امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۴ جستجوی ویژه گوگل را بشناسید

#1
گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

شاید بسیاری از کاربران تنها وظیفه گوگل را نمایش سایت های جستجو شده و ارائه برخی از سرویس های جانبی بدانند اما در این موتور جستجو قابلیت های ویژه ای نیز قرار دارد. البته این ویژگی ها مثل برخی از موتور های جستجو پیشرفته نیستند که برای امور خاصی طراحی شده اند اما میتوان با چند ترفند ساده از آنها بهره گرفت.

ماشین حساب
شما میتوانید از گوگل به عنوان یک ماشین حساب استفاده کنید. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد نمایید تا گوگل پاسخ آن را به شما نمایش دهد. پس از نمایش پاسخ گوگل یک ماشین حساب کلیدی را به نشان میدهد که موارد پیشرفته ای در آن قرار دارد. از این پس میتوانید به جای استفاده از برنامه های محاسبه گر بر روی گوشی و یا رایانه خود از این سرویس گوگل استفاده کنید.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

مبدل واحد
گوگل هم چنین میتواند یک واحد را به واحد دیگر تبدیل نماید. برای انجام این کار کافی است عبارت X unit to unit را جستجو نمایید که حرف X نشانگر مقدار مورد نظر و unit اول و دوم برای مشخص کردن واحد مبداء و مقصد میباشد. برای مثال وقتی عبارت degrees f to c را تایپ کنید گوگل برای شما تبدیل واحد را از سانتی گراد به فارنهایت انجام میدهد. همانند ماشین حساب مبدل واحد نیز پس از نمایش به صورت پیشرفته در خواهد آمد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

شما هم چنین میتوانید دو واحد را با یک دیگر ترکیب نمایید و سپس اقدام به محاسبه مقادیر نمایید.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

تبدیل ارز


دیگر امکان قرار گرفته در این موتور جستجو تبدیل مقدار دو ارز به یک دیگر میباشد. برای مثال با نوشتن عبارت usd to cad واحد دلار آمریکا به دلار کانادا تبدیل میشود. هم چنین اگر قصد دارید مقدار مشخصی را بدست آورید باید قبل از نوشتن مقادیر عدد مورد نظر را وارد نمایید.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

آدرس IP
به کمک گوگل میتوان IP کنونی یک کاربر را مشخص کرد. برای این کار لازم است تا عبارت what is my ip را در نوار جستجو تایپ نمایید و سپس IP شما به نمایش در خواهد آمد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

آب و هوا
قسمت آب و هوا یکی دیگر از جستجو های ویژه است که میتواند آب و هوای یک منطقه خاص را برای زمان کنونی و چند روز آینده نمایش دهد. البته اگر مکان خود را مشخص نکنید گوگل به صورت خودکار مکان شما را شناسایی و آب و هوای آنجا را نمایش میدهد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

طلوع و غروب خورشید
شما هم چنین میتوانید طلوع و غروب خورشید را برای مکانی نشان دهید. کافی است عبارت sunrise و sunset را جستجو کنید. همانند جستجو آب و هوا اگر مکانی را مشخص نکنید سرویس محل کنونی شما را شناسایی خواهد کرد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

زمان
با تایپ کردن عبارت time زمان کنونی را برای یک محل خاص مشاهده نمایید. برای مثال برای نوشتن time paris زمان کنونی به وقت پاریس برای شما نمایش داده میشود. اگر فقط عبارت time را جستجو کنید گوگل محل شما را شناسایی خواهد کرد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

ردگیری بسته های پستی
اگر قصد دارید که یک بسته ی ارسال شده توسط سرویس های خدمات پستی را ردیابی نمایید میتوانید شماره سریال آن را در قسمت جستجو بنویسید. این قابلیت گوگل در حال حاضر برای سرویس هایی مثل UPS و Fedex کاربرد دارد. پس از جستجو لینک مربوط به بسته برای شما به نمایش در خواهد آمد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

لغت نامه
گوگل در خود یک دیکشنری را نیز جاسازی کرده است. البته منظور ما سرویس Google Translate نیست و این قابلیت به صورت یک لغت نامه واقعی عمل میکند. کلمه Define را بنویسید و سپس لغت مورد نظر را وارد نمایید. گوگل به شما معنی آن کلمه را نمایش میدهد و هم چنین قابلیت های دیگری مثل تلفظ کلمه نیز در اختیار قرار میگیرد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

اطلاعات پرواز
برای مشاهده اطلاعات مربوط به یک پرواز میتوانید نام شرکت هواپیمایی و شماره پرواز را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به آن پرواز نمایش داده شود.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

جدول پرواز
یک قابلیت دیگر که میتوانید پرواز های موجود میان دو شهر را بررسی نمایید. باید عبارتی همانند flights from city to city را تایپ کنید تا گوگل پرواز های موجود برای آن مسیر را به همراه اطلاعات دیگر برای شما نمایش دهد. هم چنین میتوانید زمان خاصی را نیز برای یک پرواز در نظر بگیرید.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

جدول فیلم ها
آیا دوست دارید به تماشای یک فیلم سینمایی بروید؟ گوگل در این راه نیز به شما کمک میکند و اطلاعات بسیار گوناگونی را در اختیارتان قرار میدهد. کافی است کد پستی خود را وارد کنید تا بقیه کارها را گوگل انجام دهد.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

اطلاعات و آمار
شما میتوانید اطلاعات و آمار های مربوط به شهر ها و کشور های مختلف را مشاهده کنید. برای مثال نرخ بیکاری و یا جمعیت یک منطقه خاص نمایش داده میشود. این اطلاعات هم چنین از طریق نمودار ها نیز قابل رسم است.

گوگل, موتور جستجو, آموزش گوگل

اطلاعات بورس
با جستجوی عبارت مخفف یا نماد یک واحد بورس در گوگل میتوان اطلاعات و قیمت های مربوط به آن را به همراه نمودار ها مشاهده کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط KaTwO
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چطوری تاریخچه سرچ گوگل رو پاک کنیم؟
  معرفی چند سایت گوگل برای فونت
  دیجی‌پلاس، سرویس ویژه دیجی‌کالا
  سرمایه گذاری در گوگل ادوردز و 10 اشتباه در آن
  مشکل و علت دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش دوم)
  مشکل دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش اول)
  نکته‌هایی برای طراحی سایت مورد پسند گوگل
  اموزش خریدن اینترنت نامحدود : ویژه همراه اول
  تبلیغات در نتایج جستجو گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
  اطلاعات خود را در گوگل پاک کنید+عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان