امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعتراض شدید به تجسس آمریکا در اینترنت

#1
خبرگزاری ایسنا: سازمان‌ها و پایگاه‌های اینترنتی مختلفی در آمریکا از جمله ویکی‌پدیا و سازمان عفو بین‌الملل با ارایه‌ شکایتی به تجسس گسترده‌ دولت آمریکا در اینترنت شدیدا اعتراض کرده‌اند‌.



سازمان‌هایی نظیر بنیاد ویکی‌پدیا، سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و دیگر سازمان‌های حقوق بشری این شکایت را در دادگاه مریلند تنظیم کردند‌.



بنیاد ویکی‌پدیا آژانس امنیت ملی آمریکا را متهم کرد آنچه که کاربران این دانشنامه مجازی می‌خوانند یا می‌نویسند کنترل می‌کند‌.



در این شکایت آمده است تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی فراتر از اختیاراتی است که کنگره به این نهاد‌ها داده و قوانین آمریکا را نقص می‌کند‌.



جیمی والز، موسس ویکی‌پدیا در بیانیه‌ای گفت: ما از طرف خوانندگان و ویرایش‌کنندگان خود در سراسر جهان این شکایت را تنظیم کردیم‌.



والز افزود: آژانس امنیت‌ ملی آمریکا از مدت‌ها پیش کاربران ویکی‌پدیا را تحت کنترل قرار داده و روی آنچه که آنها در این دایره‌المعارف اینترنتی می‌خوانند یا می‌نویسند، تجسس می‌کند و حقوق کاربران این دایره‌المعارف را نقض کرده است‌.



وی گفت: این تجسس‌ها وعده‌های اولیه مبنی بر اینکه اینترنت یک فضای باز عاری از ترس برای همکاری است را نقض می‌کند‌.



در این شکایت آمده است آژانس امنیت ملی آمریکا در حال نظارت برروی ارتباطات مردم آمریکاست و تقریبا محتوای تمام ارتباطات بین‌المللی متنی در اینترنت را تجسس می‌کند و اطلاعات بسیاری از افراد را که به تلاش برای مبارزه با تروریسم ارتباطی ندارند بررسی می‌کند‌.



آژانس امنیت‌ ملی آمریکا برای پیگیری آنچه کاربران ویکی‌پدیا می‌خوانند یا می‌نویسند یا درباره آن بحث می‌کنند از برنامه‌ای به نام اپستریم Apstream استفاده می‌کند‌.



جیمی والز و لیلا ترتیکف، رییس بنیاد ویکی‌مدیا در مقاله مشترکی در نیویورک تایمز نوشتند: فعالیت‌های کاربران کاملا حساس و خصوصی است‌. این فعالیت‌ها تمام باورهای سیاسی و مذهبی، گرایش‌های جنسی و بیماری‌های آنها را افشا می‌کند‌.



پاتریک تومی از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا که وکالت این سازمان‌ها را بر عهده دارد، گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا به جای محدود ‌کردن خود روی نظارت بر ارتباطات آمریکایی‌ها با اهداف خارجی روی همه افراد جاسوسی می‌کند و سعی دارد بفهمد که چه کسی درباره این اهداف صحبت یا مطالعه می‌کند‌.

وی افزود: در نتیجه افراد بی‌گناه زیادی در تور گسترده این آژانس خواهند افتاد‌.



شبکه خبری بی‌. بی‌. سی درباره این شکایت گزارش داد، ویکی‌پدیا از آژانس امنیت ملی آمریکا شکایت کرده که برنامه‌های جاسوسی این نهاد قانون اساسی آمریکا را در زمینه آزادی بیان و منع تفتیش و توقیف ناموجه نقض می‌کند‌.



در این شکایتنامه آمده است: براساس اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، این نهاد اطلاعاتی تقریبا تمام ارتباطات اینترنتی را تجسس می‌کند‌.



شاکیان خواستار این هستند که نظارت وسیع آژانس امنیت‌ ملی آمریکا روی اینترنت پایان یابد‌. در متن شکایت آمده که کنترل اینترنت بدون دلیل مشخص برخلاف قانون اساسی آمریکا است‌. موسس ویکی‌پدیا و رییس بنیاد ویکی‌مدیا در مقاله خود در نیویورک تایمز ابراز نگرانی کرده‌اند که همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا با سرویس‌های امنیتی سایر کشورها می‌تواند امنیت کاربران اینترنتی را که موضعی انتقادی نسبت به دولت‌های خود دارند، تهدید کند‌. درحالی که نویسندگان باید بتوانند بدون ترس از تجسس دیدگاه‌های خود را در ویکی‌پدیا منتشر کنند‌.



در حال حاضر دادگاه‌های آمریکا شکایت‌های زیادی را علیه آژانس امنیت ‌ملی در دست بررسی دارند پیش از همه مدافعان حقوق ‌بشر می‌خواهند به‌ کنترل این آژانس بر اینترنت پایان دهند‌ مشکل اما آنجاست که شاکیان باید بتوانند ثابت کنند که تحت کنترل قرار گرفته‌اند‌. در این شکایت همچنین انجمن ملی وکلای جنایی آمریکا، بنیاد آمریکایی قلم، صندوق جهانی زنان، نشریه نیشن، موسسه روترفور و اداره آمریکای لاتین در واشنگتن حضور دارند‌. متهمان در این شکایت شامل آژانس امنیت ملی آمریکا و مایکل راجرز رییس این آژانس، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و جیمز کلاپر رییس آن و اریک هولدر دادستان کل آمریکا هستند‌. مقامات آمریکایی هنوز درباره این پرونده اظهارنظر نکرده‌اند‌.

[img]file:///C:/Users/RGA-315/Documents/Bluetooth%20Folder/IMG_20160605_192107.jpg[/img]
اعتراض شدید به تجسس آمریکا در اینترنت 1






پاسخ
 سپاس شده توسط ✘Sᗩℳℱᗩℬ✘
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  ایرانسل بسته اینترنت شبانه نامحدود خود را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
  7 گیگ اینترنت رایگان بگیر
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان