امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قسم خوردن، مرگ ناگهانی می آورد

#1
Rainbow 
حجت الاسلام موسوی مطلق؛

دو اخلاق زشت انسان ها قسم خوردن و قسم دادن است. وقتی ما می خواهیم اهل بیت و خدا را قسم بدهیم آدابی را باید رعایت کنیم...



در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را درحسینیه فاطمة الزهرا(س) بخوانید؛

_ یکی دیگر از آثار قسم این است که باعث انتقطاع نسل انسان می شود. یکی از مظاهر رحمت خداوند این است که انسان دارای نسل است. زن و مردی که می توانند فرزند داشته باشند دارای رحمت خداوند هستند. در روایت نبوی داریم که فرمودند فردای قیامت خدا به سه کس هیچ نظر و توجهی ندارد یکی انسان های متکبر و دیگری انسانی که منت می گذارند و گروه دیگر کسی که قسم یاد می کند.


_ هر عمل زشتی یک صورت باطنی دارد. کسی که چشمش باز است صورت برزخی انسان ها را می بیند. صورت برزخی انسان متکبر مانند مورچه می باشد. منت گذاشتن خصیصه بسیار بدی می باشد. اگر کاری را انجام می دهید منت نگذارید.
_ اگر کاری را به عنوان عمل الهی انجام دهیم و منت بگذاریم عمل باطل می شود. در آیه کریمه هست که می فرماید صدقات خود را با منت گذاشتن باطل نکنید. هر کار خیری که انجام دهید صدقه است. هیچ گاه کاری که انجام می دهید انتظار هیچ چیزی نداشته باشید.
_ یکی از دیگر آثار قسم مرگ ناگهانی است که خیلی زیاد شده است. یکی از چیزهایی که اهل بیت به خدا پناه بردند این بود که دچار مرگ ناگهانی نشوند. اجل معلق با قسم سراغ انسان می آید. اهل بیتی که مظهر رحمت خداوند هستند با افرادی که قسم دروغ خوردند تند برخورد کردند و آن ها را از خود دور کردند. چون کسانی که قسم دروغ می خوردند از رحمت خدا به دور هستند.
_ دو اخلاق زشت انسان ها قسم خوردن و قسم دادن است. وقتی ما می خواهیم اهل بیت و خدا را قسم بدهیم آدابی را باید رعایت کنیم. یکی از آداب قسم دادن این است که بین قسمی که داده می شود و درخواستی که داریم تناسب رعایت شود. حاجاتی که ما داریم با مورد قسم تناسب ندارد.
_ دستور اسلام است که قسم بدهید اما با آداب زیبا قسم بخورید. خود خداوند وقتی سوگند می خورند می فرماید به برق سم اسب امیرالمؤمنین و دوستانش قسم یاد می کند. برای حاجات ما یک نفس حضرت زهرا کافی است که برآورده شود. اهل بیت این طور قسم یاد نمی کنند.
عقیق
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsup حکم خوردن شراب در مسیحیت
  دینی که با خوردن آب در ملا عام به خطر بیفته!
  مانع نشدن علم غیب امام رضا(ع) از خوردن انگور مسموم !
  خدا کیست و چه دلیلی می‌توان برای اثبات او آورد؟
  حکم خوردن حرام در زمان اضطرار!!
  خاطره سیلی خوردن یکی از محافظان امام خامنه ای
  وهابی ها باز هم افتخار آفریدند!!! این بار خوردن ادرار شتر
  مکان ضربت خوردن امام علی (ع) در مسجد کوفه
  کنکاشی در علت درگذشت ناگهانی حضرت معصومه سلام الله علیها
  بهترین ذکر هنگام غذا خوردن چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان