امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شــش ثـابـت کیـهـــانـی مهمـ

#1
نظریه پردازان میگوشند تا جوهر قوانین طبیعی را در مجموعه ای وحدت یافته از معادلات و تنها با چند عدد خلاصه کنند – هنوز به پایان راه نرسیدیم . شش عدد و ثابت کیهانی وجود دارند که بافت کیهان ما به این اعداد و ثوابت بستگی دارد- در ادامه این شش ثابت را با ویژگی هایشان معرفی میکنیم :

شــش ثـابـت کیـهـــانـی مهمـ 1

1)N = دلیل وسعت عظیم کیهان یک عدد بسیار بزرگ در طبیعت است که مساوی 1000000000000000000000000000000000000

است . این عدد نسبت قدرت دو نیرو است . نیروی الگتریکی که اتمها را کنار هم نگه میدارد نسبت به نیروی گرانش انها.

اگر N تنها چند صفر کمتر داشت فقط عالم ما یک عالم مینیاتوری کوچک و بسیار زودگذر میشد . و هیچ موجود زنده ای نمیتوانست شکل بگیرد و تکامل یابد .

2) عدد " اپسیلن " که مقدارش برابر با 0.007 است و مبین استحکام بین هسته ها و چگونگی پیدایش عناصر است . مقدار این عدد است که اهنگ مصرف خورشید را کنترل و از ان حساستر چگونگی تبدیل عناصری مثل هیدروژن به عناصر بعدی جدول تناوبی را در ستاره ها تعین میکند . اگر اپسیلن 0.006 یا 0.008 میبود انگاه اصلا ما وجود نداشتیم .

3)عدد  " امگا " به مقدار ماده موجود در هستی مربوط میشود . یعنی کهکشانها ستاره ها سیارات و گازهای پراکنده و ماده تاریک  .  این عدد امگا هست که به ما میگوید اهمیت نسبی گرانش و انرژی اتساع در عالم چیست .  اگر نسبت این دو کمیت از یک مقدار بحرانی بیشتر بود مدتها پیش عالم در خود فرو میریخت  . از سوی دیگر اگر امگا از مقدار بحرانیش کوچکتر بود کهکشان یا ستاره ای وجود نمیامد .

4)عدد بعدی " لاندا " است که کشفش بزرگترین خبر علمی سال 1998 بود . یک نیروی غیر منتظره جدید نوعی " پادگرانش " کیهانی . اتساع عالم ما را کنترل میکند  . البته این نیرو در مقیاس های کوچکتر از 1 میلیارد سال نوری دارای تاثیر محسوسی نیست اما با گذشت زمان که عالم تاریک تر و خالی تر میشود این نیرو بر گرانش و دیگر نیروها غالب خواهد شد . لاندا کوچک است اگر اینچنین نبود مانع از شکل گیری کهکشان و ستاره ای میشد .

5)عدد بعدی Q میباشد . بافت عالم ما به این عدد که معرف نسبت دو انرژی بنیادین است و مقدارشم تقریبا 0.000001 است بستگی دارد اگر Q از این کوچکتر میبود اکنون عالم خنثی و فاقد ساختار بود و اگر خیلی بزرگتر میبود عالم خشن و سهمناک میشد و ستاره ها و منظومه ها در ان امکان پیدایش نمیافتند . و بیشتر سیاه چاله ها در چنین عالمی غالب بودند .

6) و اخرین نیروی مد نظر در این لیست عدد D میباشد منظور تعداد ابعاد مکانی است که 3 میباشد ما در فضای سه بعدی زندگی میکنیم و یک بعد زمان نیز داریم که بعد چهارم محسوب میشود . اما این بعد زمان به دلیل جهت دار بودن ذاتی اش به عنوان یک بعد خاص شمرده میشود . نزدیک سیاه چاله ها فضا چنان پیچ و تاب میخورد که مسیر نور دایره ای و زمان کند و حتی میایستد .



شاید بین این اعدادی که معرفی شد ارتباطاتی نیز باشد و هنوز کشف نکرده باشیم اما در حال حاظر در صدد این هستیم همه این اعداد را مانند قطعه های یک پازل در یک معادله جای دهیم و نظریه ای برای همه چیز در موردد کیهانمان شکل بدهیم هنوز این اتفاق نیافتاده است . این شش عدد نسخه جهان را میپیچند . اگر تنظیم هر کدام بهم بخورد به طبع اثری از حیات نبود . برخی از خداباوران روشنفکر وجود این ثوابت کیهانی را دال بر موجودیت قدرتی برتر میدانند ولی علم گرایان چنین اعتقادی ندارند و ان را واقعیات فیزیک و تصادف میدانند . {اشاره به خلق گیتی از هیچ بر اساس تصادفات کوانتومی و اصل عدم قطعیت  }

{تهیه شده توسط مدیر سایت هوش فرازمینی }
پاسخ
 سپاس شده توسط ERF@N
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان