امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرزبان: به آینده تئاتر خوش‌بین هستم / تا پیش از سال جدید تمرین یک نمایش را آغاز می کن

#1
مرزبان: به آینده تئاتر خوش‌بین هستم / تا پیش از سال جدید تمرین یک نمایش را آغاز می کن 1
 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سينما خبر
؛ هادی مرزبان کارگردان و بازیگر مطرح و شناخته شده تئاتر کشورمان که چندی پیش، به خاطر مشکلاتی که برای اجرای نمایش "تانگوی تخم‌ مرغ داغ" پیش آمد و استرس‌های ناشی از آن دچار سکته مغزی شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از آن برای استراحت مدتی به خارج از کشور رفته بود، اکنون به گفته خودش؛ علاوه بر بازتولید یکی از آثار زنده یاد اکبر رادی که پیشتر به روال سابق قصد انجام آن را داشته است، چند نمایشنامه دیگر نیز به او پیشنهاد شده که هنوز در خصوص انتخاب آنها تصمیم قطعی نگرفته است.
او در همین رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آنچه مسلم است این است که تا پیش از سال جدید حتما تمریناتم را برای اجرای نمایش شروع خواهم کرد، اما در مورد اینکه آن نمایش چه نمایشی باشد هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.
این کارگردان شناخته شده تئاتر کشورمان در اظهارنظری در خصوص جشنواره سی‌وسوم تئاتر فجر نیز بیان داشت: اتفاقا چند کار را در جشنواره امسال دیدم و در اختتامیه جشنواره هم حضور داشتم و به طور کلی بر این عقیده هستم؛ متاسفانه ما جشنواره‌زده شده‌ایم و این جشنواره‌زدگی به ما لطمه می‌زند.
مرزبان با تاکید بر ضرورت ساماندهی بودجه‌های هنری ادامه داد: خیلی‌ها که بودجه‌های هنری را می‌گیرند در سایه هستند و هیچ کس هم به آنها کاری ندارد و این در حالی است که همه گریبان وزارت ارشاد، هنرهای نمایشی و معاونت هنری را می‌گیرند، در صورتی که اگر این بودجه‌ها یک کاسه شود و از کانال معاونت هنری بگذرد به نظر من خیلی بهتر است و بنابراین جشنواره فجر را هم ما با کیفیت و امکانات بهتر و بیشتری می‌توانیم برگزار کنیم. با این اوصاف جشنواره فجر امسال در حدی که ما می‌دانیم وضعیت کشورمان چگونه است و چه مشکلاتی دارد به نظر من به خوبی برگزار شد.
کارگردان نمایش‌های "ملودی شهر بارانی" و "شب روی سنگفرش خیس" در اظهارنظری درباره بدترین و بهترین اتفاق تئاتری کشور در واپسین ماه‌های سال جاری، گفت: بهترین اتفاق تئاتری برای من اجرای نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" بود که به مدت 42 شب در تالار وحدت اجرا شد و ما در مدت اجرای این نمایش حتی یک جای خالی هم در سالن نداشتیم و بدترین اتفاق؛ توقیف حدود شش روزه این نمایش بود و البته حقانیت ما ثابت شد و به یک معنی می‌توان گفت که این اتفاق هم ناشی از شیطنت برخی از دوستان بود که حتی دادسرای قضایی هم به نظرمن تقصیری نداشت، اما خدارو شکر بعدا متوجه شیطنت این دوستان شدند و رویداد تلخ دیگرهم البته درگذشت چند تن از هنرمندانمان بود که ضایعه‌ای برای هنر این کشور به شمار می‌رود.
کارگردان نمایش "آمیز قلندر" با اشاره به به انتخاب مهدی شفیعی به عنوان مدیر کل اداره هنرهای نمایشی نیز اظها کرد: من امیدوارم فرصتی پیش بیاید که بروم و با ایشان دیدار کنم، اما به طور کلی به آینده خوش‌بین هستم. البته اگرچه آقای صالح‌پور در مقام سرپرستی این مرکز موفق عمل کردند اما من امیدوارم؛ رئیس جدید مرکز هنرهای نمایشی هم از پس کارها به خوبی بربیاند.
او یادآور شد: من همراه با آقای شفیعی حتی چند سفر در گذشته‌های دور داشتیم. به هرحال او فردی تئاتری است و امیدوارم که توانایی کافی را داشته باشند و بتواند در عرصه تئاتریادگار خوبی را از خود به جای بگذارد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ جامعه تئاتری از رکودی که در حال حاضر به دلیل مشکلات و مسائل متعددی که دراین حوزه وجود دارد خارج شود و تئاتر ما به جایگاه درخوری دست پیدا کند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  تولید دنباله فیلم Extraction از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود
  فیلمبرداری Guardians of the Galaxy 3 احتمالا در سال ۲۰۲۱ آغاز شود
  تولید Black Panther 2 از جولای ۲۰۲۱ آغاز می‌شود
  فیلمبرداری فصل سوم سریال The Mandalorian پیش از پایان سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود
  مراحل تولید فیلم Spider-Man 3 رسما آغاز شد؛ انتشار اولین تصاویر در ماه دسامبر
  دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شد
  نمایش فیلم چرک و مبتذل در هفته دفاع مقدس با هدف حمایت از روشندلان!
  تولید فیلم Fantastic Beasts 3 در انگلستان آغاز شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان