امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیشگیری از بیماری ها با رعایت بهداشت دهان

#1
اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت کنید و از همه لحاظ توسط افراد به آن اهمیت دهید مطمئن باشید از انواع بیماری های ویروسی و باکتریایی در امان خواهید بود.
محمد حسین خوشنویسان درباره اهمیت توجه به بهداشت دهان و دندان در کشور اظهار داشت: بیماری‌های دهان با تمام بیماری‌های سیستمیک بدن تفاوت عمده‌ای دارد چرا که بیش از 90 درصد این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند.
وی ادامه داد: می‌توان از طریق آموزش که در حقیقت ارتقای سواد سلامت مردم و جامعه است خود مراقبتی را تقویت کرد، یعنی اگر هر کسی بداند که چه کارهایی باید انجام دهد، در صورت انجام دادن به ارتقای سلامتی خود کمک می‌کند مسلماً اقداماتی را انجام خواهد داد.
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان گفت: اگر ما بتوانیم در این جهت فعالیت کنیم که مطمئناً بخش مهمی از برنامه‌هایمان در این زمینه خواهد بود می‌توان بیش از 50 درصد مشکلات را حل کرد.
خوشنویسان ادامه داد: بخش مهمی از بودجه‌ای که قرار است برای ارتقای سلامت دهان و دندان اختصاص یابد، باید به ارتقای سواد سلامت در جامعه و کشور اختصاص پیدا کند تا از طریق رسانه ملی و مطبوعات، به طور مستمر مردم در جریان قرار گیرند.
وی عنوان کرد: همچنین می‌توان از طریق سایر روش‌ها از جمله گنجاندن مطالب در کتب درسی در مقاطع دبستان، دبیرستان و دانشگاه این اطلاعات را منتقل کرد، این موضوع اگر در سنین کودکی آموزش داده شود باعث می‌شود که آنان سبک زندگی سالمی را برای خود انتخاب کنند.
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری ازبیماری‌های دهان و دندان ادامه داد: اگر این اقدامات انجام شود نه تنها در سلامت دهان بلکه در سلامت عمومی نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت، چرا که ارتباط بسیار نزدیکی بین بیماری‌های دهان و بیماری‌های سیستمیک وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بیماری‌های قلبی، ریوی، گوارشی، کلیوی، زایمان‌های زودرس و تولد کودکان کم وزن اشاره کرد.
خوشنویسان گفت: رعایت سلامت دهان یعنی دو بار مسواک زدن در روز به مدت دو دقیقه در ارتقای سلامت دهان و سلامت عمومی نقش بسیار مهمی دارد و حتی تخت‌های بیمارستانی را خالی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات علمی درباره ارتقای آموزش انجام شده که بر مبنای آن دقیقا می‌دانیم که برای هر کدام از گروه‌های سنی چه کاری باید انجام دهیم که از ابتدای سال آینده به صورت عملی انجام خواهد شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  درمان هموروئید خارجی ( ترومبوزه ) و پیشگیری از ابتلا به بواسیر خارجی
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟
  بیماری نیمن پیک: بررسی انواع مختلف نیمن پیک، علائم و درمان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان