امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 3.78
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

× داعـش ×

#51
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
داعش در آستانه اشغال "کوبانی" و قتل عام مردم / هشدار اوجالان به دولت ترکیه


"عبدالله اوجلان رهبر حزب کاگردان کردستان ترکیه که هم اکنون در زندان دولت ترکیه به سر می برد نیز از آنکارا خواست با دخالت، مانع از سقوط کوبانی شود. او تهدید کرد در صورت سقوط شهر کوبانی به دست داعش، مذاکرات صلح با دولت ترکیه را متوقف می کند.
نیروهای داعش در آستانه اشغال شهر کوبانی سوریه هستند.

به گزارش عصرایران، شهر کردنشین کوبانی سوریه 52 هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله دو کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد. این شهر هم اکنون در محاصره نیروهای داعش است و هر لحظه امکان سقوط این شهر به دست داعش وجود دارد.

پیش بینی می شود در صورت سقوط کوبانی، قتل عام گسترده ای توسط داعش صورت بگیرد. شهر کوبانی در زبان عربی "عین العرب" نامیده می شود.

"عبدالله اوجلان رهبر حزب کاگردان کردستان ترکیه که هم اکنون در زندان دولت ترکیه به سر می برد نیز از آنکارا خواست با دخالت، مانع از سقوط کوبانی شود. او تهدید کرد در صورت سقوط شهر کوبانی به دست داعش، مذاکرات صلح با دولت ترکیه را متوقف می کند.

فرار مردم از حملات داعش - کردستان سوریه
× داعـش × 6


رسانه ها می گویند شمار زیادی از کردهای ترکیه و عراق برای جلوگیری از سقوط شهر کوبانی به دست داعش، به سمت این شهر رفته اند. همزمان تعداد زیادی از مردم کُرد ساکن شهر کوبانی برای فرار از جنگ به سمت مرزهای ترکیه رفته اند.

جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا نیز مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی را مورد هدف قرار دادند با این حال به نظر می رسد این حملات تاثیری در جلوگیری از پیشروی داعش ندارد.

آرامگاه سلیمان شاه
همزمان آرامگاه "سلیمان شاه" پدربزرگ بنیانگذار سلسله حکومتی عثمانی ها واقع در کشور سوریه نیز به یکی از سوژه های جنگ با داعش تبدیل شده است.

این آرامگاه 700 ساله در خاک سوریه و در فاصله 30 کیلومتری از مرز ترکیه قرار دارد.
احمد داوود اوغلو وزیر خارجه وقت ترکیه در ماه مارس گذشته گفته بود کشورش به هر حمله ای به این آرامگاه پاسخ خواهد داد.

رسانه ها می گویند ممکن است حمله داعش به این آرامگاه به بهانه ای برای دخالت نظامی ترکیه در سوریه تبدیل شود.

دولت ترکیه هم از پارلمان این کشور خواست مجوز دخالت نظامی آنکارا در سوریه را صادر کند.

درگیری ها در شهر کوبانی سوریه از مرز ترکیه دیده می شود
[color][font]


[/font][/color]
× داعـش × 6
[color][font]
[/font][/color]
این آرامگاه توسط دهها نفر از افراد مسلح ترکیه تحت حفاظت است. براساس قرارداد سال 1921 میان دولت های ترکیه و فرانسه، محدوده این آرامگاه به عنوان بخشی از خاک ترکیه به شمار می آید. به همین دلیل این آرامگاه توسط نظامیان ترکیه مورد حفاظت است و پرچم این کشور نیز برفراز آن قرار دارد. این قرارداد هنگامی امضا شد که سوریه تحت قیومیت فرانسه قرار داشت.

داعش و دیگر گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه و عراق، بسیاری از آرامگاه ها و مقبره ها را تخریب کرده اند.

مورخان می گویند سلیمان شاه پدر بزرگ عثمان اول بنیانگذار امپراتوری عثمانی به هنگام یکی از سفرهایش از اسب خود زمین خورد، به درون رودخانه فرات پرتاب و غرق شد.
[color][font]
[/font][/color]
تانک های ارتش ترکیه در مرز سوریه
[color][font]
[/font][/color]
× داعـش × 6
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘ ، ❥❤GIRL❤❥
آگهی
#52
آزادی ۱۰ روستا در صلاح الدین عراق

× داعـش × 6

[align=justify] ارتش عراق و نیروهای مردمی با اجرای عملیات موفقیت آمیز، بیش از ۱۰ روستا را از کنترل تروریست های داعش خارج و منطقه بین طوزخورماتو تا پل الزرکه در استان صلاح الدین را آزاد کردند.



ارتش عراق با اعلام هلاکت ده ها تن از عناصر داعش در درگیری های نظامی، از حمله ارتش و نیروهای عشایر به گروه های تروریستی در منطقه شیعه نشین بلد واقع در جنوب صلاح الدین خبر داد.

اهالی منطقه بلد خواستار حمله جنگنده های عراقی به منظور دفع حملات پیاپی تروریست ها علیه این شهر و ممانعت از رسیدن آنها به بارگاه مطهر حضرت محمد بن علی الهادی (ع) شدند.
نیروهای عراقی روز پنجشنبه از بازپس گیری حدود ۳۰ روستا واقع در شرق استان دیالی نیز خبر دادند. همچنین در این نبردها بیش از ۵۰ تروریست داعش به هلاکت رسیدند.
به گفته یک منبع در فرماندهی عملیات بابل در جنوب بغداد، در نتیجه حملات جنگنده های عراقی به مواضع تروریست ها در این منطقه، بیش از ۲۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش کشته یا زخمی و چندین پایگاه تروریست ها در ناحیه جرف الصخر در شمال بابل منهدم شد.

نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف استان صلاح‌الدین عراق عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و در این عملیات تاکنون شمار زیادی از تکفیری‌ها به دست نیروهای امنیتی، عشائر و ارتش کشته شده‌اند.
× داعـش × 6
پاسخ
 سپاس شده توسط αѕтer ، ❥❤GIRL❤❥
#53
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گاردین: اگر داعش تا کریسمس نابود نشود...


× داعـش × 6
انتظار می رود حملات جت های تورنادو انگلیس پیشرفت «دولت اسلامی» را محدود کند و زمینه را برای استفاده پیوسته از نیروهای زمینی در آینده مهیا سازد.
به گزارش تیک، حملات هوایی جت های تورنادو نیروی هوایی انگلیس ناکارآمد ترین و پرهزینه ترین شیوه حمله به جنگجویان داعش در عراق است. اما این حملات جنبه نمادین دارد و بارزترین شاهد دال بر پیوستن انگلیس به اقدام نظامی علیه جنگجویان «دولت اسلامی» (داعش) است و بزرگترین تاثیر سیاسی را دارد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و فیلیپ هاموند و مایکل فالون وزرای خارجه و دفاع وی سعی در تاکید بر این مسئله داشته اند که بمباران برای شکست داعش کافی نخواهد بود و این عملیات نظامی ممکن است سالها طول بکشد.

استفاده از موشکهای دقیق تر و رادار پیشرفته و فناوری مادون قرمز دید در شب باید به خلبانان تورنادو در احترام به آنچه که فالون آن را «قوانین بسیار دقیق تعامل» خوانده است، برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان کمک کند، گرچه همچنان خطراتی وجود دارد.

اما درحالیکه بمباران هوایی به لحاظ سیاسی موجه تر از اعزام نیروی زمینی است، تحلیگران هشدار می دهند که یک جنگ طولانی مدت دو پیامد دارد که عبارت است از: ناشکیبایی عمومی و به چالش کشیده شدن قدرت ترمیم پذیری نیروی هوایی انگلیس.

شاشنک جوشی محقق ارشد موسسه رویال یونایتد سرویس می گوید: این یک جنگ پیوسته و کم شدت طی چندین سال خواهد بود که با اعمال مناطق پرواز ممنوع توسط انگلیس و آمریکا بر فراز عراق در دهه هزار و نهصد و نود پس از جنگ اول خلیج فارس قابل مقایسه است.

به گفته وی، آن عملیات نیز ماموریتهایی محتاطانه، کم خطر و پیوسته ای بود که با هدف با ثبات سازی اوضاع طراحی شده بود، نه تغییر شدید آن.

طبق پیش بینی وی، حملات هوایی به وسیله ای برای توقف پیشرفت (دولت اسلامی) و تضعیف منابع آن تبدیل خواهد شد تا اینکه نیروهای زمینی محلی بتوانند در زمان مقرر با احتمال موفقیت بیشتر آنها را تحت کنترل در آورند.

به گفته وی، صبوری نقش مهمی دارد و به سختی می توان شاهد دستاوردهای چشمگیر ارتش عراق در سال آینده بود.

داعش ممکن است بسیار زودتر از پیش بینی های دولت نابود شود. اما به گفته این محقق، اگر تا کریسمس هیچ نتیجه ای حاصل نشود، ممکن است عموم مردم به غلط تصور کنند که اقدام نظامی شکست خورده است. به همین علت است که وزرای دولت انگلیس و جان کری وزیر خارجه آمریکا بر جدول زمانی درازمدت تاکید داشته اند، مسئله ای که در جنگهای قبلی معمولا بر آن تاکید نمی شد.

به عقیده تحلیلگران از جمله جوشی، این راهبرد نظامی مانند هر جنگ چند ملیتی از قبیل کوزوو یا جنگ اول خلیج فارس به موجب نیاز به حفظ ائتلاف کشورها شکل خواهد گرفت.

وی گفت: حملات هوایی باید محتاطانه باشد و از اهداف پر خطر و پر بها اجتناب شود چون هر اشتباهی می تواند موجب تضعیف حمایت نظامی اعراب و اروپایی ها شود... این بدین معنی است که از برخی اهداف با ارزش صرف نظر خواهد شد، حتی در جائیکه به بهای تلفات نیروی زمینی عراق تمام شود.

به گفته فرماندهی مرکزی پنتاگون، تا آخر هفته گذشته هواپیماهای آمریکایی با حدود دو هزار و پانصد سورتی پرواز دویست و هفتاد هدف را مورد اصابت قرار داده بودند. اما توانایی های آمریکا قابل مقایسه با توانایی های انگلیس نیست. نیروی هوایی انگلیس در جنگ هزار و نهصد و نود و یک خلیج فارس سی اسکادران رزمی داشت، اکنون هفت اسکادران رزمی دارد.

جنگنده های تایفون که جدیدترین جنگنده نیروی هوایی انگلیس است، به موشکهای بریمستون که، به گفته تحلیلگران، دقیق ترین و مناسب ترین سلاح بر ضد داعش است، مجهز نیست. بدین ترتیب فقط جت های قدیمی تورنادو برای ادامه جنگی که ممکن است یک جنگ بسیار درازمدت باشد، باقی می ماند.

همانطور که حملات هوایی به لیبی در سال دو هزار و یازده موجب شد کامرون کاهش های برنامه ریزی شده در اسکادران های تورنادو را لغو کند، یک اسکادران جت های تورنادو که قرار است در آوریل دو هزار و پانزده برچیده شود، اکنون تقریبا بطور قطع حفظ خواهد شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘ ، ❥❤GIRL❤❥
#54
بیعت بزرگان موصل با داعش +عکس

برخی از شیوخ و بزرگان موصل با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، پایگاه خبری المسله عراق تصاویری از بیعت برخی شیوخ و بزرگان موصل با گروه تروریستی داعش منتشر کرده است.

هم‌چنین منابع عراقی از حُقه جدید سرکرده داعش برای ممانعت از فرار تروریست‌های تحت فرمانش از مقابل نیروهای امنیتی عراقی و حملات هوایی و بیعت بزرگان موصل با البغدادی پرده برداشتند.

منابع محلی در موصل اعلام کردند: «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش پول‌های زیادی به سرکرده‌های این گروهک برای تشویق آن‌ها به ادامه جنگ و فرار نکردن از مقابل نیروهای عراقی و حملات هوایی داده است.

سازمان ملل متحد نیز در گزارش خود تاکید کرد تروریست‌های داعش در اعدام دسته جمعی، تجاوز به زنان و استفاده از کودکان برای جنگیدن در عراق دست داشته‌اند.

این سازمان در گزارش خود که «نیکلای مالدینوف» نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق تدوین کرده است به قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان بیگناه در عراق اشاره کرد.

× داعـش × 6
× داعـش × 6
پاسخ
 سپاس شده توسط αѕтer ، ❥❤GIRL❤❥
#55
روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" فاش کرد که بانک مرکزی قطر از تروریستهای عراق و سوریه حمایت و پشتیبانی مالی می کند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، روزنامه دیلی تلگراف از حمایت مالی بانک مرکزی قطر از تروریست ها در سوریه و عراق پرده برداشت و نوشت: یکی از کارمندان بانک مرکزی قطر به نام خلیفه محمد ترکی السبیعی برای تروریست های عراق و سوریه کمک مالی ارسال کرده است.

دیلی تلگراف افزود: این فرد همان کسی است که پول لازم برای حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را به خالد شیخ محمد العقل داده بود.

به نوشته این روزنامه، اسناد منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد: بین السبیعی و یک حامی مالی تروریستها که به حمایت مالی از شاخه القاعده در سوریه برای منفجر کردن هواپیماهای مسافربری از طریق کارگذاری مواد منفجره در تیوپهای خمیر دندان متهم شده است، ارتباط وجود دارد.

مقامات قطر در سال ۲۰۰۸ السبیعی را به اتهام تامین هزینه های فعالیت های تروریستی بازداشت و تنها بعد از گذشت ۶ ماه، آزاد کردند تا بار دیگر، به روند جمع آوری پول و دادن آن به تروریست های سوریه و عراق ادامه دهد.

نیروهای آمریکایی هفته گذشته نقشه های تروریست ها برای منفجر کردن هواپیماهای مسافربری از طریق مواد منفجره کارگذاری شده در تیوپهای خمیردندان را از طریق بمباران مواضع شاخه القاعده در سوریه، خنثی کردند.

روزنامه دیلی تلگراف خاطرنشان کرد: اتهامات علیه قطر در مورد حمایت مالی از تروریسم جهانی در حال افزایش است و این کشور در کنترل بر شهروندان که از فعالیت های تررویستی در سوریه و عراق حمایت مالی می کنند، ناکام مانده است و همین امر ممکن است باعث اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور سرشار از گاز شود.
× داعـش × 6
پاسخ
 سپاس شده توسط ❥❤GIRL❤❥
#56
گروهک داعش در همسایگی کرمانشاه؛ پیشروی این گروهک تا 50 کیلومتری مرز ایران + نقشه
::: دسته: اخبار استان | بازدید: 51568 |
(آخرین خبر: امیر داعش در ایران دستگیر شد)
"مرکز عراق در آستانه تصرف توسط داعش".
داعش در حال تصرف مناطق جدیدی از خاک عراق است و تا 50 کیلومتری پایتخت عراق نیز پیش تاخته است. درعین حال، یکی از محورهای پیشروی این گروهک، حرکت در طول مسیر بعقوبه به خانقین می باشد که این مسیر مواصلاتی، داعش را هر لحظه به ایران نزدیک نموده به نحوی که شبه نظامیان این گروهک، دیروز تا 50 کیلومتری مرز سومار و پشت دیوارهای مرزی کشورمان، پیش تاختند و به همین دلیل نیز تعداد زیادی از اهالی شهرهای مقدادیه، سعدیه و جلولاء، به سمت مرز خانقین - خسروی (در استان کرمانشاه) در حرکت هستند.
بی گمان، تصرف شاهراه مواصلاتی کرمانشاه به بغداد توسط گروهک داعش، علاوه بر زیانهای تجاری و اقتصادی(که از آنجمله، تعطیلی بازارچه های مرزی استان کرمانشاه و بخصوص بسته شدن مرز خسروی، که متحمل می نماید، تهدیدهای امنیتی جدی نیز برای کشورمان به همراه خواهد داشت و توجه و حساسیت مسوولان کشور را موکدا، طلب می نماید.


به گزارش پارسینه به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای داعش در نزدیکی شهر بعقوبه با ارتش عراق درگیر شده‌اند. بعقوبه در پنجاه کیلومتری شمال‌شرق بغداد واقع شده است. منابع امنیتی عراق می‌گویند داعش در شهر مقدادیه نیز با نیروهای دولتی عراق در جنگ است.

بیشترین پیروزی‌های امروز داعش در مناطق جلولا و سعدیه گزارش شده است. جلولا در حدود ۵۰ کیلومتری مرزهای ایران واقع شده است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال امروز گزارش داد ایران «دو گردان از نیروهای سپاه» را «برای حمایت از بغداد و شهرهای کربلا و نجف، به عراق گسیل کرده است».

پیشروی داعش در خاک عراق/ داعش در 42 کیلومتری مرز کرمانشاه+ نقشه/تصاویر ورود داعش به جلولاء و جنایات این گروهک
::: دسته: اخبار | بازدید: 14564 |
درگیری های شدید در عراق در طول روز گذشته(چهارشنبه 22 مرداد)/ تداوم پیشروی داعش به سمت جنوب شرق عراق/ داعش شهر جلولا و مناطقی از خاک عراق در 42 کیلومتری مرز استان کرمانشاه(مرز مشترک خسروی-خانقین) را به تصرف درآورد/ حضور نوری مالکی در سامرا/ ورود داعش به خانقین و تصاویری از جنایات داعش/ درخواست نماینده آیت الله سیستانی در کربلا برای دفاع از عراق

اخباری درباره رسیدن نیروهای داعش به 50 کیلومتری خاک ایران منتشر شده است این درحالی است که برخی منابع از حضور داعش در 42 کیلومتری مرز ایران و در همسایگی استان کرمانشاه خبر می دهند. برخی رسانه ها نیز از پیشروی این نیروهای در استان دیاله خبر می دهند، خبرهای دیگری حاکی از آن است که این پیشروی توسط پیشمرگه های کرد متوقف شده است.

ظهر دیروز اعلام شد که نیروهای داعش توانستند دو شهر در استان دیاله را تصرف کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت که شهرهای جلولا و السعدیه به علاوه چندین روستای اطراف کوهستان حمرین به دست اسلام‌گرایان افراطی داعش افتاده و نیروهای نظامی نیز پست‌های خود را رها کرده‌اند.

داعش نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که السعدیه و جلولا را تحت تصرف خود درآورده است. توضیح آنکه از مرز استان کرمانشاه(خسروي) تا شهر خانقين عراق ۱۰كيلومتر فاصله است و از خانقين تا سعديه نیز ۳۱ كيلومتر مسافت وجود دارد. ضمن آنکه شهر جلولاء نیز در مجاورت استان کرمانشاه و در فاصله ۴۲ کیلومتری مرز خسروی(از طریق شاهراه غرب به شرق و جاده اصلی کرمانشاه به بغداد) قرار دارد.
اما برخی رسانه های نزدیک به دولت عراق به نقل از مقام های امنیتی استان دیاله اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه کنترل دو شهر جلولاء و السعدیه را بعد از پاکسازی عناصر داعش به دست ارتش عراق، به دست گرفته‌اند.

نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در روزهای اخیر توانسته‌اند شهر موصل، یکی از بزرگترین شهرهای عراق، را تصرف کنند، امری که امکان پیشروی سریع آنها به سمت بغداد را فراهم آورده است.

در همین حال سخنگوی وزارت کشور عراق از تدوین طرح امنیتی جدیدی برای حفاظت از بغداد در مقابل حملات احتمالی داعش خبر داد.

در همین حال امروز شیخ مهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا پس از نماز جمعه از کسانی که قادر به حمل اسلحه هستند درخواست کرد برای دفاع از کشور سلاح به دست گیرند و به ارتش بپیوندند. این درخواست نماینده آیت الله سیستانی "جهاد کفایی" تعبیر شده است. گفته می شود پس از انتشار سخنان نماینده آیت الله سیستانی شیعیان زیادی برای دفاع از عراق داوطلب شده اند.

فرمانده عملیات سامرا اعلام کرد که یک میلیون و نیم نیروی داوطلب از سراسر عراق برای نبرد با داعش اعلام آمادگی کردند.

روز گذشته العربیه خبر داده است که عصر امروز نوری مالکی نخست وزیر عراق همراه با هیات نظامی وارد سامرا شده است و استاندار عراق این خبر را تائید کرده است. پیش از این اخباری از احتمال حمله دوباره داعش به سامرا منتشر شده بود.


مردانی که برای پیوستن به ارتش عراق داوطلب شده‌اند، با اتوبوس راهی شهر نجف هستند
در عین حال، طی روزهای اخیر، ایران و آمریکا اعلام کرده اند که حاضرند به دولت عراق برای حل بحران کمک کنند. برخی رسانه ها مدعی شده اند که تعدادی از نیروهای سپاه پاسدارن در عراق حال نبرد با گروه داعش هستند. اما امروز حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که ورود نیروهای نظامی ایران به عراق صحت ندارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است برای کمک به دولت عراق در مقابله با جنگجویان داعش، چندین گزینه از جمله اقدام نظامی در دست بررسی است.

در گیرها در عراق باعث شده است گمانه زنی ها درباره احتمال تجزیه این کشور منتشر شود. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر حسن روحانی رئیس جمهور، در صفحه توئیتر خود نوشته است که "تسخیربخش هایی از شمال عراق می تواند سرآغاز تجزیه عراق به سه کشور کرد، سنی و شیعه باشد."

به عقیده ابوطالبی اگر عراق تجزیه شود، ترکیب سرزمینی منطقه تغییر خواهد کرد و جامعه مدنی و مردم سنی عراق خسارات فراوانی خواهند دید و در این زمان کردها هم باید بیش از این حساس باشند.

جزییات تصرف جلولا به دست داعش و تصاویر جنایت داعش در جلولاء
تروریست های بعثی - تکفیری داعش از بامداد دیروز به شهر جلولا در کردستان عراق حمله کردند و در نخستین اقدام، ده ها نفر از شهروندان را تیرباران کردند. تروریست های داعش مانع از فرار مردم شده اند تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تروریست های تکفیری و بعثی داعش در شرایطی به شهر جلولا در کردستان عراق حمله کردند، که هیچ نیروی دفاعی، حتی پلیس محلی در این شهر حضور نداشت و مردم نیز امکان دفاع نداشتند. با این حال، تروریست ها از چند کیلومتر مانده به شهر، شلیک به کوچه و خیابان ها را آغاز کرده بودند و تا ساعت ها پس از ورود به جلولا نیز به شلیک وحشیانه خود ادامه می دادند.

بر اساس اعلام تعدادی از اهالی که موفق به فرار شده اند، تکفیری ها که در میان آنها تعداد زیادی تروریست غیر عرب، بویژه از اراذل و اوباش قفقاز، چچن، داغستان و کشورهای آسیای میانه دیده می شد، هرکسی را که در سطح شهر می دیدند به رگبار می بستند و پس از ورود به شهر، تعداد زیادی از جوانان را از خانه ها بیرون کشیده و آنها را در چند گروه تیرباران کردند.

تروریست های داعش از خروج مردم از جلولا جلوگیری کردند تا ارتش عراق از بیم کشته شدن مردم، نتواند به سمت شهر شلیک کند و نیروهای کرد نیز، برای بازپس گرفتن شهر اقدامی نکنند. این نوع گروگانگیری و استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی در شهرهای دیگر عراق نیز صورت گرفته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ❥❤GIRL❤❥
آگهی
#57
سخنگوی وزارت دادگستری عراق با اشاره به ادامه حمایت‌های نظامی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی از جمله داعش در عراق تاکید کرد، استمرار این حمایت‌ها عراق در آستانه جنگی فرسایشی همانند سوریه قرار داده است.
به گزارش جهان، «حیدر السعدی»، سخنگوی وزارت دادگستری عراق درباره آخرین تحولات و اقدامات اتخاذ شده از سوی وزارت دادگستری عراق در راستای اوضاع امنیتی حاکم بر این کشور با خبرگزاری فارس در بغداد به گفت‌وگو نشست.

وی در‌باره آخرین اقدامات امنیتی اتخاذ شده توضیح داد: این وزارتخانه یک هفته پیش تقریبا اقدام به بستن زندان «ابو غریب» به دلیل اوضاع امنیتی بسیار حساس در این منطقه پرداخت، چراکه این منطقه از جمله مناطق پرتنش و بحرانی عراق به شمار می‌آید و به این ترتیب تلاش شد تا مانع تکرار سناریو یک سال پیش شویم که در جریان آن تعداد زیادی از زندانیان این زندان به بیرون فرار کردند.

السعدی با بیان اینکه این اقدام، اقدامی پیشگیرانه بود، گفت: در این زندان بیش از ۲۴۰۰ زندانی به سر می‌برند که اغلب آنها از متهمان به دست داشتن در قضایای تروریستی هستند و پیش بینی ما این است که این منطقه شاهد تشدید اوضاع و حتی درگیری‌های نظامی باشد، به همین دلیل اقدام به پخش کردن این زندانیان در زندان‌های دیگر کشور از جمله زندان‌های مناطق شمالی و مرکزی عراق مانند زندان‌های بادوش و جمجمان و سوسه در استان سلیمانیه و برخی از زندان‌های استان بغداد کردیم.

سخنگوی وزارت دادگستری عراق در ادامه تاکید کرد: اغلب محافل امنیتی و سیاسی که منافع عراق برای آنها اهمیت دارد، از این اقدام استقبال کردند، اما برخی از سازمان‌های بین المللی قضایایی همچون تراکم زندانیان و ایجاد مشکل برای خانواده زندانیان جهت ملاقات با آنها را مطرح کردند، در حالی‌که ما تمام این قضایا را در تقسیم زندانیان مد نظر قرار دادیم.

وی در این خصوص تاکید کرد: بدون تردید اوضاع امنیتی و حفظ امنیت بسیار مهمتر از معیارهای امنیتی و معیارهای بشری برای ما به شمار می‌آید.

اما در خصوص زندان موصل السعدی توضیح داد: در موصل زندان «بادوش» را داریم که از حیث کارهای اصلاحی که روی زندانیان در آن صورت می‌گیرد، از جمله زندان‌های نمونه در کشور شمرده می‌شود، اما مدتی بود که عناصر تروریستی و رهبران گروه‌های تروریستی که در این زندان بودند، به صورت دوره‌ای مثلا ماهی یکبار اقدام به تجاوز و تعرض به زندانیان و تلاش برای تصرف آن می‌کردند که یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه ماه پیش صورت گرفت که با مقابله نیروهای امنیتی و مسئولان زندان مواجه شد.

السعدی با اشاره به اینکه اعضای وزارت دادگستری در معرض تعرض‌های شبه روزانه قرار دارند، تاکید کرد که این اقدامات وزارت دادگستری را از ادامه فعالیت‌ها و وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده باز نمی‌دارد.

در خصوص ارتباط سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در زندان با سرکرده‌های خارج از زندان السعدی گفت: نمی‌توان این قضیه را نفی کرد، در مواردی وجود چنین تماس‌هایی مشاهده شده که موارد انگشت شمار است و دلیل آن نفوذ این عناصر در برخی از نگهبانان زندان‌ها و فریفتن آنها و استفاده از تلفن‌های زندان است و همین تماس‌ها و وجود همین تلفن‌ها موجب بروز برخی حوادث در زندان‌های عراق از جمله زندان ابو غریب و التاجی شده بود.

سخنگوی وزارت دادگستری عراق ادامه داد: ما به عنوان وزارت دادگستری مجبور هستیم که در برخی امور هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی با وزارت کشور و دفاع داشته باشیم و با وزارتخانه‌هایی مانند امنیت ملی و دفتر نخست وزیری در ارتباط باشیم که تماما برای تامین امنیت در کشور صورت می‌گیرد.

در خصوص حوادث الانبار و فلوجه و سلاح‌های در اختیار داعش و طرف‌هایی که به حمایت مالی و نظامی از این گروه می‌پردازند، السعدی گفت: ما بر این باوریم آنچه در الانبار و فلوجه رخ می‌دهد، به دلیل وجود طرح‌ها و برنامه‌های خارجی است و این طرح‌ها در اجرا بر برخی طرف‌های داخلی تکیه دارند که حمایت‌های نظامی و لجستیکی را از آنها دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حمایت‌های نظامی و لجستیکی که از گروه‌ داعش صورت می‌گیرد، چنان گسترده است که مشاهده آنها درگیری دو کشور را به ذهن تداعی می‌کند و نخست وزیری عراق آشکارا و علنی اعلام کرده که این کشورها چه کشورهایی هستند.

السعدی درباره طرف‌های داخلی نیز گفت: طرف‌های داخلی حامی تروریسم نیز در برخی سیاستمداران نمود پیدا می‌کند که کانون و هسته این گروه‌های را تشکیل می‌دهند و زمینه تحرکات و فعالیت‌های آنها در عراق را هموار می‌کنند، این سیاستمداران با برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های داخلی و بین المللی و تحت عناوین مختلف دفاع از حقوق بشر تلاش می‌کنند، اقدامات تروریستی این گروه‌ها و به خاک و خون کشیده شدن مردم توسط آنها را توجیه کنند.

وی هدف این اقدامات و چنین برخوردهایی را گمراه کردن و فریفتن افکار عمومی برشمرد و از تمام سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر خواست به عراق بیایند و جنایات این گروه‌های تروریستی را از نزدیک مشاهده کنند. در حالی‌که این سازمان‌ها تاکنون فقط به حمایت از این گروه‌ها پرداخته‌اند و اگر این حمایت‌ها ادامه یابد، بدون تردید عراق وارد جنگ فرسایشی همانند سوریه خواهد شد.

سخنگوی وزارت دادگستری عراق دربار آمار محکومان به اعدام در زندان‌های عراق گفت: بیش از یک‌هزار محکوم به اعدام داریم که اغلب متهمان به اقدامات تروریستی را در بر می‌گیرد.
× داعـش × 6
پاسخ
 سپاس شده توسط ❥❤GIRL❤❥
#58
پیام داعش به حماس


نسبت عقیدتی داعش با مسئله فلسطین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی معتقدند چون حماس ریشه اخوانی دارد، تنها در ابتدای حرکت مخالفان اخوانی بشار اسد در سوریع با آنها همراهی کرده و پس از آنکه داعش دست به اقدامات خشونت بار و گشترس فعالیت خود زده، از آنها فاصله گرفته است. برخی دیگر نیز با ناصبی خواندن فلسطینی‌ها و دست به دست کردن عکسی از غزه که ادعا می‌شد گروه‌های مقاومت شهدای خود را با پرچم داعش تشییع کرده‌اند، حماس را طرفدار داعش معرفی کرده اند.
این در حالی است که به نظر می‌رسد، داعش با تکنیک‌های نوین جنگ رسانه‌ای و پروپاگاندای خود سعی کرده هر اقدام گروه‌های اسلامگرا را به خود منتسب کرده و از این تنور برای خود آبی گرم گند. این مهم وقتی رنگ واقعیت بیشتری می‌گیرد که بدانیم داعش با استفاده از همراه کردن عشایر بزرگ عراق و برخی مخالفان قومی – قبیله‌ای توانست موصل را اشغال کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
× داعـش × 6

نامه داعش به حماس/ به ما بپویندید!

گروهک تروریستی داعش با ارسال نامه‌ای به جنبش حماس، خواستار قطع رابطه جنبش مقاومت مردم غزه با جمهوری اسلامی ایران شد.
سایت خبری “الوطن ” مصر در این باره خبر داد؛ گروهک تروریستی داعش که خود را دولت اسلامی عراق و شام می خواند، از حماس خواسته تا به داعش بپیوندد.
در بخشی از این پیام از حماس خواسته شده تا با تاسی از اسلام واقعی(!)سر “شائول آرون” سرباز اسیر اسرائیلی را بریده و تصاویرش را در رسانه‌ها منتشر کنند تا درس عبرتی برای یهود باشد.
داعش در این پیام تصریح کرد: حماس ضمن پیوستن به دولت اسلامی عراق و شام باید همانند داعش که سر رافضی‌ها (شیعیان) و مسیحیان را از تن جدا می‌کند، این سرباز اسرائیلی را ذبح کند.
در بخش دیگری از این پیام، داعش خواستار قطع رابطه حماس با جمهوری اسلامی ایران شده و گفته است: علاقه خود به ایرانیان سگ صفت را قطع کنید، چرا که آنها دشمنان صحابه پیامبر و ام المونین عایشه هستند. بنابراین برگردید به سنت برائت از مشرکان و تقوای الهی پیشه کنید و از چیزی غیر از خدا نترسید!
در ادامه این پیام آمده است: به آمریکا و حاکمان عرب نیز دل خوش نکنید و با آنها نیز مبارزه کنید و طریق ما را درقبال آنها به کار بگیرید.
فتوای مفتی داعش: جنگ با حماس بر جنگ با اسرائیل مقدم است!
به گزارش جهان، برخی از تندروهای داعش که به سبب کینه اربابان سعودی و قطری‌شان، از مقاومت فلسطین و لبنان عقده دارند، با منصوب کردن حماس به شیعیان خواستار برخورد ویژه با آنها شدند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
× داعـش × 6
به طور مثال، صلاح الدین ایوبی از مفتیان بلندمرتبه داعش با تاکیدبر اینکه ” ابتدا شیعیان مشرک رافضی، مرتدان و منافقین جنگید و سپس به جنگ با صلیبی‌ها رفت” گفته است: ما نیز ابتدا باید حماس را طرد کنیم تا پیروز شویم و این بنده فقیر، جنگ با حماس را مقدم بر جنگ با یهود می‌دانم. اگر این حماس مرتد و ارتش آن “قسام” در غزه نبود، مسلمانان بر یهود پیروز می‌شدند.
واکنش مقامات حماس به ادعای ارتباط آنها با داعش
به گزارش جهان، انتشار عکس جنجالی تشییع شهدای مقاومت وابسته به جنبش حماس با پرچم‌های گروهک تروریسیتی داعش، موضوع دیگری بود که این روزهای در آستانه روز قدس دستاویز برخی مخالفان کمک به غزه شده بود. حتی برخی افراد، مغرضانه به استناد به خبر یک پایگاه اینترنتی، تحت عنوان “همدستی حماس و اسرائیل در عراق” ، گروه مقاومت حماس را به همکاری با اسرائیل و ارسال اسلحه از طریق اردن برای داعش در عراق متهم کرده است!
این در حالی است که اسامه حمدان مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس درباره ادعای ارتباط گروه متبوعش با داعش در مصاحبه‌ای گفته است: بنده از این امر شگفت زده شدم، چطور چنین اخبار بی پایه و اساسی انعکاس پیدا می کند، مساله عجیب اینکه اینگونه خبرها در هیچ منبع رسانه ای یا سایت و رسانه جهان و منطقه انتشار پیدا نکرده است و فقط در رسانه های داخلی آمده است.
وی ادامه داد: این شایعات مغرضانه در حالی منتشر می شود که ملت فلسطین به مقابله با رژیم صهیونیستی برخاسته و این روزها آماج حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در اینجا باید خاطر نشان کنم که بخشی از عکس هایی هم که از جشن مردم غزه به خاطر داعش منتشر کرده اند، ساختگی و فتوشاپی است و بخشی دیگر هم اصلا مربوط به غزه نیست.
لگدمال کردن پرچم فلسطین توسط داعش!
به گزارش جهان، یک سایت منتسب به تروریست‌های داعش با انتشار تصاویری گزارش داده که اعضای این گروهک تروریستی با لگد مال کردن پرچم فلسطین اعلام کردند باید پرچم داعش به جای آنها به اهتزاز در آید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
× داعـش × 6
در فیلم منتشر شده یکی از عناصر داعش با پایین آوردن پرچم فلسطین و لگدمال کردن و برافراشتن پرچم این گروه تروریستی می‌گوید: “هرکسی آن را بر منطقه فردوس برافراشت، می‌خواهد فتنه‌گری کن ، زیرا پرچمی را که روی آن عبارت لا اله الا الله نوشته شده پایین آورده است. به همه مجاهدان می گوییم در برابر این فتنه مقابله کنید زیرا افرادی هستند که از این فتنه استفاده می‌کنند. آیا این پرچم را برافراشته کنیم؟ آیا ارتش مجاهدان چنین پرچمی را برافراشته کند؟ از خدا بترسید. مبادا پرچم انقلاب پایین آورده و پرچمی دیگر به اهتزار درآید. ما به خاطر این پرچم آمده ایم و جان خود را فدای آن می کنیم.”

منبع: جهان نیور
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘ ، ❥❤GIRL❤❥
#59
"براگر" نویسنده این مقاله نوشته است ترانه " من از اسرائیل متنفرم" که در دهه گذشته بسیار رواج یافت، باعث ایجاد حس نفرت و انتقام جویی در جهان عرب علیه اسرائیل و غرب و در نهایت باعث پدید آمدن داعش شده است.

این روزنامه ادامه داد: ترانه مزبور همراه با ترانه تمسخر آمیز "من اسراییل را دوست دارم!!" درباره آرزوی نابودی اسراییل و تشویق مردم مصر به اسرائیل ستیزی از ترانه های رایج دهه گذشته بود.

راگر افزود: افزایش خشونت در جهان عرب به خاطر افزایش نفرت بوده و ظهور داعش نتیجه آرزوهای نفرت آمیز جهان عرب در دهه گذشته است.



× داعـش × 6
× داعـش × 6 
پاسخ
 سپاس شده توسط ❥❤GIRL❤❥
#60
گروهک تروریستی داعش اعلام کرد: «رافضی»ها بدانند، که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.
 گروه داعش ایران را تهدید کرد!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در چند روز گذشته گروهک تروریستی – تکفیری داعش، در تهدیدات گسترده ی خود مدعی شده بود که قصد دارد عتبات عالیات در عراق را با خاک یکسان کند، از این رو بسیاری از محبین اهل بیت علیهم السلام از تمامی نقاط جهان به عراق آمده اند تا که از مراقد شریف دفاع و حمایت کنند.
گروهک «داعش» امروز در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد. در پایان، «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد.
تکفیری ها بر اساس فتوای شیوخ وهابی، علاقه و عزیز داشتن فرزندان پیامبر (ع) و در دل داشتن محبت آنها و ابراز آن را شرک و بت پرستی می دانند. بسیاری از علمای اسلامی و حتی جامعه شناسان و روان شناسان تلاش کرده اند با توضیح و استدلال به تکفیری ها تفهیم کنند که بوسیدن پیراهن یوسف توسط یعقوب یا احترام گذاشتن پیامبر به سنگ سیاه کعبه به علت منسوب بودن به ابراهیم نبی شرک و بت پرستی نیست. اما تمام زحمات علما بی نتیجه بوده و وهابی هایی که نعلین چرمی و کهنه عبدالعزیز، بنیانگذار حکومت آل سعود را در محفظه ای تزئین شده نگهداری می کنند و آن را عزیز و متبرک می دانند، همچنان دوست داشتن و حب اهل بیت پیامبر و درخواست از آنها برای دعا و شفاعت نزد پروردگار را بت پرستی می خوانند.
اگرچه حمله به ایران و تخریب حرم فرزند پیامبر خیال خام و دور از دسترس وهابی ها و حرامیان است و آنها دو هفته قبل طعم دست درازی به مقدسات شیعه در سامرا را چشیده اند، اما وحشیگری آنها در نینوای عراق چندان بعید نیست و به احتمال زیاد بزودی تمام آثار باستانی و تاریخی تمدن بین النهرین را همانند مجسمه های بودا در بامیان افغانستان تخریب خواهند کرد.
بزرگان تکفیری ها در عربستان، طی سال های اخیر بیش از نود درصد بناهای تاریخی این کشور را به همین بهانه ها نابود کرده اند، اما دانشمندان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ، امیدوارند بناها و آثار تاریخی که همچنان زیر خاک هستند، از جمله آثار قوم عاد دور از دسترس وهابی ها بماند.
× داعـش × 6 
پاسخ
 سپاس شده توسط ❥❤GIRL❤❥


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان