امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خلاء مذهبی در جامعه آمریکا و والدین قاتل

#1
Heart 
مسلما به خاطر این که بسیاری از قتل های کودکان و خودکشی ها در خانه های مردم و حریم خصوصی آنها رخ می دهد اقدامات امنیتی و نظارتی نمی تواند منجر به کاهش خشونت خانوادگی والدین شود اما تقویت باورهای مذهبی و اعتقادی می تواند مهمترین مانع در این زمینه باشد.

به گزارش جهان، مردم آمریکا در هفته گذشته شاهد خبرهای وحشتناکی از قتل هایی بودند که در آنها مادر یک خانواده فرزند و یا فرزندانش را به شکل های وحشتناکی به قتل رسانده است. قتل و آزار و اذیت کودکان توسط والدین چیز جدیدی در ایالات متحده نیست اما در یک سال اخیر افزایش این گونه قتل ها موج جدیدی از نگرانی در مورد وضعیت کودکان دارای والدین بد سرپرست به وجود آورده است.

در اوایل همین هفته یک مادر ۲۹ ساله به اتهام حمله به سه فرزند خود و زخمی کردن گلوی آنها به وسیله چاقو در شهر اولمپیا در آمریکا بازداشت شد. این زن با چاقو به فرزندان خود حمله کرده است و گلوی آنها را زخمی کرده است. این کودکان ۶ ماهه و دو ساله بودند که هم اکنون در بیمارستان بستری شدند و وضعیت آنها وخیم گزارش شده است.

در موردی دیگر از قتل فرزندان به دست مادر، هفته گذشته زنی به نام ربه کا اسمیت که ۴۸ سال داشت، دو پسرش را به نامهای لوی براون ۲۵ ساله و گرت براون ۲۴ ساله را در حالی که خواب بودند با شلیک گلوله کشت و دست به خود کشی زد. به گفته مقامات پلیس اوکلاهاما این زن قبل از اقدام به این جنایت با برادر خود تماس گرفته و به او گفته است که تصمیم دارد تا خودش را بکشد. برادر این زن نیز با توجه به شناختی که از اختلالات رفتاری خواهر خود داشته است بلافاصله با تلفن اضطراری ۹۱۱ تماس گرفته و پلیس را در جریان قرار می دهد. کلانتر منطقه اعلام کرده که متأسفانه پیش از رسیدن مأموران پلیس، این زن کار خود را کرده بود و مأموران با سه جسد مواجه شده بودند.

این قتل ها تنها نمونه های از قتل های وحشتناکی است که به دست والدین آمریکایی رخ می دهد؛ قتل هایی که عشق مادرانه به فرزند را زیر سوال می برد و این پرسش را مطرح می کند که چگونه می شود یک مادر فرزندان خود را به قتل برساند. به طور حتم دلایل مختلفی برای این قتل ها وجود دارد اما شاید یکی از دلایل مشترک همه آنها خلاء مذهبی باشد که والدین آمریکایی از آن رنج می برند.

خلاء مذهبی و والدین قاتل

طبق گزارشی که آزمایشگاه جنایی شیکاگو و مراکز کنترل بیماری منتشر کرده است بیش از ۵۶ درصد از خشونت ها در ایالات متحده در خانه ها رخ می دهند و غالبا توسط اعضای خانواده علیه اعضای دیگر رخ می دهد.

این گونه حوادث نشان می دهد که برخی در جامعه آمریکا به اندازه ای از زندگی و وضعیت روحی، مادی و روانی خود خسته شدند که پیش از پایان دادن به زندگی خود تلاش می کنند تا جایی که می توانند دیگران را بکشند؛ این دیگر کشی همراه با خودکشی یکی از خطرناکترین معضل های اجتماعی در آمریکا است. آمریکا در رتبه هشتم از ده کشور دارای بیشترین نرخ خودکشی است. طبق آمار انجمن خودکشی آمریکا در حالی که نرخ اقدام به خودکشی در میان زنان سه برابر مردان است، میزان خودکشی محقق شده‌ی مردان، چهار برابر زنان می‌باشد.

قتل خانوادگی در اثر مشکلات روحی و روانی و وضعیت نامساعد اقتصادی در آمریکا رو به افزایش است به طوری که بسیاری از والدین بیمار تبدیل به کسانی شدند که می توانند قبل از خودکشی، فرزندان و یا دیگر اعضای خانواده خود را بکشند؛ خانه هایی که باید امن ترین مکان برای اعضای خانواده باشد، ناامن شده اند و غالبا به خاطر اینکه حریم خصوصی هستند پلیس نمی تواند مانع خشونت در درون آنها شود.

مذهب به عنوان یکی از عوامل پیش گیری کننده از جرم و جنایت در هر جامعه ای شناخته می شود. در قانون اساسی آمریکا سخنی از مذهب رسمی نشده است اما با نگاهی به تاریخ این کشور می توان گفت که در زمان های نه چندان دور مذهب این تاثیر خود را داشته است و مانع افزایش قتل های خانوادگی بوده است اما در سال های اخیر کم رنگ شدن نشانه های مذهبی و اعتقادات دینی در بین مردم آمریکا این تاثیر مذهب را کم کرده است.

نظرسنجی نشان می دهد که نقش مذهب در خانواده ها و جامعه آمریکایی رو به افول است. در مجموعه سنجش افکار عمومی بین سال های ۲۰۰۳ـ ۲۰۰۲ ، ۵۷ تا ۶۵ درصد از آمریکائیها گفتند که مذهب در زندگی آنها بسیار مهم است ، ۲۳ تا ۲۷ درصد گفتند که نسبتاً مهم است و ۱۲ تا ۱۸ درصد هم اعلام داشتند که چندان مهم نیست.

طبق نظرسنجی ها برای نیمی از آمریکایی ها دین و مذهب چندان تاثیر مهمی در رفتار و زندگی آنها ندارد و همین امر باعث می شود که بسیاری از والدینی که به هر شکلی احساس می کنند به بن بست روحی، روانی و مادی رسیدند مانعی برای انجام فرزندکشی و کارهای وحشتناک دیگری مانند خودکشی در درون خود نبینند. مسلما به خاطر این که بسیاری از قتل های کودکان و خودکشی ها در خانه های مردم و حریم خصوصی آنها رخ می دهد اقدامات امنیتی و نظارتی نمی تواند منجر به کاهش خشونت خانوادگی والدین شود اما تقویت باورهای مذهبی و اعتقادی می تواند مهمترین مانع در این زمینه باشد.
خلاء مذهبی در جامعه آمریکا و والدین قاتل 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  وحشتناک ترین نامه دنیا که یک قاتل نوشت (عکس)
Clocket قتل و مثله کردن کارگردان سینما بابک خرمدین و انگیزه قاتل!
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  قاتل بی‌رحمی که فقط آدم‌های بد را می‌کشت
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان