امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رد شایعات

#1
آیا ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است؟

شاید مبنای شایعه مربوط است به سخنرانی حجت الاسلام بی‌آزار شیرازی ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست «شق‌القمر معجزه پیامبر اعظم (ص) با استناد به تحقیقات ناسا» که در “سلسله نشست‌های بخش دانشگاهی ‌پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم” دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایراد شده است .

 

اما دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واقعیت  چیست؟

 

یکی از عکس های استفاده شده در این شایعات مربوط به گسل معروف “دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سن آندریاس
” در امریکاست و ارتباطی با ماه ندارد.

 

رد شایعات 1

 

یکی دیگر از عکس هایی که در این شایعه به آن استناد شده مربوط به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شیاری در ماه
 است.

 

رد شایعات 1

 

در توضیح این عکس آمده: “شیارهای روی ماه اولین بار ۲۰۰ سال پیش با یک تلسکوپ کوچک در سرتاسر این سیاره مشاهده شدند. درادامه درموردانواع شیارهای موجودبرروی ماه گفته شده. در پایان تشریح شده که از این شیارها توسط گروه آپولو۱۰ درسال ۱۹۶۹ عکس برداری شده و دو ماه بعد توسط آپولو۱۱ تایید شده است”

نام علمی این شیار، Ariadaeus Rille است. برخلاف آنچه که گفته میشود، این شیار بصورت کمربندی دور تا دور ماه را فرا نگرفتهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
،  بلکه طول آن تنها ۳۰۰ کیلومتر است (قطر ماه ۳,۴۷۶ کیلومتر است) و از پیدایش آن نیز میلیونها سال میگذرد نه ۱۴۰۰ سال. و البته هیچگونه شیاری که سرتاسر ماه را فرا گرفته باشد، روی ماه وجود ندارد. همچنین در اسناد، تصاویر و گزارشات ناسا نیز اشاره ای به وجود چنین شیار یا دو نیم شدن ماه یا غیرطبیعی بودن شیار نشده.

صفحه شیار Ariadaeus Rille که ادعا میشود محل دو نیم شدن ماه است را دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 ببینید .

Ariadaeus Rille یکی از دهها شیار مستقیمی است که بر روی ماه وجود دارد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این شیار و دیگر شیارهای «مستقیم» در ماه و مشاهده ی مشخصات و جایگاه آنها، این صفحه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در سایت ناسا
 را ببینید.

بسیاری منبع این شایعه را دکتر پیدکوک رئیس حزب اسلامی بریتانیا می دانند که مدعی شده بود که در برنامه ای تلویزیونی فضانوردان ناسا در این مورد توضیحاتی داده اند.

این داستان به شدت مشهور شده عاقبت به ناسا رسید. یکی از دانشمندان “انستیتو تحقیقات ماه ناسا” به نام Brad Bailey در پاسخ به این شایعه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفته است
:

 

نقل قول: “پیشنهاد میکنم هرچیزی که در اینترنت می خوانید باور نکنید. تنها نوشته هایی قابل قبول هستند که منابع معتبر و علمی داشته باشند. هیچگونه شواهد علمی و گزارشی مبنی بر دو یا چند پاره شدن ماه و اتصال مجدد آن به هم در گذشته وجود ندارد “
انسان دشمن ان چیزی است که نمی فهمد Sleepy
پاسخ
 سپاس شده توسط Volkan ، saeedrajabzade ، Hitchcock ، Black_Man
آگهی
#2
من نمی دونم راسته یا نه یه روز تو یه کتاب خوندم که حضرت علی یکی از معجزه هاش این بوده که ماه رو به دو قسمت تقسیم کرده؟ این به شیار ماه ربط داره یا نه؟
پاسخ
#3
(08-04-2015، 18:24)♀✘ دُختَــ♥ـر بَهــآرے ♀✘ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من نمی دونم راسته یا نه یه روز تو یه کتاب خوندم که حضرت علی یکی از معجزه هاش این بوده که ماه رو به دو قسمت تقسیم کرده؟ این به شیار ماه ربط داره یا نه؟

حضرت علی معجزه نداررن.
معجزه مخصوص پیامبر هست
ب کارهای عجیب و غیر عادی ائمه و اشخاص بزرگ ، معمولا میگن کرامت
پاسخ
 سپاس شده توسط خخخخ ، ارش خان
#4
اینـو بخـونیـد ‍~>http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=219414

درضمن ناسا برای آمریکاست بنظر شما آمریکا اگه این معجزه رو هم تو ماه میدید راستش رو میگفت اینا برای اینکه مسلمان ها رو از دین اسلام سرد کنن
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy
#5
(09-04-2015، 16:44)PrInceSs~AloNe نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اینـو بخـونیـد ‍~>http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=219414

درضمن ناسا برای آمریکاست بنظر شما آمریکا اگه این معجزه رو هم تو ماه میدید راستش رو میگفت اینا برای اینکه مسلمان ها رو از دین اسلام سرد کنن

شما حق تصمیم گیری دارید
اما به نظر من اینها خرافاتی بیش نیست که در ذهن ما گذاشته اند
انسان دشمن ان چیزی است که نمی فهمد Sleepy
پاسخ
#6
نقل قول: درضمن ناسا برای آمریکاست بنظر شما آمریکا اگه این معجزه رو هم تو ماه میدید راستش رو میگفت اینا برای اینکه مسلمان ها رو از دین اسلام سرد کنن


جبه گیری کورکورانه بدون کوچک ترین اطلاعی...
چیزی که روز ب روز داره بیشتر میشه Rolleyes

عزیز من امریکا ندید اینهمه سازمان های فضایی اینهمه ستاره شناس
با اونهمه تلسکوپ های قوی که سحابی رو هم رصد میکنن(ماه که همین بغل خودمونه =))) )
نباید همچین چیزی رو میدیدن؟؟؟

بهتر نیست بگی مذهبیون افراطی این شایعات و دروغ ها رو تو فضای مجازی کنتشر میکنن تا حقانیت خودشون(نه دینشون) رو اثبات کنن و با این کار بزرگترین لطمه رو به دین میزنن
رد شایعات 1
The music feels better
رد شایعات 1












پاسخ
 سپاس شده توسط Hitchcock ، Volkan
آگهی
#7
[rtl]آپولو عکس ماموریت از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شیار آریده  نشان داد یک خط شکاف در سراسر سطح ماه. کتاب در سال 2004 توسط دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زغلول ال-Naggar  یکی از این عکس بازتولید و می گوید که مسلمان انگلیسی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیوید موسی Pidcock  به او گفت که او یک "برنامه" 1978 (SIC) که در آن او ادعا کرد که نامش ذکر نشده دانشمندان فضایی ایالات متحده گفته بود که "ماه به حال دیده بود تقسیم شده است که مدت ها قبل و دوباره، و بسیاری از شواهد بتن در سطح ماه برای اثبات این "وجود دارد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[sup][16][/sup]  این عنوان اثبات تقسیم خدمات اخبار مانند Jafariya اخبار گزارش شد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[sup][17][/sup]  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[sup][18 ][/sup]  و در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینترنت  وب سایت های. در حال در سال 2010 خواسته، براد بیلی دانشمند ناسا گفت: "توصیه من این است که همه چیز شما را بر روی اینترنت به عنوان خوانده شده به این باور نیست. نظیر بررسی مقالات منابع تنها علمی معتبر اطلاعات در خارج وجود دارد می باشد. هیچ شواهد علمی فعلی گزارش می دهد که ماه بود تقسیم به دو (یا بیشتر) قطعات و سپس دوباره بهم وصل است در هر نقطه در گذشته است. " دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[sup][6][/sup]
[/rtl]
[rtl]منبعen.wikipedia.org[/rtl]


شد ماه را به دو بخش در یک زمان خاص تقسیم؟
من مطمئن هستم که آنچه شما [دوباره با اشاره به نیستم، اما نظریه کنونی این است که ماه در نتیجه برخورد با زمین اولیه و کوچک ستاره مریخ به اندازه است. در اوایل زمانی که زمین به طور کامل مذاب بود، عناصر سنگین تر (آهن، و غیره) به مرکز زمین پشت سر گذاشتن کمتر متراکم بیرونی لایه / پوسته در حال سقوط بودند. هنگامی که برخورد اتفاق افتاد، آن پاره پاره کردن که بیرونی ترین لایه و خارج را به مدار اطراف زمین پرت شد و در نهایت گرد هم آمدند تا ماه ما است. این است که دوباره سوار آن، آن را ناشی از دو بدن با یکدیگر برخورد است!
براد بیلی
NLSI کارکنان دانشمند
2009 اوت 3


Was the moon split into two parts at a certain time?
I’m not sure what you[re referring to, but the current theory is that the Moon is the result of a collision with early Earth and a Mars-sized planetessimal.   Early on when the Earth was completely molten, the heavier elements (iron, etc.) were falling to the center of the Earth leaving behind a less-dense outer layer/crust.  When the collision happened, it ripped off that outer most layer and was flung out into orbit around Earth and eventually came together to form our Moon.  This is the reassemble it, it is the result of two bodies collided with one another!

Brad Bailey

NLSI Staff Scientist

August 3, 2009

شما در حال حاضر به این سوال در اوت 2009 پاسخ اما من می خواهم برای رفتن به جزئیات بیشتر. این وب سایت: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.mastikorner.com/forum/islamic-picx/6843-miracle-prophet-muhammad-pbuh.html ادعا می کند که خدا در ماه در دو به درخواست حضرت محمد تقسیم و این است که وجود دارد تقسیم در ماه مستند که توسط دانشمندان آمریکایی است که می رود سمت راست در اطراف آن که شواهد از معجزه است. آیا هر حقیقت به هر یک از این ادعاها وجود ندارد؟
توصیه من این است که همه چیز شما را بر روی اینترنت به عنوان خوانده شده به این باور نیست. مقالات کارشناسی منابع تنها علمی معتبر اطلاعات در خارج وجود دارد. هیچ شواهد علمی فعلی گزارش می دهد که ماه به دو (یا بیشتر) قطعات تقسیم شد و سپس دوباره بهم وصل است در هر نقطه در گذشته است.

براد بیلی

NLSI کارکنان دانشمند

2010 ژوئن 21




You’ve already answered this question in August 2009 but I’d like to go into more detail. This website: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.mastikorner.com/forum/islamic-picx/6843-miracle-prophet-muhammad-p-b-u-h.html claims that Allah split the Moon in two at the request of the Prophet Mohammed and that there is a split on the Moon documented by American scientists that goes right around it which is evidence of the miracle. Is there any truth to any of these claims?
My recommendation is to not believe everything you read on the internet. Peer-reviewed papers are the only scientifically valid sources of information out there. No current scientific evidence reports that the Moon was split into two (or more) parts and then reassembled at any point in the past.

Brad Bailey

NLSI Staff Scientist

June 21, 2010

انتخاب با شماست
می توانید قبول کنید یا نه
پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رد شایعات
  در شایعات

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان