امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رهنان

#1
Wink 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باور کنید من هم نمی دانستم...
هر ماه با عنوان "باور کنید من هم نمی دانستم... " مطلبی جالب در رابطه با منطقه رهنان و اطلاعاتی جالب در رابطه با محل کتابخانه جهت آشنایی بیشتر غیر بومیهای رهنان در این وبلاگ ارائه می شود.

رهنان یازدهمین منطقه استان اصفهان است که حدفاصل بین "خمینی شهر" و مرکز شهر اصفهان قرار گرفته است. تا سال ۱۳۸۲ شهری مستقل از اصفهان محسوب می شد. شهر رهنان در گذشته دور از چهار قلعه تشكيل شده بود كه امروزه از اين قلعه ها در مجاورت كهندژ مربوط به دوره ساسانيان هيچ اثري باقي نمانده است .
از آثار تاريخي رهنان كه تنها نشانه اي ازآن باقي مانده مسجد جامع قبلتين و دو حمام كوچك و بزرگ در مجاورت يكديگر كه موسوم به حمام چهل ستون مي باشد.
طبق طومار مرحوم شيخ بهايي سهم كل رهنان از آب زاينده رود ۲۴ سهم بوده است .
اين محله حد فاصل شهرستان خميني شهر و شهر اصفهان قرارگرفته است از طرف شرق نيز با خيابان امام خميني و از طرف غرب و شمال غرب به منطقه جوي آباد ازنواحي شهرستان خميني شهر و از طرف جنوب به خيابان كهندژ و ازطرف شمال به جاده بابوكان منتهي مي شود.
رهنان به وسيله پنج معبر اصلي خيابان هاي شريف شرقي(اگر از خیابان شریف شرقی به سمت خیابان امام رضا(ع) حرکت کنید از خیابان ابوذر باید عبور کنید که کتابخانه در این خیابان قرار گرفته است جایی که به گفته محلی ها روی قبرستان سید ها یا به قول خودشان سیدون که مقابل کتابخانه مسجدی هم به همین نام قرار دارد تاسیس شده است.) ، درخشان، امام رضا (ع) ، شهيد بهشتي و فلكه كهندژ با مناطق همجوار در ارتباط مي باشد. خود رهنان محلات قديمي چون (محله طاحونه ، ماشاده ، محله زاجان ، محله چهارشاه ) را شامل مي شود . كه هر كدام ازاين محلات داراي زمين هاي كشاورزي بسياري است.(البته باید گفت بوده است!)
وجه تسمیه این شهر را دو گونه ذکر کرده اند؛ یکی اینکه :در یکی از خشکسالی های قدیم، بدلیل کاشت ِ زیادِ گندم،آرد ِمورد ِ نیازِ استان ، از این منطقه تاًًًًمین می شده و به همین سبب به اینجا "راه ِنان" یا "ره نان" گفته شده عده ای هم معتقدند که بخاطر مرغوب بودن ِ خاک اینجا،وخوب بودن ِ محصولات ِاین ناحیه ، و به اصطلاح ِمحلی ها "ر ِ" داشتن ِ گندم وبرنج، اینجا را "رنان" گفته اند البته "ر ِینون"خواندن ِمحلی ها؛ دلیل ِ دوم را بیشتر درست می نماید.
ناگفته نماند که "بستنی رینون" یکی از جاذبه های اینجاست که من را شدیدا پایبند اینجا کرده است.
رهنان 1
HeartخدامراببخشHeart 
پاسخ
 سپاس شده توسط TARA*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رهنان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان