امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روزی چند بار عزیزانتون رو به آغوش میکشید؟

#1
Rainbow 
روزی چند بار عزیزانتون رو به آغوش میکشید؟ 1


سالهاست که داشنمندان کشف کرده اند، نوزاد بدون نوازش و بغل شدن نمیتونه زنده بمونه. خیلی از پدر و مادرها با وجود تامین محبت کافی برای دوران کودکی، به محض رسیدن بچه به دوران بلوغ، این نوازش ها رو قطع می کنند. بغل کردن، یکی از کارهایی هست که تاثیرات خیلی خوبی نه تنها روی بچه ها، بلکه بر روی بزرگسال ها میذاره. میخوایم بهتون ۷ تا دلیل خوب برای بغل کردن بدیم تا از این به بعد بیشتر احساساتتون رو به اطرافیان بروز بدین.



۱ . باعث رشد رابطه میشه.



یک بغل دلگرم کننده به آدم احساس امنیت و اعتماد میده. این حس ها پایه های یک رابطه سالم و قوی هستند. تحقیقات نشون داده روابطی که بغل کردن بیشتری دارند، دوام طولانی تری هم پیدا می کنند.



۲ . اضطراب، استرس و فشار خون رو پایین میاره.



وقتی کسی رو بغل می کنیم، هورمون هایی در بدنمون ترشح میشه که باعث کمتر شدن اضطراب، و ایجاد حس اعتماد میشه. این هورمون که آکسی توسین نام داره، علاوه بر اینها میتونه فشار خون رو کاهش بده.



۳ . حس خوشحالی رو ترویج میده.



سروتونین، به عنوان “هورمون شادی” معروفه. بغل کردن باعث بالا رفتن میزان سروتونین بدنتون میشه، یعنی میتونید دوره های خوشحالی داشته باشید.



۴ . تنش رو از بین میبره.



وقتی کسی رو بغل می کنید و قلبتون مقابل قلبش قرار میگیره، امکان نداره وجودتون رو پر از آرامش نشه. وقتی آروم میشید، یعنی تنش هایی که در بدنتون قرار داشتند از بین رفتن…



۵ . احساس ارزشمند بودن به آدم میده.



از لحظه ای که به دنیا میایم، طی دوران بچگی و راه پیدا کردن به بزرگسالی، همیشه بغل کردن و ناز و نوازش وجود داشته. این خیلی منصفانه نیست که یکهو قطع بشه. بغل نکردن در دوران بزرگسالی باعث میشه حالمون گرفته باشه، از خودمون و از اینکه بقیه دوستمون دارن مطمئن نباشیم.



۶ . تعادل رو در سیستم عصبی برقرار می کنه.



بغل کردن یعنی تحریک عملی دستگاه عصبی نباتی. وقتی تحت فشار و استرس هستیم، دستگاه عصبی نباتی برای مدتی طولانی بدون فعالیت باقی میمونه. بغل کردن میتونه باعث تحریک و دوباره به کار انداختن این سیستم بشه.



۷ . تماس بر قرار کردن باعث انتقال احساسات میشه.



قبل تر، دانشمندان فکر می کردند تماس جسمی فقط به معنای گفتگو کردن و بخشی از زبان بدن حساب میشه. اما امروز میدونیم که تماس جسمی میتونه بهترین، موثرترین و ساده تری راه برای انتقال احساسات و عواطف انسانها باشه.



همه این دلایل رو خوندید؟ یک انسان در طول روز به چندین بغل احتیاج داره. پس خجالت رو کنار بگذارین، و سهم روزانه بغل کردن خودتون رو انجام بدین!


[b]منبع:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://gerdali.com

[/b]

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان