امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قیمت بنزین در سال آینده چقدر خواهد بود؟

#1
اگرچه پس از افزایش قیمت نان، زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوییل و دیگر حامل های انرژی به گوش رسید، اما وزیر نفت اعلام کرده که فعلا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد.

به گزارش ایسنا، اگر چه با توجه به ردیف قانونی هدفمندسازی در لایحه بودجه ۹۴،افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده و دولت برای درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ۴۸ هزار میلیارد تومان را پیشنهاد داد اما اما سقوط قیمت نفت و کاهش قیمت فراورده های نفتی در پی این امر، باعث شده تا قیمت بنزین در ایران به قیمت بازار خلیج فارس نزدیک شود به طوری که بیژن زنگنه وزیر نفت به تازگی اعلام کرده که فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۴ نداریم.
با چنین روالی قیمت بنزین سهمیه در سال آینده ۷۰۰ تومان،قیمت بنزین سهمیه ای سوپر۸۰۰ تومان،بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان و بنزین آزاد سوپر ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش قیمت بنزین، گازوییل و سایر فراورده‌های نفتی اردیبهشت ماه سال جاری در قالب فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها انجام شد و در حالی که ردیف درآمدی ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور ۴۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، با افزایش قیمت صورت گرفته درآمد پیش‌بینی شده محقق نشده است.

بر این اساس با افزایش حدود ۳۰۰ تومانی قیمت بنزین و شروع رسمی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها همچنین افزایش قیمت سایر حامل های انرژی که یکی دو ماهی قبل از اجرای قانون انجام شده بود، در پایان نیمه اول امسال درآمدی حدود ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل ها حاصل شده است.
بنابراین درآمد حدود ۱۶ هزار میلیاردی هدفمندی در نیمه اول سال در حالی ثبت شده که حدود پنج هزار میلیارد تومان از شش دوازدهم آن کمتر بود به طوری که باید ۲۱ هزار میلیارد تومان از درآمد ۴۲ هزار میلیاردی پیش بینی شده از افزایش قیمت حامل های انرژی در این مدت حاصل می شد که به کمتر از ۱۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان