امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا نباید یک آیفون بخرید؟

#1
آنها در بهترین روزهای خود به سر می برند اما آمار خیره کننده فروش و تعداد طرفداران هیچ وسیله دیجیتالی نمی تواند معایبش را پنهان کند. نوشته زیر فهرستی است از نقطه ضعف های بزرگ آیفون که تنها پس از خرید متوجه آنها می شویم.

1- بعد از فرستادن SMS نمی توانید از وضعیت آن باخبر شوید. جالب است که حتی روی یک گوشی 30 هزار تومانی هم قابلیت Delivery وجود دارد اما روی آیفون 700 دلاری موجود نیست! پس از ارسال SMS  شما نه از ارسال صحیح آن خبری دارید و نه از رسیدن به گوشی گیرنده و این موضوع در SMS های فوری واقعا عذاب آور است.

2- دوستتان یک موسیقی زیبا دارد و می خواهد برای شما بلوتوث کند اما آیفون امکان ارسال و دریافت فایل با بلوتوث را ندارد و شما عملا از هرگونه اشتراک گذاری ساده محروم هستید. اپل معتقد است این کار موجب نقض کپی رایت می شود.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا نباید یک آیفون بخرید؟ 1

3- آیفون رادیو ندارد. می خواهید در مسر بازگشت به منزل از آخرین وضعیت مسابقه فوتبال باخبر شوید اما مشکل اینجاست که آیفون رادیو FM ندارد! این موضوع در آمریکا که رادیوهای اینترنتی و همچنین دسترسی به اینترنت پرسرعت روی موبایل وجود دارد، موضوع عجیبی نیست و احتمالا مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در ایران بدون شک نقص محسوب می شود.

4- هیچ برنامه ای برای مدیریت فایل ها یا File Manager در اختیار ندارید. برنامه هایی مانند iFile هم که به عنوان فایل منیجر در اپ استور معروف هستند فقط به فایل های خودشان دسترسی دارند و امکان دسترسی به مثلا فایل های برنامه های دیگر مانند موسیقی های موجود در دستگاه شما را ندارند. همین موضوع موجب روش هایی عجیب در انتقال فایل مانند ایمیل کردن و یا انتقال به Drop Box و... می شود چون امکان انتخاب محلی برای ذخیره کردن فایل وجود ندارد. 

در حالی که در سایر گوشی ها پس از اتصال به USB شما به راحتی می توانید با خاطری آسوده به فایل هایتان دسترسی داشته باشید. البته با برنامه هایی مانند Disk Aid که برای ویندوز و مک ارائه شده این مشکل تا حدی قابل رفع است اما اگر بخواهید محدودیت دسترسی روی گوشی را بردارید باید جلبرک کنید که حتی اگر برای دستگاه شما ارائه شده باشد به دلایلی صحیح نیست.

5- اگر عادت دارید به طور مداوم قالب یا تم جدید روی گوشی خود بگذارید، باید بدانید چنین امکانی در آیفون وجود ندارد. حتی پل امکان تغییر رنگ برای قالب استاندارد خودش را هم پیش بنین نکرده و باید با همین رنگ پیش فرض آن کنار بیایید.

6- برنامه های جانبی مانند منشی تلفنی برای آیفون وجود ندارد. می توانید این خدمات را روی بسته های خدمات ارزش افزوده اپراتور موبایل تان دریافت کنید که هزینه دارد. این در حالی است که برای اندروید چند اپلیکیشن خوب معرفی شده است.

7- شما روی گوشی نوکیای قدیمی خود می توانستید چند پروفایل مختلف داشته باشید. مثلا پروفایل شب شامل زنگ تماس و SMS با صدای کم یا پروفایل جلسات روی ویبره و پروفایل مکان های شلوغ با صدای زنگ بلند. یا مثلا پروفایل Silent اما چنین تنظیماتی روی آیفون وجود ندارد. 

استفاده از گزینه ِDo Not Disturb پیچیده است و کاملا با آنچه اپل درباره کاربری آسان و بدون دردسر می گوید تفاوت دارد. تازه وقتی پس از کلی سر و کله زدن با آن روش کار را یاد بگیرید، متوجه خواهید شد که آنچنان به درد بخور نیست و بیشتر به درد کاربران افسرده و گوشه گیر موبایل می خورد.
پاسخ
 سپاس شده توسط melodicl ، WARLAIK POURIYA ، تیک تاک13 ، Mαяѕє ، ɪᴄᴇ
آگهی
#2
موافقم شدید
چرا نباید یک آیفون بخرید؟ 1
پاسخ
#3
پس12/00نوکیاشرف داره به این
خیلی وقت بود نیومده بودم انجمن
واقعا دلم تنگیده بود براش
پاسخ
#4
(03-03-2015، 18:55)✿ ɓℓąƈҡ ɠïŗℓ ✿ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
دفاعیه !!!
1- بعد از فرستادن SMS نمی توانید از وضعیت آن باخبر شوید. جالب است که حتی روی یک گوشی 30 هزار تومانی هم قابلیت Delivery وجود دارد اما روی آیفون 700 دلاری موجود نیست! پس از ارسال SMS  شما نه از ارسال صحیح آن خبری دارید و نه از رسیدن به گوشی گیرنده و این موضوع در SMS های فوری واقعا عذاب آور است.
az whatsapp viber telegram استفاده کنید و اگه اس ام اس میدید میدونید که اگه روشن باشه دلیور میشه اگه واجبه زنگ بزن

2- دوستتان یک موسیقی زیبا دارد و می خواهد برای شما بلوتوث کند اما آیفون امکان ارسال و دریافت فایل با بلوتوث را ندارد و شما عملا از هرگونه اشتراک گذاری ساده محروم هستید. اپل معتقد است این کار موجب نقض کپی رایت می شود. از zapya استفاده کنید و با سرعت فوق العاده بیش تر از بلوتوث فایل های سنگینتون رو تو چند سانیه ارسال کنید



3- آیفون رادیو ندارد. می خواهید در مسر بازگشت به منزل از آخرین وضعیت مسابقه فوتبال باخبر شوید اما مشکل اینجاست که آیفون رادیو FM ندارد! این موضوع در آمریکا که رادیوهای اینترنتی و همچنین دسترسی به اینترنت پرسرعت روی موبایل وجود دارد، موضوع عجیبی نیست و احتمالا مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در ایران بدون شک نقص محسوب می شود.کسی که آیفون داره یحتمل ماشین داره اگرم نـ مطمئنا وضعش خوبه که بره خبرگذاری یا رسانه آنلاین تماشا کنه ! ولی قبول دارم یچورایی ضعف حساب میشه 

4- هیچ برنامه ای برای مدیریت فایل ها یا File Manager در اختیار ندارید. برنامه هایی مانند iFile هم که به عنوان فایل منیجر در اپ استور معروف هستند فقط به فایل های خودشان دسترسی دارند و امکان دسترسی به مثلا فایل های برنامه های دیگر مانند موسیقی های موجود در دستگاه شما را ندارند. همین موضوع موجب روش هایی عجیب در انتقال فایل مانند ایمیل کردن و یا انتقال به Drop Box و... می شود چون امکان انتخاب محلی برای ذخیره کردن فایل وجود ندارد. همه چیز جدا تو بخش خودش هس آهنگا یه قسمت داکیومنت ها یه قسمت فایل های تصویری تو قسمت دیگه قابل کنترل هستند 

در حالی که در سایر گوشی ها پس از اتصال به USB شما به راحتی می توانید با خاطری آسوده به فایل هایتان دسترسی داشته باشید. البته با برنامه هایی مانند Disk Aid که برای ویندوز و مک ارائه شده این مشکل تا حدی قابل رفع است اما اگر بخواهید محدودیت دسترسی روی گوشی را بردارید باید جلبرک کنید که حتی اگر برای دستگاه شما ارائه شده باشد به دلایلی صحیح نیست. من به راحتی فایل میریزم روش ! مشکل نداره 

5- اگر عادت دارید به طور مداوم قالب یا تم جدید روی گوشی خود بگذارید، باید بدانید چنین امکانی در آیفون وجود ندارد. حتی پل امکان تغییر رنگ برای قالب استاندارد خودش را هم پیش بنین نکرده و باید با همین رنگ پیش فرض آن کنار بیایید. کلاس ـه خاصه خودشو داره ! داشته باشی درک میکنی ! 

6- برنامه های جانبی مانند منشی تلفنی برای آیفون وجود ندارد. می توانید این خدمات را روی بسته های خدمات ارزش افزوده اپراتور موبایل تان دریافت کنید که هزینه دارد. این در حالی است که برای اندروید چند اپلیکیشن خوب معرفی شده است. خاص باشید !

7- شما روی گوشی نوکیای قدیمی خود می توانستید چند پروفایل مختلف داشته باشید. مثلا پروفایل شب شامل زنگ تماس و SMS با صدای کم یا پروفایل جلسات روی ویبره و پروفایل مکان های شلوغ با صدای زنگ بلند. یا مثلا پروفایل Silent اما چنین تنظیماتی روی آیفون وجود ندارد. آیفون 3جی رو میگی ؟ :| 

چرا نباید یک آیفون بخرید؟ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  آیا رنگ فریم آیفون شما هم در حال محو شدن است؟
  آیفون 12 شخصی‌سازی شده با الهام از شخصیت‌های مورتال کامبت معرفی شد
  آیفون تاشو، شایعه یا واقعیت؟
  پتنت اپل برای شارژر مگ سیف آیفون
  آیا اپل مینی آی پدها را جایگزین آیفون‌های بزرگتر می‌کند؟
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی
  تصاویری از طراحی احتمالی آیفون ۱۳ پرو اپل منتشر شد
  اولین آیفون تاشو اپل احتمالا از قلم پشتیبانی خواهد کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان