امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قوز کمر کاربران رایانه

#1
قوز کمر کاربران رایانه 1


قوز کمر یکی از شایع ترین عوارض کار طولانی مدت با کامپیوتر است ،پشت ميزنشيني و مخصوصا كار طولاني با رايانه،از عوامل ایجاد کننده آن هستند
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بی تحرکی طولانی مدت در سنین پایین و کودکی به انحرافات شدید ستون فقرات به شکل قوز زودرس منجر می‌شود.
به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام ،نادر معروفی اظهار داشت: بی تحرکی طولانی مدت به خصوص در سنین پایین و دوران کودکی به همراه پیش زمینه های ژنتیکی و سایر عوامل ناشناخته به تغییر شکل های ساختاری و انحرافات شدید ستون فقرات به شکل قوز یا انحناهای جانبی منجر می شود و ممکن است این تغییر شکل ها تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کرده و تثبیت شود.
وی گفت: اتفاقی که در زندگی صنعتی امروزه رخ می دهد رفتن بشر به سمت بی تحرکی است و متأسفانه امروزه در سنین کودکی و نوجوانی به دلیل ازدیاد بازیهای مجازی و رایانه‌ای، فعالیت فیزیکی کودکان محدود شده و در وضعیت ساکن و بی تحرک، مغز نسبت به شکل و قامت ستون فقرات بی توجه می شود و این بی توجهی باعث می شود کم کم وضعیت غلط بدن به عنوان وضعیت نرمال در مغز تلقی شود.
معروفی عنوان کرد: تغییرات یا انحناهای ستون فقرات در هر سنی قابل رخ دادن است ولی معمولاً از سنین 7-6 سالگی شروع شده و تا سن 14 سالگی که به سن بلوغ اسکلتی معروف است به اوج خود می رسد. البته شکل گیری این اختلالات در دخترها زودتر شروع می شود.
وی افزود: از جمله دلایل شایع در بی توجهی به سلامت جسمی – روانی و بروز اینگونه انحرافات قامتی در کودکان و نوجوانان می توان به وجود اختلالات هیجانی ناشی از رقابت های تحصیلی مانند مسابقات علمی، کنکور و همچنین رفتارهای غلط مانند نحوۀ نشستن در کلاس و حمل کیف و کوله پشتی های غیر استاندارد اشاره کرد و لازم است برای رفع این معضلات به فعالیتهای فردی و گروهی، ورزش و اصلاح رفتارهای حرکتی و فیزیکی در سطح مدارس و اجتماع توجه بیشتری شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط AعطریناA
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان