
#2
چقدزایه
اسم باحال سانتیابرنابئوبشه ابوظبی برنابئوDodgy
خیلی وقت بود نیومده بودم انجمن
واقعا دلم تنگیده بود براش
پاسخ
 سپاس شده توسط Hadis Messi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  واکنش آگوئرو به شایعه جدایی از بارسلونا (عکس)
  مخالفت هافبک ناکام با جدایی از بارسلونا
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  خلاصہ فینال لیگ اروپا (منچستر یونایتد - ویارئال)
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان