امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی پنج لینوکس دسکتاپی

#1
سیستم‌عامل openSUSE جانشینی شایسته برای SuSE Linux Professional محسوب می‌شود. شرکت Novell پس از در دست گرفتن SUSE Linux در ژانویه سال 2004 تصمیم گرفت این سیستم‌عامل را به صورت کاملا متن‌باز در اختیار عموم قرار دهد و ارتباطات و همکاری همه جانبه را به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها آن مبدل کند. جدیدترین نسخه OpenSUSE در حال حاضــر نسخه 4/11 است که رابط کــاربری KDE 4.6 استفاده از آن را کاملا ساده و لذت بخش کرده است. سیستم‌عامل openSUSE در عین حال که به عنوان یک سیستم‌عامل دسکتاپی مناسب عمل می‌کند در بخش سرورها نیز از عملکرد بالایی برخوردار است. این سیستم‌عامل در مقایسه با Red Hat Enterprise Linux و CentOS از روش ساده‌تری برای کار با سرور در محیط دسکتاپ سیستم‌عامل برخوردار است و به همین دلیل است که بسیاری از آن برای مدیریت نرم‌افزارهای سروری خود استفاده می‌کنند.


MEPIS

این سیستم‌عامل از آن دسته نسخه‌های لینوکس است که هم به عنوان LiveCD و هم به شکل نصب شده روی هارددیسک می‌توانید از آن استفاده کنید. این نسخه از دسکتاپ KDE بهره می‌برد و براساس Debian شکل گرفته است. سیستم‌عامل MEPIS به سادگی در استفاده نیز مشهور است به گونه‌ای که افراد مبتدی و تازه‌کار می‌توانند به راحتی با آن کار کنند. این نسخه یکی از پایدارترین نسخه‌های لینوکس به شمار می‌آید و اگر تمام نسخه‌های لینوکس را پایدار و قابل اعتماد به حساب بیاوریم MEPIS را باید یک نسخه فوق پایدار و با ثبات کامل بنامیم. شاید یکی از ضعف‌های عمده MEPIS در دامنه توسعه‌دهندگان آن باشد.

در حال حاضر وارین وودفرد (Warren Woodford) به عنوان خالق این سیستم‌عامل، طرفداران وودفرد و حامیانش تنها سازماندگان و توسعه‌دهندگان این نسخه هستند و برخلاف دیگر شکل‌های لینوکس سیستم‌عامل مذکور تقریبا توسط گروهی خاص و مشخص سازماندهی می‌شود. افرادی که سابقه کار کردن با لینوکس را دارند و می‌توانند مشکلات لینوکسی خود را به تنهایی برطرف کنند می‌توانند از کار کردن با MEPIS لذت ببرند اما اگر شما از کاربران تازه‌کار هستید و به دنبال اولین تجربه لینوکسی خود می‌گردید MEPIS گزینه چندان مناسبی برای شما نیست چرا که علیرغم رابط کاربری ساده اگر به مشکلی برخورد کنید باید به دانش خود متکی باشید.

Ubuntu 11.04

بی‌شک یکی از مشهورترین نسخه‌های لینوکس، اوبونتو است و جدیدترین نسخه از این سیستم اوبونتو 04/11 است. اوبونتو نیز براساس Debian بنانهاده شده است. اوبونتو از همان ابتدا برای استفاده روی کامپیوترهای شخصی طراحی شده با این حال نسخه سروری این سیستم‌عامل محبوب نیز وجود دارد. اوبونتو با سهم 50 درصدی از بازار لینوکس‌های دسکتاپی و بیش از 12میلیون کاربر محبوب‌ترین نسخه دسکتاپی لینوکس محسوب می‌شود. در نسخه جدید این سیستم‌عامل رابط کاربری Unity جایگزین GNOME به عنوان رابط کاربری پیش‌فرض اوبونتو شده است، تغییری که در ابتدا چندان به مضاق برخی از طرفداران قدیمی اوبونتو خوش نیامد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تنها نسخه لینوکسی که می‌تواند سهم 1 درصدی لینوکس از بازار دسکتاپ‌ها را افزایش دهد اوبونتو است و به همین دلیل استفاده از رابط کاربری Unity برای جذب کاربران ویندوز و MAC به سمت لینوکس ضروری به‌نظر می‌رسد.

Mint 11

این سیستم‌عامل براساس GNOME بنا نهاده شده است اما نه GNOME 3.0 بلکه GNOME 2.32 که عده‌ای اعتقاد دارند بهتر از نسخه جدید است. سیستم‌عامل Mint 11 از رابط کاربری بسیار ساده‌ای برخوردار است با این حال کاربران می‌توانند به راحتی امکانات آن را افزایش دهند و رابط کاربری را به میل خود تغییر دهند. نصب Mint نیز بسیار ساده است و کاربران تازه‌کار به راحتی می‌توانند این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر دسکتاپ خود نصب کنند و از استفاده از آن لذت ببرند. از آنجاییکه Mint براساس اوبونتو و در نتیجه Debian ساخته شده این سیستم‌عامل از اکثر نرم‌افزارهای متن‌باز محبوب موجود پشتیبانی می‌کند و به زودی نرم‌افزارهای شناخته شده دیگری نیز مانند فایرفاکس و LibreOffice به جمع نرم‌افزارهای Mint افزوده خواهند شد. اگر از کاربران با تجربه لینوکس هستید و به استفاده از KDE عادت نکرده‌اید Mint بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Android معرفی برنامه couply
Android معرفی برنامه LokLok
Android معرفی برنامه AlarmMon
  معرفی برنامه Alarmy
Android معرفی برنامه Unlockt.me
Rainbow معرفی برنامه Plato
  معرفی برنامه Rave
  معرفی بازی ایرانی راز گنجینه
  معرفی بهترین بازی‌ ها 7
  معرفی بهترین بازی‌ ها 6

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان