امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران خبر داد بهار آرام مسکن در سال آینده/ 60 درصد

#1
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران خبر داد

بهار آرام مسکن در سال آینده/ 60 درصد از املاک کشور فاقد سند است

خبرگزاری میزان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام این که بهارآرامی را در بازار مسکن طی سال 94 تجربه خواهیم کرد اضافه کرد: از آنجا که بازار مسکن در 18 روز نخست سال بازار خاموشی است از این رو خرید و فروشی طی این مدت در بازار صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان حسام عقبایی در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران با اشاره به رکود به وجود امده در بازار مسکن طی سال 92 اعلام کرد: رکود به وجود امده در بازار مسکن در سال 92 طی دهه اخیر بی سابقه بود. این در حالیست که در شش ماهه دوم سال 93 شاهد خیز خروج از رکود در بازار مسکن بودیم به طوری که پیش بینی می شود این روند تا پایان سال جاری در کشور تداوم یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، با بیان این که در ماه های دی و بهمن شاهد رشد 20 درصدی حجم معاملات در بازار مسکن بودیم ادامه داد: پیش بینی می شود در سه ماهه نخست سال آینده نیز حجم معاملات در بازار مسکن همچنان صعودی باشد.

وی، در ادامه حجم معاملات در آذر ماه سال 93را در استان تهران 29 هزار و 781 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد مبایعه نامه ها نیز در آذرمه سال جاری 14 هزار و 418 مورد برآورد شد.

عقبایی با اشاره افزایش تعداد قراردادهای اجاره در سال جاری نیز ادامه داد: در آذرماه سال جاری 14 هزار و 55 مورد قرارداد اجاره منعقد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، در ادامه تعداد قراردادهای خرید و فروش را 89 هزار و 494 مورد در آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: هم اکنون شاهد سیر صعودی قراردادهای خرید و فروش هستیم به طوری که در آبان ماه سال جاری 81 هزار و 917 قرارداد در این زمینه منعقد شد.

وی، در ادامه از تثبیت قیمت مسکن تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به این که در زمستان هر سال شاهد کاهش قیمت ها هستیم از این رو پیش بینی می شود در بخش اجاره بهای مسکن نیز شاهد رشد قیمت ها نباشیم.

عقبایی، در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تاثیر کاهش تعداد پروانه های ساختمانی در روند ساخت و ساز مسکن گفت: با توجه به این که پروسه ساخت مسکن در کشور میانگین بین 12 تا 17 ماه است از این رو کاهش حجم پروانه های ساختمانی نمی تواند تاثیری در روند افزایش قیمت مسکن داشته باشد.

وی از افزایش تعداد قراردادهای اجاره در دهه 90 خبر داد و گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم حجم قراردادهای اجاره در دهه 90 نسبت به دهه های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تعداد مشاورین املاک را میانگین بین 11 تا 12 هزار صنف اعلام کرد و افزود: به طور میانگین ماهیانه 10 صنف از شغل خود انصراف می دهند و به همین تعداد نیز روزانه به صنف اتحادیه مشاوران املاک اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه بین سال‌های 80 تا 86 تعداد مشاوران املاک دو برابر شد، افزود: معتقدم که قیمت تمام شده مسکن در کشور ظرفیت کاهش بیشتری را دارد اما اینکه کاهش قیمت نفت تاثیری بر افزایش یا کاهش قیمت ها دارد را تایید نمی کنیم.

عقبایی، در ادامه با اشاره به تاثیر کاهش قیمت نفت در قیمت تمام شده مسکن عنوان کرد: قیمت نفت تاثیری در قیمت تمام شده مسکن ندارد به طوری که قیمت تمام شده مسکن در کشور ما ظرفیت کاهش را دارد.

وی در ادامه با اشاره به سهم بالای بانک ها در قیمت تمام شده مسکن گفت: در حال حاضر سهم بانک ها در قیمت تمام شده مسکن میانگین 50 درصد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در ادامه با تاکید براین که تمامی املاک در کشور باید از سند برخوردار باشد اضافه کرد: در حال حاضر 60 درصد از املاک کشور فاقد سند است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  بازار مسکن درگیر دلال بازی شده است!
  تابستان امسال ۴۱.۸ درصد جمعیت سن کار کشورشاغل بودند
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟
Heart آبرامز: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود ایران با ما مذاکره می‌کند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان