امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غذاهايى كه مديريت قلب را بر عهده دارند

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
غذاهايى كه مديريت قلب را بر عهده دارند 1



خوراکی هایی که این ماموریت را برای شما انجام می دهند!

حقیقت این است که نمی توان هیچ عضوی از بدن را برتر از دیگر اعضا دانست. اما در مورد قلب می توانیم بگوییم عضوی است که در سلامت دیگر اعضا نقش مستقیم دارد. هر گاه که قلب در وصعیت خوبی نباشد موجی از ناخوشی را در بدن می توان مشاهده کرد. بنابراین توجه به سلامت قلب به معنای توجه به سلامت دیگر اعضای بدن هم هست. وقتی که از خوراک هایی استفاده می کنید که به بسته شدن شریان های تغذیه کننده قلب کمک می کنند سلامت قلب خود را تهدید کرده اید. اما اگر از مواد غذایی مناسب استفاده کنید از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کرده اید.
حتما لازم نیست که یک متخصص تغذیه باشید تا بدانید یک رژیم غذایی روزانه که از خوراکی های چرب و سرخ کردنی تشکیل شده است منجر به بسته شدن رگ های قلب شما خواهد شد و خطر حمله قلبی را تا چه میزان افزایش خواهد داد. هر چند لیست کردن خوراکی هایی که مضر هستند ساده تر است اما در این مقاله می خواهیم فقط به تعداد از خوراکی هایی که برای این معضل قلبی مفید هستند اکتفا می کنیم.
روغن زیتون
درست است که روغن زیتون مقدار زیادی چربی دارد. اما خبر خوب این است که روغن زیتون حاوی چربی «خوب» است! این چربی ها که از اسید های چرب تک اشباع هستند برای سلامت قلب ایده آل هستند. بر طبق تحقیقاتی که در زمینه نارحتی های قلبی انجام شده است اسید های چرب تک اشباع یا monosaturdated  این قابلیت را دارند که میزان کلسترول خون را کاهش دهند همانطور که می دانید کلسترل خون بالا احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهد.
چگونه از آن استفاده کنیم: ساده ترین راه این است که از آن به عنوان پوشش سالاد خود استفاده کنید یا به عنوان یک افزودنی در آشپزی استفاده کنید. البته روغن زیتون نباید زیاد حرارت ببینید بنابراین بهتر است آنرا چند دقیقه آخر پخت به خوراک خود اضافه نمایید. نکته دیگر اینکه در مصرف آن نباید زیاده روی کنید چون به هر حال مقدار زیادی کالری دارد که می تواند منجر به چاقی شود که خود در سلامت قلب تاثیر منفی دارد.
ماهی قزل آلا
این ماهی چرب حاوی اسید های چرب امگا-۳ است که برای سلامت قلب بسیار مفید است و می تواند میزان کلسترل بد خون را کاهش دهد. و اگر آنرا هفته ای دوبار مصرف کنید تاثیر مثبتی در افزایش میزان کلسترل خوب خون شما خواهد داشت.
چگونه آنرا مصرف کنیم: خوشبختانه ماهی قزل آلا یک ماهی خوشمزه و پر طرفدار است و بسیاری آنرا دوست دارند. می توان این ماهی را به اشکال مختلف طبخ و سرو کرد همراه با برنج یا سبزیجات، کبابی شده همراه با یک سالاد خوشمزه یا حتی می توان آنرا مانند سوشی تزیین کرد و هم از مزه آن لذت ببرید و هم از دیدن آن! روش های پخت ماهی قزل آلا تمام شدنی نیستند اما اگر انرا سرخ می کنید سعی کنید آنرا در مقدار کمی روغن و در ظرف در بسته پخت نمایید تا روغن کمتری نیاز داشته باشید.
انار
همه می دانیم که آنتی اکسیدانت ها برای بدن ما مفید هستند و انار از میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدانت است. نوشیدن آب انار به تنهایی آنقدر مفید هست که جریان خون مناسب در رگ های شما برقرار کند چون آنتی اکسیدانت آن مانع از تشکیل رسوب در دیواره رگ ها می شوند و همچنین از صدمه دیدن دیواره رگ ها جلوگیری می کنند.
چگونه آن را مصرف کنیم: نوشیدن آب انار راه آسان برای رساندن مقدار کافی از آنتی اکسیدانت ها به بدن است و نیاز به تغییرات اساسی در رژیم غذایی شما ندارد.
مارچوبه
مارچوبه برای کل شبکه وریدی بدن نه تنها سرخرگها بلکه سیاهرگها هم مفید است به خصوص خاصیتی که در کاهش فشار خون دارد، که مانع از بسته شدن رگها می شوند. اگر مدت طولانی (برای سالها) ار مارچوبه در رژیم غذایی خود استفاده کنید می توانید تجمع لخته خون در رگها را کاهش دهید و راه را برای زندگی سالم تری در آینده باز می کند.
بخار پز شده آن یا خام آنرا می توانید در سالاد استفاده کنید. همچنین تعداد زیادی دستور پخت وجود دارد که در آنها از مارچوبه استفاده شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کامپوزیت ها چقدر ماندگاری دارند؟
  گونه هایتان علامت کمبود پروتئین در بدن دارند اگر ..
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند
  چه نقاطی از خانه نیاز به ضد عفونی کردن دارند؟
  خوراکی هایی که برای استخوان ها ضرر دارند
  افرادیی که شکم بزرگ دارند به کبد چرب مبتلا می شوند
  چند نکته برای کسانی که موی چرب دارند
  چه عواملی در دندان درد نقش دارند؟ بررسی راهکارهای پزشکی درمان دندان درد
Question کودکان ایرانی چند دندان پوسیده دارند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان