امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف ۵۰۰۰ دستگاه تجهیزات قاچاق بی‌سیم

#1
Heart 
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا از کشف بیش از ۵۰۰۰ دستگاه تجهیزات رادیویی و بی‌سیم در سال جاری خبر داد.

به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار احمد دولتخواه در همایش «ارتباطات رادیویی» در جمع خبرنگاران گفت: ارتباطات رادیویی به عنوان یک زیرساخت مهم در مقوله IT مطرح است و بسیاری از شبکه‌های ارتباطی نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی بر روی توانمندی‌های این شبکه فعالیت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین موضوع در بحث ارتباطات رادیویی، پایداری شبکه‌های بی‌سیم و طیف‌بندی فرکانس‌هاست، افزود: فرکانس هم مثل سایر منابع دیگر دارای محدودیت‌هایی است و هم با رشد فزاینده تقاضا از سوی مخاطبان که شامل دستگا‌ه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی شوند، برای بهره‌وری مواجه است تا جایی که برای استفاده بهینه از این منبع، باید مدیریت بهره‌وری صورت گیرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به دستاوردهای برگزاری همایش امروز، افزود: هدف از برگزاری همایش امروز این است که سازمان‌های درگیر با بحث ارتباطات رادیویی برای افزایش توان بهره‌وری کاربران خود به راه‌حل مناسب رسیده و مشکلات موجود در این راه را برطرف کنند.

دولتخواه، متولی اصلی ساماندهی فرکانس‌ها و شبکه‌های رادیویی موجود در کشور را سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرد و افزود: ما تنها وظیفه داریم با همکاری سازمان تنظیم مقررات رادیویی و مقام قضایی، بحث پاکسازی فرکانس‌های مزاحم و قاچاق را دنبال کنیم.

وی گفت: از این رو ۸۰ تیم اجرایی در کل کشور با آموزش های ویژه‌ای که دیده‌اند، ساماندهی شده و با استفاده از حکم مقام قضایی وظیفه پاکسازی فرکانس‌ها را بر عهده دارند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا افزود: در سال جاری کارآگاهان موفق شدند با استفاده از ردیابی‌های موجود بیش از ۵۰۰۰ فقره تجهیزات قاچاق را کشف کرده و همچنین ۶۰۰۰ فقره بهره‌بردار غیرمجاز از تجهیزات بی‌سیم را شناسایی و نسبت به جمع‌آوری تجهیزات آنها اقدام کنند.

دولتخواه در پاسخ به سئوالی درباره استفاده از بی‌سیم‌های تترا، گفت: پایلوت استفاده از این بی‌سیم‌ها در شهرستان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در حال حاضر در شهر کرج به صورت عملیاتی از این بی‌سیم‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فناوری‌های به روز و کارآمد که در بحث استفاده از بی‌سیم‌های تترا وجود دارد، افزود: در حال حاضر بسترسازی مناسب برای استفاده از این فناوری در برخی کلانشهرها آغاز شده و در آینده نزدیک شاهد استفاده از این بی‌سیم‌ها در عملیات‌های پلیسی خواهیم بود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا گفت: اگر اختلال فرکانس در مرزها وجود داشته باشد، ما مورد اختلال را به سازمان تنظیم مقررات ارجاع می‌دهیم و سازمان تنظیم مقررات رادیویی با توجه به دستورالعمل‌های موجود، وظیفه پیگیری و رفع این اختلالات بین‌المللی را بر عهده دارد.
کشف ۵۰۰۰ دستگاه تجهیزات قاچاق بی‌سیم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۲۲ تا ۳۳ درصد از کالاهای وارداتی به کشور قاچاق است !
Shocked ماجرای پیش‌فروش یک میلیون دستگاه خودرویی که وجود خارجی نداشت!
  مبارزه با قاچاق هم‌وغم همه دستگاه‌ها باشد
  صدور ۵۰۰۰ برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف ۷۳۷ خودروی متخلف
  اعلام ممنوعیت خرید خودرو خارجی توسط دستگاه‌های اجرایی
  چه تعداد دستگاه در جهان از ویندوز 10 استفاده میکنند؟
  دختری که چشمانی شبیه دستگاه سونوگرافی دارد!!!
  قاچاق دختر20ساله با کیف+عکس
  یک دستگاه خودروی ریو، جانِ مرد 40 ساله را گرفت + تصاویر
  بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آرژانتین، 41 افسر پلیس کشته شدند(+عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان