امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصیه های«مرضیه برومند»برای حفظ محیط زیست+تصاویر

#1
توصیه های«مرضیه برومند»برای حفظ محیط زیست+تصاویر 1


به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینماخبر ،مرضیه برومند کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون و رییس «خانه عروسک» درباره کارگاه های آموزشی که در سال ۹۳ در این مکان برگزار شده بود، گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ توانستیم کارگاه های آموزشی فصل زمستان «خانه عروسک» را برپا کنیم که در این کارگاه ها من، عطالله کوپال و حمید جبلی به ترتیب سه کارگاه «کارگردانی و هدایت گروه نمایشی»، «نویسندگی خلاق» و «صداپیشگی در نمایش عروسکی» را برگزار کردیم. 
 
وی افزود: همچنین به زودی فراخوان کارگاه های فصل بهار نیز اعلام می شود که در این کارگاه های آموزشی فاطمه معتمدآریا، فرهاد توحیدی و علیرضا نادری کلاس آموزشی برگزار خواهند کرد. قرار است در سال جدید نیز نشست های تخصصی ادبیات برگزار کنیم و از اساتید شناخته شده ای برای کار دعوت به عمل آوریم. خوشبختانه «خانه عروسک» دارد به صورت مستقل دامنه فعالیت هایش را گسترش می دهد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توصیه های«مرضیه برومند»برای حفظ محیط زیست+تصاویر 1  

برومند درباره دایمی شدن مکان «خانه عروسک» که در حال حاضر به صورت استیجاری در اختیار اهالی تئاتر عروسکی قرار گرفته است، عنوان کرد: خدا را شکر طی صحبت هایی که انجام شده و با کمک سازمان زیباسازی شهرداری تهران و پیگیری های آقای مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در این زمینه اتفاق خوبی در حال رخ دادن است. در حال حاضر خانه های قدیمی در حال شناسایی هستند و قرار است با مالکان آنها برای خرید این منازل به توافق برسند و ما نیز در نوبت هستیم تا یکی از این خانه ها به عنوان مکان دایمی «خانه عروسک» در سال ۹۴ در اختیارمان گذاشته شود. 
 
کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش ها» یادآور شد: البته خانه ای که الان در اختیارمان است خانه ای کوچک اما با صفا و تمیز است اما ما به دنبال خانه ای بزرگتر هستیم تا بتوانیم آن را تبدیل به یک مرکز فرهنگی هنری برای کارهای کودک کنیم. 
 
برومند درباره حفظ پاکیزی و نگهداری از محیط زیست در ایام تعطیلات نوروز که زمان رفتن به دل طبیعت است، بیان کرد: خوشبختانه به تازگی مقام معظم رهبری هم در صحبت هایشان به اهمیت حفاظت از محیط زیست اشاره کرده اند که جای خوشحالی دارد. به نظرم اگر آقایان ائمه جمعه در خطبه هایشان راجع به مساله محیط زیست صحبت کنند تاثیر بسیاری بر عملکرد مردم خواهد گذاشت. 
 
کارگردان سریال «آب پریا» درباره توصیه ای که در این زمینه می تواند به مردم بدهد، گفت: توصیه من به مردم این است که باید خودشان مراقب هم باشند و معتقدم که امر به معروف و نهی از منکر در چنین مواقعی می تواند جواب دهد و موثر واقع شود. شهر ما و محیط زیست اطرافمان باید مانند خانه خود ما باشد. مثلا اگر کسی به خانه ما بیاید باید کفشش را در بیاورد و یا اگر دزدی به خانه ما وارد شود ناراحت می شویم و سعی داریم از منزلمان محافظت کنیم. آیا طبیعت و مملکت ما خانه ما نیست؟ 
 
وی متذکر شد: من از تمام بچه ها خواهش می کنم که مراقب مامان و باباهای بی ملاحظه خود باشند و خطاب به آنها می گویم: بچه های عزیز این شما هستید که نباید بگذارید طبیعت ما از بین برود و آلوده شود. همچنین پیشنهاد می کنم خانواده ها در ایام نوروز استفاه از ظروف یکبار مصرف را کنار بگذارند و یا کمتر از آنها استفاده کنند. خانم ها بیشتر باید مراقب این قضیه باشند. 
 
برومند تصریح کرد: امیدوارم خانواده ها تا جایی که امکان دارد اسراف نکنند. حتی ما برای اسراف نکردن برای مراسم و جشن هایی که در «خانه عروسک» برگزار می شود ظروف سبک قابل شستشو خریداری کرده ایم و برخی مواقع که بعضی از مهمان ها این ظروف را رها می کنند من خودم آنها را ضد عفومی می کنم تا مجددا بشود از آنها استفاده کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توصیه های«مرضیه برومند»برای حفظ محیط زیست+تصاویر 1
 

این کارگردان و بازیگر با سابقه درباره رسومی که در گذشته های نه چندان دور وجود داشته و در این سال ها از بین رفته است، گفت: در گذشته مادر من برایمان لقمه های کوچک غذا می گرفت تا در مدرسه و هنگام بیرون رفتن بخوریم اما الان همه غذاها بسته بندی شده و در ظروف پلاستیکی در دست بچه ها قرار می گیرد. ما در گذشته زنبیل خرید و بقچه داشتیم اما الان هرچه می خریم در کیسه های نایلنی قرار می دهیم. خود من هر وقت به خرید می روم سعی می کنم همه میوه ها را در یک کیسه بریزم که البته با اعتراض میوه فروش هم روبرو می شود. 
 
وی افزود: متاسفانه انجام هر کاری در مملکت ما سخت و نشدنی است. اما اگر مدام روی اهمیت و حفظ محیط زیست تاکید شود این مساله هم مثل بستن کمربند ایمنی خودرو وارد فرهنگ مردم خواهد شد. باید بزرگترها به کوچکترها و البته کوچکترها نیز به بزرگترهایشان این مسائل را گوشزد کنند. متاسفانه همه چیز ما در راستای تبلیغات و شعار شده است. مثلا در یک مراسم نمادین قرار است چندین نهال توسط هنرمندان کاشته شود اما متاسفانه به این مساله توجه نمی شود که این همه آدم بدون توجه به سبزه ها و چمن هایی که در این زمین قرار دارد و با لگدمال کردن آنها فقط می خواهند جلو دوربین عکس بیندازند و بگویند ما به محیط زیست اهمیت می دهیم. 
 
برومند با اشاره به اینکه بهتر است در زمینه حفاظت از محیط زیست شعار دادن را کنار بگذاریم، عنوان کرد: بهتر است در زمینه محیط زیست وارد عمل شویم و حتی معلم ها در مدارس می توانند این نکات را به دانش آموزان یادآوری کنند و حتی برنامه هایی تدارک ببینند تا بچه ها را برای جمع آوری زباله به دل طبیعت ببرند به این ترتیب بچه ها یاد می گیرند که مراقب طبیعت باشند. 
 
کارگردان «خونه مادربزرگه» در پایان صحبت هایش گفت:ممکن است مردم در طبیعت زباله بریزند اما باید دید تکلیف زباله هایی که توسط مسئولان در جنگل ها روی هم تلنبار شده چه می شود؟ با آتش زدن این زباله ها ضایعات آنها وارد آب های روان شده و خاکستر این زباله ها خاک جنگل را به نابودی می کشانند.

منبع:مهر
پاسخ
 سپاس شده توسط reza-n
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسکار قوانین مرتبط با نحوه اکران فیلم ها برای رقابت آن‌ها برای کسب جوایز را آسان کرد
  بازیگرانی که برای ایفای نقش هایشان رنج زیادی متحمل شدند + تصاویر
  تصاویر بازی رضا عطاران برای تیم فوتسال هنرمندان
  تکرار مجدد سریال «مرضیه» از شبکه دو سیما
  دستور رئیس صداوسیما برای ساخت سریالی برای کرونا
  پژمان جمشیدی به فیلم دو زیست پیوست
Star فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «ترایبکا» آمریکا
  «پادری» محمد حسین لطیفی برای ماه رمضان + تصاویر
  من چشم دارم برای دیدن، گوش برای شنیدن وجاهای دیگه ای هم ‏دارم که مطمئنا به کارمیاد
  خاطرات مرضیه برومند از كودكي/ فيلمهاي خوب را تماشا مي‌كرديم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان